Ухвала
від 29.11.2023 по справі 757/54716/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/54716/23-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора першого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 12022000000000640 від 14.07.2023, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор першого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на майно.

Прокурор подав до суду заяву про розгляд вказаного клопотання у відсутність сторони обвинувачення, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Слідчий суддя, враховуючи вимоги ч. 2 ст. 172 КПК України, з метою забезпечення арешту майна визнав можливим розгляд клопотання здійснювати без повідомлення власників майна.

З наданих в обґрунтування матеріалів вбачається, що Офісом Генерального прокурора здійснюється нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 12022000000000640 від 14.07.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. ч. 2, 3 ст. 358, ч. 2 ст. 364 та ч. 3 ст. 209 КК України.

Досудове розслідування у згаданому кримінальному провадженні здійснюється Головним слідчим управлінням Національної поліції України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в період 2004-2021 р.р. група осіб за попередньою змовою зі службовими особами Білогородської сільської ради вчинила злочинні дії направлені на протиправне заволодіння земельними ділянками орієнтовною площею 18 га, що розташовані в с. Білогородка Київської обл. та належать до територій лісогосподарського призначення.

Так, 03.02.2005 Білогородською сільською радою, на підставі листа генерального директора Київського державного лісогосподарського об`єднання «Київліс» Державного комітету лісового господарства ОСОБА_4 від 25.10.2004 вих. № 01-850 (відповідь на лист сільському голові Білогородської сільської ради ОСОБА_5 від 13.10.2004 № 221) прийнято рішення № 5, яким припинено право користування земельними ділянками ДАГО «Київліс», що розташовані в межах с. Білогородки, площею 8,3 га в кварталі 51 виділ 8.

В подальшому вказані земельні ділянки, а саме з кадастровими номерами: 3222480401:01:013:0115 площею 0,1 га, 3222480401:01:013:0113 (в подальшому поділена на земельні 3222480401:01:013:5100 та 3222480401:01:013:5099) площею 0,2001 га, 3222480401:01:013:0032 0.19 га, 3222480401:01:013:0033 0.2 га, 3222480401:01:013:0092 - 0.14 га, 3222480401:01:013:0041 1.86 га, 3222480401:01:013:0042 - 0.86 га, 3222480401:01:013:0040 1.86 га, 3222480401:01:013:5085 0.14 га, 3222480401:01:013:5084, 3222480401:00:001:1426 - 0.3497 га; 3222480401:00:001:1459 - 0.2501 га; 3222480401:01:012:0001 - 0.295 га; 3222480401:01:012:0002 - 0.2717 га; 3222480401:01:012:0008 - 0.1537 га; 3222480401:01:012:0011 - 0.2 га; 3222480401:01:012:0024 - 0.15 га; 3222480401:01:012:0025 - 0.1598 га; 3222480401:01:012:0029 - 0.126 га; 3222480401:01:012:0036 - 0.1436 га; 3222480401:01:012:0037 - 0.1419 га; 3222480401:01:012:0040 - 0.25 га; 3222480401:01:012:0041 - 0.1123 га; 3222480401:01:012:0042 - 0.2498 га; 3222480401:01:012:0068 - 0.12 га; 3222480401:01:012:0069 - 0.1198 га; 3222480401:01:012:0070 - 0.162 га; 3222480401:01:012:0071 - 0.162 га; 3222480401:01:012:0073 - 0.2 га; 3222480401:01:012:0074 - 0.25 га; 3222480401:01:012:0075 - 0.19604 га; 3222480401:01:012:0077 - 0.1959 га; 3222480401:01:012:0089 - 0.0763 га; 3222480401:01:012:5005 - 0.081 га; 3222480401:01:012:5026 - 0.0986 га; 3222480401:01:012:5027 - 0.0586 га; 3222480401:01:012:5028 - 0.059 га; 3222480401:01:012:5098 - 0.113 га; 3222480401:01:012:5099 - 0.25 га; 3222480401:01:012:5102 - 0.0266 га; 3222480401:01:012:5103 - 0.025 га; 3222480401:01:012:5104 - 0.037 га; 3222480401:01:012:5124 - 0.1724 га; 3222480401:01:012:5165 - 0.0602 га; 3222480401:01:012:5166 - 0.0595 га; 3222480401:01:012:5168 - 0.0525 га; 3222480401:01:012:5169 - 0.0645 га; 3222480401:01:012:5170 - 0.0606 га; 3222480401:01:012:5201 - 0.0545 га; 3222480401:01:012:5443 - 0.0993 га та 3222480401:01:012:0085 - 0.95 га, та інші, безкоштовно передано Білогородською сільською радою фізичним особам на порушення вимог земельного законодавства.

Крім того, рішенням Київської обласної ради від 09.09.2021 №114-05 VІІІ «Про затвердження Схеми планування Київської області» затверджено схему планування території Київської області, з якої вбачається що значна територія зазначених земельних ділянок віднесена до території лісогосподарського призначення. Також, Генеральним планом поєднаним з детальним планом частин с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області, затвердженого рішенням 28 сесії VІІ скликання Білогородської сільської ради № 391 від 31.08.2018р., території зазначених земельних ділянок віднесені до територій лісопарку та територій зелених насаджень спеціального призначення. Окрім того, топографічна основа основного креслення, зазначеного генерального плану, містить інформацію про розташування на вказаних земельних ділянках порослі лісу та лісів високостовбурних з переважною хвойною породою дерев, середньою висотою 18 метрів, середньою товщиною стовбура 0,2 метра та середньою відстанню між деревами 5 метрів.

Проведено перевіркою спеціалістами Держгеокадастру та висновками судових земельно-технічних експертиз установлено, що вказані земельні ділянки сформовані за рахунок: існуючої функціональної зони «територія зелених насаджень загального користування» та проектної функціональної зони «територія лісопарку», межі яких визначені Генеральним планом поєднаним з детальним планом територій окремих частин с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області, та виділення зазначених земельних ділянок в приватну власність не відповідає вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, а саме ст.. 180 Земельного кодексу України, ст.ст. 17 та 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Генеральному плану.

Враховуючи викладене, до незаконного виділення земельних ділянок лісового фонду причетні посадові особи Білогородської сільської ради, а саме: сільський Голова 2015-2020 р.р. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; землевпорядник 2015-2020 р.р. ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; голова земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; депутат 2015-2020 р.р. ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; сільський Голова 2020 р. по теперішній час ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; землевпорядник 2020 р. по теперішній час ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; Голова земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_15 .

Вказані службові особи Білогородської сільської ради за попередньою змовою з майбутніми власниками земельних ділянок, серед яких є ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_17 та ОСОБА_23 (РНОКПП НОМЕР_1 ) та землевпорядними підприємствами, серед яких є фізична особа-підприємець ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_18 та ТОВ «ГЕОДИЗИСТ» ЄДРПОУ: 37892882 забезпечили розроблення та затвердження проектів землеустрою щодо виділення у приватну власність вказаних земельних ділянок на порушення вимог земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, а саме ст. 180 Земельного кодексу України, ст.ст. 17 та 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Генеральному плану.

Так, згідно попередньо розробленого злочинного плану та розподілених ролей землевпорядники сільської ради повинні були забезпечити надходження заяв від фізичних осіб до Голови сільської ради, після цього передати на розгляд земельній комісії. Земельна комісія у свою чергу на чолі із головою цієї комісії повинні були провести засідання земельної комісії де погодити питання спочатку про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та в подальшому погодити питання про затвердження таких проектів, Голова сільради повинен був включити до порядку денного сесій питання про надання дозволу на розробку проектів землеустрою та їх затвердження, поставити на голосування ці питання, головувати на засіданнях сесій, забезпечити прийняття позитивних рішень, підписати протокол сесій та винести відповідні рішення.

Землевпорядні підприємства повинні були забезпечити складання та підписання проектів землеустрою про відведення в приватну власність вказаних земельних ділянок у приватну власність, до якої внести завідомо неправдиві дані про цільове призначення земельних ділянок, а саме замість відображення правдивої інформації про те, що ці ділянки відповідно до Генерального плану є «територія зелених насаджень загального користування» та «територія лісопарку», вказано для ведення особистого селянського господарства.

Перебуваючи на посаді службових осіб Білогородської сільської ради а саме: сільський Голова 2015-2020 р.р. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; землевпорядник 2015-2020 р.р. ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; голова земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; член земельної комісії 2015-2020 р.р. ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; депутат 2015-2020 р.р. ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; сільський Голова 2020 р. по теперішній час ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; землевпорядник 2020 р. по теперішній час ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; Голова земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; член земельної комісії 2020 р. по теперішній час ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_15 використовуючи своє службове становище, з усіх питань, які стосуються виділення у власність земельних ділянок забезпечили протиправне набуття на себе та членів своєї сім`ї через підконтрольних осіб земельних ділянок.

Перебуваючи на посаді землевпорядника Білогородської сільської ради в період жовтня 2015 по жовтень 2020 р.р. ОСОБА_7 використовуючи своє службове становище, будучи близькою людиною, та особою яка виконує вказівки ОСОБА_6 з усіх питань, які стосуються виділення у власність земельних ділянок забезпечив протиправне набуття на себе та членів своєї сім`ї через підконтрольних осіб земельних ділянок, а саме: 3222480401:01:004:0130; 3223186801:13:003:0076; 3222480401:01:112:5144; 3222480401:01:112:5442.

Крім того, з метою маскування своєї злочинної діяльності та надання своїм діям законності, використовуючи корупційні зв`язки в Білогородській сільській раді ОСОБА_7 організував безкоштовне виділення земельних ділянок на рідну сестру своєї дружини ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_16 - ОСОБА_26 , РНОКПП: НОМЕР_2 , а саме: 3222480401:01:068:0047 та 3222480401:01:112:5052.

22.11.2023 винесено постанову про визнання земельних ділянок із кадастровими номерами 3222480401:01:068:0047 та 3222480401:01:112:5052 речовими доказами.

Прокурор зазначає, що на даній стадії досудового розслідування виникла необхідність у збереженні цих речових доказів шляхом накладення на них арешту.

Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1ст. 131 КПК Українизахід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2ст. 131 КПК України).

Згідно з ч. 1ст. 170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Відповідно до ч. 2ст. 170 КПК Україниарешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.

Речовими доказами відповідно до ст. 98 КПК України є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Під час судового розгляду клопотання слідчим суддею встановлено, що Офісом Генерального прокурора здійснюється нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 12022000000000640 від 14.07.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. ч. 2, 3 ст. 358, ч. 2 ст. 364 та ч. 3 ст. 209 КК України.

22.11.2023 винесено постанову про визнання земельних ділянок із кадастровими номерами 3222480401:01:068:0047 та 3222480401:01:112:5052 речовими доказами.

В клопотанні прокурора вбачаються підстави для накладення арешту на земельні ділянки, оскільки вказане нерухоме майно відповідає критеріям, передбаченим ст. 98 КПК України, набуте кримінально протиправним шляхом, визнано речовим доказом у вказаному кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів.

З огляду на обставини ймовірно вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, а також на те, що прокурором у клопотанні доведено необхідність накладення арешту на зазначене в клопотанні майно, оскільки в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що вказане майно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, набуте кримінально протиправним шляхом, визнано речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів., тому слідчий суддя з метою забезпечення кримінального провадження та можливого використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також враховуючи правову підставу для арешту майна та наслідки арешту майна для інших осіб, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про арешт майна.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 98, 131, 132, 170-174, 392, 532 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

1. Накласти арешт на на земельні ділянки з такими кадастровими номерами:

1.1. 3222480401:01:068:0047 - 0.4341 га зареєстровано за ОСОБА_26 , РНОКПП: НОМЕР_2 .

1.2. 3222480401:01:112:5052 0.15 га зареєстровано за ОСОБА_26 , РНОКПП: НОМЕР_2 .

2. Заборонити державним органам та органам нотаріату вчиняти будь які дії пов`язані з відчуженням, зміною цільового призначення, поділом, заставою або іншого виду зміни власників щодо земельних ділянок, розташованих в с. Білогородка Київської області з наступними кадастровими номерами:

2.1. 3222480401:01:068:0047 - 0.4341 га.

2.2. 3222480401:01:112:5052 0.15 га

Ухвала підлягає негайному виконанню прокурором/слідчим у кримінальному провадженні № 12022000000000640 від 14.07.2023.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Київського апеляційного суду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116390367
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —757/54716/23-к

Ухвала від 29.11.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Головко Ю. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні