Постанова
від 29.09.2010 по справі 2а-14696/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2010 р. с права № 2а-14696/10/0570

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11-37

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Стойки В .В.

при секретарі Дальгіс Н.О.

за участю представника по зивача - Балберової Я.С.,

представника відповідача - Новожилової М.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дон ецького обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підп риємства «Добропільська рем онтно-експлуатаційна служба «Довіра» про стягнення адмі ністративного-господарсько ї санкції за невикористання нормативу робочих місць, при значених для працевлаштуван ня інвалідів у 2009 році у сумі 15 213,64 грн., пені у сумі 214,32 грн.,

В С Т А Н О В И В:

У червні 2010 року позивач зве рнувся до суду з позовом до пр иватного підприємства «Добр опільська ремонтно-експлуат аційна служба «Довіра» про с тягнення адміністративного -господарської санкції за не використання нормативу робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів у 2 009 році у сумі 15 213,64 грн., пені у су мі 214,32 грн.

Мотивуючи свої вимоги тим, щ о відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, що наданий відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова чисе льність штатних працівників облікового складу становила 22 особи. Відповідно до частин и першої статті 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» від 21.03.91 № 875-XII (далі Закон №875-XII) д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, установлює ться норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, - у кіль кості одного робочого місця. Таким чином у 2009 році на ПП «До бропільська ремонтно-експлу атаційна служба «Довіра» по винно бути працевлаштовані 1 інваліда, фактично за даними звіту, на підприємстві не пр ацювало жодного інваліда. От же відповідач не виконав нор матив по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню і нвалідів.

Згідно розрахунку, сума адм іністративно - господарських санкцій за невиконання відп овідачем нормативу робочих м ісць, призначених для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і становить 15 213,64 грн.

Відповідачем адміністрати вно - господарські санкції не сплачені, тому на підставі ч. 2 ст. 20 Закону та п. 4 Постанови Ка бінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 “Про реалізацію стат ей 19 і 20 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”, порушен ня термінів сплати, тягне за с обою нарахування пені, яка ск ладає 214,32 грн.

Таким чином, з урахуванням п ені, позивач просить стягнут и суму боргу у розмірі 15 427,96 грн .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала в повному обся зі, надала пояснення, аналогі чні викладеним в позові.

Представник відповідача з аперечувала проти позову, пр осила відмовити у повному об сязі, зазначивши, що підприєм ство щомісяця, протягом всьо го 2009 року повідомляло звітам и за формою державної статис тичної звітності №3-ПН міськи й центр зайнятості про наявн ість вільних робочих місць, н а яких можна використовувати працю інвалідів та приймало усі можливі заходи зі своєї с торони для виконання вимог З акону №875-XII.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи, оцінивши всі надані докази за внутрішнім переконанням, встановив нас тупне.

Позивач, Донецьке обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів зареєстро ване виконавчим комітетом До нецької міської ради, з 24.03.09, вкл ючене до ЄДРПОУ, ідентифікац ійний код 13492430.

Відповідач, приватне підпр иємство «Добропільська рем онтно-експлуатаційна служба «Довіра», зареєстровано як ю ридична особа виконавчим ком ітетом Добропільської місь кої ради, включене до ЄДРПОУ.

Відповідно до поданого зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу складає 22 особи, од нак жодного інваліда на підп риємстві не працювало.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону №875-XII для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Відповідно до ст. 19 Закону №87 5-XII у відповідача в 2009 році повин но бути працевлаштовано 1 - ін валіда.

Разом з тим, судом з' ясован о, що відповідачем на протязі 2009 року до Добропільського мі ського центру зайнятості на правлялась інформація про на явність вакансій для інвалід ів, що підтверджується листо м з Добропільського міського центру зайнятості № 03-2321 від 20.09 .2010 року (а.с.51). Крім того, як вбач ається з вказано листа Добро пільським міським центром з айнятості було видано два н аправлення по вакансії «дві рник», однак у працевлаштува нні підприємством було відмо влено, оскільки направлені о соби не відповідали вимогам .

Слід зазначити, що статтею 18? Закону №875-XII передбачено, що п ошук відповідної роботи для інваліда здійснює державна с лужба зайнятості.

Відповідно до ст. 18 Закону №87 5-XII забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості.

Отже, на відповідача поклад ено обов' язок лише створенн я робочих місць та інформува ння про це органів зайнятост і у випадку, встановленому ви щезазначеним нормативним ак том.

Таким чином, фактично на під приємстві місця для інваліді в були вакантними, у зв' язку з не направленням уповноваж еними органами інвалідів для працевлаштування, які б відп овідали вимогам вакантної п осади. Водночас, на протязі 2009 року підприємством було 2 раз и відмовлено у працевлаштува нні інвалідів, оскільки вони не відповідали вимогам вака нтної посади. Більше не виявл ено випадків відмови у прийн ятті на роботу інвалідів при ватним підприємством «Добр опільська ремонтно-експлуа таційна служба «Довіра».

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Таким чином обов' язок під приємства зі створення робоч их місць для інвалідів не суп роводжуються його обов' язк ом займатись пошуком інвалід ів для працевлаштування.

Частиною 1 статті 20 Закону №87 5-XII установлено, що підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені.

Адміністративно-господарс ькі санкції за незайняті інв алідами робочі місця не є под атком, збором (обов' язковим платежем), обов' язкова спла та яких передбачена Конститу цією та Законом України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 №1251-ХІІ, а є заходом впливу у сфері господарювання у зв' язку з учиненням правопоруше ння.

Крім того, відповідно ч.1 ст.21 8 Господарського кодексу під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.

У ч.2 наведеної статті перед бачено, що учасник господарс ьких відносин відповідає, зо крема, за порушення правил зд ійснення господарської діял ьності, якщо не доведене, що ни м ужито всіх залежних від ньо го заходів для недопущення г осподарського правопорушен ня.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач вим оги закону виконав, а адмініс тративний позов таким, що не п ідлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 16 7, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені позову Донец ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до приватного підприє мства «Добропільська ремонт но-експлуатаційна служба «До віра» про стягнення адмініст ративного-господарської сан кції за невикористання норма тиву робочих місць, призначе них для працевлаштування інв алідів у 2009 році у сумі 15 213,64 грн., пені у сумі 214,32 грн. - відмови ти.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частини у судовому засіданн і 29 вересня 2010 року в присутнос ті представників сторін.

Постанова виготовлена в по вному обсязі 04 жовтня 2010 року.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається протягом десяти днів з дня її виготовл ення у повному обсязі через Д онецький окружний адміністр ативний суд. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Стойка В. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено16.10.2010
Номер документу11636315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14696/10/0570

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 11.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 11.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т.Г.

Ухвала від 15.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Постанова від 29.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 21.07.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

Ухвала від 11.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні