Рішення
від 17.01.2024 по справі 440/14547/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/14547/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" до Полтавської митниці про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" /надалі - позивач, ТОВ "Трансспецтрейд"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської митниці /надалі - відповідач/ про визнання протиправним та скасування рішення Полтавської митниці Державної митної служби України про коригування митної вартості товарів №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року /а.с. 1-12/.

Позов обґрунтований тим, що при здійсненні поставки товару (диск натискний у зборі) до митного органу декларантом в інтересах позивача подано електронну митну декларацію №23UA806070004335U9 із документами, які підтверджують заявлену митну вартість товару та метод визначення митної вартості (основний, за ціною договору). Водночас під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товару відповідачем прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року. З вказаним рішенням позивач не погоджується, вважаючи, що ним надані до митного оформлення всі документи, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, обраний метод та такі документи не містять жодних розбіжностей.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, витребувано докази.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 81-93/ зазначив, що до Полтавської митниці ТОВ "Трансспецтрейд" подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №23UA806070004335U9 з метою митного оформлення товару, поставленого згідно зовнішньоекономічного контракту №05/05-23 від 05 травня 2023 року. Перевіркою поданих документів була встановлена наявність невідповідностей, а саме: пунктом 4 додатку №1 до договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачена поставка товарів на умовах FОВ TIANJIN PORT Китай. FОВ - термін інкотермс, який означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов поручні судна в названому порту відвантаження. Це означає, що з цього моменту усі витрати і ризики чи втрати ушкодження товару повинен нести покупець. Пунктом 2.3 договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачено, що ціна за упаковку входить до вартості товару, але виходячи з умов поставки, ціна товару ще повинна включати вартість транспортування та вантажно-розвантажувальних робіт до борта судна. Пунктом 2.3 договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачено, що ціна за упаковку входить до вартості товару, однак відсутні документи, в яких було б виділено дану складову, що унеможливлює перевірку складових митної вартості (неможливість виділення із заявленої ціни товару вартості всіх її складових, не дає можливості перевірити й оцінити фактурну (дійсну) вартість товару, а також установити фактичний розмір витрат на митні платежі та інші витрати, з урахуванням яких було сформовано митну вартість оцінюваного товару). Виходячи з цього невідомо яким чином сформована ціна такого товару та чи всі складові вартості товару входять до ціни товару. До митного оформлення надано рахунок на транспортні послуги від 04 вересня 2023 року №4505058 та довідка про транспортні витрати №409567. При цьому вартість морського перевезення за маршрутом TIANJIN PORT Китай - GDANSK, Польща становить 53563,00 грн, що по курсу НБУ на дату складання рахунку складає 1464,73 дол. США. У митного органу наявна інформація про рівень цін на морські перевезення, включаючи навантаження та розвантаження на борт та з борту судна 40-ка футового контейнера з порту Китаю до Гданська Польща, доведеного листом ДП «Укрпромзовнішекспертиза» 24 липня 2023 року №1154, і становить від 2115 дол.США/контейнер до 3185 дол.США/контейнер. Наявна інформація призводить до виникнення сумнівів у дійсній вартості витрат на транспортування товару та відповідно у дійсній вартості товару, оскільки заявлено неповні відомості про митну вартість товару. Відповідно до договорів про перевезення №0507 від 05 липня 2023 року, №05072023 від 05 липня 2023 року, №140623П від 14 червня 2023 року одним із документів для здійснення транспортування є заявка. Відповідно до поданої митної декларації від 06 вересня 2023 року №23UA806070004335U9 дані транспортні документи відсутні. В рамках проведення консультацій декларанта зобов`язано протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи, однак такі документи декларант відмовився надавати. Отже, за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товару ЕМД №23UA806070004335U9 прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року. Митну вартість товару, що імпортується, скориговано із застосуванням резервного методу визначення митної вартості з дотриманням положень статті 64 МК України.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" зареєстроване як юридична особа та видами його економічної діяльності, зокрема, є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 45.11 Торгівля автомобільними та легковими автотранспортними засобами; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.

05 травня 2023 року між "Hejianyujie Machinery Fittings Factory" (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" (покупець) укладено контракт № 05/05-23 /а.с. 118-120/, яким визначено, що відповідно до цього контракту продавець продає, а покупець купує товар згідно додатку №1 до контракту (далі - додаток), який є невід`ємною частиною цього Контракту (пункт 1.1); постачання товару здійснюється на умовах ЕХW або FCА або РОВ згідно ІНКОТЕРМС 2020, про що вказується в додатку.

Відповідно до цього контракту товар поставляється в Україну (пункт 1.2); покупець зобов`язується протягом 120 календарних днів з моменту повної оплати провести постачання товару в Україну (пункт 1.3); загальна сума контракту становить 9450 доларів США. Валюта контракту - долар США (пункт 2.1); ціна за одиницю товару вказані в додатку (пункт 2.2); ціна за упаковку товару входить в його вартість (пункт 2.3); умови оплати - 30% передоплата, 70 % оплата після підтвердження продавцем про готовність товару до відвантаження (пункт 2.4); строк постачання - на протязі 35 календарних днів з дня отримання продавцем 30 % передоплати. До моменту отримання 100% оплати за товар відвантаження проводитися не буде (пункт 2.6); разом з товаром продавець повинен передплати наступний перелік документів: рахунок-фактуру, пакувальний лист, експортну митну декларацію, сертифікат про походження, сертифікат якості, коносамент, інші документи (за домовленістю) (пункт 2.7); цей контракт набирає чинності з моменту його підписання обома сторонами і діє до 31 грудня 2023 року (пункт 3.1); додаток №1 до Контракту (пункт 4.1).

Відповідно до додатку № 1 до контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року (специфікація) /а.с. 121/ товар: диск натискний у зборі 14-1601090, кількість: 210 шт, ціна за одиницю: 45 USD, сумі 9450,00 USD, всього - 9450,00 USD. Виробник товару: "Hejian yujie Machinery Fittings Factory". Умови поставки: FOB TIANJIN PORT.

Згідно з інвойсом №001 від 29 травня 2023 року /а.с. 123-124/ згідно контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року поставляється товар: диск натискний у зборі 14-1601090, кількість: 210 шт, ціна за одиницю: 45 USD, сумі 9450,00 USD, всього - 9450,00 USD, умови поставки: Інкотермс 2020, FOB TIANJIN.

Відповідно до платіжної інструкції в іноземній валюті №9 від 30 травня 2023 року /а.с.125/ Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" здійснено оплату "Hejian yujie Machinery Fittings Factory" товару на суму 2835,00 доларів США згідно контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року.

Також відповідно до платіжної інструкції в іноземній валюті №30 від 24 липня 2023 року /а.с.126/ Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" здійснено оплату "Hejian yujie Machinery Fittings Factory" товару на суму 6615,00 доларів США згідно контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року.

14 червня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" (клієнт) та ТОВ "Транслогістик -ЮА" (експедитор) укладено договір про транспортно-експедиторське обслуговування №140623П /а.с. 127-134/, відповідно до якого клієнт доручає, а експедитор зобов`язується організувати за рахунок клієнта транспортно-експедиторське обслуговування, перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів по території України і в міжнародному сполученні, а також надати інші транспортно-експедиторські послуги клієнту за згодою сторін (пункт 1.1); під кожне перевезення сторони можуть укласти окрему заявку, в якій зазначається найменування та кількість вантажу, маршрут перевезення, місце завантаження та розвантаження, заплановану дату надання вантажу відправником, тип транспортного засобу, дані про вантажовідправника та вантажоодержувача, а також іншу необхідну інформацію, що стосується організації ТЕО. Заявка може подаватися за 2 тижні до початку завантаження і готовності вантажу до перевезення. При відсутності заявки, умови перевезення, послуги, вартість, данні про вантаж тощо, визначаються транспортними документами, накладними, рахунками сторін за цим договором (пункт 1.2).

05 липня 2023 року між ТОВ "Транслогістик -ЮА" (замовник) та ТОВ «Транс-Альянс-Сервіс» (виконавець) укладено договір про організацію перевезення вантажів автотранспортом №0507 /а.с. 137-142/, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання здійснити перевезення вантажу або організувати перевезення вантажів, їх транспортно-експедиторське обслуговування (ТЕО), по території України та/або за її межами, в міжнародному сполученні, і доставити його належному отримувачу, згідно із транспортною накладною (ТТН/СМК), вантажним автотранспортом (контейнеровоз, тент, реф, ізотерм і т,п.) (пункт 1.1); маршрут перевезення, вид транспорту, найменування одержувача/відправника, характеристики вантажу і інші питання, що стосуються виконання цього Договору, при необхідності можуть встановлюватися у Заявках до цього договору або в транспортних накладних (ТТН/СМК) (пункт 1.2).

05 липня 2023 року між ТОВ «Транс-Альянс-Сервіс» (експедитор» та ФОП ОСОБА_1 (перевізник) укладено договір перевезення та транспортного експедирування №05072023 /а.с. 135-136/, відповідно до якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором та за рахунок коштів експедитора, перевізник бере на себе зобов`язання організувати перевезення автомобільним транспортом довірений йому експедитором вантаж з пункту завантаження до пункту призначення, що вказані у заявці експедитора, і видати вантаж уповноваженій особі експедитора на його одержання (вантажоодержувачу), а експедитор в свою чергу зобов`язується прийняти належним чином надані послуги з перевезення та експедирування вантажу та сплатити за них винагороду, визначену в заявці (пункт 1.1); заявки на організацію перевезення Вантажів надсилаються Експедитором до Перевізника будь-яким зручним для Сторін способом (електронним зв`язком чи по факсу). Заявка повинна бути обов`язково підписана уповноваженою особою Експедитора та є невід`ємною частиною даного Договору. В заявці обов`язково зазначається: дату і час завантаження, маршрут; назва вантажу; вагу і об`єм вантажу (на один автомобіль); кількість автомобілів; адресу завантаження; контактну особу при навантаженні і його телефон; адресу вивантаження; контактну особу при вивантаженні і його телефон; термін доставки, додаткові умови та інструкції (пункт 2.1);

Відповідно до рахунку-фактури №4505058 від 04 вересня 2023 року /а.с. 143-144/ постачальник: ТОВ "Транслогістик -ЮА", одержувач: ТОВ "Трансспецтрейд", згідно договору №140623П від 14 червня 2023 року вартість послуг без ПДВ становить, а саме: транспортно-експедиторське обслуговування за межами державного кордону України - 20448,88 грн; міжнародне автоперевезення за межами державного кордону України - 5874,07 грн; експедиторська винагорода - 1541,67 грн (ПДВ 20% - 308,33 грн); міжнародне перевезення вантажу за межами державного кордону України - 53563,00 грн; міжнародне автоперевезення по території України - 26129,03 грн.

Згідно з довідкою про транспортні витрати ТОВ "Транслогістик -ЮА" №409567 від 31 серпня 2023 року /а.с. 145/ вартість міжнародного перевезення вантажу по маршруту Тяньцзінь - Гданськ становить 53563,00 грн. Вартість міжнародного перевезення вантажу в а/т НОМЕР_1 / НОМЕР_2 за межами державного кордону до - п/п пп Ягодин-Дорогуск (Україна), становить 5874,07 грн. Транспортно-експедиторське обслуговування за межами державного кордону України (в тому числі вантажно-розвантажувальні роботи) - 20448,88 грн, по території України до міста Кременчук (Україна) - 26129,03 грн.

Згідно з довідкою ТОВ "Транслогістик -ЮА" №4505058 /а.с. 146/ у рахунку-фактурі №4505058 від 04 вересня 2023 року пункти 3 та 5 являються витратами по території України.

06 вересня 2023 року з метою митного оформлення товару «частини зчеплення моторних транспортних засобів в/м КамаАЗ вантажопідйомністю від 10 до 25 тон, товарних позицій 8701 -0805: диск натискний у зборі 14-1601090 - 210 шт» Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" подано до митного органу митну декларацію типу "ІМ 40 ДЕ" №23UA806070004335U9, в якій в графі 12 "Відомість про вартість" зазначено "425459,22"; у графі 20 "Умови поставки" зазначено "FOB CN TIANJIN PORT", у графі 22 "Валюта та загальна сума за рахунком" та у графі 42 "Ціна товару" зазначено "9450,00 USD", у лівому підрозділі графи 43 "Код МВВ" декларантом вказано метод визначення митної вартості товарів - "1"; у графі 45 "Коригування" вказано вартість товару "425459,22"; у графі 47 "Нарахування платежів" митної декларації зазначено види надходжень бюджету, що контролюються митними органами, за кодами 020 та 028, а також спосіб здійснення таких розрахунків за кодом "01"/а.с. 99/.

До митної декларації додано такі документи: 0003 (Сертифікат якості) б/н від 29 травня 2023 року, 0271 (Пакувальний лист / Packing list) б/н від 29 травня 2023 року, 0380 (Рахунок-фактура (інвойс) / Commercial invoice) №001 від 29 травня 2023 року /а.с. 123-124/, 0730 (Автотранспортна накладна / Road consignment note) №8503 від 31 серпня 2023 року /а.с. 122/, 0861 (Сертифікат про походження товару /Certificate of origin) №23С1309А0767/00023 від 14 серпня 2023 року, 3001 (Банківський платіжний документ, що стосується товару) №30 від 24 липня 2023 року /а.с. 126/, 3001 (Банківський платіжний документ, що стосується товару) №9 від 30 травня 2023 року /а.с. 125/, 3004 (Рахунок-фактура про надання транспортно-експедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги) №4505058 від 04 вересня 2023 року /а.с. 143-144, 146/, 3007 (Документ, що підтверджує вартість перевезення товару) довідка про транспортні витрати №409567 від 31 серпня 2023 року /а.с. 145/, 4103 (Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту)) додаток №1 (специфікація) від 05 травня 2023 року /а.с. 121/, 4104 (Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням, пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів) №05/05-23 від 05 травня 2023року /а.с. 118-120/, d4207 (Договір про надання послуг митного брокера) №250523 від 25 травня 2023 року, 4301 (Договір (контракт) про перевезення) №0507 від 05 липня 2023 року /а.с. 137-142/, 4301 (Договір (контракт) про перевезення) №05072023 від 05 липня 2023 року /а.с. 135-136/, 4301 (Договір (контракт) про перевезення) №140623П від 14 червня 2023 року /а.с. 127-134/, 9000 (Інші некласифіковані документи) експед. Квитанція на вантаж №EURFLX2370408WAW від 07 серпня 2023 року, 9000 (Інші некласифіковані документи) лист б/н від 01 вересня 2023 року.

07 вересня 2023 року Полтавською митницею прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA806000/2023/000043/2 /а.с. 13-14, 24-27, 110-112/, згідно з яким митна вартість товару: частини зчеплення моторних транспортних засобів в/м КамаАЗ вантажопідйомністю від 10 до 25 тон, товарних позицій 8701 -0805: диск натискний у зборі 14-1601090 - 210 шт, яка визначена декларантом в митній декларації №23UA806070004335U9 від 06 вересня 2023 року, з урахуванням: загальної суми за розрахунком (фактурна вартість товару) у сумі у валюті - 9450,00 USD, сума у гривні - 345573,27 грн (курс валюти 1 USD - 36,57 грн) та заявленої декларантом складової митної вартості нарахування до ціни договору у сумі у валюті - 79885,95 грн; розрахованої декларантом митної вартості товару у валюті - 11634,55 USD, сума у гривні - 425459,22 грн (курс валюти 1 USD - 36,5686 грн), яка визначена декларантом за кодом МВВ - 1; відкоригована митним органом за кодом МВВ 6 (з урахуванням вартості за одиницю 5,75 USD) на загальну суму митної вартості товару - 30003,50 USD.

У графі 33 вказаного рішення зазначено, що у відповідності до статті 337 МКУ при проведенні перевірки документів, які надані у підтвердження митної вартості, було виявлено наступне: пунктом 4 додатку №1 до договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачена поставка товарів на умовах FOB TIANJIN PORT Китай. FOB - термін інкотермс, який означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов поручні судна в названому порту відвантаження. Це означає, що з цього моменту усі витрати і ризики чи втрати ушкодження товару повинен нести покупець. Пунктом 2.3 договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачено, що ціна за упаковку входить до вартості товару, але виходячи з умов поставки, ціна товару ще повинна включати вартість транспортування та вантажно-розвантажувальних робіт до борта судна. Пунктом 2.3 договору №05/05-23 від 05 травня 2023 року передбачено, що ціна за упаковку входить до вартості товару, однак відсутні документи, в яких було б виділено дану складову, що унеможливлює перевірку складових митної вартості (неможливість виділення із заявленої ціни товару вартості всіх її складових, не дає можливості перевірити й оцінити фактурну (дійсну) вартість товару, а також установити фактичний розмір витрат на митні платежі та інші витрати, з урахуванням яких було сформовано митну вартість оцінюваного товару). Виходячи з цього невідомо яким чином сформована ціна даного товару та чи всі складові вартості товару входять до ціни товару. До митного оформлення надано рахунок на транспортні послуги від 04 вересня 2023 року №4505058 та довідка про транспортні витрати №409567. При цьому вартість морського перевезення за маршрутом TIANJIN PORT Китай - GDANSK, Польща становить 53563 грн, що по курсу НБУ на дату складання рахунку складає 1464,73 дол. США. У митного органу наявна інформація про рівень цін на морські перевезення, включаючи навантаження та розвантаження на борт та з борту судна 40-ка футового контейнера з порту Китаю до Гданська Польща, доведеного листом ДП «Укрпромзовнішекспертиза» 24 липня 2023 року №1154, і становить від 2115 дол.США/контейнер до 3185 дол.США/контейнер. Наявна інформація призводить до виникнення сумнівів у дійсній вартості витрат на транспортування товару та відповідно у дійсній вартості товару, оскільки заявлено неповні відомості про митну вартість товару. Відповідно до договорів про перевезення №0507 від 05 липня 2023 року, №05072023 від 05 липня 2023 року, №140623П від 14 червня 2023 року одним із документів для здійснення транспортування є заявка. Відповідно до поданої митної декларації від 06 вересня 2023 року №23UA806070004335U9 дані транспортні документи відсутні. Відповідно до статті 53 МКУ одними із документів, які підтверджують митну вартість є транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. Виходячи з цього невідомо яким чином сформована ціна даного товару та чи всі складові вартості товару входять до ціни товару. Запропоновані документи для підтвердження заявленої митної вартості товарів декларант відмовився надати. ). Митну вартість товару, що імпортується, скориговано із застосуванням резервного методу з дотриманням положень ст. 64 МКУ. Визначена митна вартість товару ґрунтується на раніше визнаній митній вартості відповідно до рівня вартості ЕМД від 29 липня 2023 року №23UA807200009585U6 - 5,75 доларів СІЛА за кілограм. У зв`язку з неможливістю застосування митної вартості, заявленої декларантом, з урахуванням вищезазначеного прийнято рішення про коригування митної вартості від 07 вересня 2023 року № UA 806000/2023/000043/2.

Також Полтавською митницею складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA806070/2023/000151 /а.с. 106-107/, якою відмовлено у митному оформленні (випуску) товарів за митною декларацією № ІМ40ДЕ №23UA806070004335U9 від 06 вересня 2023 року та інших документів, наданих відповідно до Митного кодексу України, з причини: порушено вимоги статті 52 Митного кодексу України в частині правильності визначення митної вартості товару та відповідно до частини шостої статті 54, статті 256 МКУ митна декларація не може бути оформлена.

З метою митного оформлення товару подано до митного органу нову митну декларацію типу "ІМ 40 ДЕ" №23UA806070004370U1 /а.с. 116-117/, в якій в графі 22 "Валюта та загальна сума за розрахунком" зазначено "9450 USD"; у графі 42 "Ціна товару" зазначено " 9450 "; у лівому підрозділі графи 43 "Код МВВ" декларантом вказано метод визначення митної вартості товарів - "1", а у правому - "6"; у графі 45 "Коригування" вказано вартість товару "425459,22"; у графі 47 "Нарахування платежів" митної декларації зазначено види надходжень бюджету, що контролюються митними органами, за кодами 020 та 028, а також спосіб здійснення таких розрахунків за кодом "01", "55".

Не погодившись з рішенням про коригування митної вартості товарів Полтавської митниці №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Згідно з частиною третьою статті 7 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI /надалі - МКУ/ засади митної справи, зокрема, правовий статус митних органів, митна територія та митний кордон України, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, митні режими та умови їх застосування, заборони та/або обмеження щодо ввезення в Україну, вивезення з України та переміщення через територію України транзитом окремих видів товарів, умови та порядок справляння митних платежів, митні пільги, визначаються Митним кодексом України та іншими законами України.

Відповідно до частини першої статті 3 МКУ при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України.

За змістом статті 318 МКУ митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Статтею 49 МКУ визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно з положеннями статті 51 МКУ митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу. Визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України у митних режимах, відмінних від митного режиму імпорту, здійснюється згідно з положеннями статей 65, 66 цього Кодексу.

Статтею 52 МКУ встановлено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою.

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації.

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право: 1) надавати митному органу (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації; 2) на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу; 3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти; 4) оскаржувати у порядку, визначеному главою 4 цього Кодексу, рішення митного органу щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність митного органу щодо неприйняття протягом строків, встановлених статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів; 5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів; 6) отримувати від митного органу інформацію щодо підстав, з яких митний орган вважає, що взаємозв`язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари; 7) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 8) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.

Відповідно до частини першої статті 53 МКУ у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

За змістом частини другої статті 53 МКУ документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно з частиною третьою статті 53 МКУ у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

4) виписку з бухгалтерської документації;

5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

7) копію митної декларації країни відправлення;

8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Частинами п`ятою та шостою статті 53 МКУ передбачено, що забороняється вимагати від декларанта або уповноваженої ним особи будь-які інші документи, відмінні від тих, що зазначені в цій статті. Декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні у них документи для підтвердження заявленої ними митної вартості товару.

Частинами першою та другою статті 54 МКУ передбачено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

Відповідно до частини третьої статті 54 МКУ за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Згідно з частиною п`ятою зазначеної статті митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право, зокрема: 1) упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; 2) у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; 3) у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів.

Частиною шостою вказаної статті встановлено, що митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: 1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; 2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; 3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; 4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

Згідно з частиною першою статті 55 МКУ рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За приписами частини другої статті 55 МКУ прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: 1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано; 2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; 3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана митним органом; 4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування; 5) інформацію про: а) право декларанта або уповноваженої ним особи на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої цієї статті; б) право декларанта або уповноваженої ним особи оскаржити рішення про коригування заявленої митної вартості до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Відповідно до частини першої статті 57 МКУ визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Згідно з частинами другою та третьою статті 57 МКУ основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

За приписами частини другої статті 58 МКУ метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні.

Частинами четвертою та п`ятою статті 58 МКУ встановлено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця.

Частинами восьмою та дев`ятою цієї статті передбачено, що термін "ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті" стосується лише ціни оцінюваних товарів. Дивіденди або інші платежі покупця на користь продавця, не пов`язані з оцінюваними товарами, не є частиною митної вартості. Додавання, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, згідно з цією статтею робляться лише на основі об`єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.

Розрахунки згідно із цією статтею робляться лише на основі об`єктивних даних, що підтверджуються документально та піддаються обчисленню.

Згідно з частиною десятою статті 58 МКУ при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються такі витрати (складові митної вартості), якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті:

1) витрати, понесені покупцем:

а) комісійні та брокерська винагорода, за винятком комісійних за закупівлю, що є платою покупця своєму агентові за надання послуг, пов`язаних із представництвом його інтересів за кордоном для закупівлі оцінюваних товарів;

б) вартість ящиків тари (контейнерів), в яку упаковано товар, або іншої упаковки, що для митних цілей вважаються єдиним цілим з відповідними товарами;

в) вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням;

2) належним чином розподілена вартість нижчезазначених товарів та послуг, якщо вони поставляються прямо чи опосередковано покупцем безоплатно або за зниженими цінами для використання у зв`язку з виробництвом та продажем на експорт в Україну оцінюваних товарів, якщо така вартість не включена до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті:

а) сировини, матеріалів, деталей, напівфабрикатів, комплектувальних виробів тощо, які увійшли до складу оцінюваних товарів;

б) інструментів, штампів, шаблонів та аналогічних предметів, використаних у процесі виробництва оцінюваних товарів;

в) матеріалів, витрачених у процесі виробництва оцінюваних товарів (мастильні матеріали, паливо тощо);

г) інженерних та дослідно-конструкторських робіт, дизайну, художнього оформлення, ескізів та креслень, виконаних за межами України і безпосередньо необхідних для виробництва оцінюваних товарів;

3) роялті та інші ліцензійні платежі, що стосуються оцінюваних товарів та які покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано як умову продажу оцінюваних товарів, якщо такі платежі не включаються до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті.

4) відповідна частина виручки від будь-якого подальшого перепродажу товарів, що оцінюються, їх використання або розпорядження ними на митній території України, яка прямо чи опосередковано йде на користь продавця;

5) витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

6) витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

7) витрати на страхування цих товарів.

Використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості повинні бути об`єктивними, піддаватися обчисленню та підтверджуватися документально (частина двадцять перша статті 58 МКУ)

З аналізу наведених норм слідує, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. При визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються витрати, понесені покупцем, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті (складові митної вартості), а саме: вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням; витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України; витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України. У випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є, зокрема: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. Під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган зобов`язаний здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. На письмову вимогу митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); виписку з бухгалтерської документації, тощо. При цьому митний орган має право витребовувати додаткові документи на підтвердження задекларованої митної вартості в разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо правильності визначення декларантом митної вартості товарів. У разі, якщо митним органом під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, митний орган у письмовій формі приймає Рішення про коригування заявленої митної вартості товарів. Прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити, зокрема, обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано та наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом.

Надаючи оцінку доводам митного органу, покладеним в основу спірного рішення про коригування митної вартості товарів, суд виходить з наступного.

Судовим розглядом встановлено, що за змістом пунктів 1.1, 1.2, 2.1- 2.4 контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року, укладеного між "Hejianyujie Machinery Fittings Factory" (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" (покупець), продавець продає, а покупець купує товар згідно додатку №1 до контракту (далі - додаток), який є невід`ємною частиною цього Контракту (пункт 1.1); постачання товару здійснюється на умовах ЕХW або FCА або РОВ згідно ІНКОТЕРМС 2020, про що вказується в додатку. Відповідно до цього контракту товар поставляється в Україну (пункт 1.2); загальна сума контракту становить 9450 доларів США. Валюта контракту - долар США (пункт 2.1); ціна за одиницю товару вказані в додатку (пункт 2.2); ціна за упаковку товару входить в його вартість (пункт 2.3); умови оплати - 30% передоплата, 70 % оплата після підтвердження продавцем про готовність товару до відвантаження (пункт 2.4).

При цьому відповідно до додатку № 1 до контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року (специфікація) /а.с. 121/ товар: диск натискний у зборі 14-1601090, кількість: 210 шт, ціна за одиницю: 45 USD, сумі 9450,00 USD, всього - 9450,00 USD. Виробник товару: "Hejian yujie Machinery Fittings Factory". умови поставки: FOB TIANJIN PORT.

За змістом правил "Інкотермс 2020" базис поставки FOB ("франко-борт", назва порту відвантаження) означає, що поставка здійснена продавцем, коли товар перейшов на борт в названому порту відвантаження. З цього моменту усі витрати й ризики втрати чи пошкодження товару несе покупець. Покупець зобов`язаний сплатити ціну товару у відповідності з договором купівлі продажу, а також зобов`язаний за власний рахунок укласти договір перевезення товару від названого порту відвантаження.

Аналіз наведених умов контракту № 05/05-23 від 05 травня 2023 року, додатку № 1 до такого контракту та правил Інкотермс 2020 дозволяє дійти висновків, що до ціни на товар, яка визначена у специфікаціях до контракту, включено вартість: 1) за упаковку товару; 2) транспортування в порт TIANJIN, Китай. Тобто до ціни на товар включено ціну за упаковку товару та витрати на транспортування товару, які несе продавець, організовуючи транспортування товару до порту TIANJIN, Китай. Витрати на транспортування товару від порту TIANJIN, Китай до місця ввезення на митну територію України несе покупець, а тому такі витрати не включено до ціни на товар.

Разом з тим, неможливість вирахування із ціни товару за контрактом № 05/05-23 від 05 травня 2023 року із додатком №1 окремо вартості за упаковку товару та витрат на транспортування товару, які несе продавець, організовуючи транспортування товару до порту TIANJIN (Китай), не може бути підставою для будь-яких сумнівів митного органу у достовірності визначення вартості товару згідно вказаного контракту, оскільки продавцем придбаного позивачем товару є компанія "Hejianyujie Machinery Fittings Factory" та відповідно саме ця компанія визначає ціну продажу товару, види та розмір її складових, а відтак і необхідність зазначення у контракті окрім ціни товару, ще й вартості упаковки та витрат на транспортування товару до порту TIANJIN (Китай).

Оскільки витрати позивача на транспортування товару від порту TIANJIN (Китай) до місця ввезення на митну територію України (м/п Яготин-Дорогуск) включаються до митної вартості товару відповідно до частини десятої статті 58 МКУ, у митного органу також виникли сумніви в правильності визначення позивачем митної вартості товару за договором про транспортно-експедиторське обслуговування №140623П від 14 червня 2023 року та договорами перевезення №0507 від 05 липня 2023 року та №05072023 від 05 липня 2023 року.

Судовим розглядом встановлено, що 14 червня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" (клієнт) та ТОВ "Транслогістик -ЮА" (експедитор) укладено договір про транспортно-експедиторське обслуговування №140623П, відповідно до якого клієнт доручає, а експедитор зобов`язується організувати за рахунок клієнта транспортно-експедиторське обслуговування, перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів по території України і в міжнародному сполученні, а також надати інші транспортно-експедиторські послуги клієнту за згодою сторін (пункт 1.1); під кожне перевезення сторони можуть укласти окрему заявку, в якій зазначається найменування та кількість вантажу, маршрут перевезення, місце завантаження та розвантаження, заплановану дату надання вантажу відправником, тип транспортного засобу, дані про вантажовідправника та вантажоодержувача, а також іншу необхідну інформацію, що стосується організації ТЕО. Заявка може подаватися за 2 тижні до початку завантаження і готовності вантажу до перевезення. При відсутності заявки, умови перевезення, послуги, вартість, данні про вантаж тощо, визначаються транспортними документами, накладними, рахунками сторін за цим договором (пункт 1.2).

Суд враховує, що згідно пункту 1.2 договору про транспортно-експедиторське обслуговування №140623П від 14 червня 2023 року, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансспецтрейд" (клієнт) та ТОВ "Транслогістик -ЮА" (експедитор), укладення окремої заявки під кожне перевезення є правом, а не обов`язком, сторін такого договору, та при відсутності заявки, умови перевезення, послуги, вартість, дані про вантаж, тощо визначаються транспортними документами, накладними, рахунками сторін за цим договором.

Відповідно до рахунку-фактури №4505058 від 04 вересня 2023 року, що надавався до митного оформлення позивачем, постачальник: ТОВ "Транслогістик -ЮА", одержувач: ТОВ "Трансспецтрейд", згідно договору №140623П від 14 червня 2023 року вартість послуг без ПДВ становить, а саме: транспортно-експедиторське обслуговування за межами державного кордону України - 20448,88 грн; міжнародне автоперевезення за межами державного кордону України - 5874,07 грн; експедиторська винагорода - 1541,67 грн (ПДВ 20% - 308,33 грн); міжнародне перевезення вантажу за межами державного кордону України - 53563,00 грн; міжнародне автоперевезення по території України - 26129,03 грн.

Згідно з довідкою про транспортні витрати ТОВ "Транслогістик -ЮА" №409567 від 31 серпня 2023 року вартість міжнародного перевезення вантажу по маршруту Тяньцзінь - Гданськ становить 53563,00 грн. Вартість міжнародного перевезення вантажу в а/т НОМЕР_1 / НОМЕР_2 за межами державного кордону до - п/п пп Ягодин-Дорогуск (Україна) становить 5874,07 грн. Транспортно-експедиторське обслуговування за межами державного кордону України (в тому числі вантажно-розвантажувальні роботи) - 20448,88 грн. По території України до міста Кременчук (Україна) - 26129,03 грн.

Згідно з довідкою ТОВ "Транслогістик -ЮА" №4505058 у рахунку- фактурі №4505058 від 04 вересня 2023 року пункти 3 та 5 являються витратами по території України.

Тож, з огляду на положення пункту 1.2 договору про транспортно-експедиторське обслуговування №140623П від 14 червня 2023 року та надання до митного оформлення рахунку-фактури №4505058 від 04 вересня 2023 року та довідки про транспортні витрати ТОВ "Транслогістик -ЮА" №409567 від 31 серпня 2023 року, суд доходить висновку про протиправність висновку відповідача у спірному рішенні щодо необхідності подання позивачем до митного оформлення заявок на перевезення за вказаним договором.

Що стосується заявок на перевезення за договором про організацію перевезення вантажів автотранспортом №0507 від 05 липня 2023 року, укладеним між ТОВ "Транслогістик -ЮА" (замовник) та ТОВ «Транс-Альянс-Сервіс» (виконавець), та за договором перевезення та транспортного експедирування №05072023 від 05 липня 2023 року, укладеним між ТОВ «Транс-Альянс-Сервіс» «експедитор» та ФОП ОСОБА_1 (перевізник), то позивач не є стороною за цими договорами та не несе відповідальність за неналежне виконання умов

У спірному рішенні відповідач послався на наявність сумнівів у правильності визначення митної вартості товару позивачем у зв`язку з тим, що у митного органу наявна інформація про рівень цін на морські перевезення, включаючи навантаження та розвантаження на борт та з борту судна 40-ка футового контейнера з порту Китаю до Гданська Польща, доведеного листом ДП "Укрпромзовнішекспертиза" від 24 липня 2023 року №1154, що становить від 2115 дол.США/контейнер до 3185 дол.США/контейнер. Тож вартість морського перевезення за маршрутом TIANJIN, Китай - Gdansk, Польща становить 53563,00 грн, що по курсу НБУ на дату складання рахунку складає 1464,73 дол.США.

Суд звертає увагу, що наявність такої інформації за відсутності інших визначених законом підстав, що обумовлюють межі і способи здійснення митним органом контролю митної вартості, не утворює підстав для відмови у визнанні заявленої декларантом митної вартості за основним методом та її визначенні за другорядними методами, оскільки торгові відносини є різноманітними, здійснюються на принципах автономії волі та свободи договору та безліч обставин можуть впливати на вартість перевезення, включаючи навантаження та розвантаження (характеристика та особливості самого товару, погодні умови, сезонність, наявність знижок тощо), і сама по собі не свідчить про наявність порушень з боку декларанта і не призводить до автоматичного збільшення митної вартості товарів.

Окрім того, будь-які відомості (з листів, інформаційних баз даних, інших митних декларацій тощо), які безпосередньо не пов`язані із товаром, що підлягає митному оформленню, мають лише допоміжний інформаційний характер при прийнятті митницею відповідних рішень та з об`єктивних причин не можуть містити інформацію, що стосується всіх без винятку суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, товарів і умов їх продажу, а тому такі дані не можуть мати більшого значення, ніж надані декларантом первинні документи на товар.

Виходячи з наведеного, суд доходить висновку, що документи, що надані позивачем на підтвердження складових митної вартості, є достатніми для підтвердження задекларованої митної вартості і у своїй сукупності безпідставно викликали сумнів щодо достовірності наданої декларантом інформації про складові митної вартості, а відтак рішення Полтавської митниці про коригування митної вартості товарів №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року є протиправним та підлягає скасуванню

Отже, позов підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання позову до суду позивач поніс витрати у вигляді сплати судового збору у сумі 3224,29 грн, що підтверджується платіжними інструкціями №1048 від 22 вересня 2023 року /а.с. 58/ та №1107 від 10 жовтня 2023 року /а.с. 64/. Доказів понесення позивачем інших судових витрат матеріали справи не містять.

Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 3224,29 грн.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНССПЕЦТРЕЙД" (вул. Київська, буд.34, с. Піщане, Кременчуцький район, Полтавська область, 39701, ідентифікаційний код 43271932) до Полтавської митниці (вул. Кукоби Анатолія, буд. 28, м. Полтава, Полтавська область, 36022, ідентифікаційний код 43997576) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Полтавської митниці про коригування митної вартості товарів №UA806000/2023/000043/2 від 07 вересня 2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Полтавської митниці на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНССПЕЦТРЕЙД" витрати зі сплати судового збору у сумі 3224,29 грн (три тисячі двісті двадцять чотири гривні двадцять дев`ять копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116393373
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —440/14547/23

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 10.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 17.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні