Постанова
від 17.01.2024 по справі 761/14603/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/14603/23

Провадження № 3/761/34/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2024 року м. Київ

Суддя Шевченківського районного суду м. Києва Глянь О.С., за участю: захисника - адвоката Корольової С.В., представника Координаційно-моніториногової митниці Бормотової О.В., Ясинської О.Я., Головатюка С.В. розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов від Координаційно-моніторингової митниці про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 22.03.1999р. Чаплинським РВ УМВС України у Херсонській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-

ВСТАНОВИВ:

Із протоколу про порушення митних правил № 0021/126000/23 від 23.03.2023 вбачається, що 19.11.2021р. на митну територію України з Польщі через пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 /НОМЕР_4 слідував збірний вантаж на адреси різних суб`єктів господарювання, серед них ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143, вул. Миколи Шепелева, буд. 6, м. Київ, Україна, 03061), яким ввезено товари: «автозапчастини в асортименті», 130 товарів, 29 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 4597 кг, заявленою загальною вартістю 12 481,04 євро.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) від 18.11.2021 № UA100430/2021/531484, а також товаросупровідні документи: рахунок-проформа (Proforma invoice) від 01.11.2021 № 1002, згідно якого вартість товарів складає 12 481,04 євро, міжнародна автомобільна накладна CMR від 15.11.2021 № 1511213, Книжка МДП від 15.11.2021 № GX.85010834.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «А.В. Autoservice GmbH» (Malteserstrasse 170-17212277 Berlin, DE), одержувачем - TOB «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143).

Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 доставлено у зону діяльності Київської митниці до відділу митного оформлення № 4 митного поста «Вишневе» (08131. Київська обл., вул. Велика Кільцева. буд.110-А. літера А).

20.12.2021 товари «автозапчастини в асортименті», всього 126 товарів, 29 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 4541,788 кг заявлено до митного оформлення безпосередньо директором ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) гр. ОСОБА_1 (графа № 54), що засвідчено його електронним цифровим підписом за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100430/2021/532025.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи:

вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон

України: контракт від 25.02.2021 № 10002603, укладений між компанією ««А.В. Autoservice GmbH» (Berlin, DE) та ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) в особі директора ОСОБА_1 , та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

07.12.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних

органів Республіки Польща (вих. № 26/26-04-11/671) з метою перевірки законності переміщення через митний кордон України товарів «автозапчастини», «кухонне приладдя», «кінематографічне обладнання» у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , на адреси різних суб`єктів господарювання, у тому числі, і на адресу ТОВ «Баварія Моторс ЛТД».

10.06.2022 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від

митних органів Польської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 10.06.2022 № 26/26-04/7.9/796) на запит про надання взаємної адміністративної

допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на мигну територію України збірного вантажу на адреси різних суб`єктів господарювання, у тому числі, товарів «автозапчастини в асортименті», одержувачем яких виступало ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143).

Від митної адміністрації Польщі отримано копію роздруківки з транзитної

митної системи NCTS - NOTA TRANZYTOWA NCTS № 21PL442020TS4N8GX0, яка супроводжувала відкриття книжки МДП № GX.85010834 і яка підтверджує, що товари було вивезено за межі Євросоюзу.

Згідно даних, які містяться в NOTA TRANZYTOWA NCTS № 21PL442020TS4N8GX0, товар раніше був оформлений в митних органах Литви, Польщі, Німеччини та Бельгії за митними деклараціями №21PL442020E0788513, №21PL442020D0115235, №21PL445010E2417349, №21DE215263605026E9, №2IDE295663603363E2, №21PL443020NU4LQRM4, №21PL442020E0788505, №21PL442020E0724819, №21LTVC0100ЕК2СА804, №21DE533063983476E3, №21DE295663603757E3, №21PL442020D0114570, № 21ВЕЕ0000084066027.

Разом з тим, отримано копію експортної декларації, оформленої в органах Польщі: MRN 21PL445010Е2417349.

Серед експортних документів, на підставі яких здійснено відкриття

МДП № GX.85010834, і перелік яких вказаний у транзитній ноті TRANZYTOWA NCTS № 21PL442020TS4N8GX0, митних органів Литви № 21LTVC0100EK2CA804.

З метою отримання копії вказаної експортної декларації, 07.11.2022 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Литовської Республіки (вих. № 26/26-04-11/1811).

23.01.2023 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Литовської Республіки (лист Державної митної служби України від 20.01.2023 № 8-03/26-04/7.9/419) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України збірного вантажу на адреси різних суб`єктів господарювання, у тому числі, товарів «автозапчастини в асортименті», одержувачем яких виступало ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143).

Від митних органів Литовської Республіки отримано копію митної експортної декларації № 21LTVC0100EK2CA804. комерційних та товаросупровідних документів: міжнародну автомобільну накладну CMR б/н., інвойс від 18.10.2021 ATG № 20208175, пакувальний лист від 15.10.2021 ATG № 00005236.

Під час співставлення відомостей зазначених в документах, надісланих митними органами Литовської Республіки з даними, які містяться у документах поданих до митного оформлення в Україні, встановлено, що частина товарів (автозапчастини: насос гідропідсилювача - 1 шт. та рулеві рейки - 34 шт.) вагою 401 кг, відправлена з Литви (відправник - UAB «AT HIDRAULIC» (Pirkliu 6. Vilnius. LT), отримувач - AUTONOVA-D PLUS LLC (Panasa Mirnogo Str., 16/13 A, 01011, Kiev). Вартість товарів згідно експортної декларації № 21LTVC0I00EK2CA804 та інвойсу від 18.10.2021 ATG № 20208175 становить 7 120 Євро. Товар ідентифіковано по артикулам, кількості та опису з товаром, оформленим за ЕМД № UA100430/2021/532025 (ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143). У даній декларації вартість насоса гідропідсилювача та рульових рейок заявлена 1 838,65 Євро. Загальна вартість усіх товарів, оформлених за даною декларацією, згідно інвойсу від 01.11.2021 № 1002 від компанії «А.В. Autoservice GmbH» (Malteserstrasse 170-17212277 Berlin, DE), становить 12 403,97 Євро.

Отже, відомості щодо відправника, отримувача та вартості частини товарів у документах, отриманих від митних органів Литовської Республіки, не відповідають даним, які містяться у документах, поданих директором ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) гр. ОСОБА_1 до митного оформлення за митною декларацією від 20.12.2021 № UA100430/2021/532025.

Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 335 Митного кодексу України для ввезення товарів на митну територію України митному органу надають такі документи та/або відомості, у тому числі засобами інформаційних технологій:

а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на миту територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);

б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.

Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 № 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документ и, дозвіл відповідних державних органів.

Так. відповідно до абз. 4 п. 6 даної Постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Таким чином, частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 20.12.2021 № UA100430/2021/532025, загальною вартістю 7 120 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (19.11.2021) складає - 213 377,86 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Зазначені дії директора ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) гр. ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачено ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Захисником - адвокатом громадянина України ОСОБА_1 - Корольовою С.В. подано до суду письмові пояснення від 04.06.2023р., додаткові пояснення від 01.08.2023р. та заперечення від 04.10.2023р. на додаткові пояснення представника Координаційно-моніторингової митниці, в яких були викладені доводи щодо відсутності в діях громадянина України ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України та просила закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях громадянина України ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представником Координаційно-моніторингової митниці на підтвердження викладеної в протоколі про порушення митних правил позиції подано до суду заперечення на пояснення в справі про порушення митних правил № 0021/126000/23 та додаткові пояснення в справі, в яких стверджує, що ОСОБА_2 , володіючи інформацією про те, що очікуваний ним консолідований вантаж знаходиться в Польщі, систематизував його та відобразив у інвойсі № 1002 від 01.11.2021 та пакувальному листі № 1002 від 01.11.2021. ОСОБА_1 володів інформацією про товар, який був експортований з Литви до України, однак скористався посередницькою компанією «A.B. Autoservice GmbH», яка не має до товару жодного відношення.

Представник Координаційно-моніторингової митниці у судовому засіданні просив притягнути до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , повністю підтримавши доводи, викладені у протоколі про порушення митних правил.

Захисник - адвокат Корольова С.В. в судовому засіданні повністю підтримала доводи, викладені у наданих суду письмових поясненнях, додаткових поясненнях та запереченні на додаткові пояснення Координаційно-моніторингової митниці та заперечувала щодо притягнення до адміністративної відповідальності, просила закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях громадянина України ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суддя дійшов висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутні ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Громадянину України ОСОБА_1 , як директору ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143), ставиться за провину подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, в тому числі з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

З об`єктивної сторони правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК України, може бути вчинено, крім іншого, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості про відправника, одержувача товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Пунктом 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03.06.2005 року (із змінами внесеними згідно з Постановою Верховного Суду України № 8 від 30.05.2008 року) визначено, що Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.

Отже, при кваліфікації дій особи за ч. 1 ст. 483 МК України, підлягають оцінці документи, що подаються митному органу на кордоні під час пропуску товару на митну територію України.

За змістом статті 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, пов`язаними з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, що містять неправдиві відомості щодо його митної вартості. Суб`єктивну сторону адміністративного правопорушення становить пов`язаний з його вчиненням психічний стан особи.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена статтею 483 Митного кодексу України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно зі статтею 10 Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Отже, зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння (передбаченого частиною першою статті 483 Митного кодексу України) обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок переміщення товарів через митний кордон України).

Для притягнення до відповідальності, згідно ч. 1 ст. 483 МК України, необхідно доведення факту вчинення дій, спрямованих на переміщення або переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, в даному випадку, з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості про відправника, одержувача товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, та наявність прямого умислу.

Статтею 487 МК України встановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст.251 КУпАП та ч. 1 ст. 495 МК України, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративно правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Згідно ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до ст. 503 МК України перекладачем може бути особа, яка володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил. Як перекладач може виступати посадова особа митного органу.

Частиною 1 ст. 49 МК України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Положеннями п. 4) ч. 2 ст. 53 МК України визначено, що документом, який підтверджує митну вартість товарів, якщо рахунок сплачено, є банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару.

Відповідно ч. 1 та ч. 3 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості. За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є безпосереднє виявлення або офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил.

Відповідно до матеріалів справи ввезення товарів на адресу ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143) здійснено за процедурою МДП, розпочатою в Республіці Польща із застосуванням книжки МДП (CARNET TIR) від 15.11.2021 № GX.85010834. Згідно відомостей графи «8» разом із книжкою МДП від 15.11.2021 № GX.85010834 уповноваженим органам Республіки Польща надавались документи: Proforma invoice від 01.11.2021 № 1002 та CMR від 15.11.2021 № 1511213.

Поставка товару на адресу ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143), здійснена на виконання умов контракту від 25.02.2021 року № 10002603, укладеному з компанією «А.В. Autoservice GmbH» (Malteserstrasse 170-17212277 Berlin, DE), та на умовах поставки CPT Kiev (Інкотермс 2010).

Відповідно до контракту від 25.02.2021 року № 10002603 та Міжнародних правил «Інкотермс 2010. Правила ICC з використання термінів для внутрішньої та міжнародної торгівлі», встановлених для поставки СРТ, продавець зобов`язаний надати товар та комерційний рахунок (інвойс) відповідно до контракту (договору) купівлі-продажу, а також будь-яке інше підтвердження відповідності, що можуть вимагатись контрактом (договором).

Як слідує із протоколу про порушення митних правил № 0021/126000/23 переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі CMR від 15.11.2021 № 1511213 та рахунка-проформи (Proforma invoice) від 01.11.2021 № 1002.

Відповідно до міжнародної автотранспортної накладної - CMR від 15.11.2021 № 1511213 відправником товару виступала компанія «А.В. Autoservice GmbH» (Malteserstrasse 170-17212277 Berlin, DE), одержувачем - ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143), перевізнику товарів для здійснення перевезення було передано рахунок-проформу (Proforma invoice) від 01.11.2021 № 1002.

Крім того, в матеріалах справи наявна копія електронного платіжного доручення в іноземній валюті № 27 від 26.11.2021 Акціонерного Товариства «Перший Міжнародний Український Банк» про оплату рахунка-проформи від 01.11.2021 № 1002, що у відповідності до вимог п. 4) ч. 2 ст. 53 МК України є підтвердженням митної вартості товарів.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил, митне оформлення та випуск товарів, що надійшли на адресу ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143), здійснено за митною декларацією ІМ40ДЕ № UA100430/2021/532025 від 20.12.2021.

Згідно наявного в матеріалах справи витягу з АСМО «Інспектор» при здійснення митного оформлення товару та випуску його у вільний обіг Київською митницею здійснено митні формальності: «Контроль із застосуванням системи ризиків», «Перевірка правильності класифікації та кодування товарів», «Перевірка правильності визначення митної вартості», «Перевірка правильності нарахування митних платежів», «Перевірка правильності визначення країни походження товарів», «Перевірка дотримання встановлених до товарів заходів нетарифного регулювання».

Як слідує з наявної в матеріалах справи копії листа Київської митниці № 7.8-6/7.8-28.3-0/8.19/9698 від 22.05.2023 при оформленні митної декларації типу ІМ40ДЕ № UA100430/2021/532025 від 20.12.2021 рішення про визначення коду товару, рішення про коригування митної вартості товарів, картки відмови в митному оформленні не складались

Отже, матеріали справи свідчать, що ввезення товарів на територію України здійснено за процедурою МДП, розпочатою в Республіці Польща із застосуванням книжки МДП (CARNET TIR) від 15.11.2021 № GX.85010834, з поданням уповноваженим органам Республіки Польща Proforma invoice від 01.11.2021 № 1002 та CMR від 15.11.2021 № 1511213. Товаросупровідні документи: рахунок-проформа від 01.11.2021 № 1002 та CMR від 15.11.2021 № 1511213, слідували разом із товаром та подавалися Львівській митниці під час переміщення через митний кордон України перевізником товарів. Митну вартість товарів підтверджено електронним платіжним доручення Акціонерного Товариства «Перший Міжнародний Український Банк» № 27 від 26.11.2021.

В матеріалах справи про порушення митних правил відсутні підтвердження того, що гр. України ОСОБА_3 мав відношення до оформлення процедури МДП та товаросупровідних документів на товари, відправлені на адресу ТОВ «Баварія Моторс ЛТД» (ЄДРПОУ 41751143).

Одночасно, матеріали справи не містять належного перекладу копій документів, виконаних іноземною мовою, що були отримані від митних органів іноземних держав та долучені митним органом до справи..

Аналізуючи викладені обставини та наявні в справі матеріали, вбачається той факт, що митним органом не доведено факт подання громадянином України ОСОБА_1 митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, а також неправдиві відомості, необхідних для визначення його митної вартості.

Отже, в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази вчинення громадянином України ОСОБА_1 умисного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо відправника, одержувача та вартості товарів.

Відтак, у діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Таким чином, митний орган передчасно та безпідставно прийшов до відповідного висновку, не надавши беззаперечних доказів вчинення особою яка притягається до адміністративної відповідальності, дій, що мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ст. 62 Конституції України, вина особи, яка притягується до відповідальності, має бути доведена належним чином, а не ґрунтуватися на припущеннях. При цьому, ЄСПЛ у справі «Аллене де Рібермон проти Франції» підкреслив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості є значно ширшою: він обов`язковий не лише для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших органів держави.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Верховний Суд України у п.39 своєї постанови від 08 липня 2020р. у справі №463/1352/16-а (провадження №К/9901/21241/18) зазначив, що у силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачяться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.

У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.У рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18 січня 1978 року та «Коробов проти України» від 21 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».

Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Частина 1 ст. 7 КУпАП передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановленому законом.

Згідно з п. 1) ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що провадження у справі слід закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за обставинами, викладеними в протоколі про адміністративне правопорушення.

Керуючись ст. 62 Конституції України, ст. 458, 483, 492, 495, 503, 527-529 МК України, ст. 7, 9, 10, 247, 252, 283, 284, 294 КУпАП суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно громадянина України ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України - закрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя О.С. Глянь

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено23.01.2024
Номер документу116435969
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/14603/23

Постанова від 17.01.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Глянь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні