Рішення
від 18.01.2024 по справі 260/3007/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

18 січня 2024 року м. Ужгород№ 260/3007/23 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Микуляк П.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Закарпатській області до Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3, яким просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 683274,81 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 683274,81 грн., у т.ч. пеня у розмірі 70256,94 грн. по платежам:

- 85 11020201 «Податок на прибуток підприємств та фінустанов комунальної власності» у розмірі 128802,91 грн. в т.ч. пеня у розмірі 35094,91 грн.;

- 30 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 554471,90 грн., в .т.ч. пеня у розмірі 35162,03 грн.

Контролюючим органом було здійснено всі визначені законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу, в тому числі, скеровано на адресу такого платника податків податкову вимогу. Однак такі дії не призвели до позитивного результату, а тому сума податкового боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі, надано відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву та повідомлено, що згідно з вимогами ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Зазначену ухвалу направлено на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Таким чином, суд вважає, що відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, правом на подачу відзиву не скористався, про наслідки не подання відзиву був попереджений.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Зважаючи на вимоги ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що розгляд справи може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України та ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України), кожен зобов`язаний сплачувати податки, збори, інші обов`язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 (код ЄДРПОУ - 03344770), внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: 89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Горького, буд. 9 та перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків та зборів.

За відповідачем рахується податковий борг у розмірі 683274,81 грн., у т.ч. пеня у розмірі 70256,94 грн. по платежам:

- 85 11020201 «Податок на прибуток підприємств та фінустанов комунальної власності» у розмірі 128802,91 грн. в т.ч. пеня у розмірі 35094,91 грн.;

- 30 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 554471,90 грн., в .т.ч. пеня у розмірі 35162,03 грн.

Зазначений податковий борг виник у зв`язку з тим, що відповідачем було подано до контролюючого органу звітну податкову декларацію з податку на прибуток підприємства від 05.02.2018 №9297985994 за 2017 рік із самостійно задекларованою сумою податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 93 538,00 грн. Зазначена сума податку не була сплачена Відповідачем.

Відповідно до пп.54.1. ст.54 Податкової-кодексу України (далі ПК України) платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.56.11 ст.56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПК України.

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку податкової звітності. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 15.04.2019 №845/12-03/70/3344770 та винесено податкове повідомлення- рішення від 21.05.2019 №0023285212 про застосування штрафних санкцій на суму 170,00 грн. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслане на адресу Відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак даний лист був повернутий у відповідності довідки Ф.20 (8960007723469).

Відповідачем не погашено вищевказану суму боргу та податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Відтак, податковий борг по податковому повідомленні-рішенні є узгодженим

Відповідно до п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6. пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того, працівниками контролюючого органу проведено:

- камеральну перевірку щодо своєчасної сплати відповідачем податку на додану вартість, за наслідками якої складено акт перевірки від 22.06.2017 №110/12-01/03344770 та винесено податкове повідомлення-рішення від 14.07.2017 №0007401201 про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 150560,78 грн., яке було надіслане на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримано особисто відповідачем 25.07.2017 року;

- камеральну перевірку щодо своєчасної реєстрації податкових накладних розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за наслідками якої складено акт перевірки від 20.05.2019 №1246/07-16-52-12/3344770 та винесено податкове повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0025335212 про зобов`язання сплатити штраф у розмірі 2026,09 грн. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслане на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак даний лист був повернутий у відповідності довідки Ф.20.

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідачем не погашено вищевказані суми боргу в повному обсязі та податкові повідомлення-рішення не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Відтак, податковий борг по податкових повідомленнях-рішеннях є узгодженим.

Відповідно до п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того, відповідачем було подано до контролюючого органу:

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 20.04.2017 №9070251939 за березень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 241798,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок №9094010928 від 22.05.2017 року (за березень 2017 року) із задекларованою сумою у розмірі 166,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок №9095138275 від 22.05.2017 року (за квітень 2017 року) із задекларованою сумою у розмірі 24291,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 16.06.2017 №9115215013 за травень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 97170,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 19.07.2017 №9140209541 за червень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 19,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 17.08.2017 №9165657993 за липень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1500,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 15.09.2017 №9188734448 за серпень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 16,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 11.10.2017 №9209468810 за вересень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 159,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 19.12.2017 №9271585552 за листопад 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 541,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 17.01.2018 №9295571589 за грудень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 15,00 грн.;

- звітну податкову декларацію з податку на Додану вартість від 16.04.2018 №14984 за березень 2018 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 181,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок №26105 від 13.11.2018 року (за березень 2017 року) із задекларованою сумою у розмірі 138,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок №26106 від 13.11.2018 року (за квітень 2017 року) із задекларованою сумою у розмірі 729,00 грн.

Відповідно до пп.54.1. ст.54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлену цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.56.11 ст.56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п.203.1. ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.203.2. ст.203 ПК України сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Зазначені суми податку не були сплачені відповідачем.

Також, у відповідності до ст.129 ПК України відповідачу було проведено нарахування пені у загальній сумі 70 256,94 грн. ва платежами:

- 85 11020201 «Податок на прибуток підприємств та фінустанов, комунальної власності» у розмірі 35094,91 грн.;

- 30 14010100 «Податок на додану вартість \з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 35162,03 грн.

Згідно підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Вказані суми пені залишаються відповідачам не сплаченими.

Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 16 ПК України передбачено, що одним із обов`язків платника податків є обов`язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст.59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 ПК України податкова вимога-письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум Відповідачу на підставі п.59.1 ст.59 ПК України, виставлено податкову вимогу від 18.12.2006 №1/821 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку було надіслано на адресу Відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримано Відповідачем особисто (1032200) та податкову вимогу від 08.02.2007 №2/78 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку було отримано відповідачем.

Податковий борг відповідача не переривався та підтверджується постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 02.11.2015 у справі №807/1340/15, якою задоволено позов Мукачівської об`єднаної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється! до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із п.95.4 ст.95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 102.9. ст. 102 ПК України на період дії| правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, визначених цим Кодексом, іншим законодавстві якого покладено на контролюючі органи.

Приписами пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Так, відповідно, до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Абзацом 11 пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій, території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняєтеся перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Пунктом 1 Указу Президента України від 2^.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, який в подальшому продовжений відповідно до законодавства.

Отже, станом на дату подання адміністративного позову зупинено строки давності визначені нормами ПК України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. ГУ ДПС у Закарпатській області доведено наявність податкового боргу відповідача, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення податкового боргу в розмірі 683274,81 грн., у зв`язку з чим позов підлягає до задоволення повністю шляхом стягнення з Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 заявленого податкового боргу.

На підставі наведеного та керуючись ст. 5, 19, 77, 139, 248, 246, 255 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Закарпатській області до Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства Житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство №3 (код ЄДРПОУ 03344770) податковий борг у розмірі 683274,81 грн., у т.ч. пеня у розмірі 70256,94 грн. по платежам:

- 85 11020201 «Податок на прибуток підприємств та фінустанов комунальної власності» у розмірі 128802,91 грн. в т.ч. пеня у розмірі 35094,91 грн.;

- 30 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 554471,90 грн., в .т.ч. пеня у розмірі 35162,03 грн., за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяП.П.Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено24.01.2024
Номер документу116456000
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/3007/23

Рішення від 18.01.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні