Рішення
від 16.01.2024 по справі 140/30706/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2024 року ЛуцькСправа № 140/30706/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Димарчук Т.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В.О.В. Євроцентр до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю В.О.В. Євроцентр (далі ТОВ В.О.В. Євроцентр, товариство, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, контролюючий орган, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведення документальної позапланової виїзної перевірки ГУ ДПС у Волинській області щодо дотримання позивачем податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке виникло за період з грудня 2021 року по лютий 2023 року, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, контролюючим органом встановлено порушення позивачем п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі ПК України), оскільки ним завищено суму від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на суму 1200 786,00 грн, про що складений акт документальної позапланової виїзної перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373.

Не погодившись з висновками перевірки, товариством 01.06.2023 були подані заперечення за результатами розгляду яких, контролюючим органом прийнято рішення про правомірність встановлених порушень, що відображені в акті перевірки.

Позивачем 21.08.2023 отримано податкове повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702, яке винесене на підставі акта перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373, про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за лютий 2023 року в розмірі 1200 786,00 грн.

Позивач не погоджується з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням та вказує, що єдиним обгрунтуванням податкового органу висновків про наявність порушень податкового законодавства - є безпідставне посилання уповноважених осіб контролюючого органу на те, що придбані TOB «В.О.В. Євроцентр» товари не були використані підприємством у господарській діяльності.

Так, з метою здійснення господарської діяльності ТОВ «В.О.В. Євроцентр» придбало 25.04.2019 комплекс будівель за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 133 та 135. В подальшому керівництвом товариства було прийнято рішення про проведення ремонтних робіт на вищевказаних об`єктах та усунення несправностей, дефектів шляхом виконання визначеного комплексу ремонтних робіт, для здійснення яких протягом 2021 - 2023 років товариством було придбано будівельні матеріали на загальну суму 4 046729,00 грн.

Усі придбані будівельні матеріали були використані у ході здійснення ремонту нежитлових приміщень за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 133 та 135. Ремонтні роботи проводилися без залучення сторонніх підрядних та будівельних організаці, на підставі цивільно-правових угод фізичними особами - громадянами України. Однак, у зв`язку з початком повномасштабної війни на території України та введенням воєнного стану у ТОВ «В.О.В. Євроцентр» виникли проблеми зі строками поставок, виконання ремонтних робіт, а також оплатою за отримані товари та надані послуги.

Посилання контролюючого органу на нездійснення ремонтних робіт у зв`язку з відсутністю актів виконаних робіт та актів приймання-передачі будівельних матеріалів на будівництво є необгрунтованими. Так, ремонтні роботи виконувалися на підставі цивільно-правових угод (а не договорів підряду), а сторонам цих угод надано право визначати перелік документів, якими буде підтверджуватися факт надання послуг. У ході проведення перевірки товариство неодноразово повідомляло представників податкового органу, що воно не має складу товарів та сировини, тому товари (зокрема будівельні матеріали) доставлялися на місце виконання ремонтних робіт, а тому жодного переміщення цих матеріалів по підприємству не відбувалося. Відтак вимога надати акти приймання-передачі будівельних матеріалів на будівництво (ремонтні роботи) є протиправною.

Під час проведення перевірки TOB «В.О.В. Євроцентр» надавало пояснення про те, що у зв`язку з відсутністю у позивача складських приміщень та місць для зберігання, товариство змушене укладати договори та передавати своє майно на тимчасове зберігання іншим суб`єктам. Усі придбані товариством товари та матеріали є у наявності, проте роззосереджені на різних площадках для належного зберігання.

Таким чином, ТОВ «В.О.В. Євроцентр» повністю дотримані вимоги чинного законодавства щодо визначення сум від`ємного значення з податку на додану вартість за лютий 2023 року, дані внесені в податкову декларацію з ПДВ за лютий 2023 року відповідно до вимог чинного законодавства, відображають господарську діяльність, і є достовірними та дійсними.

З наведених підстав позивач просить позовні вимоги задовольнити та стягнути з відповідача витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 12000,00 грн

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 16.10.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України).

У відзиві на позовну заяву від 01.11.2023 (а.с.1-7, том 2) відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування такої позиції вказав, що контролюючим органом було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «В.О.В. Євроцентр» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередньому звітному періоді з грудня 2021 року, за результатами якої було складено акт від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373 та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Так, перевіркою встановлено порушення платником податків п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України, в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду всього на суму 1 200786,00 грн, в т. ч. за лютий 2023 року.

Так, під час проведення перевірки контролюючим органом було встановлено, що ТОВ «В.О.В. Євроцентр» 25.04.2019 набуло право власності на: приміщення під МРЕВ - площею 431,8 кв. м., що знаходиться за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 133; будку для охорони - площею 51,3 кв.м., будівлю магазину-бару - площею 84,3 кв. м., овочесховище - площею 18,9 кв. м., автопавільон - площею 119,5 кв. м., адмінбудинок - площею 119,5 кв. м., виробничу будівлю - площею 387,3 кв. м., будівлю фарбувальної камери - площею 195,9 кв. м., будівлю мийки - площею 380,0 кв. м., павільон Ковельської СТО - площею 188,5 кв. м., площадку для автомобілів - площею 188,5 кв. м., прохідну-експерти - площею 188,5 кв. м., сарай - площею 188,5 кв. м., що знаходяться за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 135.

При виконанні ремонтних робіт власних основних засобів ТОВ «В.О.В. Євроцентр», а саме будівлі МРЕВ, автопавільйону та адмінбудинку, згідно актів списання за період грудень 2021 лютий 2023 року, списано будівельних матеріалів на загальну суму 4 046729,00 грн.

Згідно договорів цивільно-правового характеру від 01.10.2021 (які було надано для перевірки) ТОВ «В.О.В. Євроцентр» залучено для проведення ремонтних робіт нежитлових приміщень 4 особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .

Згідно проведеного аналізу аналітично-інформаційної системи «Податковий блок» виявлено відсутність за 102 ознакою доходів в базі даних 1ДФ, здійснення оплати робіт (послуг) відповідно до вказаних договорів.

В ході проведення перевірки ТОВ «В.О.В. Євроцентр» не було надано актів виконаних робіт, актів приймання передачі будівельних матеріалів на будівництво, в результаті чого не можливо встановити реальну кількість затрачених будівельних матеріалів для проведення ремонтних робіт, не можливо підтвердити хто виконував ремонтні роботи та якими силами, а саме: будівлю МРЕВ, автопавільйон та адмінбудинок, у зв`язку з чим товариством в порушення п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість за період грудень 2021 січень 2023 року на загальну суму 756266,00 грн.

Крім того. в ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ «В.О.В. Євроцентр» придбало у ТОВ «КЕРБІС» обладнання для генеруючої електричної установки за договором купівлі-продажу обладнання №12 К/П від 12.11.2021. Ціна обладнання 1 788 695,70 грн (в т.ч. ПДВ 20%) та за договором не включає в себе вартість поставки обладнання, його монтаж та інші матеріали для виконання монтажу (силовий кабель, тощо).

Згідно видаткової накладної №43 від 07.12.2021 ТОВ «КЕРБІС» в адресу ТОВ «В.О.В. Євроцентр» поставляє PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540Wp, Mono в кількості 234 шт. за ціною з ПДВ 5856,60 грн на загальну суму 1370 444,40 (в т. ч. ПДВ 228407,40 грн). Поставка підтверджується товарно-транспортною накладною №43 від 07.12.2021.

Вищенаведений основний засіб, а саме PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono, згідно наданих оборотно-сальдових відомостей відображено підприємством в бухгалтерському обліку на рахунку 1521 «Придбання/ виготовлення основних засобів» в кількості 234 шт. в сумі 1 142 037,00 грн (без ПДВ), що свідчить про поступлення товару, але не введення його в експлуатацію.

Для забезпечення повної комплектації та можливості виробництва електроенергії сонячними батареями (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) ТОВ «В.О.В. Євроцентр» у перевіряємий період у ТОВ «КЕРБІС» було придбано також комплектуючі на загальну суму 293512,70 грн (в т. ч. ПДВ 48918,78 грн).

Згідно акта списання товарів від 31.12.2021 №12 комплектуючі: інвертор мережевий в кількості 2 шт на суму 174 016,75 грн, сонячний кабель в кількості 2 шт. на суму 39 196,00 грн було списано на автопавільйон, адмінбудинок, будівлю МРЕВ, що не відповідає дійсності та свідчить про не використання сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та усіх вищеописаних комплектуючих в господарській діяльності ТОВ «В.О.В. Євроцентр».

До перевірки надано обороти рахунка 1521 згідно якого сонячні батареї (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) наявні на залишку, однак згідно фінансової звітності малого підприємства станом на 31.12.2022 ця сума не відображена у рядку 1005 на кінець звітного періоду, як незавершені капітальні інвестиції.

Враховуючи вищенаведене, ТОВ «В.О.В. Євроцентр» не підтверджено наявність сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та їх комплектуючих як незавершена капітальна інвестиція, чим в порушення п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 277326,00 грн за звітний період грудень 2022 року.

Також відповідач зазначає, що в ході перевірки було встановлено розбіжність у придбаних ТМЦ, які під час проведення інвентаризації, згідно інвентаризаційного опису та оборотно-сальдових відомостей, не були встановлені на залишках, а також згідно наданих під час перевірки актів списання не були списані, та не були реалізовані згідно наданої первинної документації та згідно даних ЄРПН.

Так, в складі податкового кредиту відображено операції з придбання у: ДП "Регіон - Інвест" щебеню базальтового в асортименті, обсяг постачання 12 231,50 грн (крім того ПДВ - 2446,3 грн); ПП "Дахпрофцентр" листа профільованого, стартових планок, коньки, обсяг постачання 27890,96 грн (крім того ПДВ - 5578,19 грн); ПП "Ковель-Будпостач" бетону, послуги бетононасоса, обсяг постачання 74883,33 грн (крім того ПДВ - 14976,67 грн); ПП "МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ "ТЕПЛОСВІТ" гільз для універсальних багатошарових труб, кутника з`єднуючого, муфти з`єднуючої, перехідника, трійника із внутрішньою різьбою, редукційного, універсальної багатошарової труби, обсяг постачання 80165,83 грн (крім того ПДВ - 16033,17 грн); ПП ФІРМА "АСТОН" жалюзі захисні (ролети), обсяг постачання 11416,67 грн (крім того ПДВ 2283,33 грн); ТОВ "МІКС-БУД КОВЕЛЬ" портландцементу ПЦ, фарб, Tytan проф.піни, шпаклівки "Ірком-Колор", суміші Кнауф, монтажної піни, універсального силікону, гіпсової штукатурки, водно-дисперсійного пігментного концентрату "Farbex Color", обсяг постачання 481875,00г рн (крім того ПДВ - 96375,00 грн); ПП «Ковель-Будпостач» бетону М-350, блоків перестіночних, портландцементу, розчину М-100, піска митого, обсяг постачання 180128,6 грн (крім того ПДВ - 36025,73 грн); ТзОВ «Ав метал груп» арматури в асортименті, круга, труб в асортименті, обсяг постачання 19865,46 грн (крім того ПДВ - 3973,09 грн); ТОВ "ДЖАВЕЛІНКА ПАРТС" комплекту гальмівних колодок (дискових), амортизатора, пильника, рейок рульових, фільтра паливного та повітряного, тросу ручного гальма, сайлентблоків, обсяг постачання 13130,83 грн (крім того ПДВ - 2626,16 грн); ТОВ "Епіцентр К" ролет День-Ніч, фарби інтер`єрної, барвника, плінтуса, вішаків для одягу, плитка для підлоги, покриття для підлоги, обсяг постачання 129184,9 грн (крім того ПДВ - 25836,98 грн); ТОВ "КЕРБІС" коннектора CN 40, пристрою GPRS моніторингу для інверторів Solis (DLS-G), пристрою регулювання генерації Solis EPM3-5G-Plus, саморізів, кабеля, обсяг постачання 80086,02 грн (крім того ПДВ - 16017,20 грн); ТОВ"ФТД-РИТЕЙЛ", магазин "Фокстрот" кавомашини DELONGHI ETAM 29.660 SB, обсяг постачання14165,83 грн (крім того ПДВ - 2833,16 грн); ТОВ "УКРКАР ГРУП" фільтрів паливних, повітряних, оливних, подушок двигуна, підшипників, обсяг постачання 40730,81 грн (крім того ПДВ - 8146,16 грн); УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ монтажні роботи, обсяг постачання 5474,52 грн (крім того ПДВ - 1094,90грн); ФОП ОСОБА_5 установки кондиціонера, шафи настінної, патч-панелей, кондиціонера OLMO, полки консольної шафи настінної, кондиціонера CooperHunter, обсяг постачання 122290,8 гр (крім того ПДВ - 24458,17 грн); ФОП ОСОБА_6 циліндра гнальма УАЗ 452,469, акумулятора, обсяг постачання 4414,94 грн (крім того ПДВ - 882,98 грн).

Враховуючи відсутність документального підтвердження використання у господарській діяльності товариства та/або реалізації вищевказаних ТМЦ та/або відображення їх на залишках у бухгалтерському обліку, ТОВ «В.О.В. Євроцентр» в порушення п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість за період грудень 2021 грудень 2022 року на загальну суму на суму 166 550 грн.

Відповідно до п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

З наведених підстав представник відповідача вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято правомірно та обгрунтовано, у зв`язку із чим просить у задоволенні позову відмовити повністю.

У відповіді на відзив позивач просив задовольнити позовні вимоги повністю з підстав наведених у позовній заяві (а.с.35-37, том 2).

Перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини.

ГУ ДПС у Волинській області на підставі наказу від 27.03.2023 №544-п, направлень на перевірку від 28.03.2023 №815 та №816 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «В.О.В. Євроцентр» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередньому звітному періоді з грудня 2021 року, про що складено акт від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373 (а.с.9-22, том 1).

В акті перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373 контролюючим органом зроблено висновок про порушення позивачем пункту 198.5 г) статті 198, пункту 201.10 статті 201 ПК України, а саме встановлено завищення суми від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на суму 1200786,00 грн, в т.ч. за лютий 2023 року.

01.06.2023 позивачем були подані заперечення №18 на вказаний акт перевірки, за результатами розгляду яких ГУ ДПС у Волинській області листом від 16.06.2023 №1575/12/03-20-07-02-12 висновок акту перевірки залишено без змін, а заперечення без задоволення (а.с.23-26, том 1)

В подальшому, ГУ ДПС у Волинській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за лютий 2023 року на суму 1200 786,00 грн (а.с.7, том1).

Вважаючи вищевказане податкове повідомлення-рішення протиправним позивач звернувся в суд з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. (пункт 75.1 статті 75 ПК України ).

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

За приписами підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених урозділі Vцього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Позивач не заперечує наявність підстав для проведення документальної позапланової перевірки.

Вирішуючи питання щодо правомірності прийнятого відповідачем за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «В.О.В. Євроцентр» податкового повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702, суд зазначає наступне.

Згідно з підпунктами 14.1.18, 14.1.178, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до нормрозділу Vцього Кодексу; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно зрозділом Vцього Кодексу.

Відповідно до підпунктів а та б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/ орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

За правилами пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленоюпунктом 193.1статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198 ПК України).

Пунктом 198.5 статті 198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно допункту 189.1статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно достатті 196цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбаченихпідпунктом 196.1.7пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197,підрозділу 2розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбаченихпідпунктом 197.1.28пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбаченихпунктом 197.11статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбаченихпунктом 189.9статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладнихподатковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтвердженімитними деклараціями(тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченимипунктом 201.11статті 201 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За приписами пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Право на нарахування податкового кредиту при придбанні товару (послуг) виникає у платника податків, якщо таке придбання здійснюється з метою використання їх в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, при цьому до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів/послуг, а підставою для нарахування податкового кредиту є видана зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна із заповненням всіх обов`язкових реквізитів.

Крім того, пунктом 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 44.2 статті 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно доЗакону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Згідно з пунктом 85.2 статті 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Пунктом 85.4 статті 85 ПК України передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності). Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.

Згідно з частинами першою - третьою статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон №996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення №88), згідно з якими первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до пункту 2.4 Положення №88 первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (підпункти 2.15, 2.16 пункту 2 Положення №88).

При цьому, податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, які повинні складатися за наслідками тієї чи іншої господарської операції. Таким чином, будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. Тобто для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту (податкових зобов`язань).

Така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду України від 27.10.2015 №21-1555а15 та від 22.09.2015 №21-1526а15 та узгоджуються з правовим висновком у постанові Верховного Суду від 20.02.2018 у справі №814/328/15.

Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності. При цьому, право на бюджетне відшкодування частини від`ємного значення виникає лише у разі фактичної сплати податку на додану вартість в ціні придбаного товару (робіт, послуг) отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.

Аналогічний висновок викладений також у постановах Верховного Суду від 19.06.2018 р. №К/9901/3749/18 (справа №806/4988/13-а), від 15.05.2019 №К/9901/27906/18 (справа №П/811/2507/14).

У свою чергу, обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованих витрат та податкового кредиту первинними документами покладається на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він виступає суб`єктом, який використовує при обчисленні кінцевої суми податку, що підлягає сплаті до бюджету, суму податкового кредиту з ПДВ, визначену постачальником, та зменшує оподатковуваний дохід на вартість товарів (робіт, послуг), визначену продавцем.

Отже, позивач не позбавляється обов`язку спростувати викладені відповідачем доводи та довести свої заперечення проти оскаржуваного рішення, дій бездіяльності.

Так, в ході проведених перевірок було встановлено, що з 25.04.2019 у власності ТОВ «В.О.В. Євроцентр» перебувають наступні об`єкти нерухомості:

- приміщення під МРЕВ - площею 431,8 кв м, , овочесховище - площею 18,9 кв м, що знаходиться за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 133;

- будка для охорони - площею 51,3 кв м, будівля магазину-бару - площею 84,3 кв м, автопавільон - площею 119,5 кв м, адмінбудинок - площею 119,5 кв м, виробнича будівля - площею 387,3 кв., будівля фарбувальної камери - площею 195,9 кв м, будівля мийки - площею 380,0 кв м, павільон Ковельської СТО - площею 188,5 кв м, площадка для автомобілів - площею 188,5 кв м, прохідна-експерти - площею 188,5 кв м, сарай - площею 188,5 кв м, що знаходяться за адресою м. Ковель, вул. Володимирська, 135.

Вищенаведені основні засоби відображено підприємством на бухгалтерському рахунку 103 «Будинки та споруди».

Відповідно до акта обстеження нежитлових приміщень від 20.05.2019 проведено обстеження вищевказаних нежитлових приміщень, що належать на праві власності ТОВ «В.О.В. Євроцентр», за результатами якого встановлено ряд дефектів, недоліків, несправностей на вказаних об`єктах згідно переліку, які, в цілому, не перешкоджають використанню цих об`єктів за цільовим призначенням, однак потребують негайного усунення, у зв`язку з чим 20.05.2019 ТОВ «В.О.В. Євроцентр» прийнято рішення за №9 про проведення поточних ремонтних робіт на вищевказаних обєктах (а.с.172-176, том 1).

Як вбачається з акта перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373, перевіркою встановлено, що при виконанні ремонтних робіт власних основних засобів ТОВ «В.О.В. Євроцентр», а саме будівлі МРЕВ, автопавільйону та адмінбудинку, згідно актів списання за період грудень 2021 лютий 2023 року, списано будівельних матеріалів на загальну суму 4046729,00 грн, а саме згідно наступних актів: №12 від 31.12.2021 на суму 3269086,85 грн; №1 від 31.01.2023 на суму 46992,88 грн; №13 від 30.12.2022 на суму 46992,88 грн; №12 від 10.12.2022 на суму 36882,47 грн; №11 від 30.11.2022 на суму 16376,67 грн; №9 від 31.10.2022 на суму 83391,24 грн; №7 від 31.08.2022 на суму 45858,34 грн; №8 від 30.09.2022 на суму 3171,30 грн; №6 від 30.06.2022 на суму 1000,00 грн; №5 від 20.06.2022 на суму 87332,17 грн; №4 від 31.05.2022 на суму 23062,50 грн; №3 від 30.04.2022 на суму 60462,50 грн; №2 від 28.02.2022 на суму 265848,44 грн; №1 від 03.01.2022 на суму 57049,22 грн; №2 від 28.02.2023 на суму 3221,62 грн (а.с.212-235, том 1).

Згідно договорів цивільно-правового характеру від 01.10.2021 (які було надано для перевірки) ТОВ «В.О.В. Євроцентр» залучено для проведення ремонтних робіт нежитлових приміщень 4 особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (а.с.178-193, том 1).

Разом з тим, під час проведення перевірки ТОВ «В.О.В. Євроцентр», посадовим особам контролюючого органу не було надано актів виконаних робіт, актів приймання передачі будівельних матеріалів на будівництво (щодо виконання ремонтних робіт).

Крім того, згідно даних аналітично-інформаційної системи «Податковий блок» встановлено відсутність за 102 ознакою доходів в базі даних 1ДФ, щодо здійснення оплати робіт (послуг) ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 відповідно до вищевказаних договорів (а.с.12-13).

Відповідно до частини статті 164 ПК України, 102 ознака доходу суми винагород та інших виплат, нарахованих(виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.

Таким чином, у зв`язку з ненаданням для перевірки актів виконаних робіт, актів приймання передачі будівельних матеріалів на будівництво податковий орган не мав можливості встановити реальну кількість затрачених будівельних матеріалів для проведення ремонтних робіт, підтвердити хто виконував ремонтні роботи та якими силами виконувались ремонтні роботи власних основних засобів ТОВ «В.О.В. Євроцентр», а саме: будівлі МРЕВ, автопавільйону та адмінбудинку, у зв`язку з чим податковим органом правомірно зроблено висновок про порушення товариством пункту 198.5 г) статті 198, пункту 201.10 статті 201 ПК України у зв`язку з чим занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 756266,00 грн, а саме: за грудень 2021 року на суму ПДВ 610474,00 грн, січень 2022 року на суму ПДВ 11409,84 грн, лютий 2022 року на суму ПДВ 53169,68 грн, квітень 2022 року на суму ПДВ 12092,50 грн, травень 2022 року на суму ПДВ 4612,5 грн, червень 2022 року на суму ПДВ 17666,43 грн, серпень 2022 року на суму ПДВ 9171,67 грн, вересень 2022 року на суму ПДВ 634,26 грн, жовтень 2022 року на суму ПДВ 16 783,75 грн, листопад 2022 року на суму ПДВ 3275,33, грудень 2022 року на суму ПДВ 16775,07 грн, січень 2023 року на суму ПДВ 200,00 гри, що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

Крім того, перевіркою встановлено, що ТОВ «В.О.В. Євроцентр» придбало у ТОВ «КЕРБІС» обладнання для генеруючої електричної установки за договором купівлі-продажу обладнання №12 К/П від 12.11.2021 (а.с.237-238, том 1). Ціна обладнання 1 788 695,70 грн (в т.ч. ПДВ 20%) та за договором не включає в себе вартість поставки обладнання, його монтаж та інші матеріали для виконання монтажу (силовий кабель, тощо).

Згідно видаткової накладної №43 від 07.12.2021 ТОВ «КЕРБІС» в адресу ТОВ «В.О.В. Євроцентр» поставив PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540Wp, Mono в кількості 234 шт. за ціною з ПДВ 5856,60 грн на загальну суму 1370 444,40 (в т. ч. ПДВ 228407,40 грн) (а.с.198, том 1). Поставка підтверджується товарно-транспортною накладною №43 від 07.12.2021 (а.с.199, том 1).

Як вбачається з акта перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373, PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono, згідно наданих оборотно-сальдових відомостей відображено підприємством в бухгалтерському обліку на рахунку 1521 «Придбанні/ виготовлення основних засобів» в кількості 234 шт. в сумі 1 142 037,00 грн (без ПДВ), що свідчить про придбання товару, але не введення його в експлуатацію.

Для забезпечення повної комплектації та можливості виробництва електроенергії сонячними батареями (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) ТОВ «В.О.В. Євроцентр» у перевіряємий період у ТОВ «КЕРБІС» було придбано також комплектуючі на загальну суму 293512,70 грн (в т. ч. ПДВ 48918,78 грн) згідно наступних видаткових накладних:

- №45 від 13.12.2021 ТОВ «КЕРБІС» поставив в адресу ТОВ «В.О.В. Євроцентр» МС-4 коннектори CN 40 (U-type, 6 mm2) в кількості 30 шт., Пристрій GPRS моніторингу для інверторів Solis (DLS-G) в кількості 2 шт., Пристрій регулювання генерації Solis EPM3-5G-Plus в кількості 1 шт., Інвертор мережевий Solis-30K-5G-DS (30 кВт, З фази, З МРРТ) в кількості 2 шт., Сонячний кабель КВЕ DB+ чорний, 6 mm2, 500 м (Німеччина) в кількості 1 бухт, Сонячний кабель КВЕ DB+ червоний, 6 mm2, 500 м (Німеччина) в кількості 1 бухт, на загальну суму видаткової накладної 105 663,70 грн (в т.ч. ПДВ - 17 610,62 грн);

- №6 від 23.02.2022 ТОВ «КЕРБІС» поставив в адресу ТОВ «В.О.В. Євроцентр» саморіз м/п пкр гостр. 4,2* 19 (12 тис.шт) оц. (код 203) в кількості 1500 шт., щит ЩР1 в кількості 1 шт., та інші комплектуючі на загальну суму видаткової накладної 148 868,80 грн (в т.ч. ПДВ 24811,47 грн);

- №9 від 23.02.2022 ТОВ «КЕРБІС» поставив в адресу ТОВ «В.О.В. Євроцентр» кабель АВБбШв 4x120-1 в кількості 0,104 км., кабель ВВГнгд 5x70 в кількості 0,003 км., накінечник кабельний мідний 10 шт, накінечник кабельний алюмінієвий 8 шт, на загальну суму видаткової накладної 38 980,20 грн (в т.ч. ПДВ - 6496,70 грн) (а.с.194-196,200, том 1).

Оплата за PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono та комплектуючі до нього проведена платіжними дорученням: №794 від 23.02.2022 на суму 254532,50грн, №834 від 27.05.2022 на суму 38980,20грн, №721 від 17.11.2021 на суму 350000,00 грн, №723 від 24.11.2021 на суму 1200000,00 грн.

Перевіркою також встановлено, що ТОВ «В.О.В. Євроцентр» орендує у фізичної особи ОСОБА_7 частину даху під монтаж сонячних батарей для генерування електроенергії згідно договору оренди від 07.12.2021 №07/12, що підтверджується також актом приймання-передачі приміщення від 07.12.2021 (а.с.202-204, том 1).

В ході проведення перевірки також встановлено, що дане обладнання надавалось в оренду для ПП «ПРИВАТБУД» за договором оренди обладнання №15/2022 від 01.03.2022, згідно якого розмір орендної плати за об`єкт оренди становить 300 000 грн, в тому числі ПДВ 50 000 грн визначається у актах наданих послуг, які підписуються та скріплюються печатками сторін один раз на місяць. Передача майна в оренду здійснюється сторонами за актом приймання - передавання.

Згідно акта списання товарів від 31.12.2021 №12 (а.с.235, том 1) комплектуючі: інвертор мережевий в кількості 2 шт на суму 174 016,75 грн, сонячний кабель в кількості 2 шт. на суму 39 196,00 грн було списано на автопавільйон, адмінбудинок, будівлю МРЕВ, що не відповідає дійсності та свідчить про не використання сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та усіх вищеописаних комплектуючих в господарській діяльності ТОВ «В.О.В. Євроцентр».

До перевірки було надано обороти по рахунку 1521 згідно якого сонячні батареї (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) наявні на залишку, однак згідно фінансової звітності малого підприємства станом на 31 грудня 2022 року ця сума не відображена у рядку 1005 на кінець звітного періоду, як незавершені капітальні інвестиції.

Враховуючи вищенаведене, ТОВ «В.О.В. Євроцентр» не підтверджено наявність сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та їх комплектуючих як незавершена капітальна інвестиція, чим порушено пункт 198.5 г) статті 198, пункту 201.10 статті 201 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 277326,00 грн за звітний період грудень 2022 року.

Перевіркою також було встановлено розбіжність у придбаних ТМЦ, які під час проведення інвентаризації, згідно інвентаризаційного опису та оборотно-сальдових відомостей, не були встановлені на залишках, а також згідно наданих під час перевірки актів списання не були списані, та не були реалізовані згідно наданої первинної документації та згідно даних ЄРПН.

Так, в складі податкового кредиту за період грудень 2021 грудень 2022 року відображено операції з придбання на загальну суму ПДВ 259587 грн у:

ДП "Регіон - Інвест" щебеню базальтового в асортименті, обсяг постачання 12 231,50 грн (крім того ПДВ - 2446,3 грн);

ПП "Дахпрофцентр" листа профільованого, стартових планок, коньки, обсяг постачання 27890,96 грн (крім того ПДВ - 5578,19 грн);

ПП "Ковель-Будпостач" бетону, послуги бетононасоса, обсяг постачання 74883,33 грн (крім того ПДВ - 14976,67 грн);

ПП "МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ "ТЕПЛОСВІТ" гільз для універсальних багатошарових труб, кутника з`єднуючого, муфти з`єднуючої, перехідника, трійника із внутрішньою різьбою, редукційного, універсальної багатошарової труби, обсяг постачання 80165,83 грн (крім того ПДВ - 16033,17 грн);

ПП ФІРМА "АСТОН" жалюзі захисні (ролети), обсяг постачання 11416,67 грн (крім того ПДВ 2283,33 грн);

ТОВ "МІКС-БУД КОВЕЛЬ" портландцементу ПЦ, фарб, Tytan проф.піни, шпаклівки "Ірком-Колор", суміші Кнауф, монтажної піни, універсального силікону, гіпсової штукатурки, водно-дисперсійного пігментного концентрату "Farbex Color", обсяг постачання 481875,00г рн (крім того ПДВ - 96375,00 грн);

ПП «Ковель-Будпостач» бетону М-350, блоків перестіночних, портландцементу, розчину М-100, піска митого, обсяг постачання 180128,6 грн (крім того ПДВ - 36025,73 грн);

ТзОВ «Ав метал груп» арматури в асортименті, круга, труб в асортименті, обсяг постачання 19865,46 грн (крім того ПДВ - 3973,09 грн);

ТОВ "ДЖАВЕЛІНКА ПАРТС" комплекту гальмівних колодок (дискових), амортизатора, пильника, рейок рульових, фільтра паливного та повітряного, тросу ручного гальма, сайлентблоків, обсяг постачання 13130,83 грн (крім того ПДВ - 2626,16 грн);

ТОВ "Епіцентр К" ролет День-Ніч, фарби інтер`єрної, барвника, плінтуса, вішаків для одягу, плитка для підлоги, покриття для підлоги, обсяг постачання 129184,9 грн (крім того ПДВ - 25836,98 грн);

ТОВ "КЕРБІС" коннектора CN 40, пристрою GPRS моніторингу для інверторів Solis (DLS-G), пристрою регулювання генерації Solis EPM3-5G-Plus, саморізів, кабеля, обсяг постачання 80086,02 грн (крім того ПДВ - 16017,20 грн);

ТОВ"ФТД-РИТЕЙЛ", магазин "Фокстрот" кавомашини DELONGHI ETAM 29.660 SB, обсяг постачання14165,83 грн (крім того ПДВ - 2833,16 грн);

ТОВ "УКРКАР ГРУП" фільтрів паливних, повітряних, оливних, подушок двигуна, підшипників, обсяг постачання 40730,81 грн (крім того ПДВ - 8146,16 грн);

УПРАВЛІННЯ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ монтажні роботи, обсяг постачання 5474,52 грн (крім того ПДВ - 1094,90грн);

ФОП ОСОБА_5 установки кондиціонера, шафи настінної, патч-панелей, кондиціонера OLMO, полки консольної шафи настінної, кондиціонера CooperHunter, обсяг постачання 122290,8 гр (крім того ПДВ - 24458,17 грн);

ФОП ОСОБА_6 циліндра гнальма УАЗ 452,469, акумулятора, обсяг постачання 4414,94 грн (крім того ПДВ - 882,98 грн).

Разом з тим, як вбачається з акта перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373, товариством під час проведення перевірки на вимогу контролюючого органу не було надано документального підтвердження використання у господарській діяльності товариства та/або реалізації вищевказаних ТМЦ та/або відображення їх на залишках у бухгалтерському обліку.

Таким чином, враховуючи відсутність документального підтвердження використання у господарській діяльності товариства та/або реалізації вищевказаних ТМЦ та/або відображення їх на залишках у бухгалтерському обліку, ТОВ «В.О.В. Євроцентр» в порушення п.198.5 г) ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість за період грудень 2021 грудень 2022 року на загальну суму ПДВ 166 550 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, в ході проведення перевірки відповідачем 28.03.2023, 30.03.2023 та 03.04.2023 були надіслані запити позивачу про надання: інформації та належним чином завірених копій первинних документів щодо здійснення товариством господарської діяльності; пояснень та документального підтвердження товариством по списанню запчастин та будматеріалів, відповідно до укладених договорів підряду; пояснень та документального підтвердження товариством по сонячних батареях, відповідно до укладених договорів підряду.

На вищезазначені запити платником до перевірки відповідь та запитувані документи надано не в повному обсязі.

На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, враховуючи специфіку таких операцій та договорів, що їх регламентують, підприємство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Складання первинних документів здійснюється з врахуванням сутності господарської операції (відносин); відповідності змісту операції, що зафіксовані в документах, реальним обставинам.

Відтак правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.

Позивачем не надано суду належних і допустимих доказів, які б спростовували висновки контролюючого органу відображені в акті перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373. Зокрема, ні контролюючому органу (під час перевірки) ні суду не надано документів, які б підтверджували використання товариством будівельних матеріалів (їх кількість та перелік) для проведення ремонтних робіт власних основних засобів ТОВ «В.О.В. Євроцентр», а саме: будівлі МРЕВ, автопавільйону та адмінбудинку (актів виконаних робіт, актів приймання передачі будівельних матеріалів на будівництво); документів, які б підтверджували використання сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та комплектуючих до них в господарській діяльності ТОВ «В.О.В. Євроцентр».

Документів, які б підтверджували використання у господарській діяльності товариства та/або реалізації вищевказаних ТМЦ та/або відображення їх на залишках у бухгалтерському обліку ні контролюючому органу, ні суду, не надано також.

Суд погоджується з доводами контролюючого органу, що зі змісту договорів цивільно-правового характеру (а.с. 178-191, том 1) є незрозумілим їх предмет, вид робіт (послуг), які було виконано (чи не було виконано) виконавцями фізичними особами, об`єм виконання робіт та терміни їх виконання. Так, в ході проведення перевірки ТОВ «В.О.В. Євроцентр» не надано актів виконаних робіт, актів приймання-передачі будівельних матеріалів на будівництво (чи ремонтні роботи). Таким чином, не можливо встановити (підтвердити) реальну кількість затрачених будівельних матеріалів для проведення ремонтних робіт, якщо такі мали місце.

Суд критично ставиться до пояснень позивача про те, що у зв`язку з відсутністю у товариства складських приміщень та місць для зберігання, товариство змушене укладати договори та передавати своє майно на тимчасове зберігання іншим суб`єктам, а усі придбані товариством товари та матеріали є у наявності, проте роззосереджені на різних площадках для належного зберігання, оскільки до суду не надано жодних доказів укладення позивачем договорів про передачу майна на тимчасове зберігання іншим суб`єктам.

Суд вважає за належне також вказати, що позивач у позовній заяві, обґрунтовуючи протиправність спірного рішення, наводить доводи щодо його протиправності лише в частині правомірності списання та використання у господарській діяльності товариства будівельних матеріалів для проведення ремонту нежитлових приміщень, а саме: будівлі МРЕВ, автопавільйону та адмінбудинку, згідно актів списання за період грудень 2021 лютий 2023 року на суму 4 046729,00 грн.

Разом з тим, обґрунтування протиправності спірного рішення в частині, що стосується використання сонячних батарей (PV модуль JA Solar JAM72S30-540/MR 540 Wp, Mono) та комплектуючих до них в господарській діяльності товариства на суму заявленого до відшкодування ПДВ 277326,00 грн та в частині використання у господарській діяльності товариства та/або реалізації вищевказаних ТМЦ та/або відображення їх на залишках у бухгалтерському обліку на суму ПДВ 166 550 грн позивач у позовній заяві не наводить та доказів на спростування висновків контролюючого органу не надає.

Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно зроблено висновки в акті перевірки, що при визначенні суми податкового кредиту за лютий 2023 року встановлено завищення від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р. 16 декларації) в сумі 1200142,00 грн, в т. ч. за лютий 2023 року в сумі 1 200 142 грн внаслідок наступних порушень: заниження податкових зобов`язань всього в сумі 1 200 786 грн, в т.ч. за грудень 2021 року на суму ПДВ 1 007899,00 грн, січень 2022 року на суму ПДВ 19508,00 грн, лютий 2022 року на суму ПДВ 63962,00 грн, квітень 2022 року на суму ПДВ 12093,00 грн, травень 2022 року на суму ПДВ 9788,00 грн, червень 2022 року на суму ПДВ 20113,00 грн, серпень 2022 року на суму ПДВ 12073,00 грн, вересень 2022 року на суму ПДВ 9151,00 грн, жовтень 2022 року на суму ПДВ 18165,00 грн, листопад 2022 року на суму ПДВ 6242, 00 грн, грудень 2022 року на суму ПДВ 20948,00 грн, січень 2023 року на суму ПДВ 200,0 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на суму 1200 786,00 грн, в т.ч. за лютий 2023 року.

З урахуванням встановлених судом фактичних обставин справи та аналізу норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що викладені в акті перевірки від 12.04.2023 №5447/07-02/37373373 висновки контролюючого органу є підставними, у зв`язку з чим оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702 винесене правомірно, а тому в задоволенні позову належить відмовити.

Керуючись ст.ст. 243-246, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю В.О.В. Євроцентр до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.07.2023 №0089210702, відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю В.О.В. Євроцентр (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Володимирська, буд. 135, код ЄДРПОУ 37373373).

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, буд. 4, код ЄДРПОУ 44106679).

Суддя Т.М. Димарчук

Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено22.01.2024
Номер документу116425288
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —140/30706/23

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні