Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2010 р. справа № 2а-20934/10/0570
83052 м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17
14 год. 00 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Іванченкова А.С.,
розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у місті Дружківка Донецької області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Лагуна-сервіс ЛТД»
про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», № 1251-XII від 25 червня 1991 року (зі змінами та доповненнями), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідач, як підтверджується матеріалами справи, вимог зазначеної статті не виконував з 2 кварталу 2007 року.
Положеннями статті 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 Господарського кодексу України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання, зокрема інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Згідно з частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб підприємців», № 755-IV від 15 травня 2003 року (зі змінами та доповненнями), неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Таким чином, суд вважає, що припинення юридичної особи через неподання нею протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності належить до інших видів адміністративно-господарських санкцій, які передбачені законом.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), а також контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Положеннями пункту 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби наділені правом звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
На підставі аналізу норм Господарського кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» суд вважає, що реалізація пункту 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» можлива шляхом звернення державної податкової інспекції з позовом про припинення юридичної особи, не пов’язаного з банкрутством, з метою виконання функцій податкової служби, визначених у статті 10 цього Закону.
Відповідно до статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» прийняття судом рішення про припинення юридичної особи тягне за собою вчинення низки юридично-значимих дій державним реєстратором, які він має вчинити в силу наданих йому повноважень, що не потребує додаткового судового рішення щодо цього суб’єкта владних повноважень.
Відповідно до пункту 5 частини 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень у випадках передбачених законом.
В даному випадку таким законом є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Враховуючи викладене, а також те, що відповідач не спростував ненадання податкових декларацій та документів фінансової звітності до податкового органу протягом року, вимоги позивача про припинення юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Лагуна-сервіс ЛТД», є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 183-2, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у місті Дружківка Донецької області до товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Лагуна-сервіс ЛТД» про припинення юридичної особи задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу – товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Лагуна-сервіс ЛТД» (84200, Донецька область, місто Дружківка, вул. Радченко, буд. 38, ідентифікаційний код 22004056), зареєстровану виконавчим комітетом Дружківської міської ради Донецької області 16 листопада 1994 року.
У день набрання постановою законної сили направити копію постанови державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Лагуна-сервіс ЛТД», для вчинення всіх необхідних реєстраційних дій.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Іванченков А. С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11636348 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Іванченков А. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні