Ухвала
від 16.01.2024 по справі 569/18621/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/18621/23

1-кп/569/729/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2024 рокум. Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області

в складі судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_5 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Рівне кримінальне провадження № 62023240030000109 про обвинувачення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Рівне, громадянина України, українця, раніше не судимого, працюючого на посаді головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Державної митної служби України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Рівненського міського суду Рівненської області перебуває кримінальне провадження № 62023240030000109 про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Як вбачається із обвинувального акту, затвердженого старшим прокурором групи прокурорів у кримінальному провадженні начальником відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_3 , відповідно до наказу виконуючого обов`язки начальника Поліської митниці Державної митної служби України ОСОБА_6 від 11.12.2019 № 176-о ОСОБА_5 на посаду головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Держмитслужби в порядку переведення з Рівненської митниці ДФС.

Згідно абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», ОСОБА_5 , є працівником правоохоронного органу, у зв`язку з чим постійно здійснював функцію представника влади та, відповідно до пункту 1 примітки до статті 364 КК України, є службовою особою.

Відповідно до ст. 246 Митного кодексу України (в редакції від 24.10.2020) метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Для виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення застосовується автоматизована система митного оформлення, яка згідно з цим Кодексом в автоматичному режимі з урахуванням результатів аналізу ризиків та залежно від типу митної декларації, митного режиму, особливостей, засобів і способів переміщення товарів через митний кордон України визначає перелік таких митних формальностей та необхідність участі у їх виконанні посадової особи митного органу.

У разі якщо автоматизованою системою митного оформлення або посадовою особою митного органу за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності участі у виконанні митних формальностей щодо товарів і транспортних засобів комерційного призначення посадової особи митного органу, такі митні формальності виконуються автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі.

Інформація про виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі вноситься до єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України та передаться декларанту або уповноваженій ним особі.

Згідно ст. 336 Митного кодексу України, митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом:

1) перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України;

2) митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян);

3) обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України;

4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств;

5) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, вільних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу та інших законів України покладено на митні органи;

6) перевірки обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України та/або перебувають під митним контролем;

7) проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;

8) направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу;

9) пост-митний контроль.

Відповідно до ст. 361 МКУ, управління ризиками - це робота митних органів з аналізу ризиків, виявлення та оцінки ризиків, розроблення та практичної реалізації заходів, спрямованих на мінімізацію ризиків, оцінки ефективності та контролю застосування цих заходів. Під ризиком розуміється ймовірність недотримання вимог законодавства України з питань митної справи.Митні органи застосовують систему управління ризиками для визначення товарів, транспортних засобів, документів і осіб, які підлягають митному контролю, форм митного контролю, що застосовуються до таких товарів, транспортних засобів, документів і осіб, а також обсягу митного контролю.

Цілями застосування системи управління ризиками є:

1) запобігання, прогнозування і виявлення порушень законодавства України з питань митної справи;

2) забезпечення більш ефективного використання наявних у митних органів ресурсів та зосередження їх уваги на окремих згрупованих об`єктах аналізу ризику, щодо яких є потреба у застосуванні окремих форм митного контролю або їх сукупності, а також у підвищенні ефективності митного контролю (областях ризику);

3) забезпечення в межах повноважень митних органів заходів із захисту національної безпеки, життя і здоров`я людей, тварин, рослин, довкілля, інтересів споживачів;

4) прискорення митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.

У статті 362 МКУ, зазначено що аналіз ризику - це систематичне використання митними органами наявної у них інформації для визначення обставин та умов виникнення ризиків, їх ідентифікації і оцінки ймовірних наслідків недотримання вимог законодавства України з питань митної справи.

Також статтею 363 МКУ передбачено, що діяльність митних органів з оцінки та управління ризиками полягає у виконанні таких завдань:

1) формування інформаційної бази даних системи управління ризиками митних органів;

2) аналіз, виявлення та оцінка ризиків, у тому числі з використанням інформаційних технологій, що включають систематичне:

а) виявлення умов і факторів, що впливають на виникнення ризиків;

б) визначення областей ризику;

в) визначення критеріїв із заданими наперед параметрами, використання яких дає можливість здійснювати вибір об`єкта контролю, що становить ризик (індикаторів ризику);

г) здійснення оцінки імовірності виникнення ризиків та можливої шкоди у разі їх проявлення;

3) розроблення і реалізація практичних заходів з управління ризиками з урахуванням:

а) результатів аналізу та оцінки ризиків;

б) результатів аналізу необхідних ресурсів та очікуваних результатів реалізації запланованих заходів;

4) аналіз результатів та коригування вжитих заходів з управління ризиками, що включає:

а) здійснення контролю за практичною реалізацією заходів;

б) збір, оброблення та аналіз інформації про результати вжитих заходів з метою їх коригування та вдосконалення системи управління ризиками.

Відповідно до Положення про митний пост «Рівне» Поліської митниці Державної митної служби України, затвердженого 30.07.2020 начальником Поліської митниці Державної митної служби України ОСОБА_7 , основними завданнями митного посту серед іншого є забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України з питань митної справи, здійснення митного контролю та виконання митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, у тому числі на підставі електронних документів (електронне декларування), за допомогою технічних засобів контролю тощо, забезпечення справляння митних платежів, контроль правильності обчислення, своєчасності та повноти їх сплати, застосування заходів щодо їх примусового стягнення у межах повноважень, визначених Митним кодексом України, Податковим кодексом України, Положенням про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, та іншими актами законодавства України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил.

Митний пост у зоні своєї діяльності відповідно до покладених на нього завдань забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи на території митної справи на території України у зоні своєї діяльності, забезпечує виконання митних формальностей відповідно до вимог законодавства з питань митної справи, запобігає та протидіє контрабанді, здійснює боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України у зоні своє відповідальності, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати у повному обсязі платниками податків до відповідного бюджету під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення, здійснює контроль за застосуванням відповідно до закону заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності під час пропуску товарів через митний кордон України, випуску їх у відповідний митний режим, а також після такого випуску, застосовує інформаційні, телекомунікаційні та інформаційно-телекомунікаційні системи і технології, автоматизацію процедур, зокрема контроль за повнотою та правильністю виконання митних формальностей, проводить аналіз та здійснює управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю, забезпечує проведення моніторингу ризикових зовнішньоекономічних операцій з метою управління ризиками, здійснює контроль за дотриманням підприємствами і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України, здійснює митний контроль та митне оформлення товарів.

Відповідно до Посадової інструкції головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Держмитслужби, затвердженої 17.03.2020 виконуючим обов`язки начальника Поліської митниці Держмитслужби ОСОБА_6 , (далі - Посадова інструкція), основними посадовими обов`язками головного державного інспектора митного поста ОСОБА_5 , серед іншого, є безпосереднє здійснення державної митної справи, контроль за додержанням усіма юридичними й фізичними особами законодавства України з питань державної митної справи, створення сприятливих умов для прискорення товарообігу, збільшення обсягів пасажиропотоку через митний кордон України та захисту прав інтелектуальної власності юридичних та фізичних осіб у процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльності, застосування відповідно до законів України заходів тарифного та не тарифного регулювання, повне та своєчасне справляння податків (інших обов`язкових платежів) при переміщенні товарів і транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або проведенні митних процедур, проведення митного контролю та виконання митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, у тому числі на підставі електронних документів (електронне декларування) за допомогою технічних засобів контролю тощо, забезпечення здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та правильності заповнення та використання митних декларацій, внесення до них змін та визнання декларацій недійсними. Забезпечення внесення повної та своєчасної інформації до автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор» та ЄАІС Держмитслужби, реалізація заходів з управління ризиками шляхом виконання митних формальностей, визначених за результатами застосування системи управління ризиками, запобігання та протидія контрабанді, здійснення боротьби з порушеннями митних правил та митній території України у зоні діяльності митного поста.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 257 Митного кодексу України в редакції від 24.10.2020, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

Відповідно до Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 із змінами від 08.04.2019 (далі - Порядок № 684) визначено, що автоматизована система управління ризиками (далі - АСУР) - сукупність програмно-інформаційних комплексів, які забезпечують функціонування системи управління ризиками (далі - СУР) під час митного контролю та/або митного оформлення товарів і транспортних засобів;модуль АСУР - є однією з підсистем АСУР, що входить до складу модуля автоматизованої системи митного оформлення товарів та транспортних засобів (далі - АСМО) або іншого програмно-інформаційного комплексу ДФС (далі - ПІК ДФС) і забезпечує роботу АСУР під час митного контролю товарів і транспортних засобів.

Відповідно до п. 4 Розділу І Порядку № 684, здійснення органами доходів і зборів (їх структурними підрозділами) аналізу, виявлення та оцінки ризиків, у тому числі з використанням інформаційних технологій, для визначення форм та обсягів митного контролю включають виявлення умов і факторів, що впливають на виникнення ризиків, визначення областей ризику, визначення індикаторів ризику, здійснення оцінки імовірності виникнення ризиків та можливої шкоди у разі їх проявлення.

Розділом VІІ Порядку № 684 зазначено, що при застосуванні АСМО або іншого ПІК ДФС для митного контролю товарів, транспортних засобів Перелік митних формальностей за результатами застосування СУР формується за допомогою інформаційних технологій, за результатами автоматизованого контролю із застосуванням СУР, а також доповнюється/коригується митницею (митним постом) ДФС за результатами проведення комбінованого та/або неавтоматизованого контролю із застосуванням СУР шляхом оцінки ризику відповідно до документальних профілів ризику, орієнтувань, переліків індикаторів ризику, методичних рекомендацій, у тому числі за результатами аналізу поданих для митного контролю документів (їх копій), відомостей, результатів застосування технічних засобів митного контролю, а також на підставі вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та/або митного оформлення товарів, транспортних засобів.

Перелік митних формальностей за результатами застосування СУР містить відомості про назву митної формальності, підрозділ/посадову особу - ініціатора включення митної формальності до переліку, прізвище, ініціали посадової особи, яка безпосередньо доповнила перелік, підстави включення митної формальності до переліку, вид митної формальності (обов`язкова, обов`язкова за умови, у разі потреби), повідомлення до митної формальності.

Форми та обсяги контролю, визначені в Переліку митних формальностей за результатами застосування СУР, виконуються посадовими особами митниці (митних постів) ДФС при проведенні митного контролю та митного оформлення з урахуванням виду митної формальності та повідомлення до митної формальності, а також відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів.

Посадові особи митниці (митного поста) ДФС, які здійснюють митний контроль та митне оформлення у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, в обов`язковому порядку переглядають сформований за допомогою інформаційних технологій перелік митних формальностей за результатами застосування СУР та доповнюють/коригують перелік митних формальностей за результатами проведення комбінованого та/або неавтоматизованого контролю із застосуванням СУР шляхом оцінки ризику відповідно до документальних профілів ризику, орієнтувань, переліків індикаторів ризику, методичних рекомендацій, у тому числі за результатами аналізу поданих для митного контролю документів (їх копій), відомостей, результатів застосування технічних засобів митного контролю, а також на підставі вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів.

Митна формальність з переліку митних формальностей за результатами застосування СУР може не здійснюватись, якщо виконання митної формальності неможливе (залежно від виду чи характеристики товару, наявності відповідних технічних засобів, можливості пред`явлення товару до митного контролю тощо),виконання митної формальності недоцільне, оскільки завдання згідно з повідомленням до митної формальності були досягнуті під час виконання іншої митної формальності, виконання митної формальності недоцільне, оскільки визначена митна формальність та відповідні завдання згідно з повідомленням до митної формальності були виконані раніше за цією партією товару іншим ПМО, про що наявні підтвердні документи, виконання митної формальності недоцільне, оскільки митна формальність та відповідні завдання згідно з повідомленням до митної формальності стосуються іншого (відмінного від задекларованого) товару чи особи, переміщення підпадає під винятки, визначені нормативно-правовими актами з питань державної митної справи.

У разі невиконання митної формальності з переліку митних формальностей за результатами застосування СУР у зв`язку з наявністю інших обґрунтованих причин (крім визначених підпунктами 1-5 цього пункту) у АСМО або іншому ПІК ДФС відповідним чином фіксується детальна інформація про такі причини.

Рішення про невиконання митної формальності виду «обов`язкова» з переліку митних формальностей за результатами застосування СУР приймається керівником (заступником керівника, старшим зміни) ПМО або особою, яка виконує його обов`язки, крім випадків, коли нормативно-правовими актами з питань державної митної справи визначено інші вимоги.

Проте, ОСОБА_5 , обіймаючи посаду головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Державної митної служби України, 29.12.2020у робочий час, перебуваючи на своєму робочому місці, митному посту «Рівне», що за адресою: м. Рівне, вул. Млинівська, 23а, достовірно знаючи свої службові обов`язки, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків своїх дій (бездіяльності), хоча повинен був і міг їх передбачити, маючи реальну можливість діяти так, як того вимагають інтереси служби, не виконав свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них та здійснив митне оформлення транспортного засобу «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_1 підставі товаросупровідних документів, які містять недостовірні дані стосовно дати першої реєстрації автомобіля, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам за наступних обставин.

Так, 29.12.2020 декларантом ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 43529493, адреса: Рівненська обл., м. Рівне, вул. Поповича, буд. 11, оф. 41) до митного оформлення подано МД типу ІМ40ДЕ UA204020/2020/265977, якою заявлено у митний режим «імпорт» товар «Автомобіль вантажний марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_2 , загальна кількість місць, включаючи місце водія - 3, призначення: для використання по дорогах загального користування (для перевезення вантажів), номер двигуна (маркування) - не визначений, тип двигуна - дизельний, робочий об`єм циліндрів - 5132 см3, потужність двигуна - 130 kW, вантажопідйомність - 2.195 т, маса в разі максимального завантаження - 7.490 т, бувший у використанні, колісна формула 4х2, тип кузова - пластиковий фургон з встановленим гідробортом, календарний рік виготовлення - 2016, модельний рік виготовлення - 2016, не виготовлений на базі легкового автомобіля». Код УКТЗЕД товару 8704229900.

Разом із МД ІМ40ДЕUA204020/2020/265977 до митного оформлення було подано товаросупровідні документи на вищевказаний транспортний засіб, а саме: інвойс № 946 від 21.12.2020, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 25.03.2016, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 18.12.2020, сертифікат про походження товару типу «EUR1» № Е 5.863.186 від 21.12.2020.

У графах № 18, № 21 митної декларації UA204020/2020/265977 вказано іноземний реєстраційний номер, з яким вантажний марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_2 , прибув з-за кордону - «KUN947D».Такий реєстраційний номер також вказаний у реєстраційному свідоцтві НОМЕР_4 , виданого 18.12.2020.

При цьому, у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 18.12.2020 вказано дату першої реєстрації вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) НОМЕР_2 - « НОМЕР_5 ». На місці цифри року документ проколотий.

А у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 25.03.2016 у графі «В» вказано дату першої реєстрації вантажного автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) НОМЕР_2 - «25.03.2016».

Митне оформлення та митні процедури за вказаною МД, як зазначено в графі «Відмітки митного органу відправлення/призначення» здійснювала посадова особа (інспектор) митного поста «Рівне» Поліської митниці Держмитслужби з ПМК №102, ОНП № 102.

Згідно з п.1. Наказу Рівненської митниці ДФС України № 177-к від 08.07.2015 видано та закріплено особисте митне забезпечення головному державному інспектору Поліської митниці Держмитслужби (Рівненської митниці ДФС) ОСОБА_5 - ОНП 102, ПМК 102.

Відповідно до роздруківки відомостей з АСМО «Інспектор-2006», встановлено що під час митного оформлення ОСОБА_5 , здійснено наступні митні процедури:

Реєстрація митної декларації - час 18:11:50;

Прийняття митної декларації до митного оформлення - час 18:11:50;

Контроль із застосуванням системи управління ризиками - час 18:12:01;

Перевірка правильності класифікації та кодування товарів - час 18:37:53;

Перевірка наявності задекларованих товарів у реєстрі товарів, що містять об`єкти інтелектуальної власності - час 18:37:55;

Перевірка правильності визначення країни походження товарів - час 18:37:56;

Перевірка правильності визначення митної вартості товарів - час 19:58:07;

Перевірка дотримання встановлених до товарів заходів нетарифного регулювання - час 19:58:08;

Перевірка правильності застосування пільг в оподаткуванні - час 19:58:10;

Перевірка правильності нарахування митних платежів - час 19:58:12;

Завершення митного оформлення - час 19:58:19.

За митне оформлення даного транспортного засобу при його митній вартості у сумі 419 214,18 гривень сплачено митні платежі на загальну суму108 506,44 гривень, з них: мито (ставка 3,8%) - 15 930,14 гривень, акциз (ставка 0,0260 EUR) - 4 622,86 гривень, ПДВ (ставка 20%) - 87 953,44 гривень.

Станом на дату оформлення МД курс валюти склав - 34,6458 гривень за EUR.

Згідно з інформацією офіційного дилера автомобілів торгової марки «MERCEDES-BENZ» - представництво компанії «Даймлер АГ» в Україні - ПРАТ «АВТОКАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 31750520) датою першої реєстрації транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ», ідентифікаційний номер (номер кузова) НОМЕР_2 , є 27.07.2015, дата виробництва - 24.06.2015.

У разі ввезення товарів на митну територію України суми митних платежів, нараховані органом доходів і зборів, підлягають сплаті до Державного бюджету України платником податків до або на день подання органу доходів і зборів митної декларації для митного оформлення, крім випадків, якщо відповідно до цього Кодексу товари ввозяться на митну територію України із звільненням від оподаткування митними платежами (частина 1 статті 297 Митного кодексу України).

Згідно частини 27 статті 4 Митного кодексу України митні платежі - це мито;акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції);податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).

Згідно п.п. 215.3.52, п.215.3 ст.215 Податкового кодексу України специфічна ставка акцизного податку на моторні транспортні засоби для перевезення вантажів складає: 0,02 євро за 1 куб. см об`єму циліндрів двигуна транспортних засобів, які класифіковані за кодом 8704 21 99 00 УКТ ЗЕД;0,026 євро за 1 куб. см об`єму циліндрів двигуна транспортних засобів, які класифіковані за кодом 8704 22 99 00 УКТ ЗЕД;0,033 євро за 1 куб. см об`єму циліндрів двигуна транспортних засобів, які класифіковані за кодом 8704 23 99 00 УКТ ЗЕД.

Ставки податку для транспортних засобів, що відповідають коду 8704 згідно з УКД ЗЕД застосовуються для автомобілів , що використовуються з 5 до 8 років з коефіцієнтом 40, для автомобілів, що використовуються понад 8 років з коефіцієнтом 50.

Відповідно до висновку експерта від 29.07.2022 № СЕ-19/106-22/4574-ДД за результатами судово-технічної експертизи документів, бланк свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Швейцарської Конфедерації, виданий на вантажний автомобіль «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) НОМЕР_2 , не відповідає аналогічним документам, що знаходяться у офіційному обігу.

Бланк першої частини свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Федеративної республіки Німеччина, виданий на вантажний автомобіль «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) НОМЕР_2 , відповідає аналогічним, що знаходяться в офіційному обігу.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи № 221 від 26.07.2023, при імпорті транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_2 з датою першої реєстрації 27.07.2015, різниця між сплаченими митними платежами та митними платежами, які необхідно було сплатити за митною декларацією UA204020/2020/265977 становить 216 349,77 гривень, в тому числі акцизний збір - 180 291,48 гривень, ПДВ - 36 058,29 гривень, підтверджується документально.

При наявності розбіжностей та невідповідностей у поданих до митного оформлення документах в частині дати першої реєстрації транспортного засобу, що безпосередньо впливає на ставку акцизного податку і відповідно його розмір, ОСОБА_5 не здійснено оцінку ризику шляхом аналізу поданих документів з метою обрання належних форм та обсягів митного контролю, а також не забезпечено повне та якісне виконання митних формальностей для виявлення і недопущення фактів ухилення від оподаткування у повному обсязі та не застосовано додаткових форм митного контролю з перевірки документів та відомостей поданих митному органу.

Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Державної митної служби України, будучи службовою особою, маючи реальну можливість виконати свої обов`язки належним чином, несумлінно ставлячись до них, діючи всупереч інтересам служби, у порушення вимог ст. 246, ст. 336, ч. 2 ст. 361, ч. 1 ст. 362, ст. 363 Митного кодексу України; Розділу II, п. 4, пп. 5 п. 5, п. 12, п. 13 Розділу VII, Розділу XI «Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізація заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.07.2015 № 684, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.08.2 015 за №1021/27466; пп. 1, 3, 4, 8 п.13, пп. 3, 20, 21, 22, 25, 27, 28, 33, 35 п.14 Положення про митний пост «Рівне» Поліської митниці Держмитслужби, затвердженого наказом начальника Поліської митниці Держмитслужби ОСОБА_8 від 30.07.2020 №186; п.п. 3.1, 3.2, 3.3, 3.6 посадової інструкції головного державного інспектора митного поста «Рівне» Поліської митниці Держмитслужби, затвердженої 17.03.2020 виконувачем обов`язків начальника Поліської митниці Держмитслужби ОСОБА_9 , при здійсненні митного оформлення за ЕМД типу ІМ40ДЕ UA204020/2020/265977 на підставі поданих ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП» пакету документів, у яких містяться наявні розбіжності щодо першої реєстрації транспортного засобу, не виконав свої обов`язки щодо безпосередньої реалізації митної справи, контролю за додержанням усіма юридичними та фізичними особами законодавства України з митної справи, при наявності розбіжностей та невідповідностей у поданих до митного оформлення документах в частині дати першої реєстрації транспортного засобу, що безпосередньо впливає на ставку акцизного податку і відповідно його розмір, не вжив усіх передбачених законодавством України заходів, направлених на визначення дійсної дати першої реєстрації автомобіля марки «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_2 з метою правильного визначення ставки податку, не здійснив оцінку ризику шляхом аналізу поданих документів з метою обрання належних форм та обсягів митного контролю, а також не забезпечив повне та якісне виконання митних формальностей для виявлення і недопущення фактів ухилення від оподаткування у повному обсязі та не застосував додаткових форм митного контролю з перевірки документів та відомостей поданих митному органу, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам на суму 216 349,77 гривень (двісті шістнадцять тисяч триста сорок дев`ять гривень сімдесят сім копійок).

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України - невиконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

В судовому засіданні захисник обвинуваченого ОСОБА_5 - адвокат ОСОБА_4 подав клопотання про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності, у зв`язку із закінченням строків давності.

Обвинувачений ОСОБА_5 в судовому засіданні підтримав клопотання свого захисника, з підстав, викладених у ньому, та просив суд його задоволити.

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні не заперечила проти задоволення клопотання захисника обвинуваченого.

Заслухавши думку учасників судового процесу, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд приходить до висновку, про необхідність задоволення клопотання захисника обвинуваченого з наступних підстав.

Відповідно до ст. 12 КК України, кримінальне правопорушення, яке інкриміноване обвинуваченому ОСОБА_5 , передбачене ч. 1 ст. 367 КК України є нетяжким злочином.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки, у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

У відповідності до ч. 1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 286 КПК України звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом. Якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Згідно до вимог ч. 3 ст. 288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності, у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що клопотання захисника обвинуваченого ОСОБА_5 - адвоката ОСОБА_4 про закриття кримінального провадження та звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності підлягає задоволенню, оскільки з дня вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, у вчиненні якого він обвинувачується, минуло понад три роки, а відповідно строки давності притягнення до кримінальної відповідальності, передбачені ст. 49 КК України закінчилися.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 12, 49 КК України, ст.ст. 284-286, 288, 369-372 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання захисника обвинуваченого ОСОБА_5 - адвоката ОСОБА_4 про звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності - задоволити.

Звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, на підставі ст. 49 КК України, у зв`язку із закінчення строків давності.

Кримінальне провадження № 62023240030000109 про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України- закрити.

Речовий доказ у кримінальному провадженні, а саме, оригінали свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу «MERCEDES-BENZ», модель «ATEGO», ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_2 - повернути власнику.

Цивільний позов Рівненської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Рівненської митниці Державної митної служби України до ОСОБА_5 про відшкодування шкоди, заподіяної кримінальним правопорушенням - залишити без розгляду.

Стягнути з ОСОБА_5 витрати на залучення експертів в розмірі 6 528 (шість тисяч п`ятсот двадцять вісім) гривень 82 копійки.

На ухвалу протягом семи днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.

Суддя Рівненського міського суду

Рівненської області ОСОБА_1

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116448440
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —569/18621/23

Ухвала від 16.01.2024

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Рогозін С. В.

Ухвала від 29.09.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Рогозін С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні