Постанова
від 18.01.2024 по справі 461/297/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/297/24

Провадження №3/461/265/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2024 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшлиз Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни,про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Херсон, місце роботи ТОВ «Монтажбудюг», водій, місце проживання АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 dsl 19.08.2017, виданий органом 6501, -

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України,-

в с т а н о в и в :

17.11.2023 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 з товаром: «гуманітарна допомога: взуття, гігієна, вагою 150,00 кілограм». Як підставу для переміщення товару: «гуманітарна допомога: взуття, гігієна», вагою 150,00 кг, громадянином ОСОБА_1 до митного контролю подано митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на загальну кількість товару вагою 150,00 кілограм.

Відповідно до поданої митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_2 на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ФРІДОМ ТРАСТ» (код ЄДРПОУ 44825741) переміщуються товари: «гуманітарна допомога: взуття, гігієна, вагою 150,00 кілограм. Відправником вказаного товару зазначена «Fundacja HUB SOS-UA».

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаного товару, Львівською митницею скеровано лист від 20.11.2023 №7.4/20-01/14/30118 до Благодійної організацій «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ФРІДОМ ТРАСТ» (код ЄДРПОУ 44825741) для підтвердження чи спростування факту очікування вказаного товару. 21.11.2023 на лист митниці від Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ФРІДОМ ТРАСТ» отримано відповідь (вх. митниці 67320/14-20), у якій зазначено, що фонд жодного вантажу гуманітарної допомоги не очікує. Під час здійснення митного контролю, а саме проведення митного огляду встановлено, що у транспортному засобі переміщується товар, а саме: взуття жіноче (чоботи, кросівки, босоніжки, тощо) торгової марки «UGG», без ознак використання, в упаковці виробника (картонних коробках), різних: фасонів, розмірів та кольорів у кількості 75 пар;- дезінфікуючий гель для рук (Hand Sanitiser Gel), roprової марки «L'Oreal Paris», фасування пластмасові банки ємністю 400 мл у кількості 120 штук. Жодних інших документів, крім митної декларації, які б підтверджували, що вказаний товар є гуманітарною допомогою, громадянин ОСОБА_1 не надав. У своїх поясненнях громадянин ОСОБА_1 пояснив, що ним особисто було проведено завантаження вказаним товаром у місті Ярославі (Республіки Польщі), а також ним надано до митного контролю митну декларацію. Громадянин України ОСОБА_1 як підставу для ввезення на митну територію України товарів: взуття жіноче у кількості 75 пар та дезінфікуючий гель для рук у кількості 120 штук подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та їх вартості. Громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару та його вартості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.

ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про час та дату розгляду справи під підпис в протоколі про порушення митних правил. Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про перенесення розгляду справи не надходило.

Відповідно до ч. 4 ст.526МК України справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

У рішеннях Європейського суду з прав людини зазначається, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

У рішенні Європейського Суду з прав людини в справі «Пономарьов проти України» передбачено, що сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Суд вважає за можливе слухати справу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, яка не з`явилася на виклик до суду, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.

Представник митниців судовомузасідання зазначив,що удіях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 483 МК України.

Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Факт митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил № 1626/20900/23 від 21.11.2023 року; декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою ОСОБА_1 ; актом про проведення огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 21.11.2023; листом Львівської митниці №7.4/20-01/14/30118 від 20.11.2023 року, листом БФ «Фрідом Трас», доповідною запискою.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо їх одержувача та вартості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, його особу, ступінь вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи,особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан, об`єктивно з`ясувавши обставини справи, повно та всебічного дослідивши надані суду докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 50 % вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Вирішуючи питання про необхідність накладення адміністративного стягнення у виді конфіскації товарів -безпосередніх предметівпорушення митнихправил, передбаченого санкцією ч. 1 ст. 483 МК України, суд виходить з наступного.

05.01.2024 року набрав чинності Закон України, яким внесено зміни в ст.483 МК України та пом`якшено стягнення за вчинення даного правопорушення.

Відповідно до ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Санкція ч.1 ст. 483 МК України передбачає накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

З наведеного вбачається, що додаткове покарання у виді конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил є альтернативним. Суд, вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення, наділений правом застосовувати одну із двох вищезазначених санкцій.

Враховуючи те, що ОСОБА_1 правопорушення вчинив під час дії воєнного стану, вказуючи у митній декларації підставу для переміщення товару «гуманітарна допомога», суд дійшов висновку про необхідність застосування до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адміністративного стягнення у виді конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Загальна вартість предметів порушення митних правил згідно з висновком № 142000-3400-0247 від 12.12.2023 року становить 322808,22 грн.

Окрім того, на підставі ч.1 ст.519 МК України та розрахунку витрат на зберігання на складі митниці, з особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, слід стягнути суму витрат за зберігання, яка складає 3202,84 грн.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_2 необхідно стягнути на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст.483 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП України, Законом України «Про судовий збір», суд, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 % вартості товару в сумі, що становить 161404,11 грн.

Виявлений відповідно до протоколу про порушення митних правил №1626/20900/23 від 21.11.2023 р. товар, який був безпосереднім предметом порушення митних правил, - конфіскувати в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці витрати на зберігання товару в сумі 3202,84 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя В.Є. Радченко

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено23.01.2024
Номер документу116440365
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/297/24

Постанова від 18.04.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Березюк О. Г.

Постанова від 18.01.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні