Ухвала
від 17.01.2024 по справі 320/25604/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про зупинення провадженні у справі

17 січня 2024 року № 320/25604/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника позивача про зупинення провадження у справі за позовом ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)" до ГУ ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень,

в с т а н о в и в:

У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебуває справа №320/25604/23 за позовом ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України" (№115) (далі - позивач) до ГУ ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування ППР від 02.02.2022р. за №№00021520721 (590 383,00 грн.), 00021530721 (104 432,50 грн.), 00021540721 (10 245,00 грн.), 00021510721 (3 279 909,00 грн.), 00021800724 (1020,00 грн.), вимогу про сплату боргу за №00021770724 (525 375,44 грн.), рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску за №00021810724 (206 244,43 грн.).

Розляд справи здійснюється у порядку загального позовного провадження, чергове підготовче засідання призначено на 12.01.2024р.

22.09.2023р. канцелярією суду зареєстровано клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі.

Сторони у судове засідання з`явились.

Мотивуючи подане клопотання від 22.09.2023р., позивач посилається на наступні обставини. Так, місцезнаходженням платника податків, перевірка господарської діяльності якого проводилась - ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№8)" (код ЄДРПОУ 08680052) є Запорізька обл., Мелітопольський район, с. Озерне, вул. 40 років Перемоги, 39.

Згідно наказу Мін`юсту від 11.05.2021р. №1629/5 "Про реорганізацію ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№8)" шляхом його приєдняння до ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)", 21.12.2021р. здійснено державну реєстрацію припинення ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№8)".

Відтак, ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)" є правонаступником ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№8)".

Згідно листа Мін`юсту від 25.11.2021р. №114563/134920-32-21 та наказу ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)" від 06.12.2021р. №24/ОД, створено філію "Запорізька №8" (відокремлений підрозділ) Підприємства без статусу юридичної особи та внесені до ЄДРПОУ. Місцезнаходженням філії є: Запорізька обл., Мелітопольський район, с. Озерне, вул. 40 років Перемоги, 39.

Згідно наказу ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)" від 30.12.2021р. №27, у зв`язку із виробничою необхідністю, відсутністю приміщень для забезпечення належного зберігання великого обсягу документів за юридичною адресою ДП "СП ДКВСУ (№115)" (Київська обл., Обухівський район, с. Зіркачі, вул. Незалежності, 11), визначено місце зберігання документів, відповідно до переліків, що зазначені в Акті, затвердженому міністром юстиції України від 12.11.2021р., яке знаходиться за адресою: Запорізька обл., Мелітопольський район, с. Озерне, вул. 40 років Перемоги, 39, та перебуває на балансі ДП "СП ДКВСУ (№115)".

Позивач стверджує, що у наведеному Акті містяться документи, які були предметом перевірки податкового органу та в результаті аналізу яких, податковим органом здійснено висновки, відображені в Акті, який послугував підставою для винесення спірних рішень.

Разом з тим, відповідні документи зберігаються на території Запорізької обл. Мелітопольського району в с. Озерне по вул. 40 років Перемоги, буд. 39, яка у свою чергу є тимчасово окупованою територією України в результаті збройної агресії рф проти України (загальновідомий факт).

Позивач зазначає, що до деокупації наведеної території, відсутній доступ до відповідних документів, які послугували підставою для винесення спірних рішень, і без дослідження яких в межах розгляду даної справи, неможливо прийняти законне та обґрунтоване рішення.

За згодою сторін, суд вирішив розглядати подану заяву у письмовому провадженні за наявними у справі доказами.

Дослідивши подану заяву, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пункту 31 частини 11 статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" затверджено Указ Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 7 листопада 2022 року № 757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Законом України від 2 травня 2023 року № 3057-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Законом України від 27 липня 2023 року № 3275-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Законом України від 8 листопада 2023 року № 3429-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 6 листопада 2023 року № 734/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб.

Наразі воєнний стан продовжений до 14.02.2024р.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022р. №309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Суд зауважує на тому, що територія, де перебувають документи, на необхідності дослідження яких наполягає позивач, є Запорізька обл., Мелітопольський район, с. Озерне, вул. 40 років Перемоги, 39. Дана обставина унеможливлює отримання цих документів будь-якими засобами, оскільки вся територія Мелітопольського району Запорізької області відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022р. №309, є тимчасово окупованою рф територією України.

Статтею 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону Про правовий режим воєнного стану, відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).

Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади та місцевого самоврядування також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Отже, сам по собі факт впровадження режиму воєнного стану не є підставою для зупинення провадження у справі.

Однак, враховуючи наявність загальновідомих фактів щодо окупації частини Запорізької області військовими формуваннями російської федерації та віднесення Мелітопольського району, в якому знаходяться запитувані позивачем документи, до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, у зв`язку з чим відсутня можливість також отримання необхідних для розгляду справи доказів, суд дійшов висновку про доцільність зупинення провадження у справі до до припинення воєнного стану в Україні.

Відповідно до ч. 6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі у разі:

1) смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника; 2) необхідності призначення або заміни законного представника сторони чи третьої особи - до вступу у справу законного представника; 3) об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду; 4) звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення, у тому числі шляхом медіації, - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні; 5) перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції; 6) прийняття рішення про врегулювання спору за участю судді - до припинення врегулювання спору за участю судді.

Суд має право зупинити провадження у справі в разі:

1) захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання; 2) знаходження учасника справи у довгостроковому відрядженні, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до повернення з відрядження; 3) перебування учасника справи на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі - до припинення перебування на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі; 4) призначення судом експертизи - до одержання її результатів; 5) перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції; 6) направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення; 7) звернення із судовим дорученням про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави - до надходження відповіді від іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави на судове доручення про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів; 9) розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі; 10) постановлення ухвали про тимчасове вилучення доказів державним виконавцем для дослідження судом - до закінчення виконавчого провадження з вилучення доказів для дослідження судом.

Таким чином, з метою уникнення порушення гарантій справедливого судового розгляду, а саме принципів рівності, змагальності, та диспозитивності сторін, згідно з якими кожному учаснику процесу гарантовано право надати суду докази на підтвердження власної правової позиції, та довести їх переконливість, враховуючи правовий режим воєнного стану в Україні та той факт, що необхідні позивачу документи для обґрунтування його позиції, знаходяться на тимчасово окупованій території, провадження у справі необхідно зупинити до закінчення воєнного стану в Україні.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 236 КАС України, суд

у х в а л и в:

1. Заяву представника ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№115)" про зупинення провадження у справі - задовольнити.

2. Провадження у адміністративній справі за №320/25604/23 зупинити до припинення воєнного стану в Україні.

3. Ухвала набрала законної сили одразу після її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дня її прийняття.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116392307
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/25604/23

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні