Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 жовтня 2010 р. сп рава № 2а-20922/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11-4 5 год.
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Зекунов а Е. В.
при секретарі Ковальськом у А.В.
за участю:
представника позивача - Матюхіної І.Г. за довір. ві д. 27.09.2010р.
представника відповідача - Зеленської О.О. за дові р від 05.01.2010р.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовом Державн ого підприємства «Донецька в угільна енергетична компані я» до Управління пенсійн ого фонду України в Куйбишев ському районі м. Донецька про визнання дій неправомірними та зобов' язання провести с писання заборгованості що ск лалася станом на 01.03.2010 року у ро змірі 58970,79 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Державне підприєм ство «Донецька вугільна енер гетична компанія» (далі - ДП «ДВЕК») звернулось з адмініс тративним позовом до Управ ління пенсійного фонду Укр аїни в Куйбишевському районі м. Донецька (далі -Фонд) про виз нання дій неправомірними та зобов' язання провести спис ання заборгованості що склал ася станом на 01.03.2010 року у розмі рі 58970,79 гривень,
В обґрунтування вимог пози вач зазначив, що на виконання ст.57 Закону України від 27.04.2010 рок у №2154-VІ «Про Державний бюджет н а 2010 рік» та пункту 3 Порядку сп исання заборгованості Пенсі йного фонду України за позик ами, наданими з єдиного казна чейського рахунка, на суму сп исаної заборгованості вугле - та торфодобувним підприємс твам, затвердженого постанов ою КМУ України від 23.06.2010 року №484 платнику відокремленому під розділу «Управління гір ничотехнічних робіт» Держав ного підприємства «Донецька вугільна енергетична компан ія» проведено списання забор гованості Пенсійного Фонду У країни. По акту звірки від 07.07.2010 року між ДП «ДВЕК» та Фондом с таном на 01.03.2010 року загальна сум а заборгованості склала 3 486 504,3 5 грн.
Рішенням про списання №2 від 13.07.2010 року Фондом списана сума у розмірі 3 427 533,70 грн. Заборгован ість з суми страхових внескі в утриманих з фізичних осіб-п рацівників ДП «ДВЕК», які є з астрахованими особами, у роз мірі 58 970,70 грн. не списано.
У зв' язку з тим, що відпові дно до Закону України від 09.07.2003р №1058-ІV «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання» (далі - Закон №1058) суми в несків утриманих з застрахов аних осіб прирівнюються до с трахових внесків, вважає що з азначена заборгованість пов инна бути списана відповідно до Порядку затвердженого По становою КМУ №484.
Крім того позивач вважає, що відповідач незаконно здійсн ював зарахування поточних пл атежів по утриманню 2 відсотк ів із заробітної плати в раху нок погашення недоїмки, пені та фінансових санкцій.
Просить визнати дії Упра вління пенсійного фонду Ук раїни в Куйбишевському район і м. Донецька неправомірними та зобов' язати списати сум у заборгованості непогашено ї станом на 01.03.2010 року у розмірі 58 970,70 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.
Представник відповідача п роти позову заперечував. Над ав письмові заперечення у як их зазначив, що відповідно до ст.57 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2010 рік » від 27 квітня 2010 року N 2154-УІ Пенс ійний фонд України зобов'яза ний списати недоїмку із стра хових внесків, заборгованіст ь з відшкодування пільгових пенсій (в тому числі витрат на їх доставку) та борг з фінансо вих санкцій та пені, що не пога шені станом на 1 березня 2010 року на вугле- та торфодобувних пі дприємствах, які входять до с фери управління Міністерств а вугільної промисловості Ук раїни. 23 червня 2010 року Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 484 був затверджений Поряд ок списання заборгованості П енсійного фонду України за п озиками, наданими з єдиного к азначейського рахунка, на су му списаної заборгованості в угле- та торфодобувним підпр иємствам.
07.07.2010 між позивачем та відпов ідачем відповідно до ст. 57 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2010 рік» був ск ладений акт звірки взаємороз рахунків за всіма платежами до бюджету ПФУ заборгованост і станом на 01.03.2010 (без врахуванн я лютого 2010) яка склала 3 486 504, 35 грн .
Рішенням про списання №2 від 13.07.2010 року Управління пенс ійного фонду України в Куйби шевському районі м. Донецька списано позивачу 3 427 533,56 грн. За боргованість у сумі 58 970,70 грн. н е списана, оскільки Порядком списання заборгованості виз начено, що сума страхових вне сків, фактично утриманих з фі зичних осіб, які є застрахова ними особами згідно з частин ою першою статті 11 Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня", та не перерахованих до Пен сійного фонду України, не вкл ючається до суми заборговано сті підприємств.
Щодо здійснення зарахуван ня поточних платежів по утри манню 2 відсотків із заробітн ої плати в рахунок погашення недоїмки, пені та фінансових санкцій, відповідач зазначи в, що відповідно до ч. 5 ст.106 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування» за рахунок сум, що надходять від страхувальник а або від державної виконавч ої служби в рахунок сплати не доїмки, погашаються суми нед оїмки, пені та фінансових сан кцій у порядку календарної ч ерговості їх виникнення.
У порядку календарної черг овості виникнення платежів з а даними карток особових рах унків за рахунок сум позивач а, погашаються суми недоїмки , пені та фінансових санкцій. В ідхилення у видах платежів в иникли за порушення з боку по зивача своєчасної сплати стр ахових внесків, внаслідок чо го були застосовані рішення про нарахування фінансових с анкцій та пені, та погашення з аборгованості у порядку кале ндарної черговості виникнен ня платежів.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов не підлягає зад оволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що позив ач Управління Пенсійног о фонду України у Куйбишевсь кому районі м.Донецька є орга ном виконавчої влади, який в ц их правовідносинах здійснює повноваження, покладені на н ього ст. 12 Прикінцевих положен ь Закону України „Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування", Положенням про Пенсійний фонд України, з атвердженим Указом Президен та України від 1 березня 2001 року № 121 /2001 з наступними змінами та доповненнями.
У відповідності до ст. 12 Прик інцевих положень Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" (далі - Закон №1058), у період д о перетворення Пенсійного фо нду України в неприбуткову с амоврядну організацію він фу нкціонує як центральний орга н виконавчої влади на підста ві норм цього Закону (крім нор м, зазначених в абзаці шостом у пункту 1 цього розділу) та По ложення про Пенсійний фонд У країни, яке затверджує Прези дент України. Бюджет Пенсійн ого фонду України в зазначен ий період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями, пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, провад ить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, признача є пенсії та готує документи д ля їх виплати, забезпечує сво єчасне і в повному обсязі фін ансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідн о із законодавством здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України, здійсню є контроль за цільовим викор истанням коштів Пенсійного ф онду України. Діяльність Пен сійного фонду України спрямо вується та координується Каб інетом Міністрів України чер ез Міністра праці та соціаль ної політики України.
Згідно ст. 15 Положення , Пенсійний фонд України здій снює свої повноваження безпо середньо та через утворені в установленому порядку голов ні управління Пенсійного фон ду України в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києва, Севастополі, та управл іння Пенсійного фонду Україн и в районах, містах і районах у містах.
У відповідності до п.5 ст.4 вка заного Положення, Пенсійний Фонд України відповідно до п окладених на нього завдань о рганізовує, координує та кон тролює роботу Органів Пенсій ного фонду України щодо, зокр ема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянам и законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання стр ахових внесків, інших надход жень до бюджету Пенсійного ф онду України відповідно до з аконодавства; стягнення у пе редбаченому законодавством порядку своєчасно не сплаче них сум збору на обов' язков е державне пенсійне страхува ння; призначення і виплата пе нсій; забезпечення повного т а своєчасного фінансування в итрат на виплату пенсій, допо моги на поховання та інших со ціальних виплат, що здійснює ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України.
Державне підприємство “До нецька вугільна енергетична компанія” зареєстроване як юридична особа виконавчим ко мітетом, включене до ЄДРПОУ з а номером 33161769. До складу Держав ного підприємства “Донецька вугільна енергетична компан ія” у якості структурного пі дрозділу входить відокремле ний підрозділ “ Управління гірничотехнічних робіт» Д ержавного підприємства «Дон ецька вугільна енергетична к омпанія ”(код ЄДРПОУ 33577446), що не є юридичною особою, але згідн о зі ст. ст. 14, 15 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” є страхувальником та платни ком страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до п. 2 ст. 17 З акону №1058 страхувальник зобов ' язаний нараховувати, обчис лювати та сплачувати у встан овлені строки та в повному об сязі страхові внески на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Зак ону №1058 страхові внески до Пен сійного фонду України є ціль овим загальнообов' язковим платежем, який справляється на всій території України в п орядку, встановленому цим За коном. Невиконання цього обо в' язку платниками страхови х внесків приводить до непов ного формування коштів Пенсі йного фонду України, і як насл ідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є пору шенням ст. 46 Конституції Украї ни.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону №1058 сп лата страхових внесків здійс нюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відпов ідних сум страхових внесків до солідарної системи на бан ківські рахунки виконавчих о рганів Пенсійного фонду, а су м страхових внесків до накоп ичувальної системи пенсійно го страхування - на банківськ ий рахунок Накопичувального фонду або на банківський рах унок обраного застрахованою особою недержавного пенсійн ого фонду.
Частиною 6 ст. 20 Закону № 1058 передбачено, що страхуваль ники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітн ий період, не пізніше ніж чере з 20 календарних днів із дня за кінчення цього періоду.
Відповідно до пункту 1 статт і 11 Закону №1058 загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню підлягають гром адяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнаро дними договорами, згода на об ов'язковість яких надана Вер ховною Радою України) та особ и без громадянства, які працю ють на підприємствах, в устан овах, організаціях, створени х відповідно до законодавств а України, незалежно від форм и власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, п редставництвах, відділеннях та інших відокремлених підр озділах цих підприємств та о рганізацій, в об'єднаннях гро мадян, у фізичних осіб - суб'єк тів підприємницької діяльно сті та інших осіб (включаючи ю ридичних та фізичних осіб - су б'єктів підприємницької діял ьності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксо ваний податок, єдиний подато к, фіксований сільськогоспод арський податок, придбали сп еціальний торговий патент) н а умовах трудового договору (контракту) або працюють на ін ших умовах, передбачених зак онодавством, або виконують р оботи на зазначених підприєм ствах, в установах, організац іях чи у фізичних осіб за дого ворами цивільно-правового ха рактеру;
Інструкція про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України затверджена Постано вою правління Пенсійного фон ду України від 19 грудня 2003 року N 21-1, зареєстровано в Міністерс тві юстиції України 16 січня 2004 р. за N 64/8663 (далі -Інструкція)
Підпунктом 2.1.1. пункту 2 Інстр укції визначено, що роботода вці, це підприємства, установ и й організації, створені від повідно до законодавства Укр аїни, незалежно від форм влас ності, виду діяльності та гос подарювання, об'єднання гром адян, профспілки, політичні п артії (у тому числі філії, пред ставництва, відділення та ін ші відокремлені підрозділи з азначених підприємств, устан ов, організацій, об'єднань гро мадян, профспілок, політични х партій, які мають окремий ба ланс і самостійно ведуть роз рахунки із застрахованими ос обами), фізичні особи - суб'єкт и підприємницької діяльност і та інші особи (включаючи юри дичних та фізичних осіб - суб'є ктів підприємницької діяльн ості, які обрали особливий сп осіб оподаткування - фіксова ний податок, єдиний податок т а фіксований сільськогоспод арський податок), які викорис товують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умова х, передбачених законодавств ом, або за договорами цивільн о-правового характеру.
Відповідно до підпункту 2.2.1. пункту 2 Інструкції застрахо ваними особами є громадяни У країни, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними до говорами, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України) та особи без гро мадянства, які працюють на пі дприємствах, в установах, орг анізаціях, створених відпові дно до законодавства України , незалежно від форм власност і, виду діяльності та господа рювання, у філіях, представни цтвах, відділеннях та інших в ідокремлених підрозділах ци х підприємств та організацій , в об'єднаннях громадян, у фіз ичних осіб - суб'єктів підприє мницької діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підп риємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опод аткування - фіксований подат ок, єдиний податок, фіксовани й сільськогосподарський под аток) на умовах трудового дог овору (контракту) або працюют ь на інших умовах, передбачен их законодавством, або викон ують роботи на зазначених пі дприємствах, в установах, орг анізаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-прав ового характеру.
Згідно до підпункту 4.1. пункт у 4 Інструкції розмір страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування для платників, зазна чених у підпунктах 2.1.1 пункту 2. 1 цієї Інструкції, складає 33,2 ві дсотка суми фактичних витрат на оплату праці (грошового за безпечення) працівників, що в ключають витрати на виплату основної і додаткової заробі тної плати та інших заохочув альних та компенсаційних вип лат, у тому числі в натуральні й формі, які визначаються згі дно з нормативно-правовими а ктами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", що підлягають обкладе нню податком на доходи фізич них осіб, а також на суми оплат и перших п'яти днів тимчасово ї непрацездатності, яка здій снюється за рахунок коштів р оботодавця та допомоги у зв'я зку з тимчасовою непрацездат ністю;
Підпунктом 4.4. пункту 4 встано влено, що розмір страхових вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня для платників, зазначених у підпункті 2.2.1 пункту 2.2 цієї Ін струкції складає 2 відсотка і з сум доходу у вигляді заробі тної плати, інших виплат та ви нагород, нарахованих (виплач ених) платнику відповідно до умов трудового або цивільно -правового договору, сум грош ового забезпечення, що включ ається до складу загального оподатковуваного доходу.
Судом встановлено, що згідн о акту звірки взаєморозрахун ків за всіма платежами до бюд жету ПФУ заборгованості пози вача станом на 01.03.2010 (без врахув ання лютого 2010) склала 3 486 504, 35 грн , у тому числі недоїмка по стра ховим внескам 33, 2; 4 % - 2 541 761,14 грн., по 2% - 58 970,79 грн.
Статтею 57 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2010 рік» від 27 квітня 2010 року N 2154 -УІ Пенсійний фонд України зо бов'язаний списати недоїмку із страхових внесків, заборг ованість з відшкодування піл ьгових пенсій (в тому числі ви трат на їх доставку) та борг з фінансових санкцій та пені, щ о не погашені станом на 1 берез ня 2010 року на вугле- та торфодоб увних підприємствах, які вхо дять до сфери управління Мін істерства вугільної промисл овості України. На суму списа ної заборгованості цих підпр иємств списати заборгованіс ть Пенсійного фонду України за позиками, наданими за раху нок коштів єдиного казначейс ького рахунку, шляхом віднес ення усіх сум на взаєморозра хунки з бюджетом з подальшим відновленням єдиного казнач ейського рахунку у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України. Період, за який списано недоїмку із страхов их внесків, обліковується в с истемі персоніфікованого об ліку внесків як період, за яки й сплачено страхові внески у повному обсязі.
23 червня 2010 року Постановою К абінету Міністрів України № 484 був затверджений Порядок сп исання заборгованості Пенсі йного фонду України за позик ами, наданими з єдиного казна чейського рахунка, на суму сп исаної заборгованості вугле - та торфодобувним підприємс твам.
Згідно цього Порядку орган и Пенсійного фонду України в изначають суму заборгованос ті підприємств за даними кар ток особових рахунків платни ків. До суми заборгованості п ідприємств включаються тако ж суми штрафів та пені, які бул и розстрочені відповідно до пункту 14-1 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" ( 1058-15 ) (Відомості Верховної Ради Ук раїни, 2003 р., № 49-51, ст. 376; 2009 р., № 30, ст. 419), с уми страхових внесків, донар аховані органами Пенсійного фонду України за результата ми перевірки, та суми фінансо вих санкцій і пені, неузгодже ні з платниками, за якими вимо ги щодо їх сплати та рішення п ро їх застосування прийняті до 1 березня 2010 р., а також суми не доїмки із сплати страхових в несків, заборгованості з від шкодування пільгових пенсій (в тому числі витрат на їх дос тавку) та боргу з фінансових с анкцій і пені станом на 1 берез ня 2010 р., які були предметом суд ового розгляду.
Сума страхових внесків, фак тично утримана з фізичних ос іб, які є застрахованими особ ами згідно з частиною першою статті 11 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та не п ерерахована до Пенсійного фо нду України, не включається д о суми заборгованості підпри ємств.
Рішенням №2 від 13.07.2010 року УПФУ в Куйбишевському районі м.До нецька відповідно до ст.57 зако ну України «Про Державний бю джет на 2010 рік» та п.1-3 Порядку за твердженого Постановою КМУ в ід 23.06.2010р. №484 списав заборговані сть Пенсійного фонду України відокремленому підрозділу « Управління гірничотехні чних робіт» Державного підпр иємства «Донецька вугільна е нергетична компанія» що вини кла станом на 01.03.2010 року у розмі рі 3 427 533, 56 грн. Заборгованість з суми страхових внесків (2%) утр иманих з фізичних осіб-праці вників ДП «ДВЕК», які є застр ахованими особами, у розмірі 58 970,70 грн. не списано.
За змістом статті 24 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язков ому державному пенсійному ст рахуванню та за який щомісяц я сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальн ий страховий внесок. До страх ового стажу для обчислення р озміру пенсії за віком, з яког о обчислюється розмір пенсії по інвалідності або у зв'язку з втратою годувальника, крім наявного страхового стажу, з араховується також на загаль них підставах відповідно пер іод з дня встановлення інвал ідності до досягнення застра хованою особою віку, передба ченого статтею 26 цього Закону , та період з дня смерті годува льника до дати, коли годуваль ник досяг би віку, передбачен ого статтею 26 цього Закону.
Наявність страхового стаж у є необхідною умовою для при значення пенсії. Щомісяця фі зична особа має сплачувати с трахові внески шляхом утрима ння підприємством, на якому п рацює ця особа, відповідного проценту із заробітної плат и та нарахування та перераху вання до органів Пенсійного фонду України.
Таким чином, фізична особа с амостійно страхує себе у сис темі загальнообов'язкового д ержавного пенсійного страху вання.
Утримання та неперерахува ння страхувальником цих стра хових внесків є порушенням с т.46 Конституції України, в які й зазначено, що громадяни маю ть право на соціальний захис т, що включає право на забезпе чення їх у разі повної, частко вої або тимчасової втрати пр ацездатності, втрати годувал ьника, безробіття з незалежн их від них обставин, а також у старості та в інших випадках , передбачених законом.
Це право гарантується зага льнообов'язковим державним с оціальним страхуванням за ра хунок страхових внесків гром адян, підприємств, установ і о рганізацій, а також бюджетни х та інших джерел соціальног о забезпечення; створенням м ережі державних, комунальних , приватних закладів для догл яду за непрацездатними.
Утримання та неперерахува ння страхувальником цих стра хових внесків є порушенням р івноправності застраховани х осіб щодо отримання пенсій них виплат та виконання обов 'язків стосовно сплати страх ових внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування - принципу загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, закріп леного у ст.7 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування".
Отже, сума страхових внескі в, фактично утримана з фізичн их осіб, які є застрахованими особами згідно з частиною пе ршою статті 11 Закону України " Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування", т а не перерахована до Пенсійн ого фонду України, не включає ться до суми заборгованості підприємств (оскільки виходя чи із природи цих платежів во ни є утримання з оплати праці платників та їх загальнообо в'язковим державним пенсійни м страхуванням, що дає право н а зарахування страхового ста жу для призначення відповідн ої пенсії).
Щодо позовних вимог про неп равомірність дій УПФУ в Куйб ишевському районі м. Донецьк а при зарахуванні поточних п латежів по утриманню 2 відсот ків із заробітної плати в рах унок погашення недоїмки, пен і та фінансових санкцій, суд з азначає наступне.
Судом встановлено, що з липн я 2007 року по квітень 2010 року пози вач перераховував відповіда чу поточні суми страхових вн есків (2%) утриманих із заробіт ної плати працівників підпри ємства. Проте, оскільки за нес воєчасну сплату страхових вн есків за попередній період п озивачу були нараховані фіна нсові санкцій та пеня, відпов ідач у порядку календарної ч ерговості виникнення боргу п огашав несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції.
У відповідності до ч. 2 ст. 106 Закону України „Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування” суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Згідно частини 5 ст.106 зазначе ного Закону за рахунок сум, що надходять від страхувальник а або від державної виконавч ої служби в рахунок сплати не доїмки, погашаються суми нед оїмки, пені та фінансових сан кцій у порядку календарної ч ерговості їх виникнення. У ра зі, коли страхувальник має не сплачену недоїмку, пеню та фі нансові санкції і здійснює с плату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховують ся в рахунок сплати недоїмки , пені та фінансових санкцій.
Отже, виходячи із змісту вка заних норм Закону відповідач зобов'язаний зарахувати спл ату поточних сум страхових в несків в рахунок сплати недо їмки, пені та фінансових санк цій.
Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Нормами ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено); до бросовісно; розсудливо; з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Відповідно до статті 71 КАС У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, крім випадків, вст ановлених статтею 72 цього Код ексу. В адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.
Суд відзначає, що такі доказ и представник відповідача на дав в повному обсязі і вони є н алежними.
З огляду на вищевикладене, с уд приходить до висновку, що д ії Управління пенсійног о фонду України в Куйбишевсь кому районі м. Донецька щодо с писання заборгованості Пенс ійного фонду України відокре мленому підрозділу «Управ ління гірничотехнічних ро біт» Державного підприємств а «Донецька вугільна енергет ична компанія» що виникла ст аном на 01.03.2010 року є правомірним и і були вчинені відповідно д о закону та в межах повноваже нь, у зв' язку з чим позовні ви моги задоволенню не підлягаю ть.
Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд бере до уваги положення частини 2 с т. 94 КАС України згідно яких, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта в ладних повноважень, суд прис уджує з іншої сторони всі зді йснені нею документально під тверджені судові витрати, по в'язані із залученням свідкі в та проведенням судових екс пертиз;
Оскільки у матеріалах спра ви відсутні документальні до кази судових витрат відповід ача, суд, у відповідності до ви мог ст. 94 КАС України, їх не комп енсує.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 8 6, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 181, 185-186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені позову Держав ного підприємства «Донецька вугільна енергетична компан ія» до Управління пенсій ного фонду України в Куйбише вському районі м. Донецька пр о визнання дій неправомірним и та зобов' язання провести списання заборгованості що с клалася станом на 01.03.2010 року у р озмірі 58970,79 гривень - відмови ти повністю.
Вступна та резолютивна час тини постанови суду проголош ено 01 жовтня 2010 року у присутно сті представників сторін. По вний текст постанови виготов лено 04 жовтня 2010 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя З екунов Е. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11636298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зекунов Е. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні