ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
УХВАЛА
про розгляд вимог кредитора
18 січня 2024 року Справа № 915/1746/21
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С.,
при секретарі судового засідання Шараєвої М.В.,
розглянувши в судовому засіданні
заяву: Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (54008, м.Миколаїв, вул. Морехідна, 1, ідентифікаційний код 13844159, представник заявника Троян О.С.) з грошовими вимогами до банкрута у справі
про банкрутство: Міського комунального підприємства Очаківводоканал (57508, Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Миру, буд. 24, ідентифікаційний код 40341163)
ліквідатор: арбітражний керуючий Сашин О.А. (54001, м. Миколаїв, а/с 194)
Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися
У с т а н о в и в:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області розглядається справа №915/1746/21 про банкрутство Міського комунального підприємства Очаківводоканал (далі МКП Очаківводоканал).
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 25.04.2023, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство МКП Очаківводоканал; введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Сашина О.А.
Постановою Господарського суду Миколаївської області від 21.09.2023 визнано банкрутом МКП Очаківводоканал, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора № 522 від 21.03.2013).
На офіційному вебпорталі судової влади України 25.09.2023 за № 71465 оприлюднено повідомлення про визнання МКП Очаківводоканал банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
На адресу Господарського суду Миколаївської області від Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області надійшла заява б/н від 24.10.2023 (вх. №14111/23 від 24.10.2023), сформована в системі Електронний суд 24.10.2023, у якій заявник просить суд визнати його грошові вимоги до банкрута в сумі 418467,80 грн, з яких: 414173,40 грн основний борг (друга черга), 4294,40 грн витрати по сплаті судового збору (перша черга).
Ухвалою суду від 30.10.2023 прийнято до розгляду заяву ГУ ПФУ в Миколаївській області про визнання вимог до МКП Очаківводоканал, розгляд якої призначено в судовому засіданні на 09 листопада 2023 року о 09:30, зобов`язано ліквідатора банкрута розглянути заяву ГУ ПФУ в Миколаївській області про визнання кредиторських вимог у сумі 418467,80 грн та надати кредитору і суду нормативно-документальне обґрунтування щодо визнання або відхилення кредиторських вимог у відповідності до вимог ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства. Докази повідомлення кредитора про результати розгляду грошових вимог надати суду.
Від ліквідатора Сашина О.А. до суду надійшло клопотання № 02-01/150/67 від 03.11.2023 (вх. № 14616/23 від 03.11.2023), в якому арбітражний керуючий просить долучити до матеріалів справи докази повідомлення кредитора про розгляд заяви з грошовими вимогами до банкрута. До вказаного клопотання ліквідатором додано копію повідомлення про розгляд кредиторських вимог № 02-01/149/65 від 01.11.2023, з якого вбачається, що ліквідатором визнані грошові вимоги ГУ ПФУ в Миколаївській області до МКП Очаківводоканал в сумі 414173,40 грн з задоволенням їх у другу чергу реєстру вимог кредиторів, а також до першої черги витрати по сплаті судового збору.
09.11.2023 судове засідання не відбулося у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого у справі судді.
Ухвалою суду від 21.12.2023 призначено судове засідання з розгляду заяви ГУ ПФУ в Миколаївській області про визнання вимог до МКП Очаківводоканал на 28.12.2023 о 10:30.
28.12.2023 судове засідання не відбулося у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого у справі судді.
Ухвалою суду від 15.01.2024 призначено судове засідання з розгляду заяви ГУ ПФУ в Миколаївській області про визнання вимог до МКП Очаківводоканал на 18 січня 2024 року о 10:00.
У судове засідання 18.01.2024 представники учасників справи не з`явилися, про час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Водночас, явка вказаних осіб обов`язковою судом не визнавалась, а тому враховуючи положення ст. 42 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) суд визнав за можливе провести судове засідання за їх відсутності.
На підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали без її проголошення.
Дослідивши матеріали справи та надані суду докази, оцінивши їх відповідно до вимог ст. 86 ГПК України, проаналізувавши фактичні обставини справи згідно з вимогами чинного законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України Про міжнародне приватне право, Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства (далі КУзПБ), яким встановлені умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи та відновлення платоспроможності фізичної особи.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Частиною 1 ст. 2 КУзПБ передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Поточним кредитором у силу визначення, наведеного у ст. 1 КУзПБ, є кредитор за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ч. 4 ст. 60 КУзПБ у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Судом встановлено, що 23.05.2016 трапився нещасний випадок на виробництві з ОСОБА_1 , яка працювала слюсарем аварійно-відновлювальних робіт у МКП Очаківводоканал, що підтверджується актом №1 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом від 26.05.2016.
Згідно виписки із акта огляду МСЕК (довідка серії 12 ААА №023365 від 06.11.2019) потерпілій встановлено 30% втрати професійної працездатності та третя група інвалідності.
Згідно постанови ГУ ПФУ в Миколаївській області № 14001/159/159.1/28 від 09.03.2023 потерпілій ОСОБА_1 призначено з 01.03.2023 (безстроково) щомісячну страхову виплату в розмірі 1921,74 грн.
ОСОБА_1 народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на момент проведення капіталізації потерпіла досягнула віку 61 рік.
Отже, потреба в капіталізації коштів по відшкодуванню щомісячної страхової виплати потерпілій ОСОБА_1 становить 414173,40 (1921,74 х 17,96 х 12) грн, з яких: 17,96 середня очікувана тривалість життя відповідно до Держстату.
Відповідно до статті 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров`я, врегульовані нормами Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно пункту 2 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105-XIV припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01.01.2023. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.
Відповідно до пункту 7 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105- XIV стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 8 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 2620-IX від 21.09.2022 роботодавець зобов`язаний здійснювати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид страхових виплат та надання соціальних послуг згідно з цим Законом.
Уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України (абз. 1 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2620-IX від 21.09.2022).
Відповідно до частини другої статті 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
Пунктом 6 частини 1 статті 72 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування передбачено, що джерелами формування коштів Пенсійного фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2023 №95 Деякі питання капіталізації платежів у випадках ліквідації страхувальників установлено, що капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України в порядку встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №986.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №986 затверджений Порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, відповідно до пунктів 2 та 3 якого термін капіталізація платежів означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
Терміни застрахована особа та страхувальники вживаються у значенні, наведеному в Законі України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином: 1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності; 2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.
Капіталізація платежів перед застрахованими особами щодо витрат на професійне навчання або перекваліфікацію потерпілого за індивідуальною програмою реабілітації (якщо з часу встановлення ступеня втрати професійної працездатності минуло не більше одного року) проводиться із розрахунку середньомісячного заробітку протягом строку, визначеного програмою реабілітації.
Капіталізація платежів для забезпечення витрат на одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого проводиться у розмірах, що встановлюються відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Нарахування такої виплати здійснюється на підставі висновку лікувального закладу щодо можливості настання стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого.
Капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності.
При розгляді вимог ГУ ПФУ в Миколаївській області заперечень щодо них від інших кредиторів судом отримано не було.
Ліквідатором визнані вимоги кредитора у повному обсязі, а саме: у сумі 414173,40 грн (друга черга) та 4294,40 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (перша черга).
З огляду на обґрунтованість вимог, викладених в заяві ГУ ПФУ в Миколаївській області, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання грошових вимог в розмірі 414173,40 грн з наступним включенням їх до реєстру вимог кредиторів відповідно до установленої законодавством черговості.
При цьому, судом зазначається, що включенню до реєстру вимог кредиторів також підлягають 4294,40 грн судового збору, сплачені ГУ ПФУ в Миколаївській області при поданні заяви з грошовими вимогами до боржника, з урахуванням положень частини 3 статті 4 Закону України Про судовий збір, відповідно до якої, при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (5368,00 грн х 0,8).
Керуючись ст. 2, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Визнати грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (ідентифікаційний код 13844159) до Міського комунального підприємства Очаківводоканал (ідентифікаційний код 40341163) у сумі 414173,40 грн (друга черга), а також 4294,40 грн судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до боржника (перша черга).
2. Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги.
Повний текст ухвали суду складено 22.01.2024.
СуддяВ.С. Адаховська
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2024 |
Оприлюднено | 25.01.2024 |
Номер документу | 116479197 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Адаховська В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні