Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 квітня 2010 року Справа № 2а-2262/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
Головуючого судді: Захарової О.В.
секретаря: Шабаліної О.С.
за участю:
представника позивача: Кудима В.О. (довіреність № 4/10-025 від 11.01.2010)
представника відповідача: директора Головньова Г.В .
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом К раснодонської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Луганської області до Від критого акціонерного товари ства «Краснодонська сільгос птехніка» про стягнення пода ткового боргу, звернувши стя гнення на активи ,-
В С Т А Н О В И В:
26 березня 2010 року позива ч - Краснодонська об' єднан а державна податкова інспекц ія Луганської області зверну вся до Луганського окружного адміністративного суду з ад міністративним позовом до ві дповідача - Відкритого акц іонерного товариства «Красн одонська сільгосптехніка» п ро стягнення податкового бор гу у сумі 288501,90 грн., звернувши ст ягнення на активи.
В обґрунтування позов них вимог зазначено, що ВАТ « Краснодонська сільгосптехн іка» зареєстроване як суб' є кт підприємницької діяльнос ті Краснодонською районною д ержавною адміністрацією Луг анської області з 30.07.1996 за № 136512000000 00019 і внесено в Єдиний державни й реєстр підприємств та орга нізацій України за № 03563011.
Відповідач відповідно до п.5.1 ст.5 ЗУ «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» має узгоджені податкові з обов' язання з податку на до дану вартість, земельного по датку, заборгованість по оре ндній платі за землю та фіксо ваному с/г податку. Податкові зобов' язання були визначен і відповідачем самостійно у податкових деклараціях(розр ахунках).
У зв' язку з несвоєчасн ою сплатою податкових зобов' язань, відповідно до п.5.4 ст.5 Закону станом на 25.03.2010 у відпов ідача виник податковий борг у сумі 288501,90 грн., який складаєть ся з :
- податку на додану вартість ( 3014010101) - 235978,78 грн.,
- інші податки (3016030001) - 10209,16 г рн.,
- земельний податок з юридич них особі ( 5013050118)-2991,19 грн.,
- земельний податок з юридич них осіб ( 5013050119)-12689,44 грн.,
- земельний податок з юридич них осіб ( 5013050112)- 4527,12 грн.,
- орендна плата за землю з юр идичних осіб ( 5013050219) -3129,68 грн.,
- фіксований с/г податок ( 501 6040118)-18976,53 грн.
Відповідно до п.п. 16.1.2 «а », п.16.1 ст.16 Закону за несвоєчасн у сплату узгодженого податко вого зобов' язання на суму п одаткового боргу нараховуєт ься пеня, починаючи з першого робочого дня, наступного за о станнім днем граничного стро ку сплати податкового зобов' язання. У зв' язку з чим боржн ик станом на 25.03.2010 має заборгова ність з нарахованої пені у су мі 80560,89 грн.
Враховуючи зазначене , позивач просить стягнути з в ідповідача податковий борг у сумі 288501,90 грн.
У судовому засіданні пр едставник позивача підтрима в позовні вимоги у повному об сязі, уточнив, що заборговані сть з інших податків (код плат ежу 301603001) у сумі 10209,16 грн., підлягає стягненню на користь держав ного бюджету, р/р 31112071700134, одержув ач Краснодонське УДК, код оде ржувача 24048922, банк ГУДКУ в Луган ській області, МФО 804013, крім цьо го уточнив код платежу по под атковому боргу з земельного податку з юридичних осіб, зам ість 5016040118 зазначив 5013050112.
Представник відповіда ча позовні вимоги визнав пов ністю, надавши письмову заяв у.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС У країни, позивач може відмови тися від адміністративного п озову, а відповідач - визнат и адміністративний позов про тягом всього часу судового р озгляду, зробивши усну заяву .
Заслухавши пояснення сто рін, дослідивши матеріали ад міністративної справи, розгл янувши справу в межах заявле них позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог с т.69-72 КАС України, суд прийшов д о наступного.
Позивач - є суб'єктом вла дних повноважень, а спори за у частю органів державної пода ткової служби та фізичних ос іб - підприємців щодо стягне ння заборгованості є публічн о - правовими, оскільки виника ють за участю суб'єкта владни х повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах над ані йому чинним законодавств ом владні управлінські функ ції, та відповідають визначе нню «адміністративної справ и».
Відповідач - ВАТ «Красн одонська сільгосптехніка» зареєстрована Краснодонськ ою районною державною адміні страцією Луганської області 30.07.1996, номер запису 1 365 120 0000 000019, місц езнаходження: 94470, Луганська об л., Краснодонський район, с.Нов оганнівка, вул.Радянська,1, і.к . 03563011 ( а.с.72).
З п.3.1 та.3.13 ч.3 статуту підп риємства ( а.с.68-70) вбачається, що підприємство є юридичною ос обою з моменту реєстрації та несе відповідальність за св оїми зобов' язаннями в межах належного майна, на яке згідн о діючого законодавства може бути звернено стягнення.
Згідно преамбули ЗУ «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 (далі ЗУ №2181) цей Закон є спец іальним законом з питань опо даткування, який установлює порядок погашення зобов'язан ь юридичних або фізичних осі б перед бюджетами та державн ими цільовими фондами з пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), включаючи збір на обо в'язкове державне пенсійне с трахування та внески на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п.1.12 ст.1 ЗУ №2181 контролюючий орган - держа вний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної зак онодавством, здійснює контро ль за своєчасністю, достовір ністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язков их платежів) та погашенням по даткових зобов'язань чи пода ткового боргу. Вичерпний пер елік контролюючих органів ви значається статтею 2 цього За кону
Підпункт 2.1.4 пункту 2.1. ст.2 З У № 2181 визначає, що податкові о ргани є контролюючим органо м стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які с правляються до бюджетів та д ержавних цільових фондів, кр ім зазначених у підпунктах
Згідно ст. 67 Конституці ї України кожен зобов' язани й сплачувати податки та збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно з п. 3 ч.1 ст. 9 Закон у України " Про систему оподат кування" платники податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані сплачувати на лежні суми податків та зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами термін.
У відповідності зі ст. 1 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" від 21.12.2000 № 2181- III (зі змінами та доповненнями) передбачено: п .1.3 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.
Згідно п.5.1 ст. 5 Закону, под аткове зобов'язання (зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та стро ки визначені цим Законом або іншими законами України), сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації.
Відповідно до п. п 5.4.1 .п. 5.4 с т.5 узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені цією статтею, визнає ться сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 16.1.1.пункту 16.1. ст .16 ЗУ №2181 передбачено, що після з акінчення встановлених стро ків погашення узгодженого по даткового зобов'язання на су му податкового боргу нарахов ується пеня.
Згідно абз. «а» п.п.16.1.2. п.16.2 с т.16 вищезазначеного Закону на рахування пені при самостійн ому нарахуванні суми податко вого зобов'язання платником податків - розпочинається в ід першого робочого дня, наст упного за останнім днем гран ичного строку сплати податко вого зобов'язання, визначено го цим Законом.
В судовому засіданні п редставником позивача підтр имано, а відповідачем визнан о, що розмір податкового борг у на час розгляду справи стан овить 288501,90 грн., а саме:
- з податку на додану в артість ( 3014010101) - 235978,78 грн.,
- інші податки (3016030001) - 10209,16 г рн.,
- земельний податок з юридич них особі ( 5013050118)-2991,19 грн.,
- земельний податок з юридич них осіб ( 5013050119)-12689,44 грн.,
- земельний податок з юридич них осіб ( 5013050112)- 4527,12 грн.,
- орендна плата за землю з юр идичних осіб ( 5013050219) -3129,68 грн.,
- фіксований с/г податок ( 501 6040118)-18976,53 грн.
Вищезазначений факт п ідтверджується також доказа ми, наявними в матеріалах спр ави - корінцями податкових по відомлень - рішень № 0003071541 та № 0003051541, № 0003101541, 0003091541 , № 0003061541, № 0003041541, 0003031541. № 0003 021541, №0003111541 від 06.06.2007 ( а.с.8,9,38,39.40,58), пода тковими розрахунками земель ного податку від 31.01.2007, від 27.01.2006 (.а .с.10,11), податковими деклараціям и з податку на додану вартіст ь №37370 від 18.01.2010,№ 33965 від 21.12.2009 , № 32631 від 18.11.2009, № 29099 від 16.10.2009, № 25035 від 180909, № 23440 ві д 17.08.2009, №19907 від 17.07.2009, № 13455 від 18.05.2009, № 10202 в ід 17.04.2009, № 5942 від 18.03.2009, № 4165 від 18.02.2009, № 3749 8 від 16.01.2009, № 32978 від 15.12.2008( а.с.12- 37), корі нцями податкових повідомлен ь - рішень № 0000321541/0, № 0000331541/0 від 15.01.201 0 ( а.с.59), № 0004851541/0, № 000486154/0, № 0004841541/0 від 19.08.2009 ( а.с.60),№ 0007571541/0 від 21.07.2008( а.с.61), податко вою декларацією з орендної п лати за землю №1376 від 26.01.2009 ( а.с.62) п одатковими розрахунками зем ельного податку № 1381 від 16.01.2009, №194 0 від 30.01.2008 ( а.с.63,64), корінцями подат кових повідомлень - рішень № 0001231640/0 від 11.03.2008, №0001691640/0 від 21.05.2008, №0000601640 від 01.02.2008, № 0006221640/0 від 10.12.2007, №0006201640/0 від 10 .12.2007, №0003171640/0 від 09.12.2008, №0002891640/0 від 12.08.2009, №00 01811640/0 від 22.05.2009 ( а.с.84-92).
Крім цього представни ком позивача на підтвердженн я позовних надано витяг-звор отний бік облікової картки п латника ( а.с. 41 - 57) та довідку , щ одо стану заборгованості на 09.03.2010, в якій чітко визначено на підставі яких документів ви никла заборгованість та за я кий період. (а.с.65 -67).
Зазначене свідчить, що сума податкової заборговано сті у розмірі 288501,90 грн., обґрунт ована та підтверджена матері алами справи.
За змістом пп. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закон у № 2181, органами, уповноважени ми здійснювати заходи з пога шення податкового боргу (дал і - органи стягнення), є виключ но податкові органи, а також державні виконавці у межах ї х компетенції.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" №509 і змін ами та доповненнями органи д ержавної податкової служби м ають право стягувати заборго ваність перед бюджетом та де ржавними цільовими фондами з а рахунок їх майна.
Відповідно п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст . 7 Закону № 2181 джерелами погаше ння податкового боргу платн ика податків за рішенням орг ану стягнення, які є виконавч ими документами є будь-які ак тиви платника податків (його філій, відділень, інших відок ремлених підрозділів) з урах уванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими за конами.
Активами платника по датку визнаються кошти, мате ріальні та нематеріальні цін ності, які належать юридичні й або фізичній особі за право м власності або повного госп одарського відання (п. 1.7 Зако ну №2181).
Відповідно п. п.3.1.1 п.3.1 ст . З Закону 2181 активи платника по датків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашенн я його податкового боргу вик лючно за рішенням суду
Враховуючи вищевикл адене, суд приходить до висно вку, що позовні вимоги позива ча підлягають задоволенню.
Дії відповідача при виз нанні адміністративного поз ову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому ви знання позову приймається су дом.
Питання про розподі л судових витрат не вирішуєт ься, так як позивач звільнени й від сплати судового збору в ідповідно до ст. 4 Декрету Кабі нета Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний п озов задовольнити повністю
Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «К раснодонська сільгосптехні ка» (і.к.03563011) податковий борг у с умі 288501,90 грн., у тому числі :
-з податку на додану варт ість у сумі 235978,78 грн.( двісті три дцять п' ять тисяч дев' ятсо т сімдесят вісім гривень сім десят вісім копійок) на корис ть державного бюджету, код пл атежу 3014010101, р/р 31119029700134, одержув ач Краснодонське УДК, код оде ржувача 24048922, банк ГУДКУ в луган ській області, МФО 804013.
- з фіксованого сільсько господарського податку - 18976,53 г рн. ( вісімнадцять тисяч дев' ятсот сімдесят шість гривень п' ятдесят три копійки) на к ористь державного бюджету, к од платежу 5016040118, р/р 31416530700144, оде ржувач Краснодонське УДК, ко д одержувача 24048922, банк ГУДКУ в л уганській області, МФО 804013.
- з земельного податку з юридичних осіб - 20207,75 грн.( двадц ять тисяч двісті сім гривень сімдесят п' ять копійок) на к ористь державного бюджету, к оди платежів 5013050112, 5013050119, 5013050118, р/р 31416530700144, одержувач Крас нодонське УДК, код одержувач а 24048922, банк ГУДКУ в луганській о бласті, МФО 804013.
- з орендної плати за зем лю - 3129,68 грн.( три тисячі сто дв адцять дев' ять гривень шіст десят вісім копійок) на корис ть державного бюджету, код пл атежу 5013050219, р/р 31416530700144, одержув ач Краснодонське УДК, код оде ржувача 24048922, банк ГУДКУ в луган ській області, МФО 804013;
- інші податки -10209,16 грн. ( д есять тисяч двісті дев' ять гривень шістнадцять копійок ) на користь держаного бюджет у , код платежу 3016030001, р/р 31112071700134, одержувач Краснодонське УДК , код одержувача 24048922, банк ГУДКУ в Луганській області, МФО 804013.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано .
Про апеляційне оскарже ння рішення суду першої інст анції спочатку подається зая ва. Обґрунтування мотивів ос карження і вимоги до суду апе ляційної інстанції викладаю ться в апеляційній скарзі. За ява про апеляційне оскарженн я та апеляційна скарга подаю ться до адміністративного су ду апеляційної інстанції чер ез суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне ос карження постанови суду перш ої інстанції подається протя гом десяти днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення в повном у обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для подання заяви про апеля ційне оскарження.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11636450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні