Ухвала
від 15.01.2024 по справі 380/11516/22
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

15 січня 2024 року

м. Київ

справа №380/11516/22

адміністративне провадження №К/990/39678/23

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Яковенка М. М., перевіривши клопотання Головного управління ДПС у Львівській області про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі № 380/11516/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фортес ЮА» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання до вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Фортес ЮА» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Донецькій області щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Фортес ЮА» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість на підставі наказу від 07.02.2022 №194-п; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №6075/13-01-07-07 від 08.09.2022 форми В3, яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Фортес ЮА» в бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість по декларації за листопад 2021 року в сумі 16528353,00грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року, позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №6075/13-01-07-07 від 08.09.2022.

Не погоджуючись з рішенням суддів першої та апеляційної інстанції, від скаржника надійшла касаційна скарга.

Ухвалою Верховного Суду від 26 грудня 2023 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі №380/11516/22. Відмовлено в задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Львівській області про зупинення виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі №380/11516/22.

29 грудня 2023 року до Суду повторно надійшла заява про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі №380/11516/22.

Так, щодо обґрунтування заяви про зупинення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі № 380/11516/22, скаржник зазначає, що внаслідок винесення вищевказаних судових рішень, які не містять оцінки правомірності формування сум податкового кредиту, ТОВ «Фортес ЮА» отримало право на бюджетне відшкодування таких суми ПДВ в розмірі 16 528 353,00 грн та вже станом на дату подання касаційної скарги претендує на стягнення з Державного бюджету пені в розмірі 915 082,08 грн.

05 січня 2024 року до Суду надійшло доповнення до заяви про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі № 380/11516/22, в якому, скаржник посилається на те, що ТОВ «Фортес ЮА» суму бюджетного відшкодування в розмірі 16 528 353,00 грн сформовано за рахунок придбання приміщення, діяльність якого містить ознаки фіктивності, водночас, з огляду на неповне дослідження судами обставин справи, що входять до предмета доказування, дані обставини щодо правомірності формування сум податкового кредиту, що форсували бюджетне відшкодування, залишилися недослідженими.

Розглянувши зазначені заяви, Суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.

Згідно ч. 1 ст. 375 КАС України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.

При цьому, зупинення виконання (дії) оскаржуваних у касаційному порядку судових рішень на підставі ст. 375 КАС України може застосовуватись судом лише у виняткових випадках за наявності на те вагомих і переконливих доводів, підтверджених доказами, або існування об`єктивних для цього обставин й має здійснюватися таким чином, щоб уникнути порушення прав інших учасників справи.

Вирішуючи зазначене клопотання, Суд виходить з того, що відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини.

Суд зазначає, що розгляд питання про зупинення оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з виконанням оскаржуваних судових рішень.

Отже, клопотання про зупинення судового рішення має бути вмотивованим та містити підстави для зупинення виконання судового рішення, підтверджені належними доказами. У клопотанні заявник повинен навести обґрунтування його вимог та довести, що захист його прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для відновлення порушених прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, або буде неможливим повернення виконання судового рішення у разі, якщо воно буде скасовано.

Оскільки клопотання скаржника про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі № 380/11516/22 не містить обґрунтованих доводів, що дають підстави для висновку про необхідність зупинення його виконання, та відсутні докази на підтвердження таких доводів, Суд дійшов висновку про відмову у задоволенні зазначеного клопотання.

Керуючись статтями 340, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Львівській області про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 березня 2023 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2023 року у справі № 380/11516/22 відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя М. М. Яковенко

Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено16.01.2024
Номер документу116301099
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/11516/22

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні