Ухвала
від 22.01.2024 по справі 216/480/24
ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 216/480/24

Провадження № 1-кс/216/182/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2024 року місто Кривий Ріг

Дніпропетровської області

Слідчий суддя Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі суду№ 8клопотання слідчоговідділу розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СУГУНП вДніпропетровській областікапітана поліції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромКриворізької центральноїокружної прокуратуриДніпропетровської області ОСОБА_4 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.367 КК України, у кримінальному провадженні № 12024041230000022 від 04.01.2024 року,

сторони кримінального провадження:

прокурор ОСОБА_4 ,

підозрювана ОСОБА_5 ,

захисник ОСОБА_6 ,

В С Т А Н О В И В:

19січня2024 року до суду надійшло вказане клопотання слідчого про застосування до підозрюваної ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, яке мотивоване таким.

Встановлено, що Комунальне підприємство «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради (далі за текстом КП «Криворізька МКЛ №2» КМР) засноване на комунальній власності Криворізької міської територіальної громади відповідно до рішення Криворізької міської ради від 27.02.2019 року № 3582 в результаті передачі юридичної особи з майном зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області до комунальної власності Криворізької міської територіальної громади та є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Дніпропетровської обласної ради. Зареєстроване виконавчим комітетом Криворізької міської ради 30.07.2019.

Наказом управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від 30.09.2021 № 198-ум, затверджено статут КП «Криворізька МКЛ №2» КМР у новій редакції.

Відповідно до Розділу 1 Статуту КП «Криворізька МКЛ №2» КМР (далі за текстом Статут), затвердженого в останній редакції наказом управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради № 198-ум від 30.09.2021 «Загальні положення»:

п.1.4 Засновником підприємства та власником його майна є Криворізька міська територіальна громада в особі Криворізької міської ради (надалі за текстом Власник);

п.1.5 Підприємство є юридичною особою, має самостійний баланс, поточні та інші рахунки в установах банку та в органах Державної казначейської служби України, круглу печатку, кутовий та інші штампи зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. Підприємство виступає від свого імені і господарських, цивільних та адміністративних правовідносинах з юридичними та фізичними особами, має майнові та немайнові права і несе обов`язки, від свого імені виступає позивачем та відповідачем у суді загальної юрисдикції, господарському та адміністративному судах, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності;

п.1.6 У своїй діяльності Підприємство підконтрольне власнику, підпорядковане підзвітне управлінню охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради, яке виконує функції уповноваженого органу управління відповідно до чинного законодавства України та Положення про управління;

п.1.9 Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.

Відповідно до Розділу 3 Статуту «Мета та предмет діяльності»:

п.3.1 Основною метою діяльності Підприємство є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених чинним законодавством України.

Відповідно до Розділу 4 Статуту «Правовий статус підприємства»:

п.4.3 Для здійснення господарської некомерційної діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, не заборонених чинним законодавством України;

п.4.4 Підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, органах Державної казначейської служби України, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами;

п.4.5 Підприємство має право укладати угоди (договори), набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов`язки, брати участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних третейських судах;

п.4.8 Підприємство отримує доходи і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямовує кошти для використання вищезазначених Статутом функцій. Здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого уповноваженим органом управління, самостійно організовує надання медичних послуг за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому чинним законодавством України.

Відповідно до Розділу 5 «Статутний капітал, майно та фінансування»:

п.5.4 Джерелами формування майна та коштів Підприємства є:

п.5.4.2 Кошти державного, місцевого бюджету (бюджетні кошти).

Відповідно до Розділу 7 «Управління підприємством»

п.7.2 Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства, який призначається на посаду і звільняється з неї згідно з чинним законодавством України та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров`я України. Строк найму, права, обов`язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.

П.7.7 Керівник Підприємства:

п.7.7.1 Діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади й органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності, делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки;

п.7.7.4 Несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Підприємства, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, якість послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству комунального майна і доходу згідно з вимогами чинного законодавства України, цього Статуту та укладених підприємством договорів;

п.7.7.5 Користується правом розпорядження майном та коштами Підприємства відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження майна, що перебуває на балансі підприємства;

п.7.7.6 У межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства;

п.7.7.15 Несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству зі своєї вини в порядку, визначеному чинним законодавством України.

Розпорядженнями № 338-р від 16.12.2021, № 63-р від 28.02.2022, № 93-р від 19.04.2022 «Про покладення виконання обов`язків головного лікаря Комунального підприємства «Криворізька міська Клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради, покладено виконання обов`язків головного лікаря Комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради на ОСОБА_7 .

Розпорядженнями № 132-р від 27.06.2022, № 295-р від 14.12.2022,

№ 168-р від 29.06.2023 «Про укладення контракту з генеральним директором Комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради, призначено з укладанням контракту ОСОБА_5 на посаду генерального директора Комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради, на даний час працює на посаді генерального директора Комунального підприємства «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради.

Таким чином ОСОБА_5 перебуваючи на посаді в.о. головного лікаря КП «Криворізька МКЛ №2» КМР постійно виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції на підприємстві, тобто, відповідно до ч.3 ст.18 КК України, є службовою особою.

Так, відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в Україні із 05 год 30 хв 24.02.2022 введено воєнний стан, який продовжено відповідними Указами Президента та діє по даний час.

Відповідно до п. 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі за текстом Постанова КМУ від 28.02.2022 №169) встановлено, що державні замовника у сфері оборони та служби державного замовника здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення без застосування видів (процедур) закупівель, визначених ЗУ «Про оборонні закупівлі». Під час здійснення оборонних закупівель державні замовники у сфері оборони повинні відповідно доЗакону України«Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;

ефективність використання коштів, результативність. Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами здійснення таких закупівель в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, державний замовник у сфері оборони оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Згідно ст. 1 ч.1 п. 29 «Про оборонні закупівлі» № 808-ІХ від в редакції від 17.07.2020, встановлено, що товарами оборонного призначення є - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв`язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинам сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп`ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно зпунктом 10частини першої цієї статті, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони; Згідно ст. 1 ч.1 п. 30 технічна специфікація - документ, затверджений державним замовником, що встановлює вимоги до товарів, робіт і послуг оборонного призначення, які закуповуються, зокрема щодо їх якості, технічних характеристик, безпеки використання, розмірів, позначень, термінології, пакування та маркування, чи процесів та способів виробництва, а також вимоги щодо процедур оцінки відповідності.

Згідно ст. 3 ЗУ «Про оборонні закупівлі» у редакції від 17.07.2020, Оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів:своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

10.03.2022 відповідно до рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради № 121 «Про перерозподіл за бюджетними програмами видатків бюджету Криворізької міської територіальної громади за головним розпорядником коштів-управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради», у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів управлінню охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради, здійснити перерозподіл видатків бюджету Криворізької міської територіальної громади за бюджетними програмами згідно з додатком, відповідно до якого надано управлінню охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради грошові кошти у сумі 20000000,00 (двадцять мільйонів гривень, 00 копійок), які відповідно до довідки про зміну до плану використання бюджетних коштів на 2022 рік № 113 від 14.03.2022 одержані КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР.

Крім цього від начальника управління охорони здоров`я виконавчого комітету Криворізької міської ради ОСОБА_8 на адресу в.о. головного лікаря КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР ОСОБА_5 надійшов лист за вих. № 7/19/521 від 18.04.2022 згідно до якого необхідно провести централізовану закупівлю аптечок універсальних у кількості 3000 штук на загальну суму 9300000,00 гривень (Дев`ять мільйонів триста тисяч грн. 00 коп.) та забезпечити їх належне використання та передачі у разі потреби військовим частинам м. Кривого Рогу, а також інших органам та підрозділам, працівники яких задіяні з забезпечені обороноздатності держави з результаті збройної агресії РФ.

Встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 « Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.

Будь-який виробник, який під власним іменем вводить медичні вироби в обіг, згідно з процедурами, зазначеними упунктах 18і19цього Технічного регламенту, а також будь-яка інша фізична особа - підприємець або юридична особа, яка провадить діяльність, зазначену впунктах 27-30цього Технічного регламенту, зобов`язана повідомити Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, щодо свого місцезнаходження і надати перелік та опис відповідних виробів.

Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками на підставі отриманої від виробників або їх уповноважених представників інформації забезпечує ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг. Порядок ведення зазначеного Реєстру, форми повідомлень, зазначених в абзаці другому цього пункту, перелік відомостей, які зберігаються в Реєстрі, та режим доступу до них затверджуються МОЗ.

Згідно наказу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками № 1087 від 19.08.2014 «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) медичних виробів та внесення змін у реєстраційні матеріали» зареєстровано 4види військових медичних аптечок, асаме: аптечка медична військова індивідуальна; аптечка медична військова для підрозділів спеціального призначення; аптечка медична військова універсальна; аптечка медична військова загального призначення.

Склад аптечок, погоджений із Міністерством оборони України, та перелік зареєстрованих медичних виробів, дозволених до застосування вУкраїні.

Так, ОСОБА_5 не пізніше 18.04.2022, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлений, будучи службовою особою, яка має право укладати договори від імені КП «Криворізька МКЛ №2» КМЛ, знаходячись на своєму робочому місці, за адресою: м. Кривий Ріг, майдан 30-ти річчя Перемоги, 2, діючи в порушення вимог та приписів вищенаведених нормативних актів, маючи реальну можливість діяти відповідно до їх вимог, проявляючи службову недбалість, тобто неналежно виконуючи свої службові обов`язки, що полягали у здійсненні прямої закупівлі - Аптечок медичних універсальних, ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», без використання електронної системи закупівель, всупереч визначеним нормам Закону України «Про оборонні закупівлі» в умовах воєнного стану, не дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель у частині ефективності використання коштів, а також якісних та технічних характеристик предмета закупівлі, не здійснивши аналізу цінової пропозиції та не здійснивши аналізу формування цін на предмет закупівлі, а саме «Аптечки медичні універсальні», ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» у кількості 3000 шт., що визначено специфікацією, та не здійснивши аналізу ринку, тобто не використавши загальнодоступну інформацію щодо ринкової ціни предмету закупівлі, у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, не здійснивши ринкових консультацій, що дозволили б визначити структуру ринку, ступінь конкуренції, діючи від імені та в інтересах замовника КП «Криворізька МКЛ №2» КМР, безпідставно вибрала переможцем КП «Фармація» КМР з пропозицією 9 300 000 за 3000 одиниці товару, тобто 3 100 гривень за 1 одиницю товару, останній взагалі не мав в власності вищевказаного майна, а також самих компонентів медичних виробів для формування предмету закупівлі.

Того ж дня, 18.04.2022 між Комунальним підприємством «Криворізька міська клінічна лікарня №2» Криворізької міської ради в особі виконуючої обов`язки головного лікаря ОСОБА_5 , яка діє на підставі Статуту, як покупця з однієї сторони та Комунальним підприємством «Фармація» Криворізької міської ради, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_9 , діючого на підставі Статуту, як постачальник, укладено договір поставки № 75, предметом якого є поставка товару відповідно до специфікації до даного договору (Додаток № 1) Аптечка медична універсальна, ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні».

Відповідно до п.1.1. договору від 18.04.2022 № 75 постачальник зобов`язується поставити покупцеві товар, відповідно до специфікації до даного договору (Додаток № 1) Аптечка медична універсальна, ДК 021:2015 код 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» в подальшому в даному договорів «товар», зазначений в асортименті, кількості та ціні, визначених у специфікації (Додаток №1) до цього договору, який є невід`ємною частиною даного договору, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його на умовах передбачених цим договором, а саме у кількості 3000 штук за ціною 3100,00 (Три тисячі сто гривень, 00 коп.) з урахуванням ПДВ за одиницю.

Згідно п 2.1. ціна на товар встановлюється в національній валюті України з урахуванням ПДВ та вказуються в специфікації.

Згідно п 2.2. вартість договору складає 9300000,00 гривень (Дев`ять мільйонів триста тисяч грн. 00 коп.), в т.ч. ПДВ 608411,22 грн. (Шістсот вісім тисяч чотириста одинадцять грн. 22 коп.).

Згідно п 2.3. ціна на товар може бути змінена у зв`язку зі зміною ціни виробник, а також підвищенням закупівельної ціни. Зміна ціни на товар оформляються додатковою угодою з відображенням нової специфікації і є невід`ємною частиною договору.

Відповідно до п.3.1. Оплата по договору здійснюється згідно рахунків та накладних.

Відповідно до п.3.2. Оплата за кожну поставлену партію товару здійснюється покупцем шляхом перерахування відповідної суми грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника.

Відповідно до п. 4.1. Якість товару, що постачається, відповідає діючому законодавству, стандартам, технічним умовам даного виду товару, підтверджується сертифікатом якості виробника, має реєстраційне посвідчення.

Відповідно до п.6.1. Приймання-передача товару по кількості проводиться відповідно до товаро-супровідних документів, по якості відповідно до документів, що засвідчують його якість.»

В подальшому 18.04.2022 КП «Фармація» КМР було поставлено КП «Криворізька МКЛ №2» обумовлені предметом договору від 18.04.2022 №75 «Аптечки медичні універсальні» у кількості 2 000 одиниці товару, що того ж дня прийняті за видатковою накладною № СКЛ -000082 та 03.05.2022 у кількості 1 000 одиниці товару, що того ж дня прийняті за видатковою накладною № СКЛ-000166 загальною кількістю 3 000 одиниці товару, які укомплектовані медичними виробами, котрі були придбані в свою чергу КП «Фармація» КМР у наступних суб`єктів господарювання за договорами, а саме:

договір поставки № 15042022 від 15.04.2022 укладений з ТОВ «ЗД КЛІНІК» в особі директора ОСОБА_10 (код ЄДРПОУ 41941118, юридична адреса: м. Дніпро, вул. Космічна, 21) на поставку:

Футляр аптечки (медична укладна сумка) у кількості 3 000 штук по ціні 364,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 1 092 000, 00 грн. з урахуванням ПДВ.

Назофарингеальний повітровід (повітровід, трубка) з лубрикантом у кількості 3 000 штук по ціні 83,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 249 000, 00 грн. з урахуванням ПДВ.

Ножиці для розрізання одягу і взуття (атравматичні) у кількості 3 000 штук по ціні 354,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 1 062 000,00 грн. з урахуванням ПДВ.

Засіб для зупинки кровотечі механічний по типу «САТ» (з воротком та пряжкою) у кількості 500 штук по ціні 756,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 378 000, 00 грн., з урахуванням ПДВ.

Засіб для зупинки кровотечі хімічний: «Гемостатик» у кількості 2 566 штук по ціні 1 185,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 3 040 710,00 грн., з урахуванням ПДВ.

Засіб для зупинки кровотечі хімічний: «Кровоспас» у кількості 434 комплекти по ціні 2 314,72 грн. за й комплект з урахуванням ПДВ, на загальну суму 1 004 590,00 грн., з урахуванням ПДВ.

Ізраїльський бандаж у кількості 3 000штук по ціні 368,00 грн. за 1 штуку з урахуванням ПДВ, на загальну суму 1 104 000, 00 грн., з урахуванням ПДВ.

договір постачання №435 від 27.04.2022 укладений з ФОП ОСОБА_11 (код ІПН НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) на поставку:

Перманентний маркер синій у кількості 3 000 штук по ціні 12,00 грн. за й штуку, на загальну суму 36 000,00 грн.

договір поставки №28/04 від 28.04.2022 укладений з ФОП ОСОБА_12 (код ІПН НОМЕР_2 ,зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 ) на поставку:

Джгут турнікет для зупинки кровотечі у кількості 2 500 штук по ціні 200 грн. за 1 штуку на загальну суму 500 000,00 грн.

договір на поставку товару № 204-Кр/18 від 02.01.2019 укладений з ТОВ «Тетафарм» в особі директора ОСОБА_13 (код ЄДРПОУ 37443639, юридична адреса: м. Львів, вул. Шевченка, буд. № 313, офіс №509) на поставку перчаток медичних латексних.

договір поставки №51/КР від 22.12.2020 укладений з ТОВ «ДОЛФІ-Україна» в особі директора ОСОБА_14 (код ЄДРПОУ 37068787, юридична адресою: м. Дніпро, вул. Березинська, 24-А, на поставку перчаток медичних латексних, серед яких зокрема були: Засіб для зупинки кровотечі хімічний: «Гемостатик» у кількості 2566 штук за ціною 1185,00 гривень з урахуванням ПДВ на загальну суму 3040710,00 гривень з урахуванням ПДВ; Засіб зупинки кровотечі хімічний «Кровоспас» у кількості 434 штуки за ціною 2314,72 гривень на загальну суму 1004590,00 гривень з урахуванням ПДВ, грошові кошти за які були перераховано в подальшому відповідно до платіжних доручень № 83 від 20.04.2022 та № 144 від 06.05.2022 здійснено перерахунки грошових коштів з розрахункового рахунку КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР відкритого в Державній казначейській службі України №UA988201720344350006000047602 на банківський рахунок КП «Фармація» КМР № НОМЕР_3 відкритий у АТ КБ «Приватбанк», бюджетних коштів в якості оплати за вищевказані послуги на загальну суму 9300 000,00грн., з яких 3 403 800,00 грн., є безпідставно та зайво витраченими бюджетними коштами.

Крім того, поставлені КП «Фармація» КМР «Аптечки медичні універсальні» до КП «Криворізька МКЛ №2» КМр за договором № 75 від 18.04.2022 у загальні кількості 3 000 одинці товару на загальну суму 9 300 000 гривень по ціні 3 100 гривень за одиницю товару, не відповідають вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 (Вимоги, які поширюються на медичні вироби та допоміжні засоби до них, а також умов введення їх в обігу та/або експлуатацію і проведення процедури оцінки відповідності), оскільки: виробник аптечки КП «Фармація» КМР не внесений до реєстру осіб та відсутній сертифікат відповідності; маркування медичних виробів, які знаходяться в аптечці, крім медичного виробу «Гемостатик» виробництва ТОВ «СЕНТА ФАРМ», виконано на українській мові, а в деяких виробах взагалі відсутнє, використання яких, як медичного виробу з назвою «Аптечка медична універсальна», не можливе.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, спричинила Криворізькій міській територіальній громаді, в особі управління охорони здоров`я виконкому Криворізької міської ради майнової шкоди на загальну суму - 9 300 000,00 гривень (дев`ять мільйони триста тисяч гривень, 00 коп.) з урахуванням ПДВ грн., що складає 7 496 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених діючим законодавством України на час скоєння злочину, та згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України, вважається істотною шкодою.

Умисні дії ОСОБА_5 кваліфіковано ч. 2 ст. 367 КК України за ознаками: службової недбалості, тобто неналежного виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди громадським інтересам.

16 січня 2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Встановлені під час досудового розслідування обставини, які підтверджуються доданими до цього клопотання матеріалами, свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 указаного кримінального правопорушення та існування ризиків, що підозрювана може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків, представника потерпілого (юридичної особи), експертів у цьому кримінальному провадженні.

Посилаючись на викладене, з метою забезпечення виконання підозрюваною покладених на неї процесуальних обов`язків і запобігання існуючим ризикам, слідчий просив застосувати до підозрюваної запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в нічний час доби, оскільки більш м`які запобіжні заходи у даному випадку є недостатніми.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_4 клопотання слідчого підтримав та просив задовольнити з наведених у ньому підстав.

Підозрювана ОСОБА_5 та їїзахисник ОСОБА_6 протизадоволенняклопотаннязаперечували, посилаючись на конкретні обставини справи та особу підозрюваної, зокрема, недостатню обґрунтованість підозри, недоведеність заявлених ризиків, перше притягнення до кримінальної відповідальності, наявність зареєстрованого та постійного місця проживання, позитивну характеристику за місцем роботи та перебування на утриманні її тітки ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Заслухавши учасників судового розгляду, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов таких висновків.

Статтею 177 КПК України визначено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:

1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;

2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;

3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;

4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;

5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Запобіжні заходи у кримінальному провадженні обмежують права особи на свободу та особисту недоторканість, гарантовані ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція), тому можуть бути застосовані лише за наявності законної мети та підстав, визначених КПК України, з урахуванням відповідної практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Статтею 178КПК Українипередбачено,що привирішенні питанняпро обраннязапобіжного заходу,крім наявностіризиків,зазначених устатті 177КПК України,слідчий суддя,суд напідставі наданихсторонами кримінальногопровадження матеріалівзобов`язаний оцінитив сукупностівсі обставини,у томучислі:1)вагомість наявнихдоказів провчинення підозрюваним,обвинуваченим кримінальногоправопорушення; 2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; 4) міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; 5) наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; 6) репутацію підозрюваного, обвинуваченого; 7) майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; 8) наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; 9) дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; 10) наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; 11) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини; 12) ризик продовження чи повторення протиправної поведінки, зокрема ризик летальності, що його створює підозрюваний, обвинувачений, у тому числі у зв`язку з його доступом до зброї.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Розглядаючи питання обґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованого їй кримінального правопорушення, слідчий суддя враховує таке.

Згідно з рішеннями ЄСПЛ у справах «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства», «Нечипорук і Йонкало проти України» термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити злочин.

У справах «Феррарі-Браво проти Італії», «Мюррей проти Сполученого Королівства», «Чеботарь проти Молдови» ЄСПЛ зазначив, що для вирішення питання про обрання запобіжного заходу факти, що викликають підозру, не обов`язково мають бути встановлені до ступеню, необхідного для засудження чи навіть для пред`явлення обвинувачення. При вирішенні питання про застосування запобіжного заходу має враховуватись саме обґрунтованість підозри, а не її доведеність, бо це завдання покладається на слідчого під час проведення ним досудового розслідування і на даному етапі провадження суд не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, оцінювати докази з точки зору їх належності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчинені кримінальних правопорушень. Слідчий суддя на підставі сукупності отриманих доказів повинен визначити лише чи є причетність особи до вчинення злочинів вірогідною та достатньою для застосування щодо особи запобіжного заходу.

Слідчим суддею встановлено, що 16 січня 2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, за ознаками службової недбалості, тобто неналежного виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам.

У судовому засіданні ОСОБА_5 свою винуватість у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення не визнала.

Разом з тим обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного злочину на цій стадії кримінального провадження підтверджується доданими до клопотання матеріалами, а саме: витягом з ЄРДР від 04.01.2024 року; копією статуту КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР; копією розпорядження про покладення виконання обов`язків головного лікаря КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР № 63-р від 28.02.2022; копією розпорядження Про укладення контракту з генеральним директором КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР № 132-р від 27.06.2022; копією договору поставки № 75 від 18.04.2022 року укладеного між КП «Криворізька міська клінічна лікарня № 2» КМР в особі в.о. головного лікаря ОСОБА_5 та КП «Фармація» КМР, в особі в.о. директора ОСОБА_9 ; копією специфікації до договору № 75 від 18.04.2022; копією додаткової угоди № 1 про внесення змін до договору № 75 від 18.04.2022; копією специфікації до договору № 75 від 18.04.2022; копією додаткової угоди № 1 про внесення змін до договору № 75 від 18.04.2022; копією листа повідомлення в.о. директора КП «Фармація» КМР ОСОБА_9 від 15.07.2022 року за вих. № 731 з переліком змісту аптечки; копією калькуляції витрат, пов`язаних з комплектуванням однієї військової аптечки в 2022 р; копією договору № 75-18/04/2022 про відповідальне зберігання від 01.01.2023 року; копією акту № 1 прийому передачі товару від 01.01.2023; копією платіжного доручення № 83 від 20.04.2022 року; копією рахунку фактури № СКЛ 000082 від 18.04.2022; копія видаткової накладної № СКЛ-000082 від 18.04.2022; копією рахунку фактури № СКЛ 000166 від 03.05.2022; копією платіжного доручення № 144 від 06.05.2022; копією видаткової накладної № СКЛ-000166 від 03.05.2022 року; копією листа директора ТОВ «3Д КЛІНІКА» Молодець Маргарити вих. № 0908-1 від 09.08.2023; копією листа заступника голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками ОСОБА_16 ; копією повідомлення про вчинення кримінального правопорушення СБУ вих. № 55/15/І/5-10421 від 18.12.2023 року; копією висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи № 55-23 по матеріалам досудового розслідування кримінального правопорушення за № 12023041230000631 від 08.12.2023.

З огляду на викладене, оцінивши сукупність і вагомість наявних на цій стадії провадження доказів з точки зору їх достатності та взаємозв`язку для вирішення питання про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя вважає, що вони доводять обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрювана могла вчинити це правопорушення.

Разом з тим відповідно до положень ст. 198 КПК України висловлені в ухвалі слідчого судді, суду за результатами розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу висновки щодо будь-яких обставин, які стосуються суті підозри, обвинувачення, не мають преюдиціального значення для суду під час судового розгляду або для слідчого чи прокурора під час цього або іншого кримінального проваджень.

Вирішуючи питання щодо наявності передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України ризиків, слідчий суддя бере до уваги таке.

ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні умисного нетяжкого злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

При цьому підозрювана ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,є уродженкою м. Львів, громадянкою України, раніше не судима, заміжня, має вищу освіту, обіймає посаду генерального директора КП «Криворізька міська клінічна лікарня №2» КМР, за місцем роботи характеризується позитивно, зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_3 .

Оцінивши на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів всі обставини в сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про доведеність існування ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, оскільки в судовому засіданні встановлено достатні підстави вважати, що підозрювана, усвідомлюючи скоєне й побоюючись суворого покарання, дійсно може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, а також незаконно впливати на свідків, представника потерпілого (юридичної особи), експертів у цьому ж кримінальному провадженні. Даний ризик підтверджується тим, що остання шляхом використання свої соціальних зв`язків, може незаконно впливати на свідків та представника потерпілого по кримінальному провадженню, з метою зміни останніми раніше наданих свідчень та спотворення отриманих за допомогою їх доказів, яких на теперішній час допитано в якості свідків по кримінальному провадженню і не допитано в суді, з останніми проведено ряд слідчих дій, за результатами проведення яких органом досудового розслідування встановлено сукупність доказів, які викривають ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення.

Таким чином, слідчим суддею встановлено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваною інкримінованого їй кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрювана може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України.

Вирішуючи питання про обрання запобіжного заходу, необхідного для запобігання існуючим ризикам, слідчий суддя враховує таке.

ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні умисного нетяжкого злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі, тому відповідно до ч. 2 ст. 181 КПК України до неї може бути застосований запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.

З оглядуна наведене,враховуючи фактичні обставинисправи,характер іступінь тяжкостівчиненого кримінальногоправопорушення,спосіб йоговчинення танаслідки,обстановку ймотиви скоєннязлочину,тяжкість покарання,що загрожуєпідозрюваній уразі визнанняїї винуватою,наведені вищедані проособу підозрюваної,а самеїї вік,стан здоров`я,сімейний стан,соціальні зв`язки,спосіб життявзагалі,слідчий суддявважає, що є достатні підстави для застосування до підозрюваної запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту в нічний час доби, оскільки стороною обвинувачення доведено, що саме такий запобіжний захід відповідатиме тяжкості кримінального правопорушення і даним про особу підозрюваної, а також буде співмірним з реально існуючими ризиками, запобігти яким, окрім як застосуванням такого запобіжного заходу, - неможливо.

Жоден із більш м`яких запобіжних заходів у даних фактичних обставинах не буде ефективним і доцільним, оскільки застосування особистого зобов`язання, особистої поруки або застави не зможе забезпечити гарантії належної процесуальної поведінки підозрюваної, тому слідчий суддя не вбачає підстав для можливості застосування цих запобіжних заходів за їх недостатністю для запобігання наявним ризикам та виконання підозрюваною покладених на неї процесуальних обов`язків.

На підставі викладеного, ст. ст. 177, 178, 181, 193-196, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту задовольнити.

Застосувати до підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на строк два місяці, тобто до22березня 2024 року.

Заборонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , залишати житло за адресою: АДРЕСА_3 , у період часу з 22:00 год. до 06:00 год. до 22 березня 2024 року включно.

Зобов`язати підозрювану ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду та покласти на неї строком до 22березня 2024 року включно такі обов`язки:

- не відлучатися без дозволу слідчого, прокурора, суду за межі м. Кривого Рогу Дніпропетровської області;

- повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну місця проживання та роботи;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;

- не залишати квартиру АДРЕСА_4 в період часу з 22:00 год. до 06:00 год.

Діяухвали закінчуєтьсяо 24.00год.22 березня2024 року.

Ухвалу про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту з метою контролю передати для виконання до Криворізького РУП ГУНП у Дніпропетровській області за місцем проживання підозрюваної ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_3 .

Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_5 , що відповідно до ч. 5 ст. 181 КПК України працівники органу Національної поліції з метою контролю за його поведінкою мають право з`являтися до нього в житло, в якому він перебуває під домашнім арештом, вимагати надання усних чи письмових пояснень з питань, пов`язаних із виконанням покладених на нього зобов`язань, використовувати електронні засоби контролю.

Копію ухвали про застосування запобіжного заходу вручити сторонам кримінального провадження негайно після її оголошення.

Ухвала слідчого судді щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Ухвала слідчого судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала слідчого судді, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Ухвала слідчого судді, яка набрала законної сили, обов`язкова для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено23.01.2024
Номер документу116437356
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —216/480/24

Ухвала від 22.01.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ОНОПЧЕНКО Ю. В.

Ухвала від 22.01.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ОНОПЧЕНКО Ю. В.

Ухвала від 22.01.2024

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ОНОПЧЕНКО Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні