Ухвала
від 18.01.2024 по справі 910/18964/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

18.01.2024Справа № 910/18964/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Щербакова С.О., за участю секретаря судового засідання Яременко Т.Є., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРСПЕЦПОСТАВКА"

до Антимонопольного комітету України

про визнання частково недійсним рішення

Представники:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: Чернюшок М.І.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРСПЕЦПОСТАВКА" (далі-позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України (далі-відповідач), в якому просить суд:

- визнати частково недійсним п. 1 рішення Антимонопольного комітету України №236-р від 31 серпня 2023 року, винесене за результатами розгляду справи № 145-26.13/189-21 про порушення ТОВ "УКРСПЕЦПОСТАВКА", ТОВ "ФІНАНС-СЕРВІС ПЛЮС" (ТОВ "СПИРТОВИЙ ЗАВОД "СУХОДОЛИ") і ТОВ "ГЛЕРМОНТ ТРЕЙД" законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" в частині, що стосується визнання вчинення порушення ТОВ "УКРСПЕЦПОСТАВКА";

- визнати недійсним п. 2 рішення Антимонопольного комітету України №236-р від 31 серпня 2023 року, яким накладено штраф на ТОВ "УКРСПЕЦПОСТАВКА".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірне рішення є незаконним та необґрунтованим внаслідок неповного з`ясування та доведення обставин, які мають значення для справи, невідповідності висновків, викладених у рішенні, обставинам справи, неправильного застосування норм матеріального права.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи здійснюється в порядку загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 18.01.2024. Зокрема, зобов`язано Антимонопольний комітет України надати суду у строк до 17.01.2024 копії матеріалів справи № 145-26.13/189-21 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" на електронному носії.

08.01.2024 через відділ автоматизованого документообігу суду від Антимонопольного комітету України надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що законодавство про захист економічної конкуренції не містить вичерпного переліку доказів, які повинні бути зібрані органами Комітету під час розслідування справи про антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів конкурсних процедур. Також, Комітет зазначає, що у рішенні встановлювався саме факт антиконкурентних узгоджених дій між учасниками, на підставі обставин, які у своїй сукупності свідчать про вчинення порушення.

Також, разом з відзивом відповідачем на виконання вимог суду було надано копії матеріалів справи № 145-26.13/189-21 на електронному носії.

Крім того, у відзиві відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи № 910/18964/23 у закритому судовому засіданні.

17.01.2024 до суду надійшло клопотання позивача, в якому він просить суд продовжити встановлений ухвалою суду від 18.12.2023 строк на подання відповіді на відзив на 15 днів та відкласти розгляд справи №910/18964/23 на іншу дату.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.01.2024 клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРСПЕЦПОСТАВКА" про продовження строку на подання відповіді на відзив - задоволено. Продовжено позивачу процесуальний строк для подання відповіді на відзив на позовну заяву на 15 днів з моменту отримання відзиву.

У цьому судовому засіданні представник відповідача підтримав заявлене клопотання про розгляд справи у закритому судовому засіданні.

Розглянувши заявлене відповідачем клопотання про розгляд справи у закритому судовому засіданні, проаналізувавши норми господарського процесуального законодавства України, суд відзначає наступне.

Приписами статті 20 Закону України "Про інформацію" передбачено, що за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами (частина 1 та 3 статті 21 Закону України "Про інформацію").

У частині 2 статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Згідно приписів статті 40 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особи, які беруть (брали) участь у справі, мають право ознайомлюватися з матеріалами справи (крім інформації з обмеженим доступом, а також інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які беруть (брали) участь у справі, або перешкодити подальшому розгляду справи); наводити докази, подавати клопотання, усні й письмові пояснення (заперечення), пропозиції щодо питань, які виносяться на експертизу; одержувати копії рішень у справі (витяги з них, крім інформації з обмеженим доступом, а також інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі); оскаржувати рішення в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ст. 22-1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», інформація з обмеженим доступом, одержана Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями у процесі здійснення своїх повноважень, використовується ними виключно з метою забезпечення виконання завдань, визначених законодавством про захист економічної конкуренції, і не підлягає розголошенню та оприлюдненню, крім випадків: надання інформації органам слідства та суду відповідно до закону; недотримання вимог, встановлених частиною другою статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації"; інших випадків, встановлених законом.

За розголошення комерційної таємниці працівники Антимонопольного комітету України, його територіальних відділень несуть відповідальність, встановлену законом.

Частиною 2 статті 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" органи Антимонопольного комітету України оприлюднюють рішення за результатом розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України протягом 10 робочих днів з дня його прийняття. Рішення підлягає оприлюдненню в повному обсязі, крім інформації, яка визначена інформацією з обмеженим доступом. Інформація з обмеженим доступом має бути виключена або зачорнена чи змінена в інший спосіб, який забезпечує достатній її захист та достатню прозорість щодо обґрунтування органом Антимонопольного комітету України прийнятого рішення.

Згідно ч. 8 ст. 8 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи у закритому судовому засіданні проводиться у випадках, коли відкритий судовий розгляд може мати наслідком розголошення таємної чи іншої інформації, що охороняється законом, необхідності захисту особистого та сімейного життя людини, а також в інших випадках, установлених законом.

Про розгляд справи у закритому судовому засіданні постановляється ухвала. Суд ухвалою може оголосити судове засідання закритим повністю або закритою його частину (ч. 9 ст. 8 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ч.ч. 10, 11 ст. 8 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи та вчинення окремих процесуальних дій у закритому судовому засіданні проводяться з додержанням правил здійснення судочинства в господарських судах. Під час такого розгляду можуть бути присутні лише учасники справи, а в разі необхідності - свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі. Суд попереджає зазначених осіб про обов`язок не розголошувати інформацію, для забезпечення захисту якої розгляд справи або вчинення окремих процесуальних дій відбувається в закритому судовому засіданні. Використання систем відеоконференц-зв`язку та транслювання перебігу судового засідання в мережі Інтернет у закритому судовому засіданні не допускаються.

Враховуючи наведене вище, з метою запобігання розголошення інформації з обмеженим доступом, яка міститься в матеріалах антимонопольної справи № 145-26.13/189-21, доступ до якої був обмежений надавачами інформації, суд дійшов висновку, що клопотання Антимонопольного комітету України про розгляд справи у закритому судовому засіданні підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 8, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Антимонопольного комітету України про розгляд справи у закритому судовому засіданні - задовольнити.

2. Розгляд справи № 910/18964/23 проводити у закритому судовому засіданні.

Ухвала набрала законної сили з моменту її оголошення та оскарженню не підлягає.

Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 23.01.2024.

Суддя Щербаков С.О.

Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено25.01.2024
Номер документу116478815
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання частково недійсним рішення

Судовий реєстр по справі —910/18964/23

Ухвала від 08.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Палій В.В.

Рішення від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 08.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні