Постанова
від 01.10.2010 по справі 2074/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" жовтня 2010 р. Справа № 2-а-2074/10/2170

Херсонський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді: Ковбій О .В.,

при секретарі: Попутько О.А .,

за участю представника ТОВ "Мале підприємства "Ніка" ЛТД" - Губіна І. Є.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Генічеському районі Херсо нської області до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Мале підприємство "Ніка" ЛТ Д" про стягнення заборговано сті в сумі 23487,50 грн., за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Мале підприємств о "Ніка" ЛТД" до Державної пода ткової інспекції у Генічеськ ому районі Херсонської облас ті про скасування рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій від 28.08.2009 року № 0003952302 та № 0003942302 ,

встановив:

Державна податкова ін спекція у Генічеському район і Херсонської області (далі - Д ПІ) звернулася до суду з адмін істративним позовом до ТОВ "М але підприємство "Ніка" ЛТД" (д алі - ТОВ) про стягнення заборг ованості перед бюджетом в су мі 23487,50 грн.; ТОВ "Мале підприємс тво "Ніка" ЛТД" до Державної по даткової інспекції у Генічес ькому районі Херсонської обл асті про скасування рішень п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій.

В судове засідання предста вник ДПІ у Генічеському райо ні Херсонської області до су ду не з"явився, надіслав заяву про розгляд справи в без учас ті представника інспекції, п озовні вимоги підтримав в по вному обсязі, проти позовних вимог ТОВ "Мале підприємство "Ніка" ЛТД" заперечував, позов просив не задовольняти.

ДПІ обгрунтовує свої позов ні вимоги тим, що під час перев ірки ТОВ було виявлено ряд по рушень, а саме, п.п. 3, 9, 11, 12, 13 ст. 3 Зак ону № 265/95-ВР.

Перевірка була проведена в ідповідно до вимог діючого з аконодавства.

Представник ТОВ "Мале підпр иємство "Ніка" ЛТД" свої вимоги обгрунтовує тим, що прийняті рішення про застосування шт рафних санкцій є протиправни ми і підлягають скасуванню в зв"язку з тим, що вони прийнят і з порушенням діючого закон одавства.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника ТОВ "Мале підприєм ство "Ніка" ЛТД" суд прийшов до висновку, що адміністративн ий позов ДПІ у Генічеському р айоні Херсонської області пі длягає задоволенню, а адміні стративний позов ТОВ "Мале пі дприємство "Ніка" ЛТД" є необгр унтованим та задоволенню не підлягає з огляду на наступн е.

Судом встановлено, що 17.08.2009 ро ку працівниками ДПА України у Херсонській області на під ставі затвердженого плану пе ревірок на серпень 2009 року, нап равлення від 14 серпня 2009 року № 001448/237 було проведено перевірку щодо контролю за здійснення м розрахункових операцій у с фері готівкового та безготів кового обігу суб"єктами госп одарської діяльності в магаз ині за адресою: Херсонська об ласть, м. Генічеськ, вул. Миру 87.

За результатами перевірки складено акт від 17.08.2009 р. № 1167/21/22/23/1413 1533, в якому зафіксовано поруше ння п.п. 3, 9, 11, 12, 13 ст. 3 Закону № 265/95-ВР.

На підставі складеного акт у та виявлених порушень вине сено рішення про застосуванн я штрафних санкцій: № 0003952302 у розмірі 22460 грн. та № 0003942302 у ро змірі 457,50 грн.

Визначаючись щодо позовни х вимог, доводів сторін, надан их у справу доказів, суд виход ить з наступного.

Відповідно до ст. 11-1 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" планово ю перевіркою вважається пере вірка платника податків щодо своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти ним податків та зборів (обо в'язкових платежів), яка перед бачена у плані роботи органу державної податкової служби i проводиться за місцезнаход женням такого платника подат ків чи за місцем розташуванн я об'єкта права власності, сто совно якого проводиться така планова виїзна перевірка.

Дана норма пов"язана з пункт ом 1 ст. 11 вказаного Закону, де з азначено, що органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування i сплати податків т а зборів платниками податків .

Разом з тим, згідно частини 7 ст. 11-1 Закону № 509 позаплановими перевірками вважаються тако ж перевірки в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених законами України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", "Про держав не регулювання виробництва i oбiгy спирту етилового, коньяч ного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ".

Дана норма пов"язана з пункт ом 2 ст. 11 вказаного Закону, де з азначено, що органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку; наявністю свідоцт в про державну реєстрацію су б'єктів підприємницької діял ьності, торгових патентів то що.

Отже, спеціальним законом в даному випадку є Закон Украї ни від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг", який регулює право відносини суб'єктів підприєм ницької діяльності, що здійс нюють розрахункові операції у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.

Згідно зі ст. 15 Закону Україн и від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" контроль за додерж анням суб"єктами підприємниц ької діяльності порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього З акону здійснюють органи держ авної податкової служби Укра їни шляхом проведення планов их або позапланових перевіро к.

Відповідно до Методичних р екомендацій щодо порядку вза ємодії між підрозділами орга нів ДПС України при організа ції та проведенні перевірок платників податків, затвердж ених наказом ДПА України від 27 травня 2008 року № 355, передбачен о, що працівниками органів ДП С здійснюються відповідно до щомісячних планів органу ДП С планові перевірки щодо кон тролю за здійсненням суб'єкт ами господарювання розрахун кових операцій у готівковій та/або безготівковій формі. П еревірки щодо контролю за зд ійсненням суб'єктами господа рювання розрахункових та кас ових операцій, наявністю сві доцтв про державну реєстраці ю, патентів i ліцензій проводя ться групою у складі не менше двох посадових ociб органів ДП С за наявності у них службови х посвідчень та направлення на перевірку.

Згідно Методичних рекомен дацій щодо оформлення матері алів перевірок за дотримання м суб'єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання oбiгy готівки, на явності торгових патентів i л іцензій, затверджених наказо м ДПА України від 12 серпня 2008 ро ку № 534 за результатами переві рки складається акт, а у paзi від сутності порушення суб'єктам и господарювання вимог чинно го законодавства - довідка. Пр и цьому акт перевірки - це служ бовий документ, який підтвер джує факт проведення перевір ки i є носієм доказової інформ ації про виявлені порушення (або їх відсутність) вимог чин ного законодавства зазначен ими суб'єктами. Акт перевірки складається на бланку орган у ДПС, за рішенням якого було п ризначено i проведено переві рку. Перший примірник акту пе ревірки залишається у посадо вих ociб органу ДПС, другий - у ке рівника суб'єкта господарюва ння або особи, що його заміщає , а у разі їх відсутності - у осо би, уповноваженої здійснюват и розрахункові операції. У ра зі встановлення при проведен ні перевірки порушень законо давства за результатами розг ляду матеріалів такої переві рки керівником (заступником керівника) органу ДПС, на облі ку в якому перебуває такий су б'єкт господарювання, прийма ється у встановлені законода вством терміни та надсилаєть ся суб'єкту господарювання р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій за в становленою формою.

Як свідчать матеріали пере вірки, посадовими особами ДП С проведено перевірку Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Мале підприємство "Нік а" ЛТД" за дотриманням порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), вимог з регулю вання обігу готівки, наявнос ті торгових патентів i ліценз ій встановлено порушення п.п . 3, 9, 11, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", яким зобов "язано суб"єктів підприємниц ької діяльності:

- застосовувати реєстратор и розрахункових операцій, що включені до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій, з додержанням в становленого порядку їх вико ристання (п. 3 ст. 3 Закону № 265/95-ВР );

- щоденно друкувати на реєст раторах розрахункових опера цій (за виключенням автоматі в з продажу товарів (послуг) фі скальні звітні чеки i забезпе чувати їх зберігання в КОРО (п . 9 ст. 3 Закону №265/95-ВР);

- проводити розрахункові оп ерації через РРО з використа нням режиму попереднього про грамування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості ( п. 11 ст. 3 Закону № 265/95 - В Р);

- вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в т акому обліку, за винятком про дажу товарів особам , які від повідно до законодавства опо датковуються за правилами, щ о не передбачають ведення об ліку обсягів реалізованих то варів ( п. 12 ст. 3 Закону № 265/95 - ВР);

-забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квітанц іями, виданими з початку робо чого дня (п. 13 ст. 3 Закону № 265/95-ВР) ;

Статтею 17 Закону № 265 встанов лено, що за порушення вимог ць ого Закону до суб'єктів підпр иємницької діяльності, які з дійснюють розрахункові опер ації за товари (послуги), за рі шенням відповідних органів д ержавної податкової служби У країни застосовуються фінан сові санкції.

Micце проведення розрахунків визначено ст. 2 Закону України № 265 як місце, де здійснюються р озрахунки із покупцем за про дані товари (надані послуги) т а зберігаються отримані за р еалізовані товари (надані по слуги) готівкові кошти, а тако ж місце отримання покупцем п опередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням пла тіжних карток, платіжних чек ів, жетонів тощо.

Штрафні санкції застосову ються до відповідальних ociб ор ганами державної податкової служби, в тому числі на підста ві матеріалів проведених ним и перевірок в установленому законодавством порядку та ро змірах, чинних на день заверш ення перевірок.

Згідно ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, ві дповідно до якого органи дер жавної влади, органи місцево го самоврядування, їхні поса дові і службові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновк у, що адміністративний позов ДПІ у Генічеському районі Хе рсонської області підлягає з адоволенню, адміністративни й позов Товариства з обмежен ою відповідальністю "Мале пі дприємство "Ніка" ЛТД є необгр унтованим та задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд-

постановив:

У задоволенні адміністр ативного позову ТОВ "Мале під приємство "Ніка" ЛТД" відмовит и в повному обсязі.

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї у Генічеському районі задо вольнити в повному обсязі.

Стягнути з ТОВ "Мале підприє мство "Ніка" ЛТД" (код ЄДР 14131533) бор г перед бюджетом в сумі 23487 (два дцять три тисячі чотириста в ісімдесят сім) грн., 50 коп. на р/р 31116104700112*; 101; 24103822 (призначення платеж у), отримувач відділення держ казначейства України, в уста нові банку ГУДКУ у Херсонськ ій області, м. Херсон, МФО 852010.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України чи прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 05 жо втня 2010 р..

Суддя Ковбій О.В.

кат. 6.6.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2010
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу11638709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2074/10/2170

Постанова від 01.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні