Рішення
від 18.01.2024 по справі 380/25542/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2024 рокусправа №380/25542/21

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Миколаївського комунального підприємства «Житлово-комунальне управління» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках,

в с т а н о в и в:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Львівській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Львівській області) до Миколаївського комунального підприємства «Житлово-комунальне управління» (далі - відповідач, МКП «ЖКУ») про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках на суму боргу 6300079, 52 грн.

Ухвалою від 21.05.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №380/7078/21 та призначено підготовче засідання на 06.07.2021.

Ухвалою від 06.07.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судове засідання на 03.08.2021.

Ухвалою від 22.12.2021 позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області до МКП «ЖКУ» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках роз`єднано в самостійні провадження.

Ухвалою від 06.01.2022 виправлено допущену у тексті ухвали про роз`єднання позовних вимог від 22.12.2021 у справі №380/7078/21 описку, відповідно до якої сума узгодженого податкового боргу становить 5 372 221,85 грн, а сума неузгодженого податкового боргу становить 927 858,67 грн.

В провадженні адміністративної справи №380/7078/21 залишено позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області до МКП «ЖКУ» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках на загальну суму 5 372 221,85 грн.

Позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області до МКП «ЖКУ» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках на загальну суму 927 858, 67 грн виділено в самостійне провадження.

За наслідками автоматизованого розподілу 24.12.2021 справі присвоєно єдиний унікальний номер №380/25542/21.

Справу №380/2542/21 згідно з абзацом 2 частини шостої статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) передано на розгляд судді Хомі О.П.

Ухвалою від 29.12.2021 справу №380/25542/21 прийнято до провадження.

Представником відповідача 01.06.2023 (вх.№38340) подано клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №380/7816/22.

Підготовче засідання, призначене на 01.06.2022, відкладено на 14.06.2023 для ознайомлення із заявленим клопотанням про зупинення провадження у справі.

Представником відповідача 02.06.2022 (вх.№38680) подано клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішенням у справі №380/7816/22 та виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі №380/9789/20.

Ухвалою суду від 14.06.2022 провадження у справі №380/25542/21 зупинено до набрання законної сили рішенням у справі №380/7816/22 та виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі №380/9789/20.

Представником позивача 21.03.2023 (вх. №18858) подано клопотання про поновлення провадження у справі.

Ухвалою суду від 02.05.2023 поновлено провадження у справі та призначено до розгляду на 30.05.2023.

ГУ ДПС у Львівській області 06.07.2023 (вх.№51315) подано заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої розмір податкового боргу зменшено до 812 168,85 грн.

Ухвалою суду від 08.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні суд заслухав пояснення представників сторін Несторовича Б.В. та Яцук Г.М., дослідив письмові докази та перейшов до письмового провадження.

Позивач в обґрунтування позовних вимог вказує, що з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, поданої 06.07.2023, згідно до карток особових рахунків, довідки про заборгованість та акту звірки заборгованості, яка виникла за період з 30.04.2018 по 08.04.2021, у відповідача існує заборгованість у розмірі 812 168, 85 грн. Така заборгованість складається з штрафних санкцій та пені по податку на додану вартість в сумі 609 706,56 грн, платежу надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину (1901030) в сумі 202 462, 29 грн. Вважає, що суми податків є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені. Відповідно до вимог Податкового кодексу України виставлено першу податкову вимогу форми «Ю 1» від 26.11.2001 №1/71 та другу податкову вимогу форми «Ю 2» від 22.01.2002 №2/46, які наслані платнику податків. Оскільки заборгованість відповідачем добровільно не сплачена, просить стягнути таку у судовому порядку.

Відповідач позовні вимоги визнав частково з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях. Погоджуючись із сумою податкового боргу за штрафними санкціями, відповідач не погоджується з позовними вимогами в частині стягнення боргу в сумі 394351,9 грн, в т. ч. пені за платежем податок на додану вартість на суму 290 592,09 грн та пені за платежем надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину на суму на суму 103 759,81 грн. Вважає, що нарахування пені на зазначені суми податкового боргу є неузгодженими та не підтверджені жодними рішеннями, а тому не підлягають стягненню в порядку, визначеному чинним законодавством. Вказує на те, що відповідно до поданих податковим органом даних позивачем нараховані пені на суми безнадійного податкового боргу, що підлягав до списання відповідно до вимог закону та судового рішення.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

МКП «Житлово-комунальне управління» зареєстровано як юридична особа за № 14011200000000548, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до наданої контролюючим органом інформації у МКП «Житлово-комунальне управління» (код ЄДРПОУ 05759646) наявні відкриті рахунки в установах банків.

Контролюючий орган сформував та направив на адресу відповідача першу податкову вимогу від 26.11.2001 №1/71 на суму 6 942,21 грн та другу податкову вимогу від 22.01.2002 №2/46 на суму 87 191,97 грн.

Згідно з довідкою ГУ ДПС у Львівській області від 15.04.2021 №10720/6/13-01-13-09-14 заборгованість станом на 08.04.2021 становить 6 300 079, 52 грн, з них 927 858,67 грн. сума податкового боргу складається з:

1) податку на додану вартість: 494 670,82 грн - пеня, 115 035,74 грн - штрафні санкції;

2) надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину (1901030): 221 352,12 грн - пеня, 68 167,22 грн - штрафні санкції;

3) інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища (19050200), з яких 28 632,77 грн пеня.

Згідно до акту звірки заборгованості МКП «ЖКУ», яка виникла за період з 30.04.2018 по 08.04.2021 з штрафних санкцій та пені, сплачено податковий борг в розмірі 115688, 82 грн, у т.ч. надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях, крім розміщених як вторинну сировину (1901030) в сумі 95621,35 грн, інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища (19050200) в сумі 28 632,77 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2019 у справі № 1340/3526/18 визнано протиправною бездіяльність ГУ ДФС у Львівській області щодо розгляду заяви МКП «ЖКУ» від 24.05.2018 № 251/02-2, зобов`язано ГУ ДФС у Львівській області розглянути питання щодо списання безнадійного боргу МКП «ЖКУ» в сумі 624751,71 грн та прийняти відповідне рішення за результатом такого розгляду, з урахуванням правової оцінки, наданої судом в рішенні.

Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 28.02.2020 № 7374-57 про списання податкового боргу списано податковий борг за платежем ПДВ на загальну суму 353873,69 грн, в тому числі: ПДВ на суму 178 693 грн, в т.ч. основний платіж - 127800 грн, пеня - 25590 грн, штрафна санкція - 25301,82 грн; інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до фонду охорони навколишнього середовища списано на суму 175 180,69 грн, в т. ч. основний платіж - 13834,23 грн, пеня 17936,96 грн, штрафна санкція 43409, 5 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14.07.2021 у справі 380/9789/20 визнано протиправними дії ГУ ДПС у Львівській області щодо зарахування в інтегрованій картці платника податків МКП «Житлово-комунальне управління» за платежем «податок на додану вартість» сплачених грошових коштів у період з 07.08.2018 по 28.02.2020 в сумі 300 951,42 грн в рахунок погашення податкового боргу поза межами 1095 днів з дати його виникнення, нарахування пені з ПДВ на загальну суму 211 989,6 грн на безнадійний податковий борг, що підлягав списанню відповідно до вимог закону, за платежем надходження від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях на суму 31 273 грн та зобов`язано прийняти рішення про списання вказаного безнадійного податкового боргу. Визнано протиправною бездіяльність ГУ ДПС у Львівській області щодо розгляду заяви МКП «ЖКУ» від 31.08.2020 № 261/02-2 та зобов`язано ГУ ДПС у Львівській області повторно розглянути питання щодо визнання податкового боргу МКП «ЖКУ» в загальній сумі 3 847 806,15 грн безнадійним та його списання згідно із заявою МКП «ЖКУ» від 31.08.2020 № 261/02-2.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.02.2022 рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14.07.2021 у справі № 380/9789/20 змінено в мотивувальній частині, а в іншій частині - залишено без змін.

Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 20.01.2023 № 1/13-01-13-09-17 списано податковий борг, який виник станом на 17.03.2020 в сумі 1 922 710,83 грн, з яких:

- податковий борг за платежем ПДВ на загальну суму 1 410 871,01 грн, в т. ч. основний платіж - 1129486,25 грн, пеня - 193907,47 грн, штрафна санкція - 87477,29 грн;

- податковий борг за інші збори за забруднення навколишнього природного середовища на суму 511839,82 грн, в т.ч. основний платіж 141 513,98 грн, пеня - 29243,22 грн, штрафна санкція - 77892,62 грн.

Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 20.04.2023 № 2/13-01-13-09-17 списано податковий борг, який виник станом на 31.03.2023 в сумі 655 777,11 грн, з яких:

- податковий борг за платежем ПДВ на загальну суму 623994,92 грн, в т. ч. основний платіж - 552995,82 грн, пеня - 58915,23 грн, штрафна санкція - 12083,87 грн;

- податковий борг за інші збори за забруднення навколишнього природного середовища списано на суму 31782,19 грн, в т.ч. основний платіж - 20758,54 грн, пеня -3363,24 грн, штрафна санкція - 7660,41 грн.

Судом встановлено, що частина податкового боргу на суму 474 394,82 грн, яка є предметом розгляду у цій справі, виникла у зв`язку із несплатою відповідачем пені та штрафних санкцій з податку на додану вартість на суму 319 114, 47 грн та з надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину на суму 155280,35 грн.

Так, заборгованість з податку на додану вартість на загальну суму 319 114,47 грн виникла у зв`язку з несплатою МКП «ЖКУ» пені та штрафних санкцій, а саме:

42 030,22 грн - штрафна санкція згідно з податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» від 11.05.2018 №0111111261;

9262,01 грн - пеня згідно до рішення ЛОАС від 06.04.2013 №813/3950/13a про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

6 636,36 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 14.09.2018 №02515712614;

7 458,51 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до податкової декларації з податку на додану вартість згідно до рішення ЛОАС від 06.04.2013 №813/3950/13-а про розстрочення (відстрочення) податкового боргу;

14679,4 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу;

9732,20 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення рішення форми

«Ш» від 13.02.2019 №0013945412;

18 743,67 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до податкової декларації з податку на додану вартість згідно до рішення ЛОАС від 06.04.2013 по справі №813/3950/13-a про розстрочення (відстрочення)

Податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

15422,63 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу;

3401,24 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 29.05.2019 № 00053805412;

25844,24 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛOAC від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 №927 № 2 A-7918/11 від 21.06.2012, згідно до рішення ЛОАС від 06.04.2013 № 813/3950/13-a про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

8995,91 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від 16.06.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 №927 № 2 A-7918/11 від 21.06.2012;

19307,87 грн- штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми ‹Ш» від 07.08.2019 № 0077495412;

1633,32 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 07.08.2019 № 0077515412;

13653,60 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 16.10.2019 № 0168515704;

14908,9 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛOAC від 06.04.2013 № 813/3950/13-а про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

20611,62 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від 06.04.2013 № 813/3950/13-a про відстрочення i розстрочення податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 N 1 від 26.06.2013 та згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 2 А-7918/11 від 21.06.2012;

6741,73 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 30.01.2020 № 0012965704;

8098,79 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форти «Ш» від 18.03.2020 № 0031315704;

3083,55 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання з податку на додану вартість згідно до рішення ЛOAС від 06.04.2013 № 813/3950/13-a про розстрочення (відстрочення) податкового боргу;

68,65 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання з податку на додану вартість згідно до рішення ЛOАC від 06.04.2013 № 813/3950/13-а про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

16245,92 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання з податку на додану вартість згідно рішення суду ЛОАС від 06.04.2013 № 813/3950/13-a про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПA України від 07.12.10 № 927 № 1 від 26.06.2013;

3800,41 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 25.08.2020 № 0066275704;

11 842,15 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання з податку на додану вартість згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.2010 № 927 № 2 А-7918/11 від 21.06.2012;

39, 98 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зо0ов`язання з податку на додану вартість згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 №927 № 2 A-7918/11 від 21.06.2012;

26937,1 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі №2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 2 A-7918/11 від 21.06.2012;

9934,41 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання згідно до рішення ЛОАС від 15.05.2012 по справі № 2a-7918/11/1370 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу та наказу ДПА України від 07.12.10 № 927 № 2 A-7918/11 від 21.06.2012.

Заборгованість з надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину на суму 155280,35 грн. виникла у зв`язку з несплатою МКП «ЖКУ» пені та штрафних санкцій, а саме :

8000,00 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 21.01.2020 № 0006245704;

76081,03 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання за деклараціями від 15.01.2016 №9272609866, від 18.04.2016 №9058687143, від 05.08.2016 №1600008432, від 09.11.2016 №9212589074, від 02.02.2017 №9268851877, від 05.05.2017 №9081284649, від 02.08.2017 №9151725341, від 31.10.2017 №9226733269, від 25.01.2018 № 9297148245, від 23.04.2018 №9074814950;

52247,28 грн - штрафна санкція згідно до податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 18.02.2020 №0020245704;

6802,45 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання з екологічного податку згідно до декларацій від 23.04.2018 №9074814950, від 18.07.2018 №9148166325;

12149,59 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов`язання до згідно декларацій від 18.07.2018 №9148166325; від 25.10.2018 № 9232818962; від 24.01.2019 №9308613831; від 23.04.2019 № 9080875305.

Предметом стягнення є податковий борг у розмірі 812 168, 85 грн.

При вирішенні справи суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс).

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Тобто податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів.

На виконання вказаних положень Податкового кодексу України податковим органом надіслано на адресу відповідача першу податкову вимогу від 26.11.2001 №1/71 на суму 6 942,21 грн та другу податкову вимогу від 22.01.2002 №2/46 на суму 87 191,97 грн.

Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.

Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Судом під час розгляду справи встановлено, що матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу МКП «ЖКУ» на загальну суму 474 394,82 грн.

Водночас, судом встановлено, що частина податкового боргу в сумі 337 774,03 грн, в т.ч. пені за платежем податок на додану вартість на суму 290 592,09 грн та пені за платежем надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину на суму на суму 47 181,94 грн не матеріалами справи не підтверджується.

Так, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2019 у справі № 1340/3526/18 визнано протиправною бездіяльність ГУ ДФС у Львівській області щодо розгляду заяви МКП «ЖКУ» від 24.05.2018 № 251/02-2, зобов`язано ГУ ДФС у Львівській області розглянути питання щодо списання безнадійного боргу МКП «ЖКУ в сумі 624 751,71 грн та прийняти відповідне рішення за результатом такого розгляду, з урахуванням правової оцінки, наданої судом в рішенні.

Як зазначено у рішенні суду, загальна сума безнадійного податкового боргу за 2013-2015 роки станом на 01.04.2018 становить 624 751,71 грн згідно до поданих податкових декларацій, зокрема:

надходження від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях - за 2013 рік - 13658,19 грн, в т.ч. основний платіж - 13658,19 грн;

надходження від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях згідно з деклараціями за 2014 рік - 65941, 5 грн;

надходження від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях згідно з деклараціями за 2015 рік - 65508, 25 грн;

податку на додану вартість за 2014 рік - 178293,82 грн, в т.ч. основний платіж згідно з податковими деклараціями - 91 377, 77 грн, штрафна санкція - 10, 0 грн, пеня з ПДВ -20974, 55 грн;

податку на додану вартість за 2015 рік 367 282,09 грн, в т. ч. основний платіж згідно з податковими деклараціями 259 845, 77 грн, штрафна санкція 49 072,59 грн, пеня -58 364,5 грн.

Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 28.02.2020 №7374-57 про списання податкового боргу, списано податковий борг за платежем ПДВ на загальну суму 178 693 грн, в т. ч. основний платіж - 127 800 грн.

При цьому податковим органом не списано податкового боргу за податком на додану вартість:

основного платежу з ПДВ згідно до декларацій на суму 223 421,97 грн, пені з ПДВ на суму 25 590 грн, пені з ПДВ на суму 53 748,67 грн, штрафної санкції з ПДВ на суму 25 301,82 грн, штрафної санкції з ПДВ на суму 23 780,77 грн.

Рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 28.02.2020 №7374-57 про списання податкового боргу, списано згідно платежу інші збори за забруднення навколишнього природного середовища списано на суму 175 180,69 грн, частково списано основного платежу згідно декларацій в сумі 113 834,23 грн, а не списано податковий борг в сумі 31 273 грн.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Львівській області заявлено до стягнення суми пені, нараховані на податкові декларації на суму 290 592,09 грн, що відповідно до рішення суду від 14.07.2021 у справі 380/9789/20 є безнадійним податковим боргом, який підлягає до списання відповідно до вимог закону та судового рішення, а саме:

згідно до декларації по ПДВ № 9059703929 від 17.10.2014 в сумі 12238, 20 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 9059703929 від 17.10.2014 в сумі 637, 83 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 9059703929 від 17.10.2014 в сумі 1115,7 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 9067445355 від 19.11.2014 в сумі 22836,52 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 9067445355 від 19.11.2014 в сумі 11452,32 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 9073000564 від 17.12.2014 в сумі 50,61 грн;

згідно до декларації по ПДВ № 90733375348 від 18.12.2014 в сумі 9332,79 грн;

згідно до декларації по ПДВ №90733375348 від 18.12.2014 в сумі 7788,18 грн;

згідно до декларації по ПДВ №90733375348 від 18.12.2014 в сумі 28205,07 грн;

згідно до декларації по ПДВ №907837574 в сумі 6168,39 грн;

згідно до декларації по ПДВ №907837574 від 19.01.2015 в сумі 13849,50 грн;

згідно до декларації по ПДВ №907837574 від 19.01.2015 в сумі 39383,17 грн;

згідно до декларації по ПДВ №907837574 від 19.01.2015 в сумі 8033,20 грн;

згідно до декларації по ПДВ №907837574 від 19.01.2015 в сумі 8853,66 грн;

пеня в сумі 31026,63 грн, нарахована на податкове повідомлення-рішення №0000431500 від 17.02.2015;

згідно до декларації по ПДВ №9043962774 від 19.03.2015 в сумі 1597,13 грн;

згідно до декларації №9073201432 від 20.04.2015 в сумі 48154,14 грн;

згідно до декларації №91001613322 від 19.05.2015 в сумі 39700,36 грн.

Заявлені позовні вимоги щодо нарахування пені за платежем надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщених як вторинну сировину на суму на суму 47181,94 грн:

згідно до податкової декларації від 21.01.2015 №9078886417 пеня в сумі 14572, 75 грн;

згідно до податкової декларації від 22.04.2015 №9076026799 в сумі 4558,24 грн;

згідно до податкової декларації від 22.04.2015 №9076026799 в сумі 6661,3 грн;

згідно до податкової декларації від 28.07.2015 №9159295505 в сумі 12081,66 грн; згідно до податкової декларації від 16.10.2015 №9212994754 в сумі 9307,99 грн.

Суд звертає увагу, що рішенням ГУ ДПС у Львівській області від 28.02.2020 № 7374-57 виконано лише частково рішення суду в частині списання податкового боргу, тому суд вважає необхідним застосувати принцип юридичної визначеності, який є одним з визначальних принципів «доброго врядування» і «належної адміністрації» (встановлення процедури і її дотримання), частково співпадає з принципом законності (чіткість і передбачуваність закону, вимоги до «якості» закону). Принцип «належного урядування» є вкрай важливим для розбудови правової держави. Кожна посадова особа суб`єкта владних повноважень при прийнятті рішення та вчиненні певної дії має дотримуватися зазначеного принципу. Саме дотримання всіх його складових дозволяє забезпечити високий рівень правовладдя у країні, гарантувати реалізацію права громадян, та як заходу попередження, зменшити кількість позовів громадян проти суб`єктів владних повноважень.

Так, у пунктах 70-71 рішення по справі «Рисовський проти України» (29979/04) Європейський Суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування», зазначивши, що цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на основоположні права людини, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності.

Тобто, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення у справі «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), пункт 74). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справах «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки» (Pincova and Pine v. the Czech Republic), пункту 58, «Ґаші проти Хорватії» (Gashi v. Croatia), №32457/05, пункту 40, «Трґо проти Хорватії» (Trgo v. Croatia), №35298/04, пункту 67).

Враховуючи вищевикладені обставини, суд виснує, що вимоги ГУ ДПС у Львівській області про стягнення з відповідача пені на загальну суму 337 774,03 грн не підтверджуються матеріалами справи, тому не підлягають до задоволення.

Оцінюючи зібрані у справі докази в їх сукупності та наведені вище мотиви, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог стосовно стягнення з відповідача податкового боргу в розмірі 474 394, 82 грн, тому позов підлягає до часткового задоволення.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79026, код ЄДРПОУ ВП 43968090) до Миколаївського комунального підприємства «Житлово-комунальне управління» (вул. Возз`єднання, буд. 10, м. Миколаїв, Львівська область, 81600, код ЄДРПОУ 05759646) про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, - задовольнити частково.

Стягнути з Миколаївського комунального підприємства «Житлово-комунальне управління» (вул. Возз`єднання, буд. 10, м. Миколаїв, Львівська область, 81600, код ЄДРПОУ 05759646) грошові кошти в розмірі 474 394 ( чотириста сімдесят чотири тисячі триста дев`яносто чотири) грн 82 коп., які знаходять на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О. П. Хома

Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116421675
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —380/25542/21

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 18.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні