Ухвала
від 22.01.2024 по справі 2а/0570/8128/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

22 січня 2024 року Справа №2а/0570/8128/2012

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянової О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/0570/8128/2012 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Донецьк) до Державного підприємства «Добропіллявугілля» (м. Добропілля) про стягнення заборгованості в розмірі 3497,30 грн

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження (Стягувача) з примусового виконання виконавчого листа №2а/0570/8128/2012 виданого Донецьким окружним адміністративним судом, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3; Код ЄДРПОУ 13486010).

Згідно з ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши матеріали справи та заяви, оцінивши наявні докази, суд дійшов до висновку про задоволення заяви, з огляду на таке.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 серпня 2012 року задоволено адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства «Добропіллявугілля» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 3497,30 грн.Стягнуто з Державного підприємства «Добропіллявугілля» (85000, Донецька область, м. Добропілля, пр. Шевченко, 2, ід.код 32186934) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на рахунок (83001, м. Донецьк, вул. Рози Люксембург, 9, рахунок Добропільської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № НОМЕР_1 в ПАТ КБ "Надра", МФО 380764, ЄДРПОУ 26081562) заборгованість по сплаті страхових коштів в розмірі 3497 (три тисячі дев`яносто сім) грн. 30 коп.

30 жовтня 2012 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист на виконання рішення від 02 серпня 2012 року у справі №2а/0570/8128/2012.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2018 року задоволено заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №2а/0570/8128/2012. Замінено неналежного стягувача з - Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на належного - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

01.01.2023 року набув чинності Закон України від 03.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105-XIV), викладений в редакціїЗакону України № 2620-IX від 21.09.2022.

Відповідно до статті 4 Закону № 1105-XIV уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України.

В свою чергу, відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV, вказано припинити Фонд соціального страхування України та Управління виконавчої дирекції Фонду реорганізовано шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Зазначено, що Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вказано вжити заходів, що випливають із цьогоЗакону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України»також вказано припинити з 01.01.2023 року, шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, зокрема, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

Суд звертає увагу, що Верховний Суд в постанові від 30.12.2020 року у справі № 805/4361/17-а, в ухвалі від 19.07.2021 року у справі № 360/2968/20 зазначав таке. Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що перехід прав та обов`язків від одного суб`єкта владних повноважень владних повноважень до іншого, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення суб`єкта владних повноважень як юридичної особи, що вибув з публічних правовідносин.

Як встановлено судом, в силу Закону № 1105-XIV Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

При цьому, відповідно до пункту 7 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2014 № 280, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Таким чином, станом на теперішній час відбулося правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, що виступало відповідачем у справі, до Головного Управління Пенсійного Фонду України в Донецькій області, за наслідком апеляційного провадження у справі Головним Управлінням Пенсійного Фонду України в Донецькій області набуто статусу відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів визначений Порядком здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074.

Згідно із пункту 6 зазначеного Порядку у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

За змістом статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до частин 1, 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню.

Керуючись ст.293,294,379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

Замінити стягувача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області у виконавчому провадженні по справі №2а/0570/8128/2012 на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122).

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Троянова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено25.01.2024
Номер документу116480908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/8128/2012

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шувалова Т.О.

Постанова від 02.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 03.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні