Постанова
від 16.01.2024 по справі 280/2024/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 січня 2024 року м. Дніпросправа № 280/2024/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України

на рішення Запорізької окружного адміністративного суду від 06 вересня 2023 року (суддя Татаринов Д.В.) у справі №280/2024/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Терра-Форум» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В :

ТОВ «Терра-Форум» звернулося до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 19 грудня 2022 року №7891152/36911830, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31 жовтня 2022 року №35 на суму 2 349 889,13 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 391 648,19 грн. та від 19 грудня 2022 року №7891151/36911830, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31 жовтня 2022 року №44 на суму 71 259,91 грн., в т. ч. ПДВ 20% - 11 876 грн.;

- зобов`язати ДЕРЖАВНУ ПОДАТКОВУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ від 31 жовтня 2022 року №35 на суму 2 349 889,13 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 391 648,19 грн. та від 31 жовтня 2022 року №44 на суму 71 259,91 грн., в т. ч. ПДВ 20% - 11 876, грн., датою їх фактичного надання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що за результатами господарських операцій підприємством складено вказані податкові накладні та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийнята, але їх реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Позивачем направлено до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, які стосуються господарських операцій за наслідками яких складено податкові накладні, однак рішеннями комісії Головного управління ДПС у Львівській області

відмовлено у реєстрації податкових накладних. Вказуючи на відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних, а також на те, що підприємством було надано до контролюючого органу первинні документи, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних, позивач просив суд визнати протиправними та скасувати рішення Комісії та зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2023 року адміністративний позов задоволено.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції фактично виходив з необґрунтованості рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Не погодившись з рішенням суду, Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову в повному обсязі. В обгрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що під час опрацювання поданих позивачем податкових накладних було встановлено підстави для зупинення їх реєстрації відповідно до приписів постанови КМУ від 11.12.2019 №1165. Оскільки, платником не було надано копії необхідних документів для підтвердження інформації, зазначених в податкових накладних, то Комісією було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН. За позицією скаржника судом першої інстанції не було надано належної оцінки вказаним обставинам та безпідставно задоволено заявлений позов. Також відповідач не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визначення такого способу захисту права як зобов`язання зареєструвати податкові накладні, оскільки, за його позицією, такий спосіб захисту є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження з підстав, передбачених п.2 ч.1 ст.311 КАС України.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Встановлені судом першої інстанції обставини справи, які з огляду на доводи апеляційної скарги не заперечуються відповідачем, свідчать про те, що TOB ТЕРРА-ФОРУМ зареєстроване як юридична особа з 13 січня 2010 року за адресою: Україна, 69123, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Новобудов, будинок 9.

Основним видом діяльності ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ є: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна

До інших видів діяльності ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ належать: 27.12 Виробництво електророзподільчої та контрольної апаратури; 43.11 Знесення; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 35.13 Розподілення електроенергії; 36.00 Забір, очищення та постачання води; 37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

В межах передбачених видів діяльності ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ передало ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів за Договором оренди №2/3/22 від 31 грудня 2021 року в строкове платне користування належні ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ об`єкти нерухомого майна.

У жовтні 2022 року ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ та підприємствами, що орендують приміщення у ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ прийнято від постачальника - ТОВ ТЕК електроенергію за договором купівлі-продажу електричної енергії №309/2019-Е від 05 вересня 2019 року, на загальну суму 193 217,62 грн., та отримано послуги з розподілу електричної енергії на суму 1 714 749,43 грн.

За умовами пункту 3.6. Договору оренди №2/3/22 від 31 грудня 2021 року компенсація вартості електроенергії та комунальних послуг, якими користується Орендар, здійснюється Орендарем Орендодавцю на підставі виставлених рахунків не пізніше 15 числа наступного місяця. Розмір компенсації розраховується на підставі тарифів підприємства, постачальників комунальних послуг.

Відповідно до Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) №458 від 31 жовтня 2022 року у жовтні 2022 року ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів спожито електроенергії та отримано послуги з утримання технологічних електричних мереж від ТОВ "ТЕРРА-ФОРУМ" на загальну суму 1 958 240,94 грн.

На виконання норм пункту 201.10 Податкового кодексу України ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку складено і направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №35 від 31 жовтня 2022 року на суму 2 349 889,13 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 391 648,19 грн.

Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 11 листопада 2022 року податкову накладну № 35 від 31 жовтня 2022 року прийнято, але реєстрація її зупинена на підставі того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 68.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29 листопада 2022 року з метою відновлення реєстрації податкової накладної №35 позивачем до податкового органу подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Разом з повідомленнями через електронний кабінет платника податків на підтвердження операцій за податковою накладною № 35 надані наступні документи: оборотно-сальдову відомість по рахунку № 100 від 01 січня 2022 року, картку по рахунку №361 за період з 31 жовтня 2022 року по 29 листопада 2022 року, копію договору оренди №2/3/2 від 31 грудня 2021 року, копію акту здачі-прийняття (надання послуг) №458 від 28 листопада 2022 року, копії платіжних доручень №610, 27034, 27060, копію акту купівлі-продажу електричної енергії у ТОВ ТЕК № 0315122101 від 31 жовтня 2022 року, копію акту на послуги з перетікання електричної енергії б/н від 31 жовтня 2022 року.

Однак, 19 грудня 2022 року рішенням про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7891152/36911830 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №35 у зв`язку з ненаданням платником податків копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Окрім того, 01 лютого 2019 року між ТОВ "ТЕРРА-ФОРУМ" та ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів укладено договір постачання стисненого повітря №11/2/19 відповідно до якого ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ зобов`язується поставляти стиснене повітря, а ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів зобов`язується сплатити вартість стисненого повітря відповідно до виписаних рахунків.

Для виготовлення стисненого повітря ТОВ "ТЕРРА-ФОРУМ" має у своїй власності гвинтовий повітряний компресор ЕЗМ- 250 ( 1шт.) та установку сушки повітря (1 шт.), що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю.

Стиснене повітря використовується ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів безпосередньо при здійсненні господарської діяльності (робота обладнання). Так, у жовтні 2022 року ТОВ "ТЕРРА-ФОРУМ" поставило ТОВ Запорізький завод кольорових сплавів стиснене повітря на загальну суму 71 259,91 грн., що підтверджується Актом здачі прийняття робіт (надання послуг) №467 від 31 жовтня 2022 року.

На виконання норм пункту 201.10 Податкового кодексу України ТОВ ТЕРРА-ФОРУМ через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку складено і направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №44 від 31 жовтня 2022 року на суму - 71 259,91 грн., в т. ч. ПДВ 20% - 11 876, грн.

11 листопада 2022 року позивачем отримано квитанцію згідно якої податкову накладну № 44 від 31 жовтня 2022 року прийнято, але реєстрація її зупинена на підставі того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2853, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

29 листопада 2022 року з метою відновлення реєстрації податкової накладної №44 позивачем до контролюючого органу подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.

Разом з повідомленнями через електронний кабінет платника податків на підтвердження операцій за податковою накладною № 44 позивачем надано наступні документи: копія договору постачання стисненого повітря № 11/2/19 від 01 лютого 2019 року, копія акту здачі-прийняття (надання послуг) №467 від 31 жовтня 2022 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку №100, картка по рахунку №361 за період з 31 жовтня 2022 року по 29 листопада 2022 року, платіжне доручення №27006 від 21 листопада 2022 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку №104.

Однак, 19 грудня 2022 року рішенням про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7891151/36911830 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №44 у зв`язку з ненаданням платником податків копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погодившись з відмовою в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся з позовом до суду.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, з огляду на таке.

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок).

Підпунктом 2 пункту 3 Порядку встановлено, що Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

Приписами пунктів 5 та 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, як правильно зазначив суд першої інстанції, обов`язковою умовою зупинення реєстрації податкової накладної є встановлення критерію ризикованості здійснення операцій.

У свою чергу, постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 Критерії ризиковості здійснення операцій (далі Критерії).

Відповідно до пункту 1 Критеріїв (в редакції, на час виникнення спірних відносин) одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є: Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Як зазначено вище, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних контролюючим органом визначено п.1 Критеріїв ризиковості та запропонував позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, визначеної в податкових накладних.

З приводу зупинення реєстрації податкової накладної суд першої інстанції правильно звернув увагу на те, що зупиняючи реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не визначив того, які саме документи слід надати платнику для реєстрації ПН.

У свою чергу, вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій чи Критерію ризиковості платника податку, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Встановлені обставини справи також свідчать про те, що позивачем на адресу контролюючого органу направлялися повідомлення, із наданням пояснень та копій первинних документів по господарськім операціям, і вказані повідомлення були отримані контролюючим органом. До вказаних повідомлень були долучені копії первинних документів по господарськім операціям, інформація про які зазначена в податкових накладних.

На час прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних діяв Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 (зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 10 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком №520 (додаток до вказаного Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано повинні бути конкретно вказані.

У спірному випадку контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних через ненадання платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

З приводу таких підстав для прийняття оскаржуваних рішень слід зазначити те, що позивач, з огляду на отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, надіслав контролюючому органу повідомлення до яких долучив копії документів, що стосуються господарських операцій інформацію про які зазначено в податкових накладних. До таких документів були надані і копії платіжних доручень, що спростовує твердження контролюючого органу про ненадання розрахункових документів.

Крім цього, з приводу таких мотивів прийняття оскаржуваних рішень, слід зазначити і те, що лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Жодної оцінки наданим документа, на предмет їх достатності чи недостатності для вирішення питання про реєстрацію ПН, контролюючим органом надано не було.

Отже наведене свідчить про необґрунтованість оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН.

Крім цього, слід звернути увагу і на те, що фактично позиція контролюючого органу зводиться до того, що моніторингом поданої для реєстрації ПН не було встановленого реальності здійснення господарської операції.

Не ставляючи під сумнів повноваження контролюючого органу щодо встановлення реальності здійснення господарських операцій, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити те, що такі повноваження повинні реалізовуватися контролюючим органом шляхом проведення документальних перевірок, а не під час моніторингу поданих на реєстрацію ПН/РК.

Дійшовши обґрунтованого висновку про неправомірність рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, суд першої інстанції правильно виходив з того, що належним способом захисту порушеного права платника податку є зобов`язання відповідача зареєструвати в ЄРПН подані податкові накладні, оскільки це є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і такий спосіб захисту права не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскаржуваних рішень, які були предметом судового контролю у межах цієї справи.

Ураховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з дотримання норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для задоволення апеляційної скарги Державної податкової служби України не існує.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2023 року у справі №280/2024/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Повне судове рішення складено 16.01.2024

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116333976
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/2024/23

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 06.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні