Рішення
від 16.01.2024 по справі 400/12689/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2024 р. № 400/12689/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Приватного підприємства "Дукат-плюс", вул. Богопільська, 43-А,м. Первомайськ,Миколаївська обл., Первомайський р-н,55201,

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053,

про:визнання протиправним та скасування рішення №66837/37959606/2 від 06.06.2023 року; зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області № 9378103/37959606 від 18.08.2023 року, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством «Дукат-Плюс» податкову накладну № 1 від 05.07.2023 року датою її первинної реєстрації, тобто 05.07.2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач1 надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки позивачем не було надано/частково надано додаткові письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній , реєстрацію якої зупинено в ЄРПН при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень усіх документів на підтвердження здійснення господарської операції.

Відповідач 2 відзив суду не надав.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Позивачем подано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 1 від 05.07.2023 року.

Контролюючий орган відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинив, про що було надіслано квитанцію 28.07.2023 року. Підстава зупинення - «обсяг постачання товару/послуги 3105, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції(додаток 3 Порядку)» з пропозицією щодо надання пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

Позивач у позові зазначає, що ним був укладений з ТОВ «МІНЕРАЛІС ІНВЕСТ» № 1/06/2023 від 26.06.2023 року та отримано за накладною № 281 від 05.07.20232 року добрива 800,00л мікро-мінеральних добрив: «Мікро-Мінераліс(бор) + МЕ(Юл)» і відповідно продано ФГ «Аделаїда» за договором № 2 від 06.04.2023 року та відпущено за накладною - № 43 від 05.07.2023 туж саму кількість добрив.

03 серпня 2023 року позивач направив повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної виписаної контрагенту- Фермерському господарству «Аделаїда», а саме:

-дистриб`юторський договір № 1/06/2023 від 26.06.2023 року;

-видаткова накладна № 281 від 05.07.20232 року;

-договір купівлі-продажу № 2 від 06.04.2023 року;

-видаткова накладна № 43 від 05.07.2023 року;

-ТТН № 43 від 05.07.2023.

Відповідач 1 прийняв повідомлення № 9313477/37959606 від 08.08.2023 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної, в якому зазначив про необхідність надання копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, первинні документи щодо постачання, придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, первинні документи щодо зберігання , транспортування, навантаження, розвантаження продукції, розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків.

Позивач у позові зазначив, що додаткові документи на повідомлення не були надані контролюючому органу, оскільки він вважав, що були вже подані контролюючому органу усі докази щодо реальності та законності проведеної операції.

18.08.2023 року контролюючий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації ПН № 1 від 05.07.2023 року в ЄРПН за № 9378103/37959606 з мотивів - «ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в ПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та /або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН».

30.08.2023 року позивач на розгляд Комісії центрального рівня подав скаргу на рішення № 9378103/37959606 від 18.08.2023 року про відмову в реєстрації ПН № 1 та копії документів, а саме:

дистриб`юторський договір № 1/06/2023 від 26.06.2023 року;

видаткова накладна № 281 від 05.07.20232 року;

ТТН № 43 від 05.07.2023 року ,

договір суборенди нежитлового приміщення № 32/08-2022 від 31.08.2022 року;

договір купівлі-продажу № 2 від 06.04.2023 року;

видаткова накладна № 43 від 05.07.2023 року.

6.09.2023 контролюючий орган прийняв рішення № 66837/37959606/2 про залишення скарги без задоволення.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядком № 520 ( в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено (пп.5-10), що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

6. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

9. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

-або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

-або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

-або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

10. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування.

На зупинення реєстрації податкової накладної позивач надав пояснення, договір на придбання та реалізацію добрив та видаткові накладні від 05.07.2023 на придбання та реалізацію добрив. У наданих відповідачу договорах є посилання на додатки до договору та специфікації, які не були надані відповідачу.

Також позивач надав ТТН № 43 від 05.07.2023, в якій зазначено, що перевізником є ПП ОСОБА_1 , замовник та вантажоодержувач є ПП «Дукат-Плюс» та вантажовідправник ТОВ «Мінерал інвест». Супровідні документи на вантаж зазначено накладна № 283 від 29.06.2023.

У повідомленні від 08.08.2023 було зазначено про необхідність надання копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, первинні документи щодо постачання, придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, первинні документи щодо зберігання , транспортування, навантаження, розвантаження продукції, розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків.

На повідомлення від 08.08.2023 позивач не надав жодних документів.

Таким чином, позивачем не надано відповідачу складські документи, первинні документи щодо зберігання, акти приймання-передачі, розрахункові документи щодо придбання та реалізації продукції.

Надані документи позивачем відповідачу свідчать, що ним реалізовано товар, який ним ще не отримано та не оприбутковано, позивачем не оплачений. Доказів транспортування та оплати товару ФГ «Аделаїда» не надано.

Порядком №520 (п.10) чітко зазначено, що комісія приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в разі ненадання/ часткового надання документів та пояснень.

Суд надає оцінку спірного рішення ретроспективно, на підставі тих документів, які позивач надав відповідачу для реєстрації податкової накладної, тому суд дійшов висновку, що спірне рішення контролюючого органу ГУ ДПС у Миколаївській області щодо відмови у реєстрації податкової накладної відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є обґрунтованим, тобто прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), тому скасуванню не підлягає.

Позовні вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством «Дукат-Плюс» податкову накладну № 1 від 05.07.2023 року датою її первинної реєстрації, тобто 05.07.2023 року є похідними від першої позовної вимоги , тому теж задоволенню не підлягають.

Клопотання відповідача про розгляд справи за участю представника ГУ ДПС у Миколаївській області задоволенню не підлягає, оскільки відповідно до ч.6 ст.262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Таким чином, позов задоволенню не підлягає.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116330001
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/12689/23

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні