Постанова
від 16.01.2024 по справі 160/8641/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 січня 2024 року м. Дніпросправа № 160/8641/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Ретинської В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року (суддя Луніна О.С.) у справі №160/8641/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Електа» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В :

ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Електа» звернулося до суду з позовом, в якому просило:

- рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 14.03.2023 №8416799/42304432 - визнати протиправним та скасувати;

- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) складену Товариством з обмеженою відповідальністю НАУКОВО- ВИРОБНИЧИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЕЛЕКТА податкову накладну №5 від 02.02.2023 на суму ПДВ - 67100,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що за результатами господарської операції підприємством складено податкову накладні №5 та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено, та зазначено: " обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем направлено до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, які стосуються господарської операції за наслідками якої складено податкову накладну, однак рішеннями комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відмовлено у реєстрації податкової накладної. Вказуючи на відсутність підстав для зупинення реєстрації податкової накладної, а також на те, що підприємством було надано до контролюючого органу первинні документи, що підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній, позивач просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії та

зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року адміністративний позов задоволено.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції фактично виходив з необґрунтованості рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Не погодившись з рішенням суду, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову в повному обсязі. В обгрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що під час опрацювання поданої позивачем податкової накладної було встановлено підстави для зупинення її реєстрації відповідно до приписів постанови КМУ від 11.12.2019 №1165. Оскільки, платником не було надано копії необхідних документів для підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, то Комісією було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН. За позицією скаржника судом першої інстанції не було надано належної оцінки вказаним обставинам та безпідставно задоволено заявлений позов. Також відповідач не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визначення такого способу захисту права як зобов`язання зареєструвати податкову накладну, оскільки, за його позицією, такий спосіб захисту є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Встановлені судом першої інстанції обставини справи, які з огляду на доводи апеляційної скарги не заперечуються відповідачем, свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Електа (код ЄДРПОУ 42304432) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.07.2018, перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Лівобережна ДПІ (Самарський район).

Видами діяльності за КВЕД є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 28.11 Виробництво двигунів і турбін, крім авіаційних, автотранспортних і мотоциклетних двигунів; 28.12 Виробництво гідравлічного та пневматичного устатковання; 30.30 Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устатковання; 25.50 Кування, пресування, штампування, профілювання; порошкова металургія; 27.11 Виробництво електродвигунів, генераторів і трансформаторів; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 62.01 Комп`ютерне програмування; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 71.20 Технічні випробування та дослідження; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 71.11 Діяльність у сфері архітектури.

30.01.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Електа (продавець) та Комунальним підприємством Сєвєродонецьктеплокомуненерго (покупець) укладено договір купівлі-продажу №300123, за умовами продавець зобов`язується передати у власність покупця товар в асортименті, кількості та за якістю згідно Специфікацій, які є невід`ємною частиною договору, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його на умовах цього договору.

Пунктом 3.1 договору визначено, що ціна договору становить 448200,00 грн, у тому числі ПДВ 74700 грн.

Відповідно до п. 4.4 договору місцем передачі товару є: м. Дніпро, або інше місце вказане у додаткових угодах до цього договору. Усі витрати пов`язані з передачею товару, у тому числі з його транспортуванням, відносяться на продавця.

Згідно з п. 7.1 цей договір набирає чинності з дня його підписання сторонами і діє до 31.12.2023.

На виконання умов договору №300123 від 30.01.2023, його сторонами складено специфікацію №1 на поставку акумулятора у кількості 10 шт та ДБЖ у кількості 5 шт на загальну суму 402600 грн, в тому числі ПДВ 67100 грн; специфікацію №2 на поставку кабеля коаксіального у кількості 400 м на загальну суму 45600 грн, в тому числі ПДВ 7600 грн.

На підтвердження виконання умов договору постачальником виписано видаткову накладну №11 від 13.02.2023 на поставку акумулятора у кількості 10 шт та ДБЖ у кількості 5 шт на загальну суму 402600 грн, в тому числі ПДВ 67100 грн.

За фактом отримання оплати позивачем складено податкову накладну №5 від 02.02.2023 на загальну суму 402600 грн, в тому числі ПДВ 67100 грн.

Згідно з квитанцією від 23.02.2023 податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена.

Відповідно до інформації, зазначеної у квитанції, направленої ДПС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України, відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №5 від 02.02.2023 зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8504,8507 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

10.03.2023 позивачем надані пояснення за вих. №1003, в яких зазначено, що Комунальне підприємство Сєвєродонецьктеплокомуненерго здійснило перерахування коштів на розрахунковий рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Електа 02.02.2023 в сумі 402600,00 грн.

На підставі отриманої передплати було складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну, яка підлягає безперечній реєстрації.

Отримання продукції для виконання зобов`язань перед КП СЄВЄРОДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО відбулось на підставі накладної № INV-0058 від 10.02.2023 Постачальник ФОП ОСОБА_1 (іпн НОМЕР_1 ) не платник ПДВ. За продукцію з постачальником розрахувались в повному обсязі.

ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТА в своїй діяльності використовує працю 5х осіб. Перелік відповідних посад затверджено штатним розкладом підприємства. Всі працівники вчасно отримують заробітну плату, податки та внески із заробітної плати перераховуються до бюджету вчасно та в повному обсязі.

Відповідно до договору № 12-B3/2022 від 01.07.2022 TOB НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТА орендує нежитове приміщення. Орендодавець приміщення ТОВ НВФ Композит (код ЄДРПОУ 25520605). Вказане приміщення використовується підприємством для зберігання майна, яке знаходиться у власності. Інформація про основні фонди, що використовуються підприємством була заявлена органам ДПС шляхом подання повідомлення 20-ОПП.

ТОВ НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТА має достатньо матеріальних, технічних та трудових ресурсів для здійснення діяльності згідно умов договору підписаного з Комунальним підприємством СЄВЄРОДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО.

До пояснень надано:

- договір №300123 від 30.01.2023 між ТОВ НАУКОВО ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТА , та КП СЄВЄРОДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО;

- видаткова накладна №11 від 13.02.2023;

- рахунок № INV-0058 від 30.01.2023, накладна № INV-0058 від 10.02.2023 від ФОП

ОСОБА_2 ;

- договір з ФОП ОСОБА_2 № 31/01/2023 від 31.01.2023;

- штатний розклад від 03.03.2023;

- платіжні доручення на користь ФОП ОСОБА_1 ;

- платіжні доручення на оплату від КП СЄВЄРОДОНЕЦЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО;

- договір відповідального зберігання № 12-B3/2022 від 01.07.2022.

Згідно з рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 8416799/42304432 від 14.03.2023 відповідачем-1 відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 02.02.2023, з мотивів надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

В тексті оскаржуваного рішення у графі Додаткова інформація зазначено відсутні документи на транспортування товару.

Не погоджуючись з рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з позовом.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, з огляду на таке.

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок).

Підпунктом 2 пункту 3 Порядку встановлено, що Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

Приписами пунктів 5 та 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, як правильно зазначив суд першої інстанції, обов`язковою умовою зупинення реєстрації податкової накладної є встановлення критерію ризикованості здійснення операцій.

У свою чергу, постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 Критерії ризиковості здійснення операцій (далі Критерії).

Відповідно до пункту 1 Критеріїв (в редакції, на час виникнення спірних відносин) одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є: Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Як зазначено вище, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом визначено п.1 Критеріїв ризиковості та запропонував позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, визначеній в податковій накладній.

З приводу зупинення реєстрації податкової накладної суд першої інстанції правильно звернув увагу на те, що зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не визначив того, які саме документи слід надати платнику для реєстрації ПН.

У свою чергу, вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій чи Критерію ризиковості платника податку, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Встановлені обставини справи також свідчать про те, що позивачем на адресу контролюючого органу направлялося повідомлення, із наданням пояснень та копій первинних документів по господарській операції, і вказане повідомлення було отримані контролюючим органом. До вказаного повідомлення були долучені копії первинних документів по господарській операції, інформація про яку зазначена в податковій накладній.

На час прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних діяв Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 (зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 10 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком №520 (додаток до вказаного Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, зазначають конкретні документи.

У спірному випадку, як вбачається з оскаржуваного рішення, підставою для відмови в реєстрації ПН контролюючий орган визначив саме «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

Однак, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржуване рішення містить лише загальне твердження: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

Проте, у вказаному рішенні не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства.

В графі «Додаткова інформація» зазначено: відсутні документи на транспортування товару.

Тобто, визначені контролюючим органом підстави для відмови в реєстрації податкової накладної не узгоджуються з його твердженням про ненадання платником документів щодо транспортування товару, оскільки ненадання платником документів є окремою та самостійною підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

З приводу таких мотивів прийняття оскаржуваного рішення, слід зазначити і те, що позивачем на адресу контролюючого органу, після отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН, було направлено пояснення та копії документів по господарській операції. Надходження цих документів контролюючому органу, перелік яких наведено вище, відповідачем не заперечується, що вбачається з доводів апеляційної скарги.

У свою чергу, контролюючий орган, приймаючи оскаржуване рішення, не надав оцінки поданим позивачем поясненням та документам.

При цьому, у своїх поясненнях на адресу контролюючого органу позивач зазначав, що податкову накладну складено за фактом першої події (отримання передоплати за товар), що свідчить про те, що на час складення податкової накладної товар ще не був відвантажений, а отже позивач об`єктивно не міг надати документи щодо транспортування товару.

Отже наведене свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Крім цього, слід звернути увагу і на те, що фактично позиція контролюючого органу зводиться до того, що моніторингом поданих для реєстрації ПН не було встановленого реальності здійснення господарської операції.

Не ставляючи під сумнів повноваження контролюючого органу щодо встановлення реальності здійснення господарських операцій, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити те, що такі повноваження повинні реалізовуватися контролюючим органом шляхом проведення документальних перевірок, а не під час моніторингу поданих на реєстрацію ПН/РК.

Підсумовуючи викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо протиправності рішення Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкової накладної.

Дійшовши обґрунтованого висновку про неправомірність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, суд першої інстанції правильно виходив з того, що належним способом захисту порушеного права платника податку є зобов`язання відповідача зареєструвати в ЄРПН подану податкову накладну, оскільки це є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і такий спосіб захисту права не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке було предметом судового контролю у межах цієї справи.

Ураховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з дотримання норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для задоволення апеляційної скарги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області не існує.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року у справі №160/8641/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Вступну та резолютивну частини проголошено 16.01.2024

Повне судове рішення складено 17.01.2024

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено19.01.2024
Номер документу116363935
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/8641/23

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 11.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні