Справа № 420/29211/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС в Одеській області від 16.10.2023 року №43082/6/15-32-09-04-06 Про відмову у видачі ліцензій ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ, код ЄДРПОУ 45005056, яке оформлено у виді листа;
- зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області видати ліцензію Товариству з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ, код ЄДРПОУ 45005056, на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: Україна, Одеська область, м. Одеса, масив №1, діл. №13.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ 06.10.2023 року звернулося до ГУ ДПС в Одеській області із заявою про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, шляхом подання через електронний кабінет, в якій позивач просить видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, масив № 1, діл. №13. До вказаної заяви було надано необхідний пакет документів.
За результатами розгляду вказаної заяви та доданих до неї документів Головним управлінням ДПС у Одеській області надано відповідь від 16.10.2023 року №43082/6/15-32-09-04-06, згідно до якої, на думку відповідача, позивач не виконав вимоги чинного законодавства, а отже у ГУ ДПС в Одеській області не має законних підстав у видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним позивачу, у зв`язку з порушенням наступних вимог, а саме: абз.3 ч.37 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (не надано акти вводу в експлуатацію об`єкта або акти готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікати про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним (з урахуванням вимог ч.3 ст.18 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального).
Позивач вважав зазначену відповідь ГУ ДПС в Одеській області протиправною.
На думку позивача, під час відмови у видачі ліцензій відповідачем не було у повній мірі проаналізовано пакет документів, що надав позивач, та не встановлено конкретних підстав ненадання зазначених документів, що, в свою чергу, спростовує твердження контролюючого органу в частині не подання позивачем необхідних документів, передбачених ст.15 Закону №481/95-ВР з урахуванням положень ст.18 наведеного Закону, що свідчить про помилковість висновків відповідача щодо наявності підстав для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Ухвалою від 30.10.2023 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
14.11.2023 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого останній вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві відповідач зазначив, зокрема, що необхідність надання разом із заявою про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, є обов`язковими документами, наявність яких повинна бути після закінчення будівництва об`єкту інженерно-транспортної інфраструктури, зокрема заправного комплексу. Законодавець передбачив обов`язковість наявності документів підтверджуючих закінчення будівництва, реконструкції чи іншого будівельного перетворення, безпечність експлуатації машин (устаткування), які видають компетентними органними у сфері будівельного нагляду, адже діяльність заправних комплексів з використанням пального, паливно-мастильних речовин є сферою підвищено небезпеки, до об`єктів зберігання та реалізації пального існують підвищені вимоги, зокрема щодо технічної безпеки. Законодавець передбачив, що суб`єкти, яким може бути надана ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним, мають мати належно обладнану будівлю, споруду, які б відповідали технічним та безпековим умовам. Наявність норми, про обов`язковість долучення до заяви акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів створює упевненість у дотриманні суб`єктом, який має бажання отримати ліцензію технічних, безпекових умов.
Відповідач зазначив, що Головне управління ДПС в Одеській області не мало законних підстав видавати ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ ліцензії на роздрібну торгівлю пальним, оскільки ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ не виконав вимоги щодо надання разом з заявою для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним необхідного пакету документів, а саме: акти вводу в експлуатацію об`єкта або акти готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікати про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним, щодо зазначених у місці зберігання та роздрібної торгівлі пальним, що і стало підставою для відмови у видачі ліцензій.
Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ зареєстроване 10.03.2023 року за №1000171020000002158 (а.с. 62-63).
Основним видом економічної діяльності ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ є: Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71).
Також судом встановлено, що 06.10.2023 року ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ звернулося до ГУ ДПС в Одеській області із заявою про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, шляхом подання заяви через електронний кабінет, в якій просило видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі, що знаходиться за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, масив № 1, діл. №13 (а.с. 8-9).
До вказаної заяви були додані такі документи:
1. витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №338409095 від 07.07.2023 р. на 2 арк.;
2. витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-9923790512023 від 06.07.2023 на 4 арк.;
3. договір оренди земельної ділянки від 07.07.2023 р. на 4 арк.;
4. договір оренди модульної автозаправної станції №12/07-1 від 12 липня 2023 з додатком №1 до договору від 12.07.2023 р. року на 4 арк.;
5. акт приймання-передачі до договору оренди обладнання №12/07-1 від 12 липня 2023 р. від 12.07.2023р. на 1 арк.;
6. декларація про відповідність №26/11-21 на 1 арк.;
7. паспорт пристрій СЕНС, заводський номер 29424 на 5 арк.;
8. сертифікат відповідності серія СВ №004014 на 6 арк.;
9. висновок експерта за результатом проведення будівельно-технічного дослідження №115-213 від 03.07.2023 р.;
10. платіжне доручення №21 від 19.09.2023 року на 1 арк.;
11. реєстраційне посвідчення №2072 дата реєстрації 15.09.2023 року;
12. дозвіл №ДЗ-3814/Ц/1-23 від 04.09.2023 року на 2 арк.;
13. дозвіл №ДЗ-3810/Ц/1-23 від 04.09.2023 року на 2 арк.
За результатами розгляду вказаної заяви та доданих до неї документів Головним управлінням ДПС в Одеській області позивачу надано відповідь від 16.10.2023 року №43082/6/15-32-09-04-06, в якій зазначено, зокрема, що Головне управління ДПС в Одеській області не має законних підстав видати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним, так як вимоги Закону № 481/95-ВР не виконані, а саме: відсутній акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єкту у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним, щодо об`єкту, зазначеного у місці роздрібної торгівлі пальним (а.с. 60-61).
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі за текстом - Закон № 481/95-ВР) оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Згідно частин тридцять другої - тридцять п`ятої статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального). Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Відповідно до частини тридцять сьомої статті 15 Закону № 481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Згідно з ч. 39 ст. 15 Закону № 481/95-ВР відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. У цьому переліку, крім іншого, визначено акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Цей висновок узгоджується із правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 06 квітня 2021 року у справі № 240/8544/20.
У силу ч.46 ст.15 Закону № 481/95-ВР вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.
Так, відповідач відмовляючи позивачу у видачі ліцензії, вказує, що Головне управління ДПС в Одеській області не має законних підстав видати ліцензію ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ на роздрібну торгівлю пальним, так як вимоги Закону не виконані, а саме: відсутній акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єкту у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним, щодо об`єкту, зазначеного у місці роздрібної торгівлі пальним.
Згідно із частиною першою статті 9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності.
За приписами частини другої статті 39 Законом України Про регулювання містобудівної діяльності прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Акт готовності об`єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об`єкт застрахований).
Відповідно до правового висновку Верховного Суду у складі Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду, викладеного у постанові від 21 серпня 2019 року у справі №823/1850/16, розміщення виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного заправника газом відноситься до будівельних робіт і потребує отримання дозволу органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Цей висновок застосований також у постановах Верховного Суду від 14 липня 2020 року у справі №802/1696/16-а, від 26 січня 2021 року у справі №826/10130/18, від 20 квітня 2021 року у справі № 817/1269/17, від 27 травня 2021 року у справі №823/1955/16, від 23 листопада 2021 року у справі №280/2701/19 та від 08 червня 2022 року у справі №340/3135/20.
Суд також враховує правовий висновок Верховного Суду, викладений, зокрема, у постанові від 08 червня 2022 року у справі №340/3135/20, відповідно до якого правомірною є відмова у видачі ліцензії суб`єкту господарювання на роздрібну торгівлю пальним у разі неподання таким суб`єктом акта вводу в експлуатацію об`єкта, акта готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме - стаціонарного заправного комплексу.
Водночас, установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Такий висновок міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 22 липня 2021 року у справі №640/19955/19.
Слід звернути увагу, що відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постановах від 09 серпня 2022 року у справі №580/2513/21 та від 23 лютого 2023 року у справі №140/1784/22, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту.
Відповідно до пункту 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20 грудня 1997 року (далі - Правила) роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій (далі - АЗС), що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.
Відповідно до пункту 3 цих Правил АЗС поділяються на стаціонарні, пересувні та контейнерні.
Стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з не зблокованими з ними паливо-, масло- та газороздавальними колонками.
На стаціонарних АЗС можуть розташовуватися пункти продажу товарів та надання побутових послуг.
Пересувні АЗС - комплексна установка технологічного обладнання, змонтованого на автомобільному шасі або причепі, для транспортування та відпуску нафтопродуктів.
Контейнерні АЗС - установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара і паливороздавальної колонки, зблокованих в єдиному контейнері.
Стаціонарні АЗС розташовуються у населених пунктах, а також на автомобільних дорогах.
Використання пересувних АЗС дозволяється лише для реалізації населенню пічного палива, а також для реалізації палива на місці розташування стаціонарних АЗС у разі проведення їх ремонту або чистки резервуарів.
Використання контейнерних АЗС дозволяється лише в автогосподарствах, на промислових і сільськогосподарських підприємствах, платних стоянках автомобілів, моторних човнів і катерів, пристанях, в гаражних кооперативах та сільській місцевості, де відсутні стаціонарні АЗС.
Відповідно до Висновку Експерта за результатом проведення будівельно-технічного дослідження №115-213 від 03.07.2023 року (а.с. 37-52), згідно до якого модульна автозаправна станція (МАЗС: Резервуар РД-25, заводський номер 135, та паливна колонка NOVA А 1.190-1, заводський номер колонки 2877), що буде розташований за адресою: Одеська область, м. Одеса, масив № 1, діл. №13, - не є об`єктом будівництва та не належить до нерухомого майна. Модульна автозаправна станція (МАЗС), не потребує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, згідно до нормативно правових актів в галузі будівництва.
МАЗС - за своїми об`ємно - планувальними рішеннями конструктивними ознаками та функціональним призначенням не належать до лінійного об`єкту інженерно транспортної інфраструктури.
У висновку Експерта №115-213 від 03.07.2023 року наведені законодавчі норми у галузі будівництва, відповідно до яких для МАЗС не потрібно надавати акти вводу в експлуатацію об`єкта або готовності об`єкта роздрібної торгівлі до експлуатації.
Відповідно до ч.ч. 5, 10 ст.21 Закону України "Про охорону праці" порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
До заяви щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним позивачем надано дозвіл від 04.09.2023 року №ДЗ-3810/Ц/1-23 (а.с. 58-59), виданий Державною службою з питань праці Центрального міжрегіонального управління, яким дозволено експлуатувати обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) в потенційно вибухонебезпечному середовищі, а також Дозвіл від 04.09.2023 року №ДЗ-3814/Ц/1-23 (а.с. 56-57), яким дозволено позивачу виконувати роботи у вибухонебезпечному та/або пожежонебезпечних зонах; злив резервуарів та інших ємностей з-під нафтопродуктів.
Відповідно до частини тридцять сьомої статті 15 Закону № 481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Отже, Державна служба з питань праці Центрального міжрегіонального управління фактично дозволила позивачу експлуатувати модульну автозаправну станцію.
Відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 9 серпня 2022 року у справі №580/2513/21, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту.
Модульна автозаправна станція - автозаправна станція з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара зберігання палива (п. 3.38 ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій).
Розміщення паливно-заправних пунктів, установка та монтаж (зборка) яких проводилась без здійснення будівельних робіт і без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Аналогічний правовий висновок також зроблено Верховним Судом у постанові від 23.08.2023 року у справі № 640/27953/21, правовідносини в якій є подібними до правовідносин між сторонами у даній справі.
Наведені вище правові висновки Верховного Суду підлягають застосуванню до спірних правовідносин згідно приписів ч.5 ст.242 КАС України.
На підставі вище викладеного суд зазначає, що з наданих документів відповідач мав достатньо інформації, щоб переконатись, що МАЗС не є об`єктом нерухомості, оскільки нерухомим майном (нерухомістю) є земельна ділянка без покращення або земельна ділянка з покращенням, які з нею нерозривно пов`язані, будівлі, споруди, їх частини, а також інше майно, що згідно з законодавством належить до нерухомого майна. МАЗС є рухомим майном, тобто матеріальним об`єктом, який може бути переміщеним без заподіяння йому шкоди, а тому до заяви про видачу ліцензії правомірно надані документи, що засвідчують право користування земельною ділянкою, а також документи, що підтверджують право користування цими речами у позивача.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ є обґрунтованим та підлягає повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 293 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ (адреса: вул. Героїв Майдану, буд.37, м. Кам`янка, Черкаський район, Черкаська область, 20801, код ЄДРПОУ 45005056) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС в Одеській області від 16.10.2023 року №43082/6/15-32-09-04-06 Про відмову у видачі ліцензій ТОВ ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ, код ЄДРПОУ 45005056, яке оформлено у вигляді листа.
Зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області видати ліцензію Товариству з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ, код ЄДРПОУ 45005056, на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: Україна, Одеська область, м. Одеса, масив №1, діл. №13.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЧЕРКАСИСТАРТОІЛ сплачений судовий збір у розмірі 2684 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2024 |
Оприлюднено | 18.01.2024 |
Номер документу | 116330050 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні