ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 вересня 2010 року 10:00 № 2а-5709/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Піанер-груп"
про
припинення юридичної особи
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся з позовом про припинення юридичної особи –Товариства з обмеженою відповідальністю «Піанер-Груп».
Ухвалою суду від 13.04.2010 року (Суддя Вовк П.В.) відкрито провадження у справі та призначено її до судового розгляду на 26.05.2010 року, яке в подальшому було перенесено на 16.06.2010р.
Відповідно до протоколу розподілу справ між суддями від 17.06.2010р., справу №2а-5709/10/2670 передано судді Григоровичу П.О. для подальшого розгляду.
Ухвалою від 17.06.2010р. справу №2в-5709/10/2670 прийнято суддею Григоровичем П.О. до свого провадження та призначено судове засідання на 15.09.2010р.
Позивач просить припинити юридичну особу ТОВ «Піанер-Груп», яке фактично не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням, що унеможливлює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів державної податкової служби.
Крім того, позивач подав клопотання (вх. №03-15/19843 від 15.09.2010р.) в якому як додаткову підставу позовних вимог зазначено, що ТОв «Піанер-Груп»не подає до ДПІ у Печерському районі м. Києва податкову звітність більше року з травня 2009 року та просить розглядати справу за відсутності їх представника.
Відповідач заперечень проти позову не надав, в судові засідання не з’явився, представника не направив, про час та місце розгляду справи, з урахуванням положень п. 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, був повідомлений належним чином,
До судового засідання 15.09.2010р. відповідач також не з’явився, про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином. Справа, відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, розглянута 15.09.2010р. в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, –
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю «Піанер-Груп»зареєстроване Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією як юридична особа 13.03.2008р., ідентифікаційний код юридичної особи 35810986, адреса реєстрації: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 18.
Як платник податків та зборів взяте на облік до ДПІ у Печерському районі м. Києва.
Як вбачається з наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 27.01.2010р. щодо ТОВ «Піанер-Груп»у реєстрі міститься запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до змісту ч. 1 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців»юридична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців», зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Крім того, згідно довідки ДПІ у Печерському районі м. Києва №10170/9/15-209 від 14.06.2010р. ТОВ «Піанер-Груп»не подає податкову звітність з травня 2009 року
Згідно довідки ДПІ у Печерському районі м. Києва №15440/9/24-609 від 06.09.2010р., станом на 03.09.2010 року, відповідач не має заборгованості по сплаті податків.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Статтею 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»визначено завдання органів державної податкової служби, якими є:
здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);
внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;
прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;
формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;
роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків;
запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);
внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;
прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;
формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;
роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків;
запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
З системного аналізу вказаних норм Закону України «Про державну податкову службу в Україні»вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.
Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців здійснює спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації, яким відповідно до Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 50 від 08.06.2005 року на сьогодні є Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Таким чином, оскільки до компетенції органів державної податкової служби не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, звернення до суду з вимогою скасування державної реєстрації юридичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням виходить за межі повноважень органів державної податкової служби, що є підставою для відмови у задоволенні позову з підстави незнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Піанер-груп»за адресою місцезнаходження, визначеною в реєстрі.
Поряд з цим, судом не заперечується право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про скасування державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у зв’язку з неподанням податкової звітності.
Так, позивач 15.09.2010р. доповнив підстави позовних вимог, а саме: просив припинити юридичну особу ТОВ «Піанер-Груп»також з підстав неподання податкової звітності більше року - останню звітність до податкової інспекції подано 20.05.2009р.
Згідно п. 15 ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Ст. 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.
Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.
Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону.
Проте, суд вважає за необхідне звернути увагу не те, що позов ДПІ у Печерському районі м. Києва подано - 09.04.2010р., отже у позивача, на момент звернення до суду були відсутні правові підстави для звернення до суду з підстав неподання суб’єктом господарювання ТОВ «Піанер-Груп»протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 186 КАС України, ст.ст. 58, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В позові відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2010 |
Оприлюднено | 16.10.2010 |
Номер документу | 11636871 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні