Постанова
від 11.01.2024 по справі 280/2576/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

11 січня 2024 року справа 280/2576/23

Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,

при секретарі Діденко Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.06.2023 (суддя Чернова Ж.М.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексон ЮК» до Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області про скасування рішення про можливість своєчасного виконання податкових обов`язків

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ексон ЮК» 17.04.2023 звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області, в якому просить:

- визнати протиправним рішення №31389/6/08-01-04-05-03 від 29.11.2022 про можливість своєчасного виконання податкового обов`язку;

- зобов`язати прийняти рішення про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку зі складання та реєстрації податкових накладних по взаємовідносинам з ПАТ «Лебединський насіннєвий завод», ПП «Амік Україна», ПП «Вікторія» ПП «Влахос», ПП «Гранд енержи ойл», ПП «Ескон», ПП «Карго оіл», ПП «Компанія «Агролюкс», ПП «Конкріт груп», ПП «Міро», ПП «Селянська спілка приватних паїв «Куйбишева», ПП «Таурус лтд», ПП «Трім», ПП «Чернігів нафтопродукт», ПП «Юг ойл», СТОВ «Агрофірма «Нива», СТОВ «Батьківщина», ТОВ «Автотехпром», ТОВ «Агрокомплекс «Зелена долина», ТОВ «Агронафтатрейд», ТОВ «Агротехнолоджи», ТОВ «Актакор», ТОВ «Алекс петролеум», ТОВ «Алма він», ТОВ «Алма рітейл», ТОВ «Альянс ойл Україна», ТОВ «Апекс газ Україна», ТОВ «Атлантик терра», ТОВ «АТП-929», ТОВ «Аульська хлоропереливна станція», ТОВ «Білайт груп», ТОВ «Бічкрафт», ТОВ «Богданівське», ТОВ «Варріор», ТОВ «ВВК ДТ», ТОВ «Відродження», ТОВ ВПК «Екотех», ТОВ «Всесвіт ойл груп», ТОВ «Газторг НК», ТОВ «Глобал ойл трейд», ТОВ «Дайтерія», ТОВ «Депот ойл», ТОВ «Дніпростатойл», ТОВ «Дока нафта», ТОВ «Дюваль компані», ТОВ «Екойлтрейд», ТОВ «Енпіджіойл», ТОВ «Запорізька нафтогазова компанія», ТОВ «Капітал імідж груп», ТОВ «Капітал юг», ТОВ КБ «Юкон», ТОВ «Квалітет Україна», ТОВ «Кенексі ультра», ТОВ КМК «Хорс», ТОВ «Колотрейдінг», ТОВ «Компанія «Ортус», ТОВ «Кремресурс», ТОВ «Кропивницька нафтотранспортна компанія», ТОВ КСМ «Протек», ТОВ «Ланк», ТОВ «Ліо траст», ТОВ «Люкс трейд ресурс», ТОВ «Мегалайн авто», ТОВ «Нафта оіл», ТОВ «Нафтобізнесконтакт», ТОВ «Нафтотрейд», ТОВ «Неон груп», ТОВ НК «Преміум ресурс», ТОВ НК «Фаворит ойл», ТОВ «Новоподільське», ТОВ «Нордгаз», ТОВ НПО «Енергія», ТОВ НТВ «Інтерпрайсіз», ТОВ «Ньюенерджі», ТОВ «Оіл південь», ТОВ «Ойл віто», ТОВ «Октан», ТОВ «Олеум газ», ТОВ «Панасамі трейдінг Україна», ТОВ «Паралель-М», ТОВ «Петролеум 2020», ТОВ «Петромарк», ТОВ ПК «Серіол плюс», ТОВ «Плутос ойл», ТОВ «Полтава петрол», ТОВ «Портагротрейд», ТОВ «Прайм групп нафта», ТОВ «Прем`єра ойл», ТОВ «Реалком систем», ТОВ «Регіон юг», ТОВ «Роял ресурс», ТОВ «Сан ойл трейдінг», ТОВ «Світанок Одеса», ТОВ СК «Альянс 2006», ТОВ «Солар оіл», ТОВ ТД «Бізнес логіка», ТОВ ТД Грейд», ТОВ ТД «Кременчук», ТОВ ТД «Лідерпартс», ТОВ «Тектонс», ТОВ «Топгрупп», ТОВ ТК «Дельта сервіс», ТОВ «Торум», ТОВ «Транс авто ойл», ТОВ «Транснефть групп», ТОВ «Трейд оіл», ТОВ ТФК «Алгіра», ТОВ «Укральянстрейд», ТОВ «Укрбудтранс», ТОВ «Укртранзит», ТОВ «Украгроінвест», ТОВ «Фортуна 2013», ТОВ «Черкаси агросфера», ТОВ «Чорний лев ІМ», ТОВ «Шиппінг ойл», ТОВ «Югнефтепродукт», ТОВ «Южная топливная компания», ТОВ «Юніверс тайм», ТОВ «Ягуар», ФГ «Дінекс агро», ФГ «Перлина ПМС», ФГ «Петренко», ФОП Бойнегрі, ФОП Решотка, ФОП Фіцура.

Позовні вимоги обгрунтовують тим, що внаслідок постійних обстрілів м.Миколаїва, відсутня можливість дістатися первинних документів про господарську діяльність з переліченими контрагентами (ас1).

У відзиві на позовну заяву ГУ ДПС в Запорізькій області зазначало, що в Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, в тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022, немає пунктів, які б надавали можливість представляти документи про пошкодження, втрату, знищення, псування документів бухгалтерського обліку; техніки, за допомогою якої створюються документи бухгалтерського обліку (ас59).

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 28.06.2023, прийнятому у спрощеному провадженні, позов задоволений (ас86).

В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Запорізькій області просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Апеляційна скарга повністю повторює відзив на позовну заяву (ас110).

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

ТОВ «Ексон ЮК» 29.09.2022 подало заяву про відсутність можливості своєчасно виконати податковий обов`язок, в якій вказують що з січня по липень 2022 року основною діяльністю була оптова торгівля нафтопродуктами. Приймання та відвантаження нафтопродуктів здійснювалось на терміналі в м.Миколаїві, вул.Космонавтів, 1-Н, де і зберігались первинні документи за результатами взаємовідносин з контрагентами, переліченими в позовній заяві. В зв`язку з війною з лютого по липень 2022 року діяльність за цією адресою стала неможливою. Портовий термінал м.Миколаїва піддавався постійним обстрілам, а тому через загрозу життю доступ до адреси зберігання первинних документів був неможливий (ас21,29).

До заяви прикладені:

- договір з ТОВ «Ойл Трансшипмент» від 27.01.2020 з прийому до резервуарів за адресою м.Миколаїві, вул.Космонавтів, 1-Н нафтопродуктів та їх відпуску за дорученням власника нафтопродуктів ТОВ «Ексон ЮК» (ас24);

- витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань про кримінальне провадження №22022150000000928 про обстріл 21.06.2022, внаслідок якого пошкоджені вантажні автомобілі в м.Миколаєві, вул.Космонавтів, 1-Н (ас38).

- витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань про кримінальне провадження №22022150000001146 про обстріл 24.07.2022, внаслідок якого пошкоджена цистерна на території автобази в м.Миколаєві, вул.Космонавтів, 1-Н (ас39).

- витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань про кримінальне провадження №22022150000001213 про обстріл 07.08.2022, внаслідок якого пошкоджений резервуар з паливом на території автобази в м.Миколаєві, вул.Космонавтів, 1-Н (ас40).

- акт інвентаризації первинних документів від 01.09.2022, протокол інвентаризаційної комісії від 01.09.2022, згідно яких за адресою реєстрації м.Київ, вул.Гончара, 52, офіс 34 відсутні первинні документи за результатами взаємовідносин з контрагентами, переліченими в позовній заяві. Первинні бухгалтерські документи перебувають в м.Миколаєві, вул.Космонавтів, 1-Н (ас11,17-20).

ГУ ДПС в Запорізькій області прийнято попереднє рішення №27888/6/08-01-04-05-03 від 25.10.2022 про можливість своєчасного виконання податкового обов`язку в зв`язку з недостатністю документів на підтвердження неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку та запропоновано надати документи, які встановлюють причинно-наслідковий зв`язок між зазначеними в заяві обставинами та безпосереднім впливом таких обставин на підприємство, що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку (ас41).

ТОВ «Ексон ЮК» 01.11.2022 та 14.12.2022 направило листи до ГУ ДПС в Запорізькій області з проханням вказати які конкретно документи необхідно додатково додати (ас43-46).

ГУ ДПС в Запорізькій області прийнято рішення №31389/6/08-01-04-05-03 від 29.11.2022 про можливість своєчасного виконання податкового обов`язку в зв`язку з недостатністю документів на підтвердження неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку. Рішення мотивовано наявністю на балансі ТОВ «Ексон ЮК» майна, яке може бути джерелом сплати податків; не подані документи про відсутність коштів на банківських рахунках, про зупинення роботи банку, платіжних систем; платіжні доручення з ініціювання переказу коштів з погашення податкового боргу; повідомлення про аварійне відключення електроенергії, інтернету; документи про пошкодження, знищення, втрату майна (ас49).

Відповідно до абзацу 1 пункту 69.1 Перехідних положень Податкового Кодексу України, в разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків, зборів, подання звітності, в тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації податкових, акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Відповідно до абзаців 3 11 пункту 1 розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених в пункті 69.1 Перехідних положень Податкового Кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022, підставами неможливості виконання платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є: 1) втрата, знищення, зіпсуття первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе в зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та обмежень; 4) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати, вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати, подавати податкову і фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи; 5) перебування (податкова адреса платника податків або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, в якому ведуться воєнні дії, який знаходиться в оточенні або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації; 6) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Відповідно до абзацу 2 пункту 3 розділу ІІ Порядку, в разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, в тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30.09.2022 заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів, інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, в тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, в тому числі обов`язок податкового агента, або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи своєчасно виконати свій податковий обов`язок, в тому числі обов`язок податкового агента до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, заява платника податків у довільній формі та документи розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів, інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, в разі недостатності документів, що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку за формою, що додається, з пропозицією надання платником податку конкретних додаткових документів на підтвердження зазначеної у заяві підстави неможливості виконання податкових обов`язків.

Відповідно до абзацу 3 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та документів, інформації в порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу.

Відповідно до абзацу 4 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи, обґрунтування, пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави неможливості виконання податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.

Відповідно до абзацу 5 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, додаткові документи, обґрунтування, пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання.

Відповідно до абзацу 6 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, якщо платник податку не надав додаткових документів, обґрунтувань, пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої заяви, документів, інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання податкових обов`язків.

Відповідно до абзацу 7 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, контролюючий орган може звертатись до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених в заяві та документах.

Відповідно до абзацу 8 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, обов`язок доведення можливості чи неможливості своєчасно виконати податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що стались в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку за формою, що додається.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Порядку, рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. В разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання, несвоєчасне виконання.

Наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022 затверджений Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, в тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, в тому числі обов`язок податкового агента: 1) акт, що засвідчує факт пожежі, складений відповідно до пункту 7 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого Постановою КМУ №2030 від 26.12.2003; 2) інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення; 3) витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, в разі викрадення основних засобів або руйнування, втрати майна; 4) інші документи, складені відповідно до підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затвердженого Постановою КМУ №326 від 20.03.2022; 5) документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків); 6) копія наказу про призупинення роботи підприємства та його працівників або встановлення простою в роботі підприємства, викликане обставинами непереборної сили (із зазначенням дати початку і закінчення такого призупинення); 7) документ або повідомлення оператора поштового зв`язку (вказується посилання на офіційну сторінку оператора, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення функціонування оператора поштового зв`язку або об`єктів поштового зв`язку на територіях, на яких ведуться (велись) бойові дії, та територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації; 8) документ або повідомлення банку (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщене таке повідомлення), що підтверджує призупинення роботи банку або його відокремлених підрозділів або платіжних систем в зв`язку із введенням воєнного стану;

9) копії платіжних доручень (розрахункових та інших документів щодо ініціювання переказу коштів) або їх скріншот платника податків на сплату узгоджених сум грошових зобов`язань, податкового боргу, поданих до банку, що залишилися невиконаними, оскільки кошти не були зараховані до бюджету в зв`язку з відключенням банку від системи електронних платежів або порушенням в роботі системи авторизації банку, надається разом з документом або повідомленням, зазначеним в пункті 8 цього Переліку; 10) документ або повідомлення (вказується посилання на офіційну сторінку банку, де розміщено таке повідомлення), що підтверджує вимушене призупинення роботи головних управлінь казначейства в зв`язку з введенням воєнного стану; 11) повідомлення, що підтверджує аварійне відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання до сфери обслуговування якого належить таке підприємство, зокрема скріншот повідомлення в месенджер і мобільних додатках; 12) документ, що підтверджує вимушене відключення надання послуг інтернет, пов`язане з введенням воєнного стану, що унеможливило надання податкової звітності в електронній формі (інформаційне повідомлення інтернет-провайдера); 13) документи, що свідчать про пошкодження, знищення, втрату майна, що знаходиться на балансі підприємства і є об`єктом оподаткування, єдиним джерелом для сплати податків або яке перебуває в податковій заставі (акт про надзвичайну подію, інвентаризаційний опис, протокол інвентаризаційної комісії, підписаний представником територіального органу ДСНС, згідно з якими відбувається відображення таких подій в бухгалтерському обліку та викладаються фактичні події, зазначаються понесені матеріальні втрати (перелік майна, його вартість); заява до правоохоронних органів; акт незалежного оцінювача; наявність страхового полісу, заява про страховий випадок тощо); 14) документи, що свідчать про акти мародерства, грабежу, рейдерства, захоплення майна, примусове захоплення приміщення (копія заяви до територіального органу внутрішніх справ та документ, виданий правоохоронним органом щодо реєстрації кримінального провадження тощо); 15) документи, що свідчать про подання заяви до правоохоронних органів про вчинення кримінального правопорушення та реєстрації кримінального провадження за результатами розгляду такої заяви; 16) документи, що свідчать про пошкодження, втрату, знищення, зіпсуття документів бухгалтерського обліку або неможливості їх вивезення з територій, на яких ведуться бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації; 17) подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, програмними засобами єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія).

Задовольняючи позов, суд першої інстанції правильно вказав, що з 13.05.2022 Миколаївська міська територіальна громада віднесена до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення бойових дій або які перебувають в окупації, оточенні, блокуванні, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №75 від 25.04.2022.

Надані витяги з єдиного реєстру досудових розслідувань про кримінальні провадження, акт інвентаризації первинних документів, протокол інвентаризаційної комісії, - підтверджують, що територія в м.Миколаєві, на якій ТОВ «Ексон ЮК» здійснювало господарську діяльність з прийому та відпустки нафтопродуктів, з червня по серпень тричі піддавалась обстрілам, внаслідок чого була відсутня фізична можливість дістатись первинних документів по взаємовідносинам з переліченими в позовній заяві контрагентами. Неможливість вивезти документи внаслідок ведення бойових дій є самостійною причиною неможливості виконання податкового обов`язку, зазначеною в пункті 1 розділу ІІ Порядку. Тобто є прямий причинно-наслідковий зв`язок між наведеними в заяві позивача обставинами та безпосереднім впливом таких обставин на підприємство, що підтверджують неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку зі складання та реєстрації податкових накладних.

Окружний суд, з посиланням на абзац 8 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, правильно підкреслив, що обов`язок доведення можливості чи неможливості своєчасно виконати податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Податкова служба не надала жодного доказу та не навела жодного аргументу, що при постійних обстрілах та руйнуваннях в м.Миколаєві, в тому числі за адресою офісного приміщення та здійснення господарської діяльності ТОВ «Ексон ЮК», була безпечна для життя та здоров`я можливість дістатись місця зберігання первинних документів.

У попередньому рішенні про можливість своєчасного виконання податкового обов`язку суб`єкт владних повноважень не назвав які конкретно документи необхідно подати для підтвердження неможливості виконання податкового обов`язку. Навіть офіційне звернення ТОВ «Ексон ЮК» з проханням вказати які конкретно документи необхідно додатково додати залишилось без відповіді. За таких обставин, у відповідності до абзацу 6 пункту 1 розділу ІІІ Порядку, податкова служба не має права посилатись на недостатність документів для прийняття рішення про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку, оскільки порушений абзац 2 пункту 1 розділу ІІІ Порядку щодо обов`язку контролюючого органу зазначати конкретні документи, які необхідно додатково надати для підтвердження неможливості виконати податковий обов`язок.

Є абсолютно нелогічними та необгрунтованими доводи податкової служби, що для своєчасного виконання податкового обов`язку у позивача на балансі знаходиться майно; що не подані документи про відсутність коштів на банківських рахунках, про зупинення роботи банку, платіжних систем; платіжні доручення з ініціювання переказу коштів з погашення податкового боргу; повідомлення про аварійне відключення електроенергії, інтернету; документи про пошкодження, знищення, втрату майна. Перелічені чинники ніяким чином не впливають на можливість скласти та зареєструвати податкові накладні за відсутності первинних бухгалтерських документів. Адже, відповідно до Наказу Міністерства фінансів України №1307 від 31.12.2015 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», у податковій накладній обов`язково мають бути зазначені дата її складання в залежності від дати здійснення господарської операції, сторони господарської операції, вид господарської операції, її вартість та обсяг. Такі відомості можуть бути внесені до податкової накладної тільки на підставі первинних бухгалтерських документів. За відсутності первинних бухгалтерських документів скласти податкову накладну неможливо.

Колегія суддів погоджується з висновком окружного суду що ТОВ «Ексон ЮК» надано достатньо документів, перелічених в Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, в тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, в тому числі обов`язок податкового агента, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022.

З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 241 244, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Запорізькій області залишити без задоволення, а рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.06.2023 без змін.

Постанова набирає законної сили з 11.01.2024 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Повну постанову складено 15.01.2024.

Головуючий суддяА.В. Суховаров

суддіО.В. Головко

суддіТ.І. Ясенова

Дата ухвалення рішення11.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116333687
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2576/23

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 11.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 28.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні