ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
16 січня 2024 року м. Дніпросправа № 202/6229/22
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Коршуна А.О. (доповідач),
суддів: Чепурнова Д.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Дивнич Д.І.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ»на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. в адміністративній справі №202/6229/22за позовом:ОСОБА_1 до: третя особа: про:Державної служби України з безпеки на транспорті Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» скасування постанови про накладання адміністративного стягнення,- ВСТАНОВИВ:
14.09.2022р. ОСОБА_1 звернувся до Індустріального районного суду м. Дніпропетровська з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» про скасування постанови про накладання адміністративного стягнення /а.с. 1-10/.
Ухвалою Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 14.09.2022р. за вищезазначеним адміністративним позовом відкрито провадження у справі №202/6229/22 та справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження /а.с. 30-31/.
Позивач, посилаючись у адміністративному позові на те, що 29.08.2022р. відносно нього було винесено постанову серії АА №00000844, якою його за вчинене правопорушення було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 132-1 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 17000грн., але позивач вважає цю постанову необґрунтованою та такою що складена з порушеннями вимог КУпАП, а тому позивач просив суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача серії АА №00000844 від 29.08.2022р. про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч.2 132-1 КУпАП та закрити справу про адміністративне правопорушення.
Рішенням Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. у справі №202/6229/22 відмовлено повністю у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Держаної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, щодо предмету спору Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення (суддя Кухтін Г.О.) / а.с. 41-44/.
Третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ», не погодившись з вищезазначеним рішенням суду, 22.11.2023р. подала за допомогою поштового зв`язку безпосередньо до суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу /а.с. 50-52/, з застосуванням системи автоматизованого розподілу справи між суддями Третього апеляційного адміністративного суду визначено колегію суддів, що розглядає справу у складі: головуючий (доповідач) - суддя Коршун А.О., судді Сафронова С.В., Чепурнов Д.В. / а.с. 50-52/.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції під час розгляду даної справи було неповно з`ясовано обставини, що призвело до прийняття ним рішення у справі з порушенням норм чинного матеріального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції від 25.10.2022р. у даній справі та ухвалити у справі нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 07.12.2023р. з метою забезпечення апеляційного розгляду апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 03.10.2023р. у справі №202/6229/22 з суду першої інстанції витребувано матеріали адміністративної справи №202/6229/22 /а.с. 57/, які надійшли до суду апеляційної інстанції 19.12.2023р. /а.с.59/.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.12.2023р. у справі №202/6229/22 поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» строк апеляційного оскарження рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. у справі №202/6229/22, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. у справі №202/6229/22 залишено без руху та заявнику апеляційної скарги надано строк на усунення недоліків апеляційної скарги /а.с.60/.
Третьою особою, на виконання вимог вищезазначеної ухвали суду від 20.12.2023р., у встановлений судом строк недоліки апеляційної скарги було усунуто /а.с. 65/.
Ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 26.12.2023р. у справі №202/6229/22 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. у справі №202/6229/22 /а.с. 66/ і розгляд справи призначено до апеляційного розгляду у судовому засіданні о 13:00 годин 16.01.2024р. /а.с. 67/, про що судом у встановлений чинним процесуальним законодавством спосіб було повідомлено учасників справи /а.с. 74-77/.
Відповідач Державна служба України з безпеки на транспорті у письмовому відзиві на апеляційну скаргу /а.с. 111-113/, заперечувала проти доводів апеляційної скарги третьої особи та просив апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Сторони у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином /а.с. 96, 97/, колегія суддів вважає можливим розглянути справу без участі сторін.
Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи та прийняте судом першої інстанції рішення у даній справі в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.
Під час розгляду цієї адміністративної справи, судом першої інстанції встановлено та підтверджено апеляційний судом, що ОСОБА_1 позивачу у справі належить на праві власності автомобіль «Scaniа R124 LA», державний номерний знак НОМЕР_1 відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_2 /а.с.18/. 29.08.2022р. головним спеціалістом відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту реалізації державної політики та нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті Василенко І.В. винесена постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режимі серії АА №00000844, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 132-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 гривень /а.с. 17-18/.
Відповідно до вказаної постанови, 22.07.2022 о 07 год. 36 хв., за адресою М-30, км440 + 527 Вінницька область, зафіксовано транспортний засіб «Scaniа R124 LA», держномер НОМЕР_1 , відповідальна особа, яка допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених п. 22.5 ПДР України: загальної маси транспортного засобу на 15,9% (1,83 тон), за що передбачена відповідальність за ч.2 ст. 132-1 КУпАП.
І саме вищезазначена постанова відповідача є предметом оскарження у цій справі, оскільки позивач вважає їх протиправною та такою, що винесена з порушенням чинного законодавства.
Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про дорожній рух» учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримувати вимог цього Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху, створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям і громадянам, виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух.
За приписами п. 1.9. Правил дорожнього руху, особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.
Пунктом 1.3 Правил дорожнього руху України передбачено, що учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил.
Згідно п. 22.5 ПДР України, рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 16 т, строєні осі понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 18 т, строєні осі понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Частиною 2 ст. 132-1 КпАП України передбачено адміністративну відповідальність у випадку перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами.
Згідно ч. 1 ст. 14-3 КУпАП адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, передбачені частиною другою статті 122-2, частинами другою і третьою статті 132-1 цього Кодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі (за допомогою комплексу технічних засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з функціями фотозйомки та/або відеозапису, що функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб.
Згідно із ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Відповідно до ч. 7 ст. 258 КУпАП, у разі виявлення адміністративного правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованого за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, правопорушення, передбаченого статтею 132-2 цього Кодексу, та/або порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих у режимі фотозйомки (відеозапису), протокол про адміністративне правопорушення не складається, а постанова у справі про адміністративне правопорушення виноситься без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Копії постанови у справі про адміністративне правопорушення та матеріалів, зафіксованих за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, надсилаються особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, протягом п`ятнадцяти днів з дня винесення такої постанови, крім випадку, передбаченого частиною сьомою статті 279-1 цього Кодексу.
Механізм фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі визначено Порядком фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року № 1174 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 2021 року № 623) (далі Порядок №1174).
Згідно з п. 2 Порядку №1174 система фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі - взаємопов`язана сукупність автоматичних пунктів та інформаційної телекомунікаційної системи.
Фіксація правопорушень в автоматичному режимі здійснюється на автоматичних пунктах, які облаштовані відповідно до вимог, визначених у додатку (п. 7 Порядку № 1174).
Інформація від автоматичних пунктів передається до інформаційної телекомунікаційної системи у вигляді метаданих (п. 14 Порядку № 1174).
Оскаржуваною в межах спірних правовідносин постановою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення ПДР України, а саме за перевищення нормативних параметрів, зазначених у пункті 22.5 ПДР України, а саме навантаження на одиничну вісь транспортного засобу.
Вказане правопорушення зафіксовано за допомогою вимірювального обладнання автоматичного пункту ваго-габаритного контролю за допомогою технічного засобу WIM 55, 055*003, законність використання якого підтверджена Свідоцтвом про повірку типу №UA.TR.001 35 545-21 чинним до 28.12.2022р.
Оскаржувана постанова містить фотозображення транспортного засобу та посилання на ідентифікатор доступу для ознайомлення з зображеннями та відео транспортного засобу в момент правопорушення.
При цьому, зазначена постанова містить інформацію, зокрема, щодо перевищення транспортним засобом, який належить позивачу габаритно-вагових параметрів, а саме повна маса транспортного засобу становить 40303кг., при дозволеній масі 40 тон (40000 кг), навантаження на одиночну вісь становить 15896кг, при дозволеній масі 11,5 тон (11500 кг).
Згідно ч. 2 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України обов`язок щодо доказування правомірності прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення. у справах про протиправність таких рішень, покладено саме на суб`єкт владних повноважень.
Колегія суддів вважає, що відповідачем доведено правомірність прийнятого ним рішення, зміст оскаржуваної постанови відображає склад адміністративного правопорушення, а вимоги до змісту постанов, визначені статтею 283 КУпАП та Інструкцією з оформлення уповноваженими посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі, затвердженою наказом Міністерства інфраструктури України від 27 вересня 2021 року № 512 дотримано посадовими особами відповідача.
Отже, доводи позивача у адміністративному позові та третьої особи в апеляційній скарзі про те, що відсутність перевищення нормативних параметрів, визначених пунктом 22.5 Правил дорожнього руху України підтверджується товарно-транспортною накладною, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки відповідно до змісту абзацу двадцять сьомого глави 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363, товарно-транспортна накладна не є первинним документом, що підтверджує фактичну масу товарно-матеріальних цінностей, що перевозяться, а використовується виключно для обліку таких товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей.
Приймаючи до уваги вищенаведені фактичні обставини справи, колегія суддів вважає, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, належними та допустимими доказами доведено правомірність прийняття оскаржуваної постанови, тому з огляду на наявні у матеріалах справи докази, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення та відсутність належних доказів, наданих заявником на спростування цього факту, колегія суддів вважає, що підстави для скасування постанови про адміністративне правопорушення у суду першої інстанції були відсутні.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення даної адміністративної справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права, які регулюють саме ці правовідносини, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються зібраними у справі доказами, та постановив обґрунтоване рішення про відмову у задоволені заявлених позивачем позовних вимог, і оскільки під час апеляційного розгляду даної справи будь-яких порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке б потягло за собою наявність підстав для скасування або зміни оскаржуваного судового рішення, не було встановлено, рішення суду першої інстанції від 25.10.2023р. у даній адміністративній справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ» необхідно залишити без задоволення, оскільки доводи, які викладені у апеляційній скарзі, суперечать зібраним у справі доказам та фактичним обставинам справи, зводяться до переоцінки заявником апеляційної скарги доказів, які були досліджені судом першої інстанції під час розгляду даної адміністративної справи і незгоди з висновками суду з оцінки обставин у справі, а тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції у даній справі.
На підставі викладеного, керуючись ст. 310, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕКТР ТРАНС ОІЛ»- залишити без задоволення.
Рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 25.10.2022р. у справі №202/6229/22 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена у строки та в порядку, які встановлені ст. 329,331 КАС України.
Повний текст виготовлено та підписано 16.01.2023р.
Головуючий - суддяА.О. Коршун
суддяД.В. Чепурнов
суддяС.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2024 |
Оприлюднено | 18.01.2024 |
Номер документу | 116333927 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Коршун А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні