Рішення
від 15.01.2024 по справі 440/12078/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/12078/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" до Головного управління ДПС в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" /надалі позивач, ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області /надалі відповідач, ГУ ДПС в Полтавській області/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС в Полтавській області про відповідність / невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язання Головного управління ДПС в Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості /а.с. 1-11 т.1/.

Позов обґрунтований тим, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Полтавській області про відповідність / невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки не можуть бути підставою для прийняття такого рішення операції, відображені в податкових накладних за період, що перевищує 180 днів до прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості відповідно до абзацу 7 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року. Крім того, до повідомлення про подання інформації та копій документів №44-04/23 від 28 липня 2023 року були надані всі необхідні документи, а тому не відповідають дійсності доводи щодо ненадання документів: оборотно-сальдових відомостей по рахункам 361, 631, розрахункових документів або актів звірки, актів надання послуг по зберіганню ТМЦ, первинних документів щодо транспортування, розрахункових документів, актів приймання-передачі товарів (послуг).

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, витребувано докази.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 10-18 т.2/ зазначив, що Комісією регіонального рівня прийнято рішення №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки у наданому пакеті документів відсутні: оборотно-сальдові відомості по рахункам 361, 631 у розгорнутому вигляді з контрагентами постачальника та покупцями; розрахункові документи, акти наданих послуг по зберіганню товару; надані не в повному обсязі/не надано первинні документи з контрагентами, які зазначені у рішенні від 03 травня 2023 року та які внесені до переліку ризикових платників податків.

У відповіді на відзив /а.с. 37-39 т.2/ позивач зазначив про безпідставність доводів відповідача з підстав наведених у позовній заяві.

У додаткових поясненнях /а.с. 74-75 т.2/ позивач також зазначив, що відповідачем здійснено документальну планову виїздну перевірку ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 03 грудня 2019 року по 30 вересня 2023 року та за висновками, викладеними в акті перевірки №13002/16-31-07-01-02/43380525 від 19 грудня 2023 року, не підтверджено ймовірність порушення податкового законодавства (ризиковість) ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС", адже серед порушень, вказаних в Акті, відсутні порушення, що підтвердили б ризиковість товариства відповідно до підстав, вказаних в оскаржуваному рішенні №27416 від 08 серпня 2023 року.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (ідентифікаційний код 43380525) пройшло державну реєстрацію юридичної особи 03 грудня 2019 року та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрованими видами діяльності є: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний); 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 47.30 Роздрібна торгівля пальним; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів /а.с. 91-92 т.1/.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" зареєстроване платником податку на додану вартість з 01 січня 2020 року, що визнається сторонами у справі.

Відповідно до Витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06 липня 2022 року №65 /а.с. 35-36 т.2/ ухвалили: прийняти рішення про відповідність ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525) пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, відповідно до інформації, яка надійшла від стуруктурних підрозділів, за результатами аналізу інформаційних баз ДПС України, встановлено наступне: ТОВ "ОТЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525). Зареєстровано платником ПДВ 01.01.2020. Основний вид діяльності - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Чисельність працюючих - 3 особи, середня зарплата 10,4 тис.грн. Відповідно до Повідомлення форми 20-ОПП використовує в господарській діяльності офіс за адресою м. Кременчук, провулок Галузевий, буд. 70. Згідно показників звітності з ПДВ (суми ПДВ) за 2021 р обсяги постачання на митній території України склали 43117,8 тис.грн.; обсяги придбання на митній території України - 42198,8 тис.грн.; нараховано до сплати - 713,1 тис.грн.; податкова ефективність зі сплати ПДВ - 0,33 відс. Згідно показників звітності з ПДВ (суми ПДВ) за 2022 р. обсяги постачання на митній території У країни - 8646,6 тис грн; обсяги придбання на митній території України - 8429,6 тис.грн.; нараховано до сплати - 216,9 тис.грн.; податкова ефективність зі сплати ПДВ - 0,5 відс. Нарахування по ПДВ не сплачено, рахується податковий борг в сумі 216,9 тис.грн. ТОВ "ОТЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" має ліцензію на оптову торгівлю пальним за відсутності місць оптової торгівлі. За даними ЄРПН з 01.01.2021 по теперішній час основними постачальниками підприємства є: ТОВ"САНСЕТ-ТРАНС ЛІМІТЕД" (44279796), у якого придбано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 15123,5 тис.грн, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ КРЕМЕНЧУК" (43772977) у якого придбано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 13962,5 тис.грн, ТОВ "ТРЕЙДОЙЛ" (43366793) у якого придбано бензин на суму ПДВ 5377,1 тис.грн, ТОВ "АЛЛЮР ОІЛ" (43779768) у якого придбано бензин, розчинники, паливо дизельне на суму ПДВ 4999,9 тис.грн, ТОВ "ЕЙЛЕНС ГРУП" (44223303) у якого придбано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 4098,1 тис.грн, якого включено до «Журналу ризикових платників» ІС «Податковий блок`Згідно з даними ЄРПН з О1.01.2021 по теперішній час основними покупцями підприємства є: ТОВ "ЛІТОІЛ" (42170852), якому реалізовано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 17917,8 тис.грн, якого включено до «Журналу ризикових платників» ІС «Податковий блок»; ТОВ "ОПТІМАЛ ПЕТРОЛ" (43579937), якому реалізовано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 6833,8 тис.грн якого включено до «Журналу ризикових платників» ІС «Податковий блок»; ТОВ "САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ" (40511614), якому реалізовано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 6644,1 тис.грн; ТОВ "КОМПАНІЯ "УКРАВТОЛОГІСТИКА" (39427556), якому реалізовано дизельне паливо на суму ПДВ 2576,7 тис.грн; ТОВ "АСТА ТРЕЙД ПЛЮС" (44029940), якому реалізовано бензин та дизельне паливо на суму ПДВ 2404,2 тис.грн, якого включено до «Журналу ризикових платників» ІС «Податковий блок». Станом на 04.07.2022 року ліміт в системі електронного адміністрування податку на додану вартість становить 7'166'157,61 грн. Згідно «Відомостей про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (Додаток 4 ДФ) за І квартал 2022 року - кількість працюючих 3 особи. При цьому операції з придбання та реалізації тотожних товарів здійснювалися в різні дні, шо потребує значних трудових затрат і наявність складських приміщень, та передбачає собою наявність ліцензії на зберігання ПММ.

ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" включено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 06 липня 2022 року на підставі рішення №29702 від 06 липня 2022 року, що визнається сторонами у справі.

Відповідно до Витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03 травня 2023 року №88 /а.с. 32-34 т.2/ ухвалили: прийняти рішення про відповідність ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525) пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №16328 від 03 травня 2023 року про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку /а.с. 21 т. 1/, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (податковий номер 43380525, індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 433805216034) відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії відповідних документів від 24 квітня 2023 року №24-04/23 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава: пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку; код (коди) податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: - податковий кредит та податкові зобов`язання сформовано по взаємовідносинах з ризиковими контрагентами. Платником не надано первинні документи з ПАТ «Дніпропетровськ-авто», філія «Автосалон мерседес», ТОВ «Агат лайт», ТОВ «Петромарк ЛТД», ТОВ «Літоіл», ТОВ «Ойл продакшн», ТОВ «Сан ойл трейдінг», ТОВ «Лерсен лтд», ТОВ «Онді Груп», ФОП ОСОБА_1 ; - акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг); - договір з додатками до нього; - первинні документи щодо транспортування; - розрахунковий документ; - банківська виписка з особових рахунків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" подало до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 44-04/23 від 28 липня 2023 року /а.с. 16-20 т.1, 46-69 т.2/, у якому зазначило інформацію, зокрема, про те, що ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» орендує офісне приміщення у ФОП ОСОБА_2 на підставі Договору оренди №АП-4-2023 від 01.04.2023р. за адресою: АДРЕСА_1 про що була подана відомість за формою 20-ОПП. На підприємстві, окрім директора - ОСОБА_3 , працює бухгалтер - ОСОБА_4 та менеджер зі збуту - ОСОБА_5 . Усі нарахування та утримання із заробітної плати сплачувалися своєчасно у встановлені законодавством період та у повному обсязі до бюджету по теперішній час. У зв`язку з рішенням про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості №29702 від 06 липня 2022 року підприємство, фактично, повністю припинило свою роботу. Через віднесення підприємства до ризикових платників податків і в зв`язку з цим неможливістю зареєструвати податкові накладні, відмовою контрагентів від співпраці з товариством через побоювання опинитися в ризикових платниках податків, було заблокувало роботу товариства, працівники, що працювали на товаристві, звільнилися за власним бажанням. Останні господарські операції по реалізації товарів здійснювалися товариством в липні 2022 року. Разом з тим, ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» має залишки нереалізованих товарів: - сольвент кам`яновугільний марки Б (УКТ ЗЕД 2707991100) на суму 589536 грн, в т.ч. ПДВ 98256 грн.; - абсорбент газоконденсатний Марки А ТУ У 23919929,011-2000 на суму 4852865,98 грн. в т.ч. ПДВ 808811 грн.; - суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція (УКТ ЗЕД 2709 00 90 00) на суму 1408483,74 грн. в т.ч. ПДВ 234747,29 грн.; - суміш парафінових вуглеводнів стабілізована на суму 756966 грн. в т.ч. ПДВ 126161 грн.; - суміш парафінових вуглеводнів стабілізована на суму 677326,44 грн. в т.ч. ПДВ 112887,74 грн.; - конденсат газовий стабільний природній на суму 8319652,83 грн. в т.ч. ПДВ 1386608,81 грн., які передані на відповідальне зберігання відповідно до Договору №1 від 02.01.2022 р. укладеного з ТОВ «АФІНА-М» (ЄДРПОУ 43531722) та актів приймання-передачі товару на зберігання. Згідно пункту 6.5. вказаного Договору - розрахунки між сторонами проводяться в день видачі товару зі зберігання на підставі виставленого Зберігачем рахунку. ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» після виключення його з переліку ризикових платників ПДВ, планує відновити свою діяльність для чого прийнято на роботу працівників та укладено декілька Договорів, зокрема Договір №01072023-1 від 01.07.2023 р. з ТОВ «НАФТОГАЗОІЛ» (ЄДРПОУ 43889159) на постачання товару Суміші вуглеводнів Бензино-лігроїнової фракції. По вказаному Договору здійснено часткову попередню оплату за товар згідно п. 2.1. Договору на підставі рахунку №16 від 17.07.2023 р. Вказана операція буде відображена в поданій декларації за липень 2023 року. Також 27.06.2023 р. заключено Договір №27062023-1 з ТОВ «АТЛАНТІК 2020» (ЄДРПОУ 43779691), у якого придбано товар - Суміші вуглеводнів Бензино-лігроїнової фракції. Вказаний товар було реалізовано згідно Договору №3006-1 від 30.06.2023 р. ТОВ «АРКАДІЯ ОІЛ» (ЄДРПОУ -2411986) (не платник ПДВ) згідно видаткової накладної №463 від 30.06.2023р. Доставка товару здійснювалася ФОП ОСОБА_6 на підставі Договору №1 від 10.09.2020р. (Акт наданих послуг №119 від 30.06.2023р.). Вказана операція відображена в поданій декларації за червень 2023 року. Крім того укладені нові Договори про надання послуг перевезення: №78 від 01.07.2023р. з ТОВ «АЛЬФА ГРУП 77» (ЄДРПОУ 40218394), №25 від 01.07.2023р. з ФОП ОСОБА_2 , №26 від 01.07.2023р. з ФОП ОСОБА_6 . Вказані перевізники мають необхідні дозвільні документи на перевезення небезпечних вантажів та достатній автопарк. Не можемо не зазначити, що з електронного кабінету платника податку ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» було встановлено, що ТОВ «ІНТЕРЕГО» ЄДРПОУ 42814298) було виписано на товариство податкову накладну №1 від 30.06.2023р. З даним товариством з 01.01.2023 р. по теперішній час у ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» жодних взаємовідносин не було (не було укладено договорів, не відбувалося відвантаження товару, не проводились оплати та не формувався податковий кредит). До ТОВ «ІНТЕРЕГО» було направлено офіційного листа з вимогою здійснити коригування до податкової накладної №1 від 30.06.2023р., як такої, що складена помилково. Банківську виписку за 30.06.2023 р. надано. Також заплановано укладення ряду господарських договорів - перевезення, зберігання і т.д. та відновлення роботи по вже існуючим договорам, що забезпечить об`єм роботи підприємствам Полтавщини.

Разом із цим поясненням ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» надано до контролюючого органу копії документів: Договору оренди №АП-2-2023 /а.с. 22-24 т.1/; рахунку №90 від 30.06.2023р. /а.с. 25 т.1/; Акту №92 від 30.06.2023р. /а.с. 26 т.1/; Договору про надання послуг перевезення №78 від 01.07.2023р. /а.с. 27-28 т.1/; Договору про надання послуг перевезення №25 від 01.07.2023р. /а.с. 29-30 т.1/; Договору про надання послуг перевезення №26 від 01.07.2023р. /а.с. 31-32 т.1/; наказу №8-ШР від 01.07.2023р. /а.с. 33 т.1/; штатного розкладу ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» від 01.07.2023р. /а.с. 34 т.1/; повідомлення про прийняття працівника на роботу з квитанцією №2 /а.с. 35-36 т.1/; Договору поставки нафтопродуктів №01072023-1 від 01.07.2023р. /а.с. 37-40 т.1/; платіжної інструкції №56 від 18.07.2023р. /а.с. 41 т.1/; рахунку на оплату №16 від 17.07.2023р. /а.с. 42 т.1/; Договору поставки нафтопродуктів №27062023-1 від 27.06.2023р. /а.с. 43-46 т.1/; видаткової накладної №216 від 30.06.2023р. /а.с. 48 т.1/; рахунку на оплату №162 від 30.06.2023р. /а.с. 47 т.1/; специфікації № 1 /а.с. 49 т.1/; Договору поставки нафтопродуктів №3006-1 від 30.06.2023 р. /а.с. 50-53 т.1/; видаткової накладної №463 від 30.06.2023р. /а.с. 55 т.1/; рахунку на оплату №263 від 30.06.2023р. /а.с. 54 т.1/; специфікації №4 /а.с. 56 т.1/; ТТН №216/1 від 30.06.2023р. /а.с. 57 т.1/; Договору про надання послуг перевезення №1 від 10.09.2020р. /а.с. 58-59 т.1/; акту наданих послуг №119 від 30.06.2023р. /а.с. 61 т.1/; рахунку на оплату №120 від 30.06.2023р. /а.с. 60 т.1/; Договору про надання послуг зберігання №1 від 02.01.2022р. /а.с. 62-67 т.1/; Актів приймання-передачі товару на зберігання №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 /а.с. 68-86 т.1/; оборотно-сальдової відомості по 361 та 631 рахунку /а.с. 87-88 т.1/; листа 21.07.2023р. № 43-04/23 /а.с. 89 т.1/; банківської виписки за 30.06.2023 р. /а.с. 90 т.1/.

Відповідно до Витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 серпня 2023 року №157 /а.с. 30-31 т.2/ здійснено розгляд питання 1. Про розгляд інформації щодо відповідності/невідповідності суб`єктів господарювання критеріям ризиковості платника податку, визначених Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (доповідач Калембет Тетяна). Калембет Тетяна повідомила, що ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525) 30 липня 2023 року подано повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, граничний термін розгляду якого 08 серпня 2023 року. На виконання п.3.8 Порядку взаємодії комісії центрального та регіонального рівнів отримано узагальнюючі інформації: відділу з питань запобігання та виявлення корупції №514/16-31-14-11 від 02.08.2023, управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків №1614/16-31-18-01-04 від 02.08.2023, управління оподаткування фізичних осіб №8757/16-31-24-06-08 від 01.08.2023, управління оподаткування юридичних осіб №10526/16-31-04-02-05 від 07.08.2023, управління податкового аудиту №4224/16-31-07-02-03 від 01.08.2023, відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом №444/16-31-08-07 від 03.08.2023, управління правового забезпечення №4233/16-31-05-02 від 01.08.2023, управління контролю за підакцизними товарами №2066/16-31-09-01 від 01.08.2023. ОСОБА_7 довела зміст службових записок до членів комісії (додатки до протоколу). ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525) 06.07.2022 внесений до журналу ризикових платників за податковою інформацією: упередження щодо розповсюдження ймовірно ризикового податкового кредиту. 03.05.2023 повторно перевключено ТОВ "01Л ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" по кодам: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Основний вид діяльності ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Керівник підприємства ОСОБА_3 (2337726437), який не займає аналогічної посади на інших суб`єктах господарювання. Статутний фонд складає 5 000 000 грн. Згідно з повідомленням за формою №20-ОПП суб`єкт господарювання має у використанні: автомобіль, офіс (м. Кременчук, провулок Еалузевий, буд. 70, згідно єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно нежитлове приміщення належить ОСОБА_2 (3120219718, ФОП, неплатник ПДВ, ОВД - вантажний автомобільний транспорт, а також згідно КВЕД інші види діяльності - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна). Згідно ЄРПН не несе витрати на утримання офісного приміщення. Згідно податкових декларацій з ПДВ за 2022-2023 рік придбання від неплатників ПДВ відсутнє (рядок 10.4). Відповідно до звіту про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (за формою 4-ДФ) за II квартал 2023 (червень) кількість найманих працівників - 2 особи по 101 ознаці (заробітна плата (нарахована) - 8 630,0 грн., наявна ознака неповного робочого часу) та 2 самозайняті особи по 157 ознаці. Також, у липні 2023 року подано Повідомлення про прийняття 1 працівника на роботу. ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (43380525) має ліцензію на оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі від 27.12.2019. Терміном дії до 27.12.2024 року. Згідно даних фінансової звітності станом на 31.03.2023 основні засоби становлять 9,9 тис. грн., вартість запасів - 12 904,9 тис. грн., незавершені капітальні інвестиції - 10 808, 5 тис. грн. У 2022 році суб`єктом господарювання сплачено до бюджету: ПДФО - 51,6 тис. грн., ЄСВ - 63,1 тис. грн., ПДВ - 688,9 тис. грн., податок на прибуток - 100,0 тис. грн. У 2023 році суб`єктом господарювання сплачено до бюджету: ПДФО - 19,2 тис. грн., ЄСВ - 23,5 тис. грн., податок на прибуток - 2,4 тис. грн., військовий збір - 1,6 тис. грн., ПДВ - 0,1 тис. грн. Податкові декларації з податку на додану вартість подані за період з січня 2022 по червень 2023 року. Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2023 року задекларована до сплати в бюджет - 0,1 тис. грн. (податковий коефіцієнт 0,7%). Проте, із серпня 2022 року по травень 2023 року підприємство звітує про відсутність здійснення господарської діяльності. Ліміт в СЕА ПДВ становить 4 861,8 тис. грн. Поповнення рахунку ПДВ грошовими коштами у 2022 році - 688,9 тис. грн., у 2023 році - 0,1 тис. грн. Серед контрагентів покупців послуг наявні такі, що перебувають у переліку ризикових, питома вага складає 28,8% від загального податкового зобов`язання. Серед контрагентів продавців товарів, послуг наявні такі, що перебувають у переліку ризикових, питома вага складає 65,6% від загального податкового кредиту. ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" до повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку подано пояснення та копії наступних документів: - договір оренди частини нежитлового приміщення для розміщення офісу складений з ФОП ОСОБА_2 (орендодавець) від 01.04.2023, площа 4 кв. м. (кімната в нежитловому приміщенні, розташована на 1 поверсі будівлі №70 м. Кременчук, проїзд Г алузевий), акт приймання-передачі в оренду частини нежитлового приміщення, рахунок на оплату, акт надання послуг за 2 квартал 2023 року; - договір про надання послуг з приймання, зберігання та відпуску нафтопродуктів складений з ТОВ «Афіна-М» (зберігай) від 02.01.2022, акти приймання-передачі товару на зберігання за січень, березень 2022 року; - договір поставки нафтопродуктів від 01.07.2023 складений з ТОВ «Нафтогазоіл» (постачальник) на придбання нафтопродуктів, платіжна інструкція за 18.07.2023; - договір поставки нафтопродуктів від 27.06.2023 складений з ТОВ «Атлантік 2020» (постачальник) на придбання нафтопродуктів, специфікація до договору, рахунок на оплату та видаткова накладна; - договір поставки нафтопродуктів від 30.06.2023 складений з ТОВ «Аркадія ОІЛ» (покупець), специфікація до договору, рахунок на оплату, видаткова накладна, ТТН (перевізник ФОП ОСОБА_6 ); - договір про надання послуг перевезення від 01.07.2023 складений з ФОП ОСОБА_8 (виконавець); Договори про надання послуг перевезення від 10.09.2020, від 01.07.2023 складені з ФОП ОСОБА_6 (виконавець), рахунок на оплату, акт надання послуг від 30.06.2023; - договір про надання послуг перевезення від 01.07.2023 складений з ТОВ «Альфа Груп 77» (виконавець) щодо надання послуг перевезення по Україні та за кордон; - лист щодо помилкової виписки ТОВ «Інтерего» ПН, виписка по рахунку за 30.06.2023 - абонплата за розрахункове обслуговування, оборотно-сальдові відомості по рахунку 361, 631 за період з 01.08.2022 по 28.07.2023. У наданому пакеті документів відсутні: оборотно-сальдові відомості по рахункам 361, 631 у розгорнутому вигляді з контрагентами постачальника та покупцями; розрахункові документи, акти наданих послуг по зберіганню товару. Надані не в повному обсязі/не надано первинні документи з контрагентами, які зазначені у рішенні від 03.05.2023 та які внесені до переліку ризикових платників податків. За підсумками обговорення зазначеної інформації, члени комісії прийшли до висновку, що ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість за кодами, відповідно до наказу ДПС України від 11.01.2023 №17 «Про затвердження довідника кодів податкової інформації»: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності, а тому УХВАЛИЛИ: прийняти рішення про відповідність ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС (43380525) п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку /а.с. 15 т. 1, 45 т.2/, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (податковий номер 43380525, індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 433805216034) відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії відповідних документів від 27 липня 2023 року №44-04/23 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава: пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку; код (коди) податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: 11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності. Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: тип операції придбання/ постачання постачання; період здійснення господарської операції з 04 листопада 2022 року по 08 серпня 2023 року; код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ризикова 46.71; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, - 43380525; дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, - 06 липня 2022 року. Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: - у наданому пакеті документів відсутні: товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості по рахункам 361, 631 у розгорнутому вигляді з контрагентами постачальниками та покупцями; розрахункові документи або акти звірки; акти надання послуг по зберіганню МТЦ. Надані не в повному обсязі / не надані документи, що підтверджують взаємовідносини з ризиковими контрагентами, які зазначені в рішенні від 03 травня 2023 року №16328; - первинні документи щодо транспортування; - розрахунковий документ; - акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг); - первинні документи щодо постачання / придбання товарів/послуг.

Не погодившись з рішенням комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку рішенню комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №27416 від 08 серпня 2023 року, суд виходить з наступного.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин/.

Відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна / розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Суд зазначає, що реєстрація податкових накладних/розрахунків про коригування може бути зупинена, зокрема через віднесення платника податків до категорії ризикових. Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної у податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку / небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку №1165).

Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення (абзац 8 пункту 40 Порядку №1165).

Згідно з додатком 4 до Порядку №1165, яким передбачено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З аналізу наведених норм слідує, що положення Порядку №1165 встановлюють можливість платника податку оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, у тому числі у судовому порядку.

Суд наголошує на тому, що прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку змінює правовий режим моніторингу реєстрації податкових накладних в ЄРПН, з абсолютною невідворотністю призводить до зупинення реєстрації будь-якої складеної цією особою податкової накладної в ЄРПН, а відтак оскаржуване рішення Комісії регіонального рівня впливає на права, інтереси та обов`язки такої особи.

Тож рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №27416 від 08 серпня 2023 року є індивідуальним актом стосовно ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" у розумінні пункту 19 частини першої статті 4 КАС України, а тому підлягає оцінці на відповідність критеріям, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

Головне управління ДПС у Полтавській області у своїх доводах вказує, що позивач підпадає під пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, оскільки ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» 06 липня 2022 року внесений до журналу ризикових платників за податковою інформацією: упередження щодо розповсюдження ймовірно ризикового податкового кредиту. 03 травня 2023 року повторно перевключено ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» по кодам: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Відповідно до звіту про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (за формою 4-ДФ) за II квартал 2023 (червень) кількість найманих працівників - 2 особи по 101 ознаці (заробітна плата (нарахована) - 8630,0 грн., наявна ознака неповного робочого часу) та 2 самозайняті особи по 157 ознаці. Також, у липні 2023 року подано Повідомлення про прийняття 1 працівника на роботу. ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» має ліцензію на оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі від 27.12.2019, терміном дії до 27.12.2024. ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» до повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника не надано: оборотно-сальдові відомості по рахункам 361, 631 у розгорнутому вигляді з контрагентами постачальника та покупцями; розрахункові документи, акти наданих послуг по зберіганню товару; надані не в повному обсязі/не надано первинні документи з контрагентами, які зазначені у рішенні від 03 травня 2023 року та які внесені до переліку ризикових платників податків. За підсумками обговорення зазначеної інформації, члени комісії прийшли до висновку, що ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість за кодами, відповідно до наказу ДПС України від 11.01.2023 № 17 «Про затвердження довідника кодів податкової інформації»: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/ розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності. Як наслідок, Комісією ГУ ДПС прийнято рішення від 08 серпня 2023 року № 27416 про відповідність платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Оцінюючи правомірність оскаржуваного рішення, суд зазначає, що виходячи із системного аналізу норм Порядку № 1165, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 23 червня 2022 року у справі 640/6130/20.

Із змісту оскаржуваного рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №27416 від 08 серпня 2023 року слідує, що воно прийнято за наслідками розгляду повідомлення позивача про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 28 липня 2023 року.

Водночас первинним рішенням, яким було визнано відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку і яке послугувало підставою для подання позивачем надалі повідомлень про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, є рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 06 липня 2023 року, яким визначено відповідність ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку з підстави наявності такої податкової інформації: «Учасник схеми формування ймовірно ризикового податкового кредиту».

Зі змісту протоколу засідання Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 06 липня 2022 року № 65 неможливо встановити під час моніторингу та перевірки якої саме ПН/РК Комісія дійшла висновку щодо відповідності ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " критеріям ризиковості.

Отже, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування.

Фактично таке рішення було прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання платником податку податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить положенням Порядку №1165.

Суд також звертає увагу на те, що пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Таким чином, контролюючий орган, формулюючи висновок про відповідність платника пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, має оцінювати ризиковість здійснення конкретної господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, з урахуванням наявної податкової інформації. За таких обставин платник податків може належним чином реалізувати передбачене пунктом 6 Порядку № 1165 право подати інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку).

Разом з тим, у рішенні Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №29702 від 06 липня 2022 року визначено відповідність ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на підставі отриманої з інформаційних баз ДПС України інформації про схеми руху ПДВ стосовно ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" та твердження загального характеру про формування ймовірно ризикового податкового кредиту, тобто безвідносно до конкретної господарської операції, зазначеної у поданій для реєстрації податковій накладній, що поставило платника у стан правової невизначеності щодо підстав визнання відповідності критеріям ризиковості та документів, які необхідно подати на підтвердження невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Порушення правової процедури прийняття первинного рішення про відповідність платника критеріям ризиковості вплинуло на усі наступні рішення Комісії, прийняті за наслідками розгляду повідомлень позивача про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, зокрема, рішення №27416 від 08 серпня 2023 року, яке є предметом спору, оскільки платник був позбавлений можливості надати достатній перелік документів, необхідних для підтвердження конкретної господарської операції та невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд враховує, що оскаржуване у цій справі рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №27416 від 08 серпня 2023 року, яким з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 28 липня 2023 року № 44-04/23, визначено відповідність ТОВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, прийнято з тих підстав, що платником не надано документів, що підтверджують взаємовідносини з ризиковими контрагентами, які зазначені у рішенні від 03 травня 2023 року № 16328, а саме: первинні документи щодо транспортування, розрахунковий документ, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг.

При цьому до матеріалів судової справи контролюючим органом не надано жодних доказів на підтвердження того, що контрагенти ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " є ризиковими та здійснюють господарську діяльність в умовах та обставинах, які характеризуються ознаками недодержання вимог чинного законодавства України.

Таким чином, оскаржуване рішення прийнято лише у зв`язку з наявною податковою інформацією, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що у свою чергу свідчить про порушення податковим органом вимог Порядку №1165 в частині встановленої послідовності прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, якому має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

У постанові від 23 червня 2022 року у справі №640/6130/20 Верховний Суд зазначив, що питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатися Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. Віднесення суб`єкта господарювання до ризикових на підставі рішення, яке прийнято не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації суперечить положенням Порядку №1165.

Згідно із встановленою Порядком №1165 формою рішення про відповідність / невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), якщо воно приймається з підстави, визначеної у пункті 8 Критеріїв, то податкова інформація розшифровується, що є логічно-послідовним з огляду на те, що інші критерії є зрозумілими та не потребують розшифровки.

Враховуючи те, що збір податкової інформації, відповідно до статті 72 ПК України, є різноманітним, а сама інформація є об`ємною, зазначення в рішенні Комісії підстави його прийняття має бути чітким, що надаватиме платнику податків можливість визначитися з переліком документів для надання Комісії на спростування вказаного рішення, а у разі неприйняття позитивного для платника рішення - оскаржити його з наведенням відповідних мотивів.

Як встановлено судом зі спірного рішення Комісії №27416 від 08 серпня 2023 року, у графі "Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" зазначено: Тип інформації - постачання; період здійснення господарської операції - з 04.11.2022 по 08.08.2023, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 46.71, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 43380525.

Тож очевидним є факт відсутності в оскаржуваному рішенні конкретики щодо суті ризиковості, пояснень чому вся господарська діяльність TOВ "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" є ризиковою, вказівки на конкретну ризикову операцію та/або податкову накладну платника, в якій були зафіксовані такі операції.

Під час судового розгляду документального підтвердження обставин щодо того, що TOВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " задіяне у проведенні ризикових операцій, відповідач також не надав.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний висновок наведено у постановах Верховного Суду від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 та від 02 квітня 2019 року у справі №822/1878/18.

Суд вважає за доцільне наголосити, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для прийняття певного рішення, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини можуть бути підтверджені, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

У справі "Рисовський проти України" Європейський Суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу належного урядування. Цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок … і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Згідно з частиною другою статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи контролюючим органом не доведено правомірність прийняття спірного рішення.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, як такого, що прийняте без дотримання вимог законодавства, необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, непропорційно та нерозсудливо.

Суд зауважує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Така правова позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 08 листопада 2019 року у справі № 227/3208/16-а.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Враховуючи вищенаведене, а також відсутність підстав для віднесення ТОВ «ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС» до ризикових платників податку, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права позивача у спірних відносинах є зобов`язання Головного управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Таким чином, позов ТОВ " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " підлягає задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Позивачем при зверненні до суду за оскарження одного рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №27416 від 08 серпня 2023 року сплачено судовий збір у сумі 2684,00 грн, про що свідчить платіжна інструкція № 64 від 14 серпня 2023 року /а.с. 12, т.1/.

Враховуючи висновок суду про наявність підстав для задоволення позову, понесені позивачем судові витрати у сумі 2684,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальності "ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС" (провул. Галузевий, буд. 70, м. Кременчук, Полтавська область, 39610, ідентифікаційний код 43380525) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 44057192) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №27416 від 08 серпня 2023 року про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю " ОІЛ ЕНЕРДЖИ ПЛЮС " судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири тисячі гривень нуль копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

Дата ухвалення рішення15.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116330663
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —440/12078/23

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні