ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" жовтня 2010 р.
16 год.10 хв. Справа № 2-а-5201/10/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,
при секретарі: Мельник О.О., за участю представника пози вача Рощенко О.В., предста вника відповідача Алексеє вої Н.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за заявою
Державної податкової інсп екції у м. Херсоні до приватно го підприємства "Нісан-09" про п родовження терміну застосув ання адміністративного ареш ту активів,
та заявою Державної податк ової інспекції у м. Херсоні пр о застосування арешту у вигл яді зупинення операцій на ра хунках приватного підприємс тва "Нісан-09"
встановив:
Першим заступником на чальника Державної податков ої інспекції у м. Херсоні Ля сковець К.А. прийнято рішен ня № 72 від 04.10.10 о 14 год. 30 хвил. про за стосування повного адмініст ративного арешту активів пла тника податків приватного пі дприємства "Нісан-09" у зв'язку з відмовою платника податкі в від допуску посадових осіб податкового органу до прове дення документальної переві рки з питань дотримання вимо г податкового валютного та і ншого законодавства за наявн ості законних підстав для її проведення.
06.10.10 о 14 год. 40 хвил. ДПІ у м. Херсо ні звернулась до Херсонськог о окружного адміністративно го суду з поданням про продов ження терміну застосування п овного адміністративного а решту та із заявою про арешт а ктивів у вигляді зупинення о перацій на рахунку платника податків на строк до допуску до проведення перевірки, мот ивуючи тим, що звільнення акт ивів з-під адміністративного арешту може загрожувати їх з никненню або знищенню. Судом порушені справи № 2а-5201/10/2170, 2а-5202/10/21 70, справи об'єднані в одну за № 2 а-5201/10/2170.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зов.
Представник відповідача п рибув в судове засідання, про ти позову заперечує, посилає ться на те, що юридичною адрес ою підприємства є м. Одеса, вул . Новомосковська дорога, 1/3. За в казаною адресою представник и ДПІ у м. Херсоні для проведен ня документальної перевірки не з'являлись.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, суд встан овив наступне.
Приватне підприємство "Ніс ан-09" є юридичною особою, платн иком податків, знаходиться н а обліку в ДПІ у м. Херсоні. Згі дно плану-графіку проведення документальних перевірок су б'єктів підприємницької діял ьності ДПІ у м. Херсоні на 3-й кв артал 2010 року було запланован о перевірити приватне підпри ємство "Нісан-09" з 29.07.10 по 11.08.10. Пові домлення № 188/23-114 від 30.06.10 про пров едення виїзної планової пере вірки вручено керівнику під приємства ОСОБА_4, в повід омленні зазначено про необхі дність надання документів, щ о підтверджують дані податко вої звітності
За даними позивача, юридичн ою адресою підприємства є А ДРЕСА_1, що є місцем реєстрац ії директора.
ДПІ у м. Херсоні видано реві зорам-інспекторам Розиску л С.В., Черкасову М.М., Ло нськой О.А. направлення на п еревірку № 1614/23-4 від 20.09.10 та призна чено термін проведення перев ірки з 20.09.10 терміном 10 днів. На пі дставі направлення на переві рку посадові особи ДПІ вийшл и за адресою підприємства АДРЕСА_1, та склали акт від 20.0 9.10 № 1385/234/36419914 про те, що мешканка кв артири, яка відмовилась пред ставитись, повідомила про ві дсутність господаря квартир и. В акті зазначено про відмов у в проведенні перевірки та з ачинено двері житлового прим іщення.
Як зазначає позивач, правов ою підставою для застосуванн я адміністративного арешту а ктивів платника податків та прийняття рішення про наявні сть обставин, які є підставою для застосування арешту у ви гляді зупинення операцій на банківському рахунку, був фа кт не допуску посадових осіб податкового органу до прове дення перевірки (пп. "г" пп. 9.1.2 п. 9. 1 ст. 9 Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-III). Арешт мож е бути накладено на активи ст роком до 96 годин від години пі дписання відповідного рішен ня керівником податкового ор гану. Керівник відповідного податкового органу (його зас тупник) має право звернутися до суду з поданням про продов ження строку арешту активів платника податків за наявнос ті достатніх підстав вважати , що звільнення активів з-під а дміністративного арешту мож е загрожувати їх зникненням або знищенням, а суд повинен п рийняти відповідне рішення п ротягом 48 годин від моменту от римання зазначеного звернен ня.
Відповідно до пп. 9.3.9 ст. 9 Зако ну № 2181-ІІІ арешт коштів на раху нку платника податків здійсн юється за заявою податкового органу виключно на підставі рішення суду в порядку, перед баченому законодавством. Ріш ення про наявність обставин, які є підставою для застосув ання арешту у вигляді зупине ння операцій на рахунку, є док ументом, що підтверджує обст авини, на яких ґрунтується за ява до суду про застосування арешту у вигляді зупинення о перацій на рахунку такого пл атника. Підписана керівником податкового органу (його зас тупником) заява, до якої додає ться рішення про наявність о бставин, які є підставою для з астосування арешту у вигляді зупинення операцій на рахун ку, того самого дня направляю ться до суду.
Суд вважає недоведеним фак т не допуску працівників под аткової інспекції до проведе ння перевірки.
Юридична адреса приватног о підприємства "Нісан-09" з 06.09.10 є м . Одеса, вулиця Новомосковськ а дорога, б. 1/3, що підтверджуєть ся наданим суду свідоцтвом П П "Нісан-09" серія А01 № 616870.
Пунктом 1.16. Методичних реком ендацій щодо порядку взаємод ії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та п роведенні перевірок платник ів податків, затвердж. наказо м Державної податкової адмін істрації України від 27.05.2008 № 355, п ередбачено, що у разі якщо пла тник податків відмовляється від проведення планової або позапланової виїзної переві рки за наявності визначених законами України підстав для їх проведення, посадовими ос обами органу ДПС складається акт про відмову від допуску д о перевірки. Умови допущення посадових осіб органів держ авної податкової служби до п роведення планових та позапл анових виїзних перевірок зас тережено у ст. 112 Закону "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" № 509. Так, податківці мають право приступити до проведе ння планової чи позапланової перевірки за наявності підс тав для їх проведення, визнач ених Законом № 509 чи іншими зак онами України, та за умови над ання платнику податків під р озписку: - направлення на пере вірку (в якому зазначаються д ата його видачі, назва органу державної податкової служби , мета, вид (планова чи позапла нова), підстави, дата початку і дата закінчення перевірки, п осади, звання та прізвища пос адових осіб. А для допущення д о виїзної позапланової перев ірки (крім направлення на пер евірку) - також і копії наказу керівника податкового орган у про проведення позапланово ї виїзної перевірки, в якій за значаються підстави проведе ння позапланової виїзної пер евірки, дата її початку і дата закінчення. Ненадання цих до кументів платнику податків а бо надання їх з порушенням є п ідставою для недопущення пос адових осіб податкового орга ну до проведення планової чи позапланової виїзної переві рки. Суд вважає, що підстави дл я проведення перевірки та ві дповідні документи у посадов их осіб ДПІ були в наявності. А ле пред'явити ці документи пл атнику податків податківці н е мали можливості, оскільки к ерівника підприємства або ін шої особи, яка була уповноваж ена діяти від імені юридично ї особи за адресою АДРЕСА_1 , не знаходились.
Згідно з п. 1.17 Методичних рек омендацій № 355, у разі неможлив ості розпочати перевірку у з в'язку з відсутністю платник а податків (посадових осіб пл атника податків) за його місц езнаходженням або його перех овуванням, не допуском посад ових осіб органу ДПС до прове дення перевірки, ненаданням документів для перевірки або наявністю інших причин, які у неможливлюють її проведення , відсутність інших посадови х осіб, уповноважених відпов ідно до законодавства вести податковий облік та звітніст ь, представляти інтереси пла тника податків, складається акт довільної форми, в якому в икладаються причини неможли вості розпочати перевірку у терміни, визначені в направл енні на її проведення. Такий с аме акт і повинні були скласт и посадові особи ДПІ.
Позивач ніяким чином не спр остував доводи представника підприємства про те, що керів ник, всі документи первинног о та податкового обліку знах одяться за новою юридичною а дресою м. Одеса, вул. Новомоско вська дорога, 1/3, і саме за юриди чною адресою повинна відбува тись перевірка. Місцезнаходж ення юридичної особи визнаєт ься місце його державної реє страції (ч. 1 ст. 93 ЦК України). Зак оном "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено поняття місцезнаходження юр идичної особи це місцезнаход ження постійно діючого викон авчого органу юридичної особ и, а при його відсутності - міс цезнаходження іншого органу або особи, яка уповноважена д іяти від імені юридичної осо би без довіреності … за визна ченою адресою, яка вказана за сновниками в установчих доку ментах та за яким здійснюєть ся зв'язок з юридичною особою . Місцезнаходження юридичної особи вказується у свідоцтв і про державну реєстрацію (ч. 3 ст. 9 Закону про держреєстраці ю).
Враховуючи обставини спра ви, податківці повинні були д іяти відповідно до вимог Мет одичних рекомендацій № 355, пун кт 1.15 яких передбачає, що при вс тановленні відсутності поса дових осіб платника податків за місцезнаходженням або їх переховування, складається акт перевірки щодо не встано влення місцезнаходження пла тника податків та підрозділу податкової міліції передаєт ься окремий запит на встанов лення місцезнаходження плат ника податків. У свою чергу це й підрозділ здійснює операти вно-розшукові заходи щодо вс тановлення місцезнаходженн я платника податків. Не пізні ше 10 календарних днів від дня отримання запиту на встановл ення місцезнаходження підро зділ податкової міліції в об ов'язковому порядку письмово повідомляє підрозділ, який з дійснює перевірку, та підроз діл обліку платників податкі в про результати здійснених заходів щодо встановлення мі сцезнаходження платника под атків та (або) його посадових о сіб, залучення їх до проведен ня перевірки шляхом вручення платнику податків (посадови м особам платника податків) п исьмового запрошення про нео бхідність явки до органу ДПС для ознайомлення з підстава ми проведення перевірки та д атою початку її проведення. У разі не встановлення підроз ділом податкової міліції про тягом 10 календарних днів місц езнаходження платника подат ків та його посадових осіб, пі дрозділ податкової міліції п родовжує здійснювати вичерп ні заходи до моменту залучен ня такого платника до провед ення перевірки, про що повідо мляє підрозділ органу ДПС, що надавав запит.
Посилання представника ДП І на те, що підприємство не пов ідомило податкову інспекцію про зміну місцезнаходження, не є підставою для звільненн я податкової інспекції від о бов'язку дізнатися про дійсн у юридичну адресу підприємст ва. Відповідно до "Порядку вз аємодії суб'єктів інформацій ного обміну щодо надання та в икористання відомостей з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців", затвердж. спільн им наказом Держкомпідприємн ицтва, ДПА України, Держкомст ату від 07.12.05 №121/560/406, державний реє стратор протягом дня, але не п ізніше 10 год. наступного робоч ого дня, передає з бази даних Є ДР суб'єктам інформаційного обміну регіонального рівня п овідомлення та відомості з р еєстраційних карток про вчин ення реєстраційних дій та пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу або фізичну ос обу - підприємця, що надходять до цієї бази від державного р еєстратора. Таким чином, інфо рмацію про зміну місцезнаход ження податкова інспекція от римує не тільки від платника податків, але й від державног о реєстратора. Тобто про факт зміни місцезнаходження пода тковий орган дізнається у вс тановленому порядку.
Позов задоволенню не підля гає. Судові витрати по даній с праві не передбачені. В судов ому засіданні оголошено всту пну та резолютивну частину п останови суду та повідомлено про дату складення постанов и в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
постановив:
Відмовити Державній под атковій інспекції у м. Херсон і в задоволенні заяв про заст осування умовного арешту акт ивів у вигляді зупинення опе рацій на рахунку платника по датів та продовження терміну застосування адміністратив ного арешту активів приватно го підприємства "Нісан-09" код Є ДРПОУ 36419914.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 13 жо втня 2010 р..
Суддя Хом'яко ва В.В.
кат. 6.6.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11636836 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні