печерський районний суд міста києва
Справа № 757/1915/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2024 року
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва: ОСОБА_1 ,
при секретарі: ОСОБА_2 ,
за участю:
прокурора: ОСОБА_3 ,
захисника - адвоката: ОСОБА_4 ,
підозрюваного: ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, у кримінальному провадженні № 62020140000001195 від 06.10.2020 року, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 , за погодженням прокурора другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, у кримінальному провадженні № 62020140000001195 від 06.10.2020 року.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62020140000001195 від 06.10.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 368, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 365 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, діючи за попередньою змовою групою осіб з посадовими особами органу місцевого самоврядування, лісових господарств, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби здійснили неправомірні дії, пов`язані з виділенням та приватизацією земельних ділянок у межах лісового фонду ДП «Надвірнянське ЛГ» та ДП «Ворохтянське ЛГ» в населених пунктах Бистриця, Поляниця, Микуличин, Хомяківка, Стримба, Зелена Івано-Франківської області, а також вздовж річки Бистриця.
Крім того, встановлено що наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №32-то від 08.04.2019 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , призначено на посаду першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківський області.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» (в редакції від 05.08.2018) правоохоронними органами є органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 (в редакції від 17.09.2019), зокрема п. 1 визначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 910-р погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до ст. 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення (в редакції від 20.11.2019) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (статті 52 - 53-4, 54-56, 104-1, 108 та 188-5).
Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» (в редакції від 05.08.2018), ст. ст. 7, 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» (в редакції від 28.12.2015) співробітники Головного управління Держгеокадастру у Львівській області здійснюють правозастосовні та правоохоронні функції у зв`язку з чим ОСОБА_5 , як перший заступник начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківський області, є працівником правоохоронного органу. Окрім цього, ОСОБА_5 , обіймаючи в органі державної влади посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій є службовою особою.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 55 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Частиною 1 ст. 57 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) визначено, що земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства. При цьому, згідно з частиною 2 вказаної статті (в редакції від 17.11.2019) порядок використання земель лісогосподарського призначення визначається законом.
Пунктом «ґ» ч. 4 ст. 84 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) визначено, що до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Пунктом «в» частини 3 вказаної статті (в редакції від 17.11.2019) визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Частиною 8 ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) передбачено, що Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу, та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно з ч. 2 ст. 149 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Частиною 9 статті 149 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) визначено, що Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та суб`єктів господарювання залізничного транспорту загального користування у зв`язку з їх реорганізацією шляхом злиття під час утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" і земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти газотранспортної системи, що передаються суб`єкту господарювання у зв`язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу, крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.
При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Пунктом «б» ч. 1 ст. 164 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) передбачено, що охорона земель включає захист лісових земель та чагарників від необґрунтованого їх вилучення для інших потреб.
Частиною 1 ст. 198 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) визначено, що кадастрові зйомки - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок. Пунктом «б» ч. 2 ст. 198 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) передбачено, що кадастрова зйомка включає погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами.
Згідно з ч. 6 ст. 1 Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019) Земельна лісова ділянка - земельна ділянка лісового фонду України з визначеними межами, яка надається або вилучається у землекористувача чи власника земельної ділянки для ведення лісового господарства або інших суспільних потреб відповідно до земельного законодавства.
Статтею 7 Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019) визначено, що ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до ст. 8 Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019) у державній власності перебувають усі ліси України, крім лісів, що перебувають у комунальній або приватній власності. Право державної власності на ліси набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій відповідно до закону.
Згідно з п. 5 статті 27 Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019)
Кабінет Міністрів України у сфері лісових відносин передає у власність, надає у постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності.
Статтею 48 Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019) визначено, що у матеріалах лісовпорядкування дається якісна і кількісна характеристика кожної лісової ділянки, комплексна оцінка ведення лісового господарства, що є основою для розроблення на засадах сталого розвитку проекту організації та розвитку лісового господарства відповідного об`єкта лісовпорядкування. Проект організації та розвитку лісового господарства передбачає екологічно обґрунтоване ведення лісового господарства і розробляється відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють організацію лісовпорядкування. У проекті організації та розвитку лісового господарства визначаються і обґрунтовуються основні напрями організації і розвитку лісового господарства об`єкта лісовпорядкування з урахуванням стану та перспектив економічного і соціального розвитку регіону.
Згідно з п. 5 Розділу VIIІ «Прикінцеві положення» Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019) до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
За змістом пункту 1.1 Інструкцій про порядок створення і розмноження лісових карт, затвердженою Державним комітетом СРСР по лісовому господарству 11 грудня 1986 року, планшети лісовпорядкувальні належать до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування, а частина друга зазначеної Інструкції присвячена процедурі їх виготовлення.
Планово-картографічні матеріали лісовпорядкування складаються на підставі натурних лісовпорядних робіт та камерального дешифрування аерознімків, містять детальну характеристику лісу.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про землеустрій» (в редакції від 20.10.2019) погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
Статтею 35 Закону України «Про землеустрій» (в редакції від 20.10.2019) передбачено, що інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.
Склад технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель визначено статтею 57 Закону України «Про землеустрій» (в редакції від 20.10.2019).
Згідно з ч. 13 ст. 186 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації. У разі проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується також сільською, селищною, міською радою (крім випадків проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення земель державної власності). У разі якщо на підставі матеріалів інвентаризації здійснюються формування земельних ділянок за рахунок земель державної та комунальної власності, визначення їх угідь, а також віднесення таких земельних ділянок до певних категорій, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (крім технічної документації, за якою проводиться інвентаризація масиву земель сільськогосподарського призначення) погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 19 ст. 186 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019) документація із землеустрою подається для проведення державної експертизи землевпорядної документації у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про державну експертизу землевпорядної документації».
Згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» (в редакції від 27.06.2015) обов`язковій державній експертизі підлягають проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів.
Частиною 1 ст. 79-1 Земельного кодексу України (в редакції від 17 .11.2019) визначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Частиною 2 вищевказаної статті (в редакції від 17.11.2019) передбачено, що формування земельних ділянок здійснюється шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом.
Частиною 1 статті 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (в редакції від 17.10.2019) визначено, що на кадастровому плані земельної ділянки відображаються: площа земельної ділянки; зовнішні межі земельної ділянки (із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності); координати поворотних точок земельної ділянки; лінійні проміри між поворотними точками меж земельної ділянки; кадастровий номер земельної ділянки; кадастрові номери суміжних земельних ділянок (за наявності); межі земельних угідь; межі частин земельних ділянок, на які поширюється дія обмежень у використанні земельних ділянок, права суборенди, сервітуту; контури об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 № 476 затверджено «Порядок проведення інвентаризації земель», у пункті 7 якого передбачено вихідні дані для проведення інвентаризації. При цьому, під час проведення інвентаризації земель можуть використовуватися матеріали дистанційного зондування землі, лісовпорядкування, проекти створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду, схеми формування екомережі, програми у сфері формування, збереження та використання екомережі.
Наказом від 26.05.1995 № 57 Міністерства лісового господарства України «Про створення державних лісогосподарських підприємств у Закарпатській, Івано-Франківській і Чернівецькій областях» прийнято рішення про створення державних лісогосподарських підприємств та держаних лісомисливських господарств в підпорядкуванні Закарпатського, Івано-Франківського і Чернівецького обласних управлінь лісового господарства на правах юридичних осіб згідно з додатками 1, 2, 3. Згідно з переліком підприємств, що створюються в підпорядкуванні Івано-Франківського обласного управління лісового господарства на правах юридичних осіб (додаток 2), у п. 12 визначено Надвірнянський держлісгосп.
Статут Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» (код за ЄДРПОУ 22189564) затверджено наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 20.07.2017 № 302 (далі - Статут).
Згідно з ст. 3.1 підприємство створене з метою ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання та відтворення лісів.
Статтею 3.2 Статуту визначено основні напрямки діяльності, зокрема забезпечення проведення лісового і мисливського упорядкування, збереження в господарстві відповідних картографічних та статистичних матеріалів (3.2.8).
Станом на 25.11.2019 у постійному користуванні Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» знаходилася територія Довжинецького лісництва, межі якої визначено планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування.
Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) від 21.02.2019 № 59 «Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності» прийнято рішення:
1. Провести у 2019 році інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад згідно з додатком 1, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в користуванні державних підприємств, установ та організацій (далі - захід з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності).
2. Укласти договір з державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» на здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності як з одержувачем бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 9 пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з проведення земельної реформи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 № 219.
3. Керівникам головних управлінь Держгеокадастру в областях:
1) надавати вихідні дані державному підприємству «Центр державного земельного кадастру», необхідні для здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності;
2) забезпечити відповідно до вимог законодавства погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, внесення відомостей про земельні ділянки до Державного земельного кадастру та затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;
3) забезпечити організації надходження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, її облік та зберігання у Державному фонді документації із землеустрою;
4) узяти під особистий контроль здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на кожному з етапів, згідно з планом здійснення заходу з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності (додаток 2), та забезпечити опрацювання звітів про фінансування робіт, передбачених планом заходів Держгеокадастру за бюджетною програмою «Проведення земельної реформи» одержувача бюджетних коштів (додаток 3).
4. Управлінню державної експертизи у разі формування земельних ділянок за рахунок особливо цінних земель забезпечити відповідно до вимог законодавства проведення державної експертизи технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Наказом Держгеокадастру від 13.05.2019 № 129 «Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації земель державної власності» внесено зміни до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 № 59, а саме:
1)Пункт 1 викласти в редакції:
«Провести у 2019 році захід з інвентаризації земель державної власності, а саме:
інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах об`єднаних територіальних громад (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій) згідно з додатком 1, що додається;
інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) згідно з додатком 2, що додається.».
2)у підпункті 1 пункту 3 слова «сільськогосподарського призначення» виключити;
3)підпункт 4 пункту 3 викласти в редакції:
«узяти під особистий контроль здійснення заходу з інвентаризації земель державної власності на кожному з етапів, згідно з планом здійснення заходу з інвентаризації земель державної власності (додаток 3 додається), та забезпечити опрацювання звітів про фінансування робіт, передбачених планом заходів Держгеокадастру за бюджетною програмою «Проведення земельної реформи» одержувача бюджетних коштів (додаток 4 додається).».
2. Укласти додаткову угоду до договору з державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» від 21.09.2019 № 12-Г на здійснення заходу з інвентаризації земель державної власності як з отримувачем бюджетних коштів за напрямом, визначеним підпунктом 3 пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з проведення земельної реформи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 № 219.
На виконання вказаного наказу Держгеокадастру, згідно з договором № 12-Г від 21.02.2019, додаткової угоди № 1 від 13.05.2019, технічним завданням на здійснення заходу з інвентаризації земель державної власності (додаток 1 до Додаткової угоди № 1 від 13.05.2019, додаток 1 до Договору № 12-Г від 21.02.2019, затверджено в.о. Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру), Львівським міськрайонним виробничим відділом Львівської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» підготовлено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Бистрицької сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області.
При цьому, вказана технічна документація не містила погодження меж земельних ділянок з суміжними власниками та землекористувачами в порушення вимог п. «б» ч. 2 ст. 198 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019), зокрема ДП «Надвірнянське ЛГ», а також вказаних в плані суміжних землекористувачів громадян, на кадастрових планах не було зазначено кадастровий номер земельних ділянок в порушення ч. 1 ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (в редакції від 17.10.2019), а також не визначено правильно склад угідь.
Незважаючи на вищевказане, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , перебуваючи на посаді першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківський області, 25.11.2019 у невстановлений досудовим розслідуванням час, знаходячись у приміщенні Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківський області, що за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Академіка А. Сахарова, 34, діючи з прямим умислом, будучи обізнаним з вимогами Лісового кодексу України (в редакції від 20.10.2019), Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019), Закону України «Про землеустрій» (в редакції від 20.10.2019), Закону України «Про Державний земельний кадастр» (в редакції від 17.10.2019), іншими законами України та підзаконними нормативно-правовими актами у сфері земельних відносин, усвідомлюючи, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Бистрицької сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області, розроблена Львівським міськрайонним виробничим відділом Львівської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», не містить погодження меж земельних ділянок з суміжними власниками та землекористувачами в порушення вимог п. «б» ч. 2 ст. 198 Земельного кодексу України (в редакції від 17.11.2019), зокрема ДП «Надвірнянське ЛГ», а також вказаних в плані суміжних землекористувачів громадян, на кадастрових планах не зазначено кадастровий номер земельних ділянок в порушення ч. 1 ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (в редакції від 17.10.2019), склад угідь визначено не правильно, за відсутності згоди Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» на вилучення будь-яких земельних ділянок з постійного користування, не маючи повноважень на вилучення земель лісогосподарського призначення, без проведення обов`язкової державної експертизи згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» (в редакції від 27.06.2015), за відсутності будь-якого рішення Кабінету Міністрів України, підписав та видав наказ від 25.11.2019 № 9-1324/15-19-СГ «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації», яким затвердив технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Бистрицької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області загальною площею 103, 1367 гектарів, внаслідок чого із земель лісогосподарського призначення, які перебували у постійному користуванні у Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» згідно з планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, вилучено та віднесено до земель сільськогосподарського призначення наступні земельні ділянки:
- площею 0,1164 га, яка повністю розташована у виділі 22 кварталу 21 Довжинецького лісництва Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» (кадастровий номер 2624080600:01:014:0018), вартістю 1086059,37 грн;
- площею 1,5310 га, яка повністю розташована у виділі 8 кварталу 29 Довжинецького лісництва Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» (кадастровий номер 2624080600:01:014:0014), вартістю 14284853,06 грн.;
- площею 0, 175 га, яка розташована у виділах 20, 23 кварталу 22 Довжинецького лісництва Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» (кадастровий номер 2624080600:01:014:0022), вартістю 1632821,23 грн, із загальної площі 0,4175 га.
У подальшому наказом першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ОСОБА_5 від 27.01.2020 № 9-101/15-20-СГ «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» надано ОСОБА_8 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1, 5310 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0014) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицького сільської ради Надвірнянського району, з метою подальшої передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства (01.03).
Наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 12.05.2020 № 9-537/15-20-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства (01.03), яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району та надано у власність земельну ділянку ОСОБА_8 загальною площею 1, 5310 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0014) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району.
Також наказом першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ОСОБА_5 від 27.01.2020 № 9-100/15-20-СГ «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» надано ОСОБА_9 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 4175 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0022) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району, з метою подальшої передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства (01.03).
У подальшому наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 12.05.2020 № 9-539/15-20-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства (01.03), яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району та надано у власність земельну ділянку ОСОБА_9 загальною площею 0,4175 га, (кадастровий номер 2624080600:01:014:0022) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району.
Разом з цим, наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 13.11.2020 № 9-1751/15-20-СГ «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» надано ОСОБА_10 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 1164 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0018) у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району, з метою подальшої передачі її у власність для індивідуального садівництва (01.05).
Після цього, наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 17.12.2020 № 9-2087/15-20-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_10 для індивідуального садівництва (01.05), яка розташована за межами населених пунктів Бистрицького сільської ради Надвірнянського району та надано у власність ОСОБА_10 земельну ділянку площею 0, 1164 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0018) для індивідуального садівництва із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району.
В рамках вказаного кримінального провадження, 05.01.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженцю м. Копичинці Гусятинського району Тернопільської області, мешканцю АДРЕСА_1 , громадянину України, в порядку і з підстав, визначених ст. ст. 276-278 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України.
Необхідність застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави обумовлюється є наявністю обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 тяжкого злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі, а також наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу технічними засобами.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави з викладених у ньому підстав та просив його задовольнити.
Захисник - адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні щодо задоволення клопотання заперечував, просив застосувати більш м`який запобіжний захід.
Підозрюваний в судовому засіданні щодо задоволення клопотання заперечував, підтримав свого захисника.
Заслухавши пояснення прокурора, захисника, підозрюваної, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62020140000001195 від 06.10.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 368, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 365 КК України.
В рамках вказаного кримінального провадження, 05.01.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженцю м. Копичинці Гусятинського району Тернопільської області, мешканцю АДРЕСА_1 , громадянину України, в порядку і з підстав, визначених ст. ст. 276-278 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України.
Під час проведення слідчих (розшукових), негласних слідчих (розшукових), процесуальних дій у вказаному кримінальному провадженні здобуто достатньо підстав для підозри ОСОБА_11 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, що підтверджується наступними доказами:
- наказом Державної служби України з питань геодеозії, картографії та кадастру №59 від 21.02.2019 про проведення на території визначених об`єднаних територіальних громад інвентаризації несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться у постійному користуванні державних підприємств, установ, організацій;
- Наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-1324/15-19-СГ від 25.11.2019, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Бистрицької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області загальною площею 103, 1367 гектарів, внаслідок чого із земель лісогосподарського призначення, які перебували у постійному користуванні у Державного підприємства «Надвірнянське лісове господарство» згідно з планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, вилучено та віднесено до земель сільськогосподарського призначення;
- Висновком експерта за результатами проведення судової земельно-технічної та експертизи з питань землеустрою №2352-Е від 19.12.2023 згідно якого встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером 2624080600:01:014:0018, що розташована за межами населеного пункту с. Бистриця, Полянської сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області згідно планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування 2008 року (коригування 2015) повністю накладається на землі Довжинецького лісництва виділу 22 кварталу 21 ДП «Надвірнянське лісове господарство» ДП «Ліси України», а документація із землеустрою не відповідає вимогам земельного законодавства та іншим нормативно-правовим актам з питань землеустрою та землевпорядкування;
- Висновком експерта за результатами проведення судової земельно-технічної та експертизи з питань землеустрою №2353-Е від 18.12.2023 згідно якого встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером 2624080600:01:014:0014, що розташована за межами населеного пункту с. Бистриця, Полянської сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області згідно планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування 2008 року (коригування 2015) повністю накладається на землі Довжинецького лісництва виділу 8 кварталу 29 ДП «Надвірнянське лісове господарство» ДП «Ліси України», а документація із землеустрою не відповідає вимогам земельного законодавства та іншим нормативно-правовим актам з питань землеустрою та землевпорядкування;
- Висновком експерта за результатами проведення судової земельно-технічної та експертизи з питань землеустрою №2346Е від 25.12.2023 згідно якого встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером 2624080600:01:014:0022, що розташована за межами населеного пункту с. Бистриця, Полянської сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області згідно планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування 2008 року (коригування 2015) частково накладається на землі Довжинецького лісництва виділу 20 та 23 кварталу 22 ДП «Надвірнянське лісове господарство» ДП «Ліси України», а документація із землеустрою не відповідає вимогам земельного законодавства та іншим нормативно-правовим актам з питань землеустрою та землевпорядкування;
- Відповіддю на запит із філії «Надвірнянське лісове господарство державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» №01-2/1554 від 28.12.2023 про те, що у період з 2008 по 2023 роки не приймалися будь-які рішення, а також не надавалися погодження, пов?язані з вилученням земель лісогосподарського призначення, розташованих у кварталі 21 виділи 18, 19, 20, 21, 22, кварталі 22 виділи 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 20, 21, 22, 23, 27, кварталі 25 виділи 14, 16, 17, 19, 20, кварталі 26 виділи 21, 22, 23, 24, 25, 29, 30, 31, 32, 33, 34, кварталі 29 виділи 8, 9, 10, 29, 30, 13 Довжинецького лісництва, а також відсутні відомості про погодження меж вищевказаних ділянок;
- Відповіддю на запит із Кабінету міністрів України від 05.01.2024 про те, що у період з 2018 по 2023 роки яких-небудь рішень про вилучення земель лісогосподарського призначення у філії «Надвірнянське лісове господарство державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» та філії «Ворохтнянське лісове господарство державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» не приймалось;
- Висновком спеціаліста за результатами проведення оцінки земельних ділянок №0301/1 від 04.01.2024 згідно якого встановлено, що загальна вартість земельних ділянок із кадастровими номерами 2624080600:01:014:0022, 2624080600:01:014:0014, 2624080600:01:014:0018, складає 17003733 грн. 60 коп.;
- Наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 13.11.2020 № 9-1751/15-20-СГ «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» надано ОСОБА_10 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 1164 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0018) у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності;
- наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 12.05.2020 № 9-539/15-20-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства (01.03), яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району та надано у власність земельну ділянку ОСОБА_9 загальною площею 0,4175 га, (кадастровий номер 2624080600:01:014:0022) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності;
- наказом першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області ОСОБА_5 від 27.01.2020 № 9-100/15-20-СГ «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» надано ОСОБА_9 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 4175 га (кадастровий номер 2624080600:01:014:0022) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Бистрицької сільської ради Надвірнянського району;
- протоколом огляду місцевості Поляницької ОТГ Надвірнянської району Івано-Франківської області від 12.10.2023, яким зафіксовано координати поворотніх точок земельних ділянок, у тому числі із кадастровим номером 2624080600:01:014:0022, 2624080600:01:014:0014, 2624080600:01:014:0018;
- Відповіддю на запит із філії «Надвірнянське лісове господарство державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» про те, що остання є правонаступником ДП «Надвірнянське лісове господарство»
- іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 182 КПК України, застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків під умовою звернення внесених коштів у дохід держави в разі невиконання цих обов`язків.
Згідно ч. 4 ст. 182 КПК України, розмір застави визначається слідчим суддею з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, інших даних про його особу, ризиків, передбачених ст.177 цього Кодексу.
Статтею 177 КПК України визначено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Під час досудового розслідування стороною обвинувачення встановлені ризики, передбачені ст. 177 КПК України, які дають підстави вважати, що ОСОБА_12 може переховуватись від органів досудового розслідування або суду; незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних у даному кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; знищити речові докази та документи, які мають значення для розслідуваного кримінального провадження.
Як визначено ч. 1 ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Поняття «обґрунтована підозра» не визначене у національному законодавстві України, тому, виходячи з положень ч. 5 ст. 9 КПК України та позиції Європейського суду з прав людини, відображеної у п. 175 рішення від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року), також вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року).
Так, слідчий суддя вважає, що ОСОБА_11 обґрунтовано підозрюється у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.
Зважаючи на викладене, слідчий суддя вважає можливим з метою забезпечення належної процесуальної поведінки застосувати до підозрюваного ОСОБА_11 запобіжний захід у виді застави.
При визначені розміру застави, слідчий суддя враховує конкретні обставини інкримінованого діяння, тяжкість інкримінованого кримінального правопорушення, майновий стан підозрюваного, наявність передбачених ст. 177 КПК України ризиків, зокрема:
. Ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме - ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового слідства та/або суду.
ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення суспільна небезпека якого, зумовлюється тим, що службова особи, яка маючи владні повноваження під час виконання своїх владних чи організаційно-розпорядчих функцій виходять за межі цих повноважень як в своїх інтересах так і в інтересах третіх осіб.
Так, не зважаючи на той факт, що на даний момент ОСОБА_5 проходить військову службу за призовом під час мобілізації у військовій частині НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 ) на посаді стрільця-радіотелефоніста відділення охорони та конвоювання конвойного взводу роти охорони, останній, усвідомлюючи невідворотність та реальність настання кримінальної відповідальності, яка передбачає позбавлення волі строком від 7 до 10 років, може переховуватись від органів досудового розслідування.
Так, зокрема після повідомлення ОСОБА_5 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, ним можуть вживатись заходи щодо підшукування підстав, які визначені ч. 4 ст. 26 ЗУ «Про військовий обов`язок та військову службу» із метою звільнення із військової служби та подальшого переховування від органів досудового розслідування та суду.
Крім того, із метою уникнення кримінальної відповідальності ОСОБА_5 може перетнути державний кордон України та переховуватись від органів досудового розслідування та суду за межами її території, використовуючи для цього свої зв`язки та знайомства набуті за час перебування на посаді заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
2. Ризик, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме - знищити сховати або спотворити будь-яку із речей та документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.
Органом досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінальних правопорушень. Вказані ризики підтверджуються тим, що на даному етапі не встановленні всі кримінальні правопорушення, вчинені ОСОБА_5 , не встановлено всіх осіб причетних до його вчинення, а тому у разі не застосування запобіжного заходу останній може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які зможуть довести вчинення ним чи іншими особами вказаних кримінальних правопорушень, таким чином перешкодити кримінальному провадженню.
Так, на даний момент вживаються заходи щодо встановлення місця знаходження та вилучення оригіналів технічної документації із землеустрою, а також інших документів на підставі яких були сформовані, виділені у натурі та відчужені із державної власності інші земельні ділянки внаслідок видання наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-1324/15-19-СГ від 25.11.2019.
Разом з тим, у разі не застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу, останній матиме можливість знищити або приховати зазначені вище документи від органів досудового розслідування та суду, використовуючи для цього свої зв`язки та знайомстві набуті за час перебування на посаді заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
3. Ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме - ОСОБА_5 може незаконно впливати на свідків та інших осіб причетних до вчинення злочину, у цьому ж кримінальному провадженні, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні.
Так, наказом Державної служби України з питань геодеозії, картографії та кадастру №32-то від 08.04.2019 ОСОБА_5 призначено на посаду першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
Наказом Державної служби України з питань геодеозії, картографії та кадастру №184-то від 08.04.2019 ОСОБА_5 переведено із вищевказаної посади на посаду заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
Разом з тим, на даний момент ОСОБА_5 проходить військову службу за призовом під час мобілізації у військовій частині НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 ) на посаді стрільця-радіотелефоніста відділення охорони та конвоювання конвойного взводу роти охорони.
Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022, який у подальшому затверджено Верховною радою України, 24.02.2022 на всій території України, крім Луганської та Донецької областей введено воєнний стан внаслідок військової агресії зі сторони російської федерації щодо України, який у подальшому у встановленому Законом порядку неодноразово продовжено.
Крім того, Указом Президента України № 65/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України оголошено загальну мобілізацію.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 39 ЗУ «Про військовий обов`язок та військову службу» громадяни України, призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, користуються гарантіями, передбаченими частиною третьою статті 119 Кодексу законів про працю України.
Згідно ч. 3 ст. 119 КЗпП за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи і посада на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову.
Таким чином, незважаючи на проходження ОСОБА_5 військової служби за мобілізацією, останній зберіг за собою посаду заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
Так, на даний момент органом досудового розслідування вживаються заходи щодо встановлення переліку службових осіб Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, які приймали участь у розробці, візуванні та реєстрації наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-1324/15-19-СГ від 25.11.2019 із метою їх допитів як свідків, а також проведення за їх участі інших слідчих (розшукових) дій.
Крім того, в органу досудового розслідування на даний момент є також необхідність у проведення допитів й інших працівників Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, зокрема ОСОБА_13 , які видавали накази про затвердження документації із землеустрою та відведення земельних ділянок у власність, сформованих у результаті видання наказу № 9-1324/15-19-СГ від 25.11.2019.
Тому зважаючи на вищевикладене, ОСОБА_5 , будучи діючим заступником начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, використовуючи свої владні повноваження, особистий авторитет, отриманий під час перебування на керівних посадах у зазначеному вище державному органі, а також наявні особисті та дружні зв`язки у зазначеному державному органі, зможе здійснювати вплив на згаданих вище свідків шляхом погроз, умовлянь, як особисто, так і через інших осіб, із метою запобігання надання вказаними особами викривальних відносно протиправної діяльності ОСОБА_5 свідчень, шляхом зміни показань останніми або надання органу досудового розслідування завідомо неправдивих показань.
4. Ризик, передбачений п. 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме - ОСОБА_5 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
ОСОБА_5 може повідомити іншим особам про факт виявлення їх злочинної діяльності та обставини, які стали відомі йому в ході проведення досудового розслідування, що унеможливить притягнення до кримінальної відповідальності всіх винних осіб, оскільки останні будуть переховуватися від органу досудового розслідування.
Крім того, ОСОБА_5 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим способом, зокрема підшукуючи осіб, що можуть надати вигідні для нього неправдиві показання, відмовляючись одержувати процесуальні документи, систематично ухиляючись від явки до слідчого та прокурора для виконання процесуальних дій у кримінальному провадженні, завершення досудового розслідування в якому має бути здійснене у розумні строки.
Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає за належне визначити заставу у межах 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 (двісті сорок дві тисячі двісті сорок) грн. 00 коп., яка зможе забезпечити виконання підозрюваним ОСОБА_14 покладених на них обов`язків.
У разі внесення застави покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України наступні обов`язки:
- прибувати до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду за кожним їх викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;
- повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;
- утримуватися від спілкування зі свідками, підозрюваними у кримінальному провадженні;
- здати на зберігання слідчому у кримінальному провадженні свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Питання щодо доведеності вини ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення та правильності кваліфікації йому дій слідчим суддею при розгляді клопотання не вирішувались, оскільки підлягають дослідженню при проведенні досудового розслідування та під час розгляду справи по суті.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 177, 178, 182, 184, 193-196, 205, 309, 376, 395 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, у кримінальному провадженні № 62020140000001195 від 06.10.2020 року, - задовольнити частково.
Застосувати до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженця м. Копичинці, Гусятинського району, Тернопільської області, громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді застави.
Розмір застави визначити у межах 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 242 240 (двісті сорок дві тисячі двісті сорок) грн. 00 коп.
Сума застави у національній грошовій одиниці може бути внесена як самим підозрюваним так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок:
Отримувач ТУ ДСАУ у м. Києві
ЄДРПОУ банку: 26268059;
р/рUA128201720355259002001012089
Банк одержувача: Державна казначейська служба України м. Київ.
МФО 820172;
Застава за …(П.І.П., дата народження особи за яку вноситься застава), згідно ухвали … (назва суду), від …(дата ухвали), по справі № …, внесені …(П.І.П. особи, що вносить заставу).
Підозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, а також з моменту звільнення підозрюваного, обвинуваченого з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної слідчим суддею, судом в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, підозрюваний, обвинувачений, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.
Заставодавцем не може бути юридична особа державної або комунальної власності або така, що фінансується з місцевого, державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим, або у статутному капіталі якої є частка державної, комунальної власності, або яка належить суб`єкту господарювання, що є у державній або комунальній власності.
У разі внесення застави покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України наступні обов`язки:
- прибувати до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду за кожним їх викликом, вимогою та визначеною ними періодичністю;
- повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;
- утримуватися від спілкування зі свідками, підозрюваними у кримінальному провадженні;
- здати на зберігання слідчому у кримінальному провадженні свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Термін дії обов`язків, покладених судом у разі внесення застави, визначити в межах строку досудового розслідування до 04.03.2024 року включно.
У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст. 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.
Роз`яснити заставодавцю обов`язок із забезпечення належної поведінки підозрюваного, обвинуваченого та його явки за викликом.
У разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, обвинувачений, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.
Застава, що не була звернена в дохід держави, повертається підозрюваному, обвинуваченому, заставодавцю після припинення дії цього запобіжного заходу. При цьому застава, внесена підозрюваним, обвинуваченим, може бути повністю або частково звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень. Застава, внесена заставодавцем, може бути звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень тільки за його згодою.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а підозрюваним - в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Повний текст ухвали буде оголошено о 09 год. 40 хв. 19.01.2024 року.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2024 |
Оприлюднено | 23.01.2024 |
Номер документу | 116435624 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Хайнацький Є. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні