П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/6409/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Чернюк Алла Юріївна
Суддя-доповідач - Залімський І. Г.
17 січня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29 вересня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мілк Транс" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Мілк Транс" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області від 03.05.2023 форми «Н» № 0062220406, яким до ТОВ "Мілк Транс" застосовано штраф в розмірі 131995,11 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 29.09.2023 позов задоволено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29.09.2023 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що податкову накладну №3 на загальну суму ПДВ 7919706,6 грн надіслано на реєстрацію до ЄРПН 13.01.2023. Документ був доставлений до центрального рівня ДПС Українизі статусом "Документ не прийнято" по причині "Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (1319951,10 грн) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (911947,46 грн) продавця". За даними СЕА ПДВ збільшення реєстраційної суми ліміту відбулося 13.01.2023 о 18:10:47. Сума ліміту склала 1366879,46 грн, яка є достатньою для реєстрації зазначеної податкової накладної. 16.01.2023 направлено повторно податкову накладну від 31.12.2022 № 3. Реєстрація податкової накладної 16.01.2023 свідчить про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкової накладної.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зауважив, що відповідачем надіслано квитанцію про прийняття/неприйняття/зупинення реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3 лише 16.01.2023, а не протягом операційного дня 13.01.2023.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 20.11.2023, з урахуванням п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачем проведено камеральну перевірку ТОВ «Мілк Транс» з питання перевірки термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт від 04.04.2023 №5298/02-32-04-06-07/38717170.
Перевіркою встановлено недотримання позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України у зв`язку із порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в ЄРПН, виписаних та зареєстрованих платником податків. Відповідальність платника передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України.
На підставі зазначеного акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.05.2023 форми «Н» № 0062220406, яким було нараховано штраф в розмірі 131995,11 грн у зв`язку з порушенням граничних строків реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3.
Позивач вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, а тому звернувся до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач у межах п`ятнадцяти календарних днів вчинив залежні від нього дії з реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг платник податку зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до абз. 20 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Згідно із п. 200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ліміту коштів, наявних на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, обчислену за наведеною у цьому пункті формулою.
Відповідно до абз. 2 п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Згідно із п. 109.1 ст. 109 Податкового кодексу України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктами 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Відповідно до пункту 3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Таким чином, у зв`язку зі складанням податкової накладної № 3 від 31.12.2022, в позивача виник обов`язок направити таку накладну на реєстрацію до 20:00 15.01.2023.
При цьому, позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку в межах реєстраційного ліміту коштів, наявних на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Встановлено, що станом на 13.01.2023 сума ліміту в СЕА ПДВ була недостатньою для реєстрації податкової накладної № 3 від 31.12.2022, тому позивачем через систему клієнт-банк було сформовано платіжне доручення №3870 від 13.01.2023 для поповнення електронного рахунку в СЕА ПДВ для збільшення реєстраційного ліміту на суму 454 932,00 грн. Зазначене платіжне доручення було виконане банком позивача 13.01.2023 о 15:52.
Згідно з даними електронного кабінету ТОВ «Мілк Транс» (СЕА ПДВ - реєстр транзакцій - дата транзакції ДКСУ) зазначена операція із зарахування коштів на рахунок в електронній системі адміністрування податку на додану вартість була проведена ДКСУ 13.01.2023 о 16:36.
Інформація про зарахування коштів в сумі 454 932,00 грн, на рахунок ТОВ «Мілк Транс», відкритий в СЕА ПДВ саме 13.01.2023 о 16:36 підтверджується також і відповіддю Державної казначейської служби України від 12.04.2023 вих. № 11-06-06/6351.
З урахування наведеного суд критично розцінює доводи відповідача про те, що збільшення реєстраційної суми ліміту відбулося 13.01.2023 о 18:10:47 на суму 454932,00 грн.
Отже, з 16:36 13.01.2023 сума ліміту в СЕА ПДВ становила 1 366 879.46 грн, що надавало змогу позивачу зареєструвати податкову накладну № 3 від 31.12.2022 з сумою ПДВ 1 319 951,10 грн.
13.01.2023, після зарахування відповідних коштів, позивачем було відправлено на реєстрацію в електронному вигляді податкову накладну від 31.12.2022 № 3, документ був доставлений до центрального рівня ДПС України 13.01.2023 о 17:24:58, про що свідчить квитанція № 1.
Згідно вказаної квитанції, документ не було прийнято у зв`язку з перевищенням суми ПДВ в даному документі (1319951.10) сумі ПДВ на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (911947.46).
Позивач повторно здійснив спробу реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3 в ЄРПН, що підтверджується квитанцією про відмову в реєстрації о 17:55, яка такожобґрунтована недостатністю коштів на рахунку СЕА ПДВ.
Позивач зазначає, що він повторно 13.01.2023 здійснював спроби реєстрації відповідної податкової накладної, однак протягом операційного дня не отримав квитанції ні про реєстрацію, ні про відмову в реєстрації такої податкової накладної.
Квитанцію про реєстрацію податкової накладної від 31.12.2022 № 3, отримано позивачем 16.01.2023 о 08:55:33.
Як вірно зауважив суд першої інстанції, відповідачем не доведено, що позивач надіслав податкову накладну від 31.12.2022 № 3 пізніше 13.01.2023, а сам факт реєстрації даної накладної 16.01.2023, не може свідчити про направлення її позивачем податковому органу після закінчення операційного дня 15.01.2023.
З урахуванням наведеного у сукупності апеляційний суд зазначає, що станом на час подання на реєстрацію податкової накладної від 31.12.2022 № 3 була відсутня підстава для її не прийняття, що вказана у квитанціях, отриманих позивачем 13.01.2023. При цьому, в межах операційного дня 13.01.2023 позивач не отримав квитанції про прийняття податкової накладної від 31.12.2022 № 3.
Тому, апеляційний суд погоджується із висновками суду першої інстанції про те, що позивач у межах п`ятнадцяти календарних днів вчинив залежні від нього дії щодо реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3, вказана податкова накладна вважається зареєстрованою 13.01.2023.
Відповідно, позивачем не допущено порушення граничних строків реєстрації податкової накладної від 31.12.2022 № 3, що свідчить про протиправність та необхідність скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області від 03.05.2023 № 0062220406, яким до ТОВ "Мілк Транс" застосовано штраф в розмірі 131995,11 грн за таке порушення.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29 вересня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116395970 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні