ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" січня 2024 р. м. Житомир Справа № 906/943/22
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Шніт А.В.
секретар судового засідання Малярчук Р.А.
за участю представників сторін:
від позивача: Власюк М.В., дов. від 09.02.2023;
від відповідача: Конончук І.О., дов. №3 від 02.01.2024 (в режимі відеоконференції);
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком"
до Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради
про стягнення 7 681,11грн
Акціонерне товариство "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" звернулося до Господарського суду Житомирської області з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Новоград-Волинської районної державної адміністрації Житомирської області про стягнення 8 529,05грн заборгованості за надані телекомунікаційні послуги пільговим категоріям осіб.
В якості правових підстав позовних вимог позивач вказує, зокрема, ст.167, 170, 509, 633 Цивільного кодексу України, ст.5, 8, 10, 12 Господарського кодексу України, ст.2, 91 Бюджетного кодексу України, відповідні положення Законів України "Про телекомунікації", "Про місцеві державні адміністрації", "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №295 від 11.04.2012.
Ухвалою від 07.11.2022 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначив судове засідання для розгляду справи по суті.
26.12.2022 суд отримав поштою клопотання Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" (вих. №252/20 від 21.12.2022) про заміну неналежного відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Новоград - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області на належного відповідача - Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради (а.с. 81-82).
Ухвалою від 23.02.2023 суд здійснив перехід до загального позовного провадження та замінив судове засідання, призначене на 23.02.2023 для розгляду справи по суті, підготовчим засіданням; задовольнив клопотання Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" №252/20 від 21.12.2022 про заміну неналежного відповідача; замінив відповідача у справі №906/943/22 - Управління праці та соціального захисту населення Новоград - Волинської районної державної адміністрації Житомирської області на належного відповідача - Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради (а.с. 95-96).
08.03.2023 представник Житомирської філії АТ "Укртелеком" подав суду позовну заяву у новій редакції про стягнення з Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради 7 681,11грн з доказами надсилання (а.с. 103-107).
Розгляд справи у підготовчому провадженні неодноразово відкладався.
26.10.2023 представник Житомирської філії АТ "Укртелеком" подав клопотання, до якого долучив розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільг за період січень - червень 2022 року з поіменним списком пільговиків на суму 8 529,05грн, акт звіряння розрахунків за надані послуги станом на 01.10.2023, яким здійснено перерахунок за вказаний період на суму зменшення 847,94грн, підписаний представником Житомирської філії АТ "Укртелеком" (а.с. 181-194). Крім того, представник позивача подав заяву про зменшення розміру позовних вимог, в якій зазначено, що сума заборгованості Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради перед АТ "Укртелеком" становить 7 681,11 грн (а.с. 199).
Ухвалою від 16.11.2023 суд прийняв до розгляду заяву Акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" про зменшення позовних вимог №278/20 від 19.10.2023 та ухвалив вважати заявленим до розгляду спір про стягнення з Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради 7 681,11 грн. Закрив підготовче провадження та призначив справу №906/943/22 до судового розгляду по суті на 19.12.2023 о 14:00 (а.с.207).
У засіданні суду 19.12.2023 оголошено перерву до 11.01.2024 о 15:30.
В судовому засіданні 11.01.2024 представник позивача оголосив зміст та підстави позовних вимог, а представник відповідача висловив заперечення щодо частини позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Акціонерне товариство "Укртелеком", відокремленим підрозділом якого є Житомирська філії АТ "Укртелеком" (позивач) є оператором телекомунікацій, яке надає телекомунікаційні послуги споживачам відповідно до вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про телекомунікації", Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 №295, інших законодавчих актів України.
Згідно з заявленими позовними вимогами, позивач надав протягом січня - червня 2022 року послуги зв`язку на пільгових умовах частині населення м. Баранівка Житомирської області та інших населених пунктів, які входять до складу Баранівської міської об`єднаної територіальної громади, яке включено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, що має право на пільги і підпадає під дію Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального статусу", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про охорону дитинства", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" у сумі 7 681,11 грн (а.с.103-107, 176).
На підтвердження наданих послуг позивач подав розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільг за період січень - червень 2022 року на суму 8 529,05грн та акт звіряння розрахунків за надані послуги станом на 01.10.2023, яким здійснено перерахунок за вказаний період на суму зменшення 847,94грн, підписаний представником Житомирської філії АТ "Укртелеком" (а.с. 199, 182, 183-194).
Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради у заяві від 06.06.2023 вказало список пільговиків, які користувалися телекомунікаційними послугами АТ "Укртелеком" за період січень - червень 2022 року, а також зазначило осіб, які є померлими, однак зазначені у розрахунках видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільг. Водночас відповідач визнав позов суму 2 847,34 грн (а.с. 156-157).
Відсутність відшкодування Управлінням праці та соціального захисту населення Баранівської міської ради понесених витрат за надані телекомунікаційні послуги населенню на пільгових умовах, стало підставою для звернення позивача за захистом порушеного права до суду з позовними вимогами про стягнення сумі 7 681,11 грн боргу по відшкодуванню вартості телекомунікаційних послуг, наданих пільговій категорії населення за період січень - червень 2022 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків можуть бути безпосередньо акти цивільного законодавства.
Закон України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" від 05.10.2000 №2017-III (далі - закон України №2017-III), визначає правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій.
Відповідно до ст. 19 Закону України №2017-III, виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв`язку та критерії їх надання. Державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Законами України від 22.10.1993 №3551-ХII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального статусу", від 23.03.2000 №1584-ІІІ "Про жертви нацистських переслідувань", від 28.02.1991 №796-ХII "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", від 24.03.2008 №203/98-ВР "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", від 24.03.1998 №203/98-ВР "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист" і від 26.04.2001 №2402-ІІІ "Про охорону дитинства" встановлені пільги з оплати послуг зв`язку (далі - телекомунікаційних послуг) для визначеної цими Законами категорій осіб (далі - пільгові категорії громадян).
Згідно з ч.6 ст. 48 БК України, бюджетні зобов`язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв`язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються Казначейством України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117 "Про Реєстр осіб, які мають право на пільги" запроваджено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги. Зобов`язано Міністерство соціальної політики забезпечити внесення до Реєстру інформації про: осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні"; Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист"; Про відновлення прав осіб, депортованих за національною ознакою", "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", "Про освіту", "Про прокуратуру", "Про Службу безпеки України", "Про бібліотеки і бібліотечну справу", "Про захист рослин", "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", "Про жертви нацистських переслідувань", "Про Державну кримінально-виконавчу службу України", "Про Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України", "Про охорону дитинства", "Про соціальний захист дітей війни", "Про культуру", Основ законодавства України про охорону здоров`я і пенсіонерів за віком.
Відповідно до абз.2 п.1 Реєстру, останній складається з баз даних Мінсоцполітики, Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.
Згідно з п. 3 Реєстру, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - уповноважені органи): організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної в пункті 2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для розрахунку розміру пільг та їх виплати і проведення виплати соціальних стипендій та державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей; ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки згідно з формою "1 - пільга", в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків. Форма 1 - пільга затверджується Мінсоцполітики.
Відповідно до абз.1 п. 4 Реєстру, уповноважені органи з дотриманням вимог Законів України "Про інформацію", Про захист персональних даних" мають право: отримувати від пільговиків документи, що підтверджують їх право на пільги; проводити перевірку достовірності поданих документів; отримувати відомості від пільговиків, а також від державних органів, де перебувають на обліку пільговики, підприємств та організацій, що надають послуги, житлово-експлуатаційних організацій...
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1101 затверджено "Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення".
Пунктами 2, 3 Порядку визначено, що г о л о в н и м розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.
Р о з п о р я д н и к а м и бюджетних коштів нижчого рівня є: структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення); структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, центри з нарахування та здійснення соціальних виплат, які відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Відповідно до п. 5 Порядку, розподіл бюджетних коштів за напрямами, зазначеними у пункті 4 цього Порядку, здійснюється головним розпорядником бюджетних коштів за пропозиціями регіональних органів соціального захисту населення на підставі поданих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення за встановленими формою та строками Мінсоцполітики даних, сформованих виходячи з прогнозної кількості отримувачів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг, кількості малих групових будинків та дітей, які перебувають в них, установлених розмірів відповідних виплат, а також з урахуванням необхідності виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства, у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.
Пунктами 7-9 Порядку визначено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення подають щомісяця: до 25 числа регіональним органам соціального захисту населення заявки щодо потреби в бюджетних коштах для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення на наступний місяць; до 8 числа заявки щодо потреби в бюджетних коштах для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення на поточний місяць.
Регіональні органи соціального захисту населення узагальнюють отримані від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення заявки та не пізніше ніж протягом двох робочих днів подають Мінсоцполітики узагальнену заявку за встановленою ним формою в розрізі адміністративно-територіальних одиниць, за якими Мінсоцполітики не пізніше ніж протягом трьох робочих днів перераховує бюджетні кошти регіональним органам соціального захисту населення.
Позивач - Акціонерне товариство "Укртелеком" є оператором телекомунікацій і включений до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації.
Житомирська філія Акціонерного товариства "Укртелеком" є відокремленим підрозділом акціонерного товариства, не має статусу юридичної особи і здійснює від імені акціонерного товариства частину його господарської та іншої діяльності, а також функції представництва (а.с. 37-41).
Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, який підзвітний головному розпоряднику бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми - Мінсоцполітики.
Суд встановив, що в період січень - червень 2022 року позивач надав послуги зв`язку споживачам, які проживають на території м. Баранівка Житомирської області та інших населених пунктів, які входять до складу Баранівської міської об`єднаної територіальної громади, які згідно з нормами чинного законодавства належать до пільгових категорій громадян.
На підтвердження наданих послуг позивач подав розрахунки видатків на відшкодування витрат, пов`язаних з наданням пільг за період січень - червень 2022 року, у яких вказано поіменний список пільговиків (а.с. 183- 194).
Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради надало інформацію, враховуючи відповідь Баранівського відділу ДРАЦС у Звягельському районі, про померлих осіб з січня до червня 2022 року, які вказані у розрахунках видатків на відшкодування витрат (а.с. 202, 203 на звороті).
Такими померлими особами є: ОСОБА_1 (дата смерті ІНФОРМАЦІЯ_1 ), ОСОБА_2 (дата смерті ІНФОРМАЦІЯ_2 ), ОСОБА_3 (дата смерті ІНФОРМАЦІЯ_3 ).
Вказані особи є у списках розрахунків видатків на відшкодування витрат за період січень - червень 2022 року (а.с. 183-194) . Загальна сума становить 8 529,05 грн
Суд здійснив власний розрахунок відшкодування вартості телекомунікаційних послуг, наданих пільговій категорії населення, за яким розмір заборгованості, який підлягає стягненню становить 7 559,23 грн:
- січень 2022 року (а.с. 183-184) - 1 704,30 грн (1 863,29- 52,99-106,00 (№12,14 списку);
- лютий 2022 року (а.с. 185-186) - 1 536,78 грн (1 695,77-52,99-106,00 (№11,13 списку);
- березень 2022 року (а.с. 187-188) - 1 276,94 грн (1 435,93 - 52,99 - 106,00 (№10,12 списку);
- квітень 2022 року ( а.с. 189 -190) - 1 255,93 грн (1 444, 94- 52,99 - 106,00 - 30,02 (№10,12, 20 списку);
- травень 2022 року (а.с. 191-192) - 1 114,03 грн (1 326,01- 52,99-106,00 - 52,99 (№10, 12, 19 списку);
- червень 2022 року (а.с. 193-194) - 671,25 грн (763,11 - 52,99- 38,87 (№6,12 списку).
За вказаного, між сторонами виникли правовідносини з надання послуг зв`язку окремим категоріям населення на пільговій основі, у яких відповідач, як розпорядник відповідних коштів, зобов`язаний здійснювати розрахунки з організаціями, що надають послуги особам, які згідно з чинним законодавством мають право на соціальні пільги.
Суд враховує, що чинне законодавство України не передбачає обов`язковості укладення договору про розрахунки з постачальниками послуг, наданих особам, які згідно з чинним законодавством мають право на пільги, оскільки зобов`язання сторін у таких відносинах виникають безпосередньо із законів України.
Крім того, п. 14 Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" від 20.12.2016 року № 1789-VIII, ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України було доповнено пунктом 20-4, зокрема: до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на пільги з послуг зв`язку, інші передбачені законодавством пільги, що надаються ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; ветеранам праці; жертвам нацистських переслідувань; ветеранам військової служби; ветеранам органів внутрішніх справ; ветеранам податкової міліції; ветеранам державної пожежної охорони; ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби; ветеранам служби цивільного захисту; ветеранам Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України; вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту та ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України; особам, звільненим з військової служби, які стали інвалідами під час проходження військової служби; інвалідам, дітям-інвалідам та особам, які супроводжують інвалідів І групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою; багатодітним сім`ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім`ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім`ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування.
Разом з тим, вказаним нормативним актом не перекладається відповідальність держави за невиконання взятих своїх зобов`язань перед громадянами, що мають відповідні пільги та перед операторами зв`язку, які належним чином виконали свій обов`язок і надали послуги на органи місцевого самоврядування.
Саме відповідач є управлінням Баранівської міської ради, до компетенції якого належить питання соціального захисту населення на території Баранівської міської об`єднаної територіальної громади. Іншого органу, створеного для виконання зазначених функцій, суд не встановив.
Враховуючи приписи п.1, 3, 4 постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117, п.20-4 ст.91 Бюджетного кодексу України, п.2, 3 Порядку (в редакції, дія якої поширюється на спірні правовідносини), суд дійшов висновку про те, що відповідач має законодавчо встановлений обов`язок по відшкодуванню або фінансуванню пільг з послуг зв`язку, наданих у спірному періоді. При цьому суд враховує, що саме структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - уповноважені органи) організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної в пункті 2 цього Положення інформації, а також мають право, зокрема, отримувати відомості від пільговиків, а також від державних органів, де перебувають на обліку пільговики, підприємств та організацій, що надають послуги.
Згідно з ч. 1,2 ст. 509, ч. 3,4 ст. 11 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку; зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу; цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Позивач є суб`єктом господарювання, який надає телекомунікаційні послуги споживачам, метою діяльності позивача як учасника господарських відносин є досягнення економічних та соціальних результатів та одержання прибутку відповідно до частини другої статті 3 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 526 ЦК України, ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.
З огляду на зазначене, у позивача виникло право на відшкодування вартості послуг зв`язку, наданих особам, які згідно з чинним законодавством мають право на соціальні пільги, а у відповідача як органу, через який діє держава у цивільних відносинах, - обов`язок здійснити з позивачем розрахунок за надані цим особам послуги, оскільки: по-перше, держава діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин (ч.1 ст. 167 ЦК України); по-друге, держава набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом (ст. 170 ЦК України).
Відповідно до ст.19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Отже, надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян є обов`язком позивача.
Не визначення порядку відшкодування різниці вартості послуг зв`язку на пільгових умовах проти повної вартості є непропорційним втручанням держави у право власності позивача непорушність якого гарантується Конституцією України та Конвенцією "Про захист прав людини і основоположних свобод".
В свою чергу, держава, запроваджуючи певний механізм правового регулювання відносин, зобов`язана забезпечити його реалізацію. У протилежному випадку всі негативні наслідки відсутності правового регулювання покладаються на державу.
Згідно з ч. 6 ст. 48 Бюджетного кодексу України, бюджетні зобов`язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв`язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються Казначейством України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.
Зазначена норма є спеціальною по відношенню до загальних положень частин 1-4 статті 48 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідач, у порядку ч.1 ст.74, ст. 76, 77 ГПК України, не довів факту належного виконання зобов`язання щодо оплати послуг зв`язку (відшкодування витрат) наданим позивачем пільговим категоріям населення.
Оскільки відповідач відповідних відрахувань по відшкодуванню пільгової вартості послуг зв`язку за січень-червень 2022 року не здійснив, суд вважає, що позовні вимоги в частині стягнення 7 559,23грн є обґрунтованими, заявлені відповідно до вимог чинного законодавства, та підлягають задоволенню. У частині стягнення 121,88грн (7 681,11 - 7 559,23) суд відмовляє за безпідставністю.
Відповідно до ч.1, 2 ст.123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи, що суд частково задовольнив позовні вимоги, судовий збір, який підлягає стягненню з відповідача на користь позивача, становить 2 441,64грн (7 559,23 (сума задоволених позовних вимог) х 2 481,00 (сплачений судовий збір) / 7 681,11 (розмір заявлених позовних вимог).
Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради (12701, Житомирська обл., Звягельський р-н, м. Баранівка, вул. Соборна, буд. 10; ідентифікаційний код 41081793) на користь Акціонерного товариства "Укртелеком" (01601, м.Київ, бульвар Шевченка, буд. 18, ідентифікаційний код 21560766) в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" (10014, м.Житомир, вул.Київська, буд. 20, ідентифікаційний код ВП 01184114):
- 7 559,23грн заборгованості;
- 2 441,64грн судового збору.
3. У іншій частині позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено: 22.01.24
Суддя Шніт А.В.
Віддрукувати:
1- позивачу через Електронний суд та представнику на електронну пошту: marudenko@ukrtelecom.ua;
2 - Управлінню соціального захисту населення Баранівської міської ради через Електронний суд та на електронну пошту: b_unsp@ukr.net
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2024 |
Оприлюднено | 25.01.2024 |
Номер документу | 116444650 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Шніт А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні