Справа № 308/22312/23
3/308/10514/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2023 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Деметрадзе Т.Р., за участю представника Закарпатської митниці Селеша О.Я., розглянувши матеріали справи, які надійшли із Закарпатської митниці про порушення митних правил відносно громадянина Польщі ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце роботи: компанія «Transduna Transport Sp. z o. o.» (02-690 Warszawa, Bokserska 64. POLAND), водій; місце проживання: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 22.09.2020, виданий WOJEWODA LUBELSKI /2/, за ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
09.11.2023 о 06 год. 26 хв. в зону митного контролю митного поста «Тиса» Закарпатської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» прибув вантажний автомобіль марки «VOLVO», номерний знак НОМЕР_2 , з напівпричепом марки «SCHWARZMULLER», номерний знак НОМЕР_3 , під керуванням громадянина Польщі ОСОБА_1 .
Згідно з поданими водієм до митного контролю товаросупровідними документами, а саме CMR №102345 від 08.11.2023, проформи-рахунку №LR102345 від 08.11.2023 та пакувального листа від 08.11.2023 на транспортний засіб LL399LE, на митну територію України у митному режимі імпорт ввозиться товар «металеві контейнери U11 53 шт. (53 місця) вагою 7897 кг., вартістю 2575,8000 Євро та товар «текстильні сумки для транспортування електромереж автомобілів «F48» вагою 2182,400 кг, вартістю 2112,0000 Євро.
Загальна вага переміщуваного вантажу 10079,400, загальна вартість 4687,80 Євро. Зазначений вантаж слідує по МД типу ЕЕ №23UA205000770419U3 від 08.11.2023 року. Товар відправлений іноземним підприємством «Kromberg Shubert GmbH Lager Transdanubia-Logisztikai» (Gobehaz Park 8, H-9155 Lebeny, Угорщина), продавець товару «Kromberg Shubert Austria GmbH» (Ungargasee 111, A-7350 Oberpullendorf), а одержувачем ТОВ "КРОМБЕРГ ЕНД ШУБЕРТ УКРАЇНА ЛУ"» (45606, Волинська область, Луцький район, с. Рованці, вул. Європейська, 1, Україна, код ЄДРПОУ 33537560).
Відповідно ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 336 МК України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян).
Під час митного огляду транспортного засобу та товару встановлено, що у вантажному відсіку транспортного засобу знаходиться товар «металеві контейнери та пакувальні сумки.
В ході проведення повного митного огляду транспортного засобу встановлено невідповідність кількості заявлених місць і кількості товару зазначеного в CMR №102345 від 08.11.2023 та проформі-рахунку №LR102345 від 08.11.2023, а саме: заявлено товар «Металеві контейнери» - 53 шт. (53 місця), фактично переміщується товар «металеві контейнери» в кількості 55 шт. (45 в складеному стані, 10 в розкладеному стані), що являє собою 55 вантажних місць, тобто на 2 вантажні місця більше, ніж заявлено в товаросупровідних документах; заявлено товар «Пакувальні сумки» в кількості 352 шт., фактично переміщується товар «Пакувальні сумки» в кількості 595 пакувальних сумок, які знаходяться в 10 розкладених контейнерах, що на 243 штуки більше, ніж заявлено у товаросупровідних документах.
Згідно ч. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями,внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року №8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до п. 37 ст. 4 МК України перевізник - особа, яка переміщує товари або бере на себе зобов`язання та відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 191 МК України перевізник зобов`язаний під час прийняття товарів до перевезення перевіряти точність відомостей щодо кількості вантажних місць, їх маркування, номери, зовнішній стан товарів та їх пакування. У разі неможливості такої перевірки вносити відповідний запис до міжнародної автомобільної накладної.
Відповідно до ч. 2 ст. 460 Митного кодексу перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
Згідно з поясненнями водія ОСОБА_1 він знав про обов`язок перевірити кількість вантажних місць, але не зробив цього через те, що прийняв вже завантажений напівпричіп, на якому була встановлена угорська митна пломба №045327. Також зазначив, що не скористався можливістю запису до накладної CMR щодо прийняття вантажу без перерахунку кількості місць.
Таким чином, громадянин Польщі ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць, кількості товару та його вартості.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Представник Закарпатської митниці в судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, надав пояснення, аналогічні викладеним у ньому та просив притягнути громадянина Польщі ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати відносно останнього санкцію вищевказаної статті, а саме адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з їх конфіскацією.
ОСОБА_1 не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні та в матеріалах справи міститься його заява, згідно якої просить суд розглянути справу без його участі.
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, суд приходить до наступного висновку.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Матеріалами справи встановлено факт не зазначення у товаросупрвідних документах виявленого митним органом товару, тобто наявність спрямованих дій гр. Польщі ОСОБА_1 , який є перевізником товару та який не скористався можливістю запису до накладної CMR щодо прийняття вантажу без перерахунку кількості місць, на переміщення такого товару через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил підтверджується даними протоколу про порушення митних правил №1216/30500/23 від 10.11.2023 року, даними акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 09.11.2023 року, даними поданих товаросупровідних документів, у яких відсутні відомості про виявлений митним органом товар.
Дослідивши матеріали справи приходжу до переконання, що громадянин Польщі ОСОБА_1 своїми діями вчинив порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а саме: дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості вантажних місць товару та його вартості.
При накладенні адміністративного стягнення, суд у відповідності до вимог ст.ст. 23, 33 КУпАП, приходить до висновку, що на гр. Польщі ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил, з його конфіскацією на користь держави, що буде достатньою мірою відповідальності для досягнення мети адміністративного стягнення.
Керуючись ст.ст. 370, ч.1 483, 519, 520, 527-529 МК України, ст.ст. 287-290 КУпАП, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Громадянина Польщі ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, що складає 59800,23 (п`ятдесят дев`ять тисяч вісімсот грн. двадцять три коп.) грн., з конфіскацією товару, а саме: металеві контейнери U11 2 штуки; текстильні сумки для транспортування електромереж автомобілів F48 243 штуки.
Стягнути з громадянина Польщі ОСОБА_1 на користь держави 536,80 гривень судового збору.
Постанова може бути звернена до виконання протягом трьох місяців.
На постановупро адміністративнеправопорушення можебути поданаапеляційна скаргадо Закарпатськогоапеляційного судучерез Ужгородськийміськрайонний судЗакарпатської областіпротягом десятиднів здня їївинесення.Постанова суддіу справахпро адміністративнеправопорушення набираєзаконної силипісля закінченнястроку поданняапеляційної скарги.Постанова можебути пред`явленадо виконанняпротягом трьохмісяців.
Суддя Т.Р. Деметрадзе
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2023 |
Оприлюднено | 25.01.2024 |
Номер документу | 116490850 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Деметрадзе Т. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні