Рішення
від 15.01.2024 по справі 380/26795/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2024 рокусправа № 380/26795/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» (місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 71, оф. 301; код ЄДРПОУ 43136922) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області №9354657/43136922 від 15.08.2023;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №4 від 09.05.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки ним як платником податків на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДПС України не вбачається, у чому саме полягають порушення податкового законодавства. Тому рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з відновленням прав позивача. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 21.11.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

Відповідачі заяв про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надала.

Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін в порядку частини 7 статті 262 КАС України від учасників справи не надходило. З огляду на ці обставини суд на підставі частини 5 статті 262 КАС України розглянув справу в порядку письмового провадження (без проведення судового засідання, за наявними матеріалами) в межах строку, визначеного статтею 258 КАС України.

Суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» зареєстровано як юридична особа в установленому законом порядку. Відомості щодо юридичної особи внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивач зареєстрований за юридичною/податковою адресою: 79018, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 71, оф. 301.

Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: 43136922.

Позивач має статус платника податку на додану вартість. Ідентифікаційний номер

платника податку на додану вартість: 431369213051.

Основним видом економічної діяльності вказаного підприємства по КВЕД 10.41 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

Інші види діяльності: Виробництво спортивних товарів, Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів, Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, Інші будівельно-монтажні роботи, Неспеціалізована оптова торгівля, Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет, Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, Організація будівництва будівель, Будівництво інших споруд, н.в.і.у., Знесення, Підготовчі роботи на будівельному майданчику, Інші роботи із завершення будівництва, Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.

З метою виконання будівельних робіт Позивач використовує послуги спецтехніки, які надаються Товариством з обмеженою відповідальністю «БАЛТОМ УКРАЇНА» на підставі Договору про надання послуг спецтехніки №22/09 від 22.09.2021, зокрема:

- Коток марки Stavostroj, модель VSH 102 (Свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_1 );

- Коток марки HAMM, модель HD 130 (Свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_2 );

- Коток марки BOMAG, модель BW 219-D-4 (Свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_3 );

- Трактор колісний Zetor 16145;

- Автогрейдер марки HBM Nobas, модель BG160-TA3 (Свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу серії НОМЕР_4 );

- Машина поливально-мийна марки ЗИЛ, модель 138 А (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_5 );

- Асфальтоукладач DYNAPAC, модель F2C (Свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_6 );

- Фреза дорожня Wirgten 2100DC (Свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_7 );

- Бульдозер марки NEW HOLLAND, модель D180 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_8 );

- Екскаватор марки JCB, модель 4CX (Свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу серії НОМЕР_9 );

- Екскаватор марки JCB, модель 3CX (Свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу серії НОМЕР_10 );

- Погрузчик фронтальний марки JCB, модель 416 (Свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу серії НОМЕР_11 );

- Автомобіль за маніпулятором марки КАМАЗ, модель 5320 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_12 );

- Автомобіль самоскид марки МАЗ, модель 5551 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_13 ).

Для можливості здійснювати господарську діяльність Позивач має у користуванні Нежитлові виробничі приміщення «Цех точного литва літ. «М-1» загальною площею 200 м2, які знаходяться за адресою: Львівська обл., Жовківський р-н, смт. Куликів, вул. Шевченка, 65.

Користування здійснюється на підставі Договору оренди майна №01/03-3 від 01 жовтня 2021 року, який укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛИВАРНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 13823051).

Факт користування підтверджується Актом надання послуг №15 від 15 травня 2023 року та Платіжною інструкцією №669 від 15 травня 2023 року.

Інформацію про наявне у користуванні нерухоме майно Позивачем відображено та зафіксовано у Повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 17 липня 2023 року.

Також, у користуванні Позивача перебуває наступне рухоме майно:

- Вантажний спеціалізований самоскид марки IVECO, модель MAGIRUS, державний номер НОМЕР_14 .

Користування здійснюється на підставі Договору про оренду транспортного засобу №13/3ор. від 01.10.2022, який укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «БУДСПОРТ» (код ЄДРПОУ 41729921).

Факт користування підтверджується Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОуТД-00002 від 31.05.2023та Виписками по банківському рахунку за період з 01 по 22 червня 2023 року і за період з 01 по 30 червня 2023 року.

Інформацію про даний транспортний засіб Позивачем відображено та зафіксовано у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 23 листопада 2022 року.

Вантажний спеціалізований автомобіль марки ТАТА, модель LPT 613, державний номер НОМЕР_15 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_16 ).

Користування здійснюється на підставі Договору про оренду транспортного засобу №12/2ор. від 01.09.2022, який укладено із ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ».

Факт користування підтверджується Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОуТД-00001 від 31.05.2023 та Виписками по банківському рахунку за період з 01 по 22 червня 2023 року і за період з 01 по 30 червня 2023року.

Інформацію про даний транспортний засіб Позивачем відображено та зафіксовано у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 21.09.2022.

Загально облікова кількість найманих працівників Позивача становить 15осіб, що відображено у Штатному розписі, який затверджено Наказом №04-шт.р. від 02.04.2023.

У господарській діяльності Позивач використовує усе необхідне обладнання, приладдя та інструменти (верстати, зварювальні апарати, ножиці гільйотинні,ь пристрої для зварки труб, трубогиб, укладальник поліуретанового покриття, бетономішалки, бензопилу, вібратор глибинний, дриль, електростанцію, шліф машини, пилу дискову, перфоратори, шуруповерт, лопати, міксери для фарб, пензлі, шпателі тощо), інформацію про які відображено та зафіксовано в Оборотно-сальдових відомостях по рахунку 10 за 31 грудня 2022 року, по рахунку 1122 за 19 травня 2023року і по рахунку 221 за період з 01 квітня по 20 червня 2023 року.

04.05.2023 між Позивачем та Приватним підприємством «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ» (код ЄДРПОУ 39413302) було укладено Договір підряду №17/05/23, за яким ПП «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ» доручає, а Позивач забезпечує виконання будівельно-монтажних робіт з облаштування перил сходових кліток на об`єкті «Будівництво середнього загальноосвітнього навчального закладу 1- 2 ступеня та спортивного корпусу з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом, апартаментами та даховою котельнею на вул. Олени Степанівни, 8 зі знесенням існуючих споруд на ділянці споруд» у м. Львові І черга «Будівля спортивного комплексу з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом, апартаментами та даховою котельнею».

Відповідно до п. 2.3. Договору підряду №17/05/23 від 04.05.2023 розрахунки за товар здійснюються Замовником у безготівковій формі шляхом перерахування попередньої оплати в розмірі 60% на поточний рахунок Виконавця протягом 3 банківських днів з моменту підписання даного Договору. Решту суми Замовник оплачує після підписання актів виконаних робіт (послуг) на протязі 15 календарних днів, якщо інше не буде обумовлене сторонами.

08.05.2023 Позивачем у відповідності до п. 2.3. Договору підряду №17/05/23 від 04.05.2023 було направлено на адресу ПП «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ» Рахунок на оплату №25 від 08.05.2023 на загальну суму 259 989,00 грн. із ПДВ щодо авансового платежу по наступних роботах: будівельно-монтажні роботи з облаштування перил сходових кліток на об`єкті «Будівництво середнього загальноосвітнього навчального закладу 1-2 ступеня та спортивного корпусу з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом, апартаментами та даховою котельнею на вул. Олени Степанівни, 8».

09.05.2023 ПП «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ» у відповідності до п. 2.3. Договору підряду №17/05/23 від 04.05.2023 та на підставі Рахунку на оплату №25 від 08.05.2023 було перераховано на розрахунковий рахунок Позивача в якості авансового платежу грошові кошти в сумі 259 989,00 грн. із ПДВ, що підтверджується Платіжною інструкцією №БЛСВ-97 від 09.05.2023.

За фактом надходження на розрахунковий рахунок грошових коштів Позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН спірну податкову накладну.

Позивач, з метою дотримання взятих на себе за Договором підряду №17/05/23 від 04.05.2023 зобов`язань та виконання на користь ПП «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ» робіт, придбавав товари та послуги у різних суб`єктів господарювання, зокрема:

1) 09.05.2023 між Позивачем та ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було підписано видаткову накладну №5181918 від 09.05.2023 на загальну суму 36 237,60грн. із ПДВ, згідно з якої ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар:

- Смуга 50 мм 4.0 мм, S235 JR 6 м (7214911000) у кількості 36 пог. м;

- Труба профільна 40х40 мм 2.0 мм 6 м (7306) у кількості 216 пог. м;

- Труба профільна 60х60 мм 3.0 мм 6 м (7306) у кількості 12 пог. м;

- Труби ДСТУ 8936 ду 50 3.0 мм 6 м (7306) у кількості 12 пог. м.

2) 15.05.2023 між Позивачем та ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було підписано видаткову накладну №5191614 від 15.05.2023 на загальну суму 23 265,10 грн. із ПДВ, згідно з якої ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар:

- Арматура 10 мм А 500 С, міра (7214) у кількості 150 пог. м;

- Грунт-емаль по іржі 3 в 1 2,8 кг Delfi, сіра (3208) у кількості 1 шт.;

- Петля 20 90 мм, покращена, АВ (8302) у кількості 2 шт.;

- Смуга 25 мм 4,0 мм S235 JR 6 м (7214911000) у кількості 6 пог. м;

- Труба профільна 20х20 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 24 пог. м;

- Труба профільна 30х20 мм 1,8 мм, 6 м (х/к) (7306) у кількості 48 пог. м;

- Труба профільна 40х20 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 54 пог. м;

- Труба профільна 40х40 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 6 пог. м;

- Труба профільна 60х40 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 24 пог. м;

- Труба профільна 80х80 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 14 пог. м;

- Швелер №12У міра 12,00 м (7216) у кількості 1,5 пог. м.

3) 16.05.2023 між Позивачем та ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було підписано видаткову накладну №5195040 від 16.05.2023 на загальну суму 58 028,18грн. із ПДВ, згідно з якої ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар:

- Смуга 30 мм 4,0 мм S235 JR 6 м (7214911000) у кількості 12 пог. м;

- Труба профільна 30х20 мм 1,8 мм, 6 м (х/к) (7306) у кількості 222 пог. м;

- Труба профільна 40х25 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 444 пог. м.

4) 10.05.2023 між Позивачем та ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було підписано видаткову накладну №5185429 від 10.05.2023 на загальну суму 21 601,44 грн. із ПДВ, згідно з якої ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар:

- Смуга 50 мм 4,0 мм S235 JR 6 м (7214911000) у кількості 12 пог. м;

- Труба профільна 30х20 мм 1,8 мм, 6 м (х/к) (7306) у кількості 78 пог. м;

- Труба профільна 40х25 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 162 пог. м.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» товар, що підтверджується Випискою по банківському рахунку за період з 09 по 31 травня 2023року.

5) 16.05.2023 ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було направлено на адресу Позивача Рахунок-фактуру №ДФ-000682 від 16.05.2023 на загальну суму 2 659,61 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Грунтовка антикороз. з модифікат. іржі «КОРАБЕЛЬНАЯ» ПФ-010М (12 кг) (сіра) у кількості 2 шт.;

- Розчинник / ан уайт-спіриту для фарб, емалей та лаків ТМ «FAZENDA» (4л) безбарвний у кількості 2 шт.

Того ж дня ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №ДФ-000682 від 16 травня 2023 року, про що було підписано видаткову накладну №ДФ-00175 від 16.05.2023.

Факт поставки товару підтверджується Товарно-транспортною накладною №ТТН00175 від 16.05.2023.

6) 22.05.2023 ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було направлено на адресу Позивача Рахунок-фактуру №ДФ-000685 від 22.05.2023 року на загальну суму 2 943,82 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Грунтовка антикороз. з модифікат. іржі «КОРАБЕЛЬНАЯ» ПФ-010М (12 кг) (сіра) у кількості 2 шт.;

- Розчинник/ануайт-спіриту для фарб, емалей та лаків ТМ «FAZENDA» (4л) безбарвний у кількості 4 шт.

Того ж дня ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №ДФ-000685 від 22.05.2023, про що було підписано видаткову накладну №ДФ-00178 від 22.05.2023.

Факт поставки товару підтверджується Товарно-транспортною накладною №ТТН00178 від 22.05.2023.

7) 09.05.202 ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було направлено на адресу Позивача Рахунок-фактуру №ДФ-000667 від 09.05.2023 на загальну суму 2 363,94 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Грунтовка антикороз. з модифікат. іржі «КОРАБЕЛЬНАЯ» ПФ-010М (2,8 кг) (сіра) у кількості 7 шт.;

- Розчинник / ануайт-спіриту для фарб, емалей та лаків ТМ «FAZENDA» (4л) безбарвний у кількості 3 шт.

Того ж дня ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №ДФ-000667 від 09.05.202, про що було підписано видаткову накладну №ДФ-00162 від 09.05.2023.

Факт поставки товару підтверджується Товарно-транспортною накладною №ТТН00162 від 09.05.2023.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ДНІПРО ФАРБА ТРЕЙД» товар, що підтверджується Випискою по банківському рахунку за період з 09 по 31 травня 2023 року.

8) 24.05.2023 ТОВ «ОЛДІО» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №1012 від 24.05.2023 на загальну суму 8 524,00 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Рукавиці захисні шкіра PILOT у кількості 8 шт.;

- Рівень Mastertool 800мм 37-0803 у кількості 1 шт.;

- Сверло по плитці, склу d=12 мм L=97 мм STANLEY у кількості 10 шт.;

- Шліфмашина кутова 125 мм 1150 Вт. STANLEY у кількості 1 шт.;

- Шліфшкурка № 60 ширина 200 мм у кількості 1,2 м;

- Шліфшкурка № 80 ширина 200 мм у кількості 2 м;

- Плашка М 8х1,25 у кількості 3 шт.;

- Сверло 4,0 HSS PRO IRWIN у кількості 10 шт.;

- Сверло 5,0 HSS PRO IRWIN у кількості 10 шт.;

- Сверло 8,0х200 мм ц/х P6M5 довга серія у кількості 5 шт.;

- Бур Sds Plus 10x210 мм, Granite у кількості 3 шт.;

- Викрутка слюсарна 6х200 мм MasterTool у кількості 2 шт.;

- Замок навісний 60 мм у кількості 2 шт.;

- Наконечник E-Cu_M6_D 1,0/6,0/25 мм 140.0253 у кількості 10 шт.;

- Сверло 3,0 ц/х с/с Р6М5К5 А1 ЗІЗ у кількості 10 шт.

Того ж дня ТОВ «ОЛДІО» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №567 від 24.05.2023, про що було підписано видаткову накладну №567 від 24.05.2023.

9) 05.05.2023 ТОВ «ОЛДІО» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №947 від 05.05.2023 на загальну суму 6 427,00 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Фарба аерозольна NEW TON біла, 400мм у кількості 2 шт.;

- Пістолет гарячого повітря, 2000 Вт STANLEY у кількості 1 шт.;

- Дриль ударна 8000Вт, 13 мм ключ, 0-3000 об/хв STANLEY у кількості 1 шт.;

- Шліфмашина кутова 125мм 900вт STANLEY у кількості 1 шт.;

- Молоток слюсарний 400 гр Сталь у кількості 1 шт.;

- Ручка до молотка 0,3-0,7кг 32 см у кількості 2 шт.;

- Коронка алмазна трубчаста 12 мм HAISSER у кількості 1 шт.

08.05.2023 ТОВ «ОЛДІО» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №947 від 05.05.2023, про що було підписано видаткову накладну №492 від 08.05.2023.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ОЛДІО» товар, що підтверджується Випискою по банківському рахунку за період з 09 по 31 травня 2023 року.

10) 15.05.2023 ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №ЛЛВ-0007480 від 15.05.2023 року щодо наступного товару: Труба 30х10х1,5 (6,05-8645 08кп/пс/1-3пс) у кількості 1,345 т на загальну суму 80 207,74 грн. із ПДВ.

Того ж дня ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №ЛЛВ-0007480 від 15.05.2023, про що було підписано видаткову накладну №ЛЛВ-0005359 від 15.05.2023.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» товар, що підтверджується Випискою по банківському рахунку за період з 10 по 31 травня 2023року.

11) 12.05.2023 ТОВ «ПРОФІЦЕНТР КВІТКА» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №ПКЗК-016184 від 12.05.2023 щодо наступного товару: Губка шліф. 4-х ст. 69х97х26 Р 60-Р80 Medium у кількості 50 шт. на загальну суму 1 260,00грн. із ПДВ.

15.05.2023 ТОВ «ПРОФІЦЕНТР КВІТКА» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №ПКЗК-016184 від 12.05.2023, про що було підписано видаткову накладну №ПКРК-016093 від 15.05.2023.

12.05.2023 ТОВ «ПРОФІЦЕНТР КВІТКА» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №ПКЗК-016175 від 12.05.2023 на загальну суму 2 778,00 грн. із ПДВ щодо наступного товару:

- Круг відрізний 125х1,2х22,23 А14 метал, NOVOABRASIVE у кількості 50 шт.;

- Круг пелюст. 125 мм Р 40 STAND корунд. вип., NOVOABRASIVE у кількості 60 шт.;

- Рукавиці з ПВХ вкрап. трикот. 10 Standart чорні (індив. пак), BLUETOOLS у кількості 30 пар.

15.05.2023 ТОВ «ПРОФІЦЕНТР КВІТКА» було передано, а Позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №ПКЗК-016175 від 12.05.2023, про що було підписано Видаткову накладну №ПКРК-016095 від 15.05.2023.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ПРОФІЦЕНТР КВІТКА» товар, що підтверджується Випискою по банківському рахунку за період з 12 по 31 травня 2023 року.

12) 26.06.2023 ПП «ЕЛІТ ТІР СЕРВІС» було направлено на адресу Позивача Рахунок на оплату №237 від 26 червня 2023 року щодо наступної послуги: Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів на загальну суму 48 312,98 грн. із ПДВ.

Того ж дня ПП «ЕЛІТ СЕРВІС» було надано, а Позивачем прийнято послугу, визначену в Рахунку на оплату №237 від 26.06.2023, про що було підписано Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №227 від 26.06.2023.

Позивачем було в повному обсязі оплачено надану ПП «ЕЛІТ ТІР СЕРВІС» послугу, що підтверджується Платіжною інструкцією №879 від 26.06.2023.

13) 26.05.2023 між Позивачем та ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було підписано Видаткову накладну №0036/0000747 від 26.05.2023, згідно з якої ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар: Дизпаливо у кількості 350 л на загальну суму 15 400,00 грн. із ПДВ.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» товар, що підтверджується Платіжною інструкцією №725 від 25.05.2023.

19.05.202 між Позивачем та ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було підписано ьВидаткову накладну №0036/0000718 від 19.05.202, згідно з якої ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар: Дизпаливо у кількості 300 л на загальну суму 13200,00 грн. із ПДВ.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» товар, що підтверджується Платіжною інструкцією №691 від 19 травня 2023 року.

12.05.2023 між Позивачем та ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було підписано видаткову накладну №0036/0000690 від 12.05.2023, згідно з якої ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар: Дизпаливо у кількості 150 л на загальну суму 6 600,00 грн. із ПДВ.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» товар, що підтверджується Платіжною інструкцією №666 від 12.05.2023.

10.05.2023 між Позивачем та ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було підписано видаткову накладну №0036/0000668 від 10.05.2023, згідно з якої ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» було передано, а Позивачем прийнято наступний товар: Дизпаливо у кількості 200 л на загальну суму 8 800,00грн. із ПДВ.

Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» товар, що підтверджується Платіжною інструкцією №633 від 09.05.2023.

За результатом такої господарської операції позивач керуючись п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (ПКУ), склав та направив через автоматизовану систему до податкового органу податкову накладну №4 від 09.05.2023 для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

02.06.2023 за результатами обробки вказаної податкової накладної з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» отримало квитанцію, в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА» та відповідно до якої реєстрацію податкової накладної №4 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідають п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Причиною зупинки реєстрації по податкових накладних відповідачем вказано те, що це відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Суд встановив, що позивач надіслав на адресу ДПС України повідомлення про надання пояснень по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, а також копії документів, пов`язаних із здійсненими господарськими операціями, зокрема по податковій накладній №4 від 09.05.2023.

Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9354657/43136922 від 15.08.2023 про відмову ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» у реєстрації податкової накладної №4 від 09.05.2023.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019року №1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановив, що позивач подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкову накладну, реєстрацію якої за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.

Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.

Також суд з наявних у матеріалах справи встановив реальність господарської операції між позивачем та Приватним підприємством «ЛЬВІВСЬКА БРИТАНІЯ»», за результатами якої було складено податкову накладну, по якій було прийнято рішення відповідача про відмову в її реєстрації.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржуване рішення повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.

Отже, посилання відповідача на вказані в оскаржуваному рішенні підставах, в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення комісії не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).

Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішення дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірної податкової накладної є немотивованою.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №9354657/43136922 від 15.08.2023 про відмову ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» у реєстрації податкової накладної №4 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» є зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних /розрахунків коригування податкову накладну №4 від 09.05.2023 фактичною датою її подання.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.

Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» (місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 71, оф. 301; код ЄДРПОУ 43136922) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області №9354657/43136922 від 15.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» №4 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання її на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» (місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 71, оф. 301; код ЄДРПОУ 43136922) судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири)грн.00коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЗАХІДЄВРОБУД» (місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 71, оф. 301; код ЄДРПОУ 43136922) судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116329611
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/26795/23

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 16.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні