Ухвала
від 18.01.2024 по справі 240/34172/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

18 січня 2024 року м. Житомир

справа № 240/34172/23

категорія 109020000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні суду за адресою: м.Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Жива Нива" про забезпечення його позову до Волицької сільської ради Житомирського району Житомирської області про визнання протиправним та скасування рішення, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Жива Нива"звернулося до суду з позовом, у якому (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 03.01.2024 за вх.№397/24) просить:

1) скасувати рішення Волицької сільської ради Житомирського району Житомирської області №933 від 10.10.2023, яке було прийнято за результатами розгляду клопотання №10/03/23 від 10.03.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю "Жива Нива" про затвердження проектів землеустрою та передачі в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Жива Нива" земельних ділянок;

2) визнати затвердженими наступні документації із землеустрою:

2.1 технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею: 38,9778 га, розташовані за межами с. Івниця Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок:

- ділянка 1: 1820384800:03:000:0029; ділянка 2: 1820384800:03:000:0035; ділянка 3: 1820384800:03:000:0052; ділянка 4: 1820384800:03:000:0061; ділянка 5:1820384800:04:000:0125; ділянка 6: 1820384800:05:000:0078; ділянка 7: 1820384800:05:000:0129; ділянка 8: 1820384800:07:000:0049; ділянка 9: 1820384800:07:000:0055; ділянка 10: 1820384800:07:000:0056;

2.2 технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею: 14,7595 га, розташовані за межами с.Волиця Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок:

- ділянка 1: 1820381600:04:000:0055; ділянка 2: 1820381600:04:000:0059; ділянка 3: 1820381600:04:000:0076; ділянка 4: 1820381600:05:000:0079; ділянка 5: 1820381600:05:000:0080;

2.3. технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею: 6,5284 га, розташовані за межами с.Степок Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок:

ділянка 1: 1820388600:04:000:0440; ділянка 2: 1820388600:04:000:0396.

2.4. технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею: 31,5878 га, розташовані за межами с.Стара Котельня Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок: ділянка 1: 1820388300:03:000:0254; ділянка 2: 1820388300:03:000:0106; ділянка 3: 1820388300:04:000:0076; ділянка 4: 1820388300:03:000:0331; ділянка 5: 1820388300:03:000:0093; ділянка 6: 1820388300:06:000:0034; ділянка 7: 1820388300:05:000:0077; ділянка 8: 1820388300:05:000:0042; ділянка 9: 1820388300:04:000:0037.

2.5. технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею: 6,1563 га, розташовані за межами с.Стара Котельня Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок: ділянка 1: 1820388300:03:000:0571; ділянка 2: 1820388300:03:000:0572.

2.6 технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель по Волицькій сільській раді для ведення фермерського господарства, загальною площею: 3,4537 га, розташовані за межами с. Волиця Волицької сільської ради Житомирського району, Житомирської області, кадастрові номери земельних ділянок: ділянка 1: 1820381600:04:000:0233.

3) зобов`язати Волицьку сільську раду Житомирського району Житомирської області передати ТОВ «Жива нива» в оренду земельні ділянки (за межами с. Івниця) з кадастровими номерами: 1820384800:03:000:0035 -6.4625 га; 1820384800:04:000:0125 -2.0386 га; 1820384800:05:000:0078 - 1.2105 га; 1820384800:05:000:0129 - 3.0710 га; 1820384800:07:000:0049 - 3.0322 га; 1820384800:07:000:0055 - 2.7933 га; 1820384800:07:000:0056 - 2.7381 га.

(за межами с. Волиця) з кадастровим номером: 1820381600:04:000:0055 - 4.1044га;

(за межами с. Стара Котельня) з кадастровими номерами:

1820388300:03:000:0254 -3.7593 га; 1820388300:03:000:0106 - 3.0654 га; 1820388300:04:000:0076 - 3.2766 га; 1820388300:03:000:0331 - 3.3708 га; 1820388300:06:000:0034 - 2.9990 га; 1820388300:05:000:0077 - 4.6560 га; 1820388300:05:000:0042 - 2.9918 га; 1820388300:03:000:0571 - 1,0000 га; 1820388300:03:000:0572 - 5.1563 га.

(за межами с. Степок) з кадастровим номером:

1820388600:04:000:0440 - 2.9421га; 1820388600:04:000:0396 - 3.5863 га.

терміном на років або до моменту прийняття спадщини (або до визнання за рішення суду спадщини відумерлою).

Відповідно до ухвали Житомирського окружного адміністративного суду від 12.12.2023 провадження у справі відкрито. Справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

16 січня 2024 року до суду від позивача надійшла заява (за вх.№3147/24) про забезпечення його позову шляхом заборонити Волицькій сільській раді Житомирського району Житомирської області передавати у будь-яке користування наступні земельні ділянки:

- (за межами с.Івниця) з кадастровими номерами: 1820384800:03:000:0035 -6.4625 га; 1820384800:04:000:0125 -2.0386 га; 1820384800:05:000:0078 - 1.2105 га; 1820384800:05:000:0129 - 3.0710 га; 1820384800:07:000:0049 - 3.0322 га; 1820384800:07:000:0055 - 2.7933 га; 1820384800:07:000:0056 - 2.7381 га.

(за межами с. Волиця) з кадастровими номерами: 1820381600:04:000:0055 - 4.1044га;

(за межами с. Стара Котельня) з кадастровими номерами:

1820388300:03:000:0254 -3.7593 га; 1820388300:03:000:0106 - 3.0654 га; 1820388300:04:000:0076 - 3.2766 га; 1820388300:03:000:0331 - 3.3708 га; 1820388300:06:000:0034 - 2.9990 га; 1820388300:05:000:0077 - 4.6560 га; 1820388300:05:000:0042 - 2.9918 га; 1820388300:03:000:0571 - 1,0000 га; 1820388300:03:000:0572 - 5.1563 га.

(за межами с. Степок) з кадастровими номерами:

1820388600:04:000:0440 - 2.9421га; 1820388600:04:000:0396 - 3.5863 га.

Позивач вказує, що наступна сесія Волицької сільської ради Житомирського району Житомирської області відбудеться 22 січня 2024 року.

Зазначає, що на вказану сесію винесені на розгляд заяви (клопотання) інших юридичних осіб, щодо оформлення права користування земельними ділянками, які вже другий рік не може оформити сам позивач, через неправомірні дії відповідача.

Враховуючи непередбачуваність дій сільради, вважає, що може виникнути ситуація, за якої право користування земельними ділянками, які останній намагається оформити майже два роки, можуть перейти у користування іншим юридичним особам.

На думку позивача, зазначені обставини є підставою вважати, що Волицька сільська рада має намір розпорядитись земельними ділянками, що є предметом оскарження в межах даної справи, у зв"язку з чим звернувся до суду із заявою про забезпечення позову.

Розглянувши подану заяву, суд зазначає наступне.

Частиною першою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на момент звернення заявника до суду, далі - КАС України) передбачено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч.1 ст.151 КАС України позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч.2 ст.151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Згідно з ч. 3 ст.151 КАС України не допускається забезпечення позову шляхом, зокрема зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.

Окрім того, за змістом частин 1, 4, 5, 6 статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.

З урахуванням вказаного суд наголошує, що забезпечення позову - це заходи адміністративного процесуального припинення дій, які можуть утруднити виконання майбутнього рішення суду чи зробити його виконання неможливим. Вони повинні гарантувати можливість реалізації позовних вимог у разі задоволення позову. Значення цього інституту адміністративного процесуального права в тому, що ним захищаються законні інтереси (права) позивача на той випадок, коли відповідач буде діяти недобросовісно або коли неприйняття заходів може призвести до невиконання судового рішення. Мета забезпечення позову це хоча і негайні, проте тимчасові заходи, направлені на недопущення утруднення чи неможливості виконання судового акта, а також перешкоджання спричинення значної шкоди заявнику.

Таким чином, заходи забезпечення позову не мають якогось дискримінаційного характеру стосовно якоїсь із сторін у спорі; їх застосування здійснюється в рамках дискреційних повноважень суду і на основі принципів змагальності та процесуального рівноправ`я сторін.

Відтак, під час вирішення питання про забезпечення позову адміністративний суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення адміністративного суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Однак, наведені заявником обставини, на думку суду не є обґрунтованими для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову визначеним позивачем, оскільки матеріали справи не містять об`єктивних доказів існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, неможливості захисту цих прав, свобод та інтересів без вжиття таких заходів.

Таким чином, вжиття заходів забезпечення позову, яких просить вжити заявник, не відповідатиме критеріям забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших осіб та наявності зв`язку із вжиттям заходів запобігти порушенню прав та інтересів інших осіб, в тому числі, й осіб, які не приймають участь у розгляді справи. Зазначене свідчить про непропорційність та неспівмірність заявлених заходів забезпечення позову.

Посилання на ту обставину, що існують ризики здійснення передачі у користування земельних ділянок, суд вважає необґрунтованими, оскільки, зазначені обставини не є підставою для вжиття заходів для забезпечення позову.

Під час вирішення питання щодо забезпечення позову обґрунтованість позову не досліджується, адже питання обґрунтованості заявлених позовних вимог є предметом дослідження судом під час розгляду спору по суті і не вирішується ним під час розгляду заяви про забезпечення позову.

Підсумовуючи наведене у суду відсутні підстави та докази для вжиття заходів забезпечення позову до подання позовної заяви.

Таким чином, суд дійшов висновку, що заява ТОВ "Жива Нива" про забезпечення позову задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 150, 151, 154, 243, 248, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

ухвалив:

1. У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Жива Нива" про забезпечення його позову до Волицької сільської ради Житомирського району Житомирської області про визнання протиправним та скасування рішення, - відмовити.

2. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

3. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.В. Горовенко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116391811
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —240/34172/23

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні