Ухвала
від 24.01.2024 по справі 404/2221/23
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/2221/23

Номер провадження 1-кп/404/134/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2024 року Кіровський районний суд міста Кіровограда в складі:

головуючого: судді ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю учасників судового провадження:

прокурора: ОСОБА_3 ,

представника потерпілої

особи: ОСОБА_4 ,

захисників: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ,

обвинуваченого: ОСОБА_7 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Кропивницькому кримінальне провадження № 12017120020003080 за обвинуваченням ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Верхня Визниця Мукачівського району Закарпатської області, українця, громадянина України, з повною вищою освітою, одруженого, працюючого директором ТОВ «ТД «Будшляхмаш», проживаючого по АДРЕСА_1 , раніше не судимого;

- у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364-1 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_7 висунуто обвинувачення у вчиненні зловживання повноваженнями, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб використання всупереч інтересам юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми службовою особою такої юридичної особи своїх повноважень, що спричинило тяжкі наслідки (відтворюється дослівно).

В квітні 2014 року Уряд України уклав Угоди про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку в рамках «Другого проекту розвитку міської інфраструктури», а саме Угоди про позику від 26.05.2014 № 8391-UA «Другий проект розвитку міської інфраструктури» (надалі - Угода про позику № 8391-UA) та Угоди про позику Фонду чистих технологій (Другий проект розвитку міської інфраструктури) від 26.05.2014 № ТБ 017112 (надалі - Угода про позику №ТБ 017112).

На виконання вищевказаних міжнародних угод між Міністерством фінансів України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Кіровоградською обласною радою, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та обласним комунальним виробничим підприємством «Дніпро-Кіровоград» укладено договори про субкредитування від 20.11.2014 №13010-05/97 та від 20.11.2014 №13010-05/98, під заставу обігових коштів для реалізації інвестиційного проекту «Реконструкція та модернізація систем водопостачання та водовідведення», відповідно до яких закупівлі товарів, робіт та послуг, за кошти субкредиту, повинна здійснюватись відповідно до положень Угод про позику та правилам Світового банку.

В рамках інвестиційного проекту «Реконструкція та модернізація систем водопостачання та водовідведення ОКВП «Дніпро-Кіровоград» заплановано придбати автотранспортні засоби.

Відповідно до Угод про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку в рамках «Другого проекту розвитку міської інфраструктури», усі товари, роботи та послуги (окрім послуг консультантів), які є необхідними для виконання Проекту й фінансуються з коштів Позики, закуповуються відповідно до вимог, викладених чи згаданих в Розділі І Посібника із закупівель.

В жовтні 2015 року ОКВП «Дніпро-Кіровоград» опублікувало запрошення до участі в торгах щодо закупівлі товарів за кошти Світового банку за процедурою міжнародних конкурсних торгів, описаних в Посібнику Світового банку у рамках позик МБРР та кредитів і гарантів МАР від січня 2011 року, із змінами внесеними в липні 2014 року («Посібник по закупівлях»), а саме: Лот - 1 (КRD-ІСВ-05L 1): колісний екскаватор (1 шт.), екскаватор-навантажувач (4 шт.); Лот - 2 (КRD-ІСВ-05L 2): спецавтотранспорт: автокран (1 шт.), каналопровимочна машина (1 шт.), вакуумні машини (5 шт.), вантажопасажирські автомобілі (суцільнометалевий фургон) (10 шт.), мікроавтобуси (4 шт.), вантажопасажирський автомобіль - електротехнічна лабораторія (1 шт.), вантажопасажирський автомобіль - діагностична лабораторія водопостачання (1 шт.), сідловий тягача (1 шт.), напівпричеп (1 шт.), включаючи збірку на місці, монтаж і введення в експлуатацію товарів, що поставляються, і навчання персоналу, в тому числі забезпечення керівництвами з експлуатації та технічного обслуговування.

З метою реалізації рамках інвестиційного проекту «Реконструкція та модернізація систем водопостачання та водовідведення ОКВП «Дніпро-Кіровоград» у відповідності до Угод про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку в рамках «Другого проекту розвитку міської інфраструктури» та процедур міжнародних конкурсних торгів, описаних в Посібнику Світового банку у рамках позик МБРР та кредитів і гарантів МАР від січня 2011 року, із змінами внесеними в липні 2014 року («Посібник по закупівлях»), розроблено Документація конкурсних торгів по закупівлі товарів, яка включає Розділ I. Інструкції для учасників торгів (ІУТ), Розділ ІІ. Умови конкурсних торгів (УКТ), Розділ ІІІ. Критерії оцінки та кваліфікації, Розділ IV Зразки форм конкурсної пропозиції, Розділ V Правомочні країни, Розділ VI Політика Банку - корупційна та шахрайська практика, Розділ VIІ Перелік вимог, Розділ VIІІ Загальні умови контракту, Розділ ІХ Особливі умови контракту, Розділ Х Форми контракту.

Пунктом 1.1. Інструкції для учасників торгів передбачено, що на підтримку запрошення до подання конкурсних пропозицій, зазначених в Умовах конкурсних торгів (УКТ), Покупець, який зазначений в УКТ, видає справжню документацію конкурсних торгів на поставку товарів і супутніх послуг, передбачених у Розділі VII, Графік поставок. Найменування, ідентифікація та кількість лотів (контрактів) цих Міжнародних конкурсних торгів (МКТ) закупівель вказані в УКТ.

Відповідно п. 3.1 Інструкції для учасників торгів передбачено, що Банк вимагає дотримання своєї політики щодо корумпованих і шахрайських дій, викладених у Розділі VI «Політика Банку-корупційна та шахрайська практики».

Вказана політика Банку вимагає, щоб Позичальники (включаючи бенефіціарів позик Банку), учасники торгів, постачальники, підрядники і їхні агенти (оголошені чи ні), суб-підрядники, суб-консультанти, провайдери послуг або постачальники, і будь-який подібний персонал, дотримувалися суворих норм етики в процесі закупівель та виконання контрактів фінансованих Банком.

В рамках цієї політики, Банк:

(a) визначає, в цілях цього положення, умови, сформульовані нижче наступним чином: (i) "корупційна практика " це пропозиція, вручення, отримання або вимагання, прямо або опосередковано, будь-яких цінностей в цілях неправомірного впливу на дії іншої сторони; (ii) "шахрайська практика" це будь-яка дія або упущення, в тому числі спотворення фактів, навмисне або ненавмисне введення в оману, чи спрямоване на те, щоб ввести в оману сторону в цілях отримання фінансової або іншої вигоди, або ухилення від виконання зобов`язань; (iii) "змова" це домовленість між двома або більше сторонами, спрямована на досягнення неправомірної цілі, в тому числі на неправомірний вплив на дії іншої сторони; (iv) "примусова практика" це заподіяння збитку або шкоди, або загрози заподіяння збитку або шкоди, прямо або побічно, будь-якій стороні або майну сторони з метою неправомірного впливу на дії цієї сторони; (v) "перешкоджаюча (обструктивна) практика" це - (aa) умисне знищення, фальсифікація, зміна або приховування істотних доказів для проведення розслідування або неправдиві заяви слідчих для того, щоб істотно ускладнити розслідування Банку в звинуваченнях у корупції, шахрайстві, примусу або змови; та / або загрози, утиски або залякування будь-якої сторони, щоб відвернути її від розкриття своїх знань з питань, які відносяться до розслідування чи від проведення розслідування, або - (bb) дії, призначені, щоб істотно перешкоджати здійсненню прав контролю та аудиту Банку, передбачених у відповідності з параграфом 1.16 (е) нижче.

(b) відхилить пропозицію про присудження контракту, якщо встановить, що учасник торгів, який рекомендується для присудження, або будь-який з його співробітників, або його агентів, або його суб-консультантів, підрядників, постачальників послуг, постачальників та / або їх співробітників, прямо або опосередковано, замішаний в корупції, шахрайстві, змові, примусовій або перешкоджаючій практиках в боротьбі за даний контракт;

(c) оголосить незаконними закупівлі і скасує частину позики, виділеної за договором, якщо він встановить в будь-який час, що представники Позичальника або одержувач будь-якої частини надходжень від кредиту замішаний в корупції, шахрайстві, змові, примушуванні або обструктивній практиці в період закупівель або в питанні реалізації договору, а Позичальник не вжив своєчасних і належних заходів, що задовольняють Банк для вирішення таких практик, коли вони відбуваються, в тому числі не інформували Банк своєчасно в той час як вони знали про практики;

Згідно п. 6.4 Інструкції для учасників торгів визначено, що учасник торгів повинен вивчити всі інструкції, форми, умови та специфікації у Документації конкурсних торгів, а також з прагненням представляти всю його інформацію і документацію, як це вимагається за Документацією конкурсних торгів.

Пунктом 11.1 Інструкції для учасників торгів, Конкурсна пропозиція повинна включати наступні документи:

(a) Форму конкурсної пропозиції, відповідно з пунктом 12 ІУТ;

(b) завершені графіки, відповідно з пунктами 12 та 14 IУТ

(c) Забезпечення конкурсної пропозиції або Декларацію забезпечення конкурсної пропозиції, відповідно з пунктом 19.1 ІУТ;

(d) альтернативні пропозиції, якщо це дозволено, відповідно до пункту 13 ІУТ;

(e) письмове підтвердження повноважень особи, яка підписує конкурсну пропозицію, брати на себе зобов`язання учасника торгів;

(f) документальний доказ, що встановлює кваліфікацію учасника торгів виконати контракт згідно пункту 17 ІУТ, якщо його конкурсна пропозиція буде прийнята;

(g) документальний доказ, що встановлює правомочність учасника торгів брати участь у торгах, згідно пункту 17 ІУТ;

(h) документальний доказ правомочності походження товарів та супутніх послуг, що підлягають поставці учасником торгів, згідно з пунктом 16 ІУТ;

(i) документальний доказ відповідності товарів та супутніх послуг вимогам Документації конкурсних торгів, відповідно з пунктами 16 та 30 ІУТ;

(j) Будь-який інший документ, який вимагається в УКТ.

Пунктом 12.1 Інструкції для учасників торгів визначено, що форма подання конкурсної пропозиції та графіки повинні бути підготовлені, використовуючи відповідні форми, зазначені в Розділі IV, Зразки форм конкурсних торгів. Форми повинні бути заповненні без будь-яких змін у тексті і ніякі заміни не приймаються, за винятком випадків, передбачених у рамках пункту 20.2 ІУТ. Всі порожні місця повинні бути заповнені інформацією, яка запитується.

Пунктом 14.1 Інструкції для учасників торгів визначено, що Ціни та знижки, зазначені учасником торгів у Формі подання конкурсної пропозиції та Таблицях цін, повинні відповідати наведеним нижче вимогам.

Пунктом 14.5 Інструкції для учасників торгів визначено, що призначені учасником торгів ціни, фіксуються під час виконання контракту учасником і не підлягають змінам за жодних обставин, якщо інше не передбачено УКТ. Будь-яка конкурсна пропозиція, представлена з коректованими цінами, розглядається, як така, що не відповідає вимогам, і відхиляється, відповідно до пункту 29 ІУТ. Однак, якщо, згідно ФКП, призначені учасником торгів ціни будуть підлягати коригуванню в ході виконання контракту, то конкурсна пропозиція, представлена з фіксованою ціною, не відхиляється, а коригування ціни розглядається як нульова.

Пунктом 14.8 Інструкції для учасників торгів визначено, що ціни повинні бути вказані, як зазначено в кожному Графіку цін, який включений в Розділі IV, Зразки форм конкурсної пропозиції. Поділ ціни заявки на окремі компоненти проводиться виключно в цілях зіставлення конкурсних заявок Покупцем. Це ні в якому разі не обмежує його право укласти договір на будь-яких із запропонованих умов. Наводячи ціни, Учасник торгів повинен вільно користуватися транспортом через перевізників, які зареєстровані у будь-якій правомочній країні, відповідно до Розділу V, Правомочні країни. Так само, Учасник торгів може отримати страхові послуги від будь-якої правомочної країни, відповідно до Розділу V, Правомочні країни. Ціни повинні вказуватися в наступному порядку:

(a) Для товарів, які поставляються з території країни Покупця:

(i) ціни на товари, що поставляються на умовах EXW, включаючи всі митні або імпортні мита та податки, а також податки з продажів та інші податки, які вже сплачені, або підлягають сплаті на комплектуючі вироби і сировину, що використовуються при виготовлені або збірці Товарів;

(ii) будь-які податки з продажу чи інші податки на готову продукцію, що підлягають сплаті в країні Покупця в разі присудження даного контракту;

(iii) ціна для внутрішнього транспортування, страхування, та інші місцеві послуги, необхідні для передачі Товару до місця призначення (Проектного майданчика), зазначених у УКТ.

(b) Стосовно товарів, що поставляються з-за кордону в країну Покупця:

(i) ціна на товари на умовах поставки CIP, вказуючи назву місця доставки в країну Покупця, яка зазначена в УКТ;

(ii) ціна наземного транспортування, страхування та інших місцевих послуг, необхідних для передачі товару від названого місця призначення до кінцевого пункту призначення (Проектний майданчик), як зазначено в УКТ;

(c) Для товарів, вироблених за межами країни Покупця, які вже імпортувалися:

(i) Ціна на товари, включаючи початкову іноземну вартість Товарів; плюс будь-які підвищення (або знижки); плюс будь-які інші пов`язані з місцевою вартістю і митними зборами та іншими податками на імпорт, які вже заплатили або підлягають сплаті по товарам, які вже імпортувалися.

(ii) митні збори та інші податки на імпорт, які вже оплачені (потребується документальний доказ) або будуть оплачені для товарів, які вже імпортувалися;

(iii) ціна на товари, отримана, як різниця між (i) та (ii) вище;

(iv) продажів та інші податки будь-якої країни Покупця, які будуть нараховуватися на товар, якщо буде укладено контракт з учасником торгів; та

(v) ціна для внутрішнього транспортування, страхування, та інші місцеві послуг, необхідних для передачі товару від названого місця призначення до кінцевого пункту призначення (Проектного майданчику), як зазначено в УКТ.

(d) для супутніх послуг, крім внутрішнього транспортування та інших послуг, необхідних для передачі Товару до місця призначення, кожен раз, коли такі супутні послуги вказані у Графіку вимог:

(i) ціна на кожен пункт, включаючий супутні послуги (включаючи будь-які відповідні податки).

У відповідності до п. 17.1 Інструкції для учасників торгів для підтвердження своєї правомочності у відповідності з пунктом 4 ІУТ, Учасники торгів повинні скласти Форму конкурсної пропозиції, що включена в Розділі IV, Зразки форм конкурсної пропозиції.

Пунктом 17.2 Інструкції для учасників торгів письмове підтвердження кваліфікацій Учасників торгів, щоб виконати контракт, якщо їх пропозиція прийнята повинна встановлюватися до задоволення Покупця:

(a) якщо, як зазначено в УКТ, Учасник торгів, який не виробляє або випускає Товари, які він пропонує поставити, повинен представити Дозвіл виробника, який включений в Розділ IV, Зразки форм конкурсної пропозиції, що він належним чином уповноважений виробником або виробником товару поставляти ці товари в країні Покупця;

(b) якщо, як зазначено в УКТ, у випадку, коли Учасник торгів не веде свою виробничо-господарську діяльність у країні Покупця, він повинен надати докази того, що в разі присудження йому договору він буде представлений агентом, що має відповідні обладнання та умови для виконання обов`язків з технічного обслуговування, ремонту і постачання запасними частинами поставленого обладнання; та

(c) якщо Учасник торгів відповідає кожному кваліфікаційному критерію, який зазначений в Розділі III, Критерії оцінки та кваліфікації.

Відповідно до вимог п. 17.2 (а) Умов конкурсних торгів (УКТ), вимагається дозвіл виробника для Лот - 2 (KRD-ICB-05L2) "Закупівля спецавтотранспорту: атокрану, каналопромивочної машини, 5 (п`ять) вакуумних машин, 10 (десять) вантажопасажирських автомобіля, 4 (чотири) мікроавтобуси, електротехнічну лабораторію, діагностичну лабораторію водопостачання, сідлового тягача, напівпричіпа":

Згідно вимог п. 17.2 (б) Умов конкурсних торгів (УКТ) переможець торгів повинен надати докази, що воно є/буде представлене сертифікованим агентом в Кіровограді, або будь-якому іншому самому ближчому (в межах 350 км) місцезнаходженні, який оснащений та в змозі виконати обслуговування Постачальника, ремонт та зобов`язання постачання запасних частин, відповідно з цією Документацією конкурсних торгів. Такі докази в письмовій формі (наприклад, як підписану угоду про надання послуг з існуючим гарантованим сервіс-центром, ймовірні докази установи гарантованих засобів для обслуговування, і т.д.) повинні бути забезпечені переможцем торгів до підписання Контракту.

Загальною вимогою до післяпродажного обслуговування є технічне обслуговування та ремонт товарів з метою підтримки в нормальному стані функціональних параметрів, зазначених у відповідних пунктах підрозділу 3 "Технічні вимоги" Розділ VI "Перелік вимог". Це включає в себе (але не обмежується) технічне обслуговування, поточний ремонт і ремонт механічних, електричний та інших частин поставлених товарів.

Пунктом 3.1 Розділу III. Критерії оцінки та кваліфікації Документація конкурсних торгів визначено, що для Лоту-2 (KRD-ICB-05L2) "Закупівля спецавтотранспорту: атокрану, каналопромивочної машини, 5 (п`ять) вакуумних машин, 10 (десять) вантажопасажирських автомобіля, 4 (чотири) мікроавтобуси, електротехнічну лабораторію, діагностичну лабораторію водопостачання, сідлового тягача, напівпричіпа":

(a) Якщо Учасник торгів є Виробником:

(i) Фінансова можливість

Учасник торгів повинен представити документальне підтвердження того, що він відповідає наступній фінансовій вимогі (вимогам):

Вітчизняні учасники торгів повинні надати документальні свідчення відсутності прострочених боргів перед податковими органами.

(ii) Досвід та Технічні можливості

Учасник торгів повинен представити документальне підтвердження того, що він відповідає наступній вимогі (вимогам) досвіду:

а) Учасник торгів повинен володіти як мінімум п`ятирічним (5) досвідом роботи в сфері виготовлення подібних товарів. Відповідні документи будуть надані для підтвердження цієї вимоги;

б) Учасник торгів повинен мати принаймні два (2) успішно завершених контракти на постачання схожих товарів за останні три (3) роки в сумі не менше ніж US$ 600 000 (шістсот тисяч доларів США).

(b) Якщо Учасник торгів не є виробником:

і) Якщо Учасник торгів не є виробником, але пропонує товари від імені виробника, які зазначені в бланці Дозвіл виробника (Розділ IV, Зразки форм конкурсної пропозиції), Виробник повинен продемонструвати вищезазначені вимоги (і), (іі) а) та Учасник торгів повинен продемонструвати, що він має принаймні два (2) успішно завершених контракти на постачання схожих товарів протягом останніх трьох (3) років у сумі не менше ніж US$ 600 000 (шістсот тисяч доларів США).

(іі) Місцеві Учасники торгів повинні надати також документальний доказ того, що вони не мають заборгованості перед податковими органами.

Пунктом 28.1 Загальних умов контракту, постачальник гарантує, що всі товари нові, невикористані, і самих останніх або сучасних моделей, і що вони включають всі останні досягнення в області дизайну і матеріалів, якщо інше не передбачено в договорі.

В жовтні 2015 року ОКВП «Дніпро-Кіровоград» опублікувало запрошення до участі в торгах щодо закупівлі товарів за кошти Світового банку за процедурою міжнародних конкурсних торгів, описаних в Посібнику Світового банку у рамках позик МБРР та кредитів і гарантів МАР від січня 2011 року, із змінами внесеними в липні 2014 року («Посібник по закупівлях»), а саме: Лот - 1 (КRD-ІСВ-05L 1): колісний екскаватор (1 шт.), екскаватор-навантажувач (4 шт.); Лот - 2 (КRD-ІСВ-05L 2): спецавтотранспорт: автокран (1 шт.), каналопровимочна машина (1 шт.), вакуумні машини (5 шт.), вантажопасажирські автомобілі (суцільнометалевий фургон) (10 шт.), мікроавтобуси (4 шт.), вантажопасажирський автомобіль - електротехнічна лабораторія (1 шт.), вантажопасажирський автомобіль - діагностична лабораторія водопостачання (1 шт.), сідловий тягача (1 шт.), напівпричеп (1 шт.), включаючи збірку на місці, монтаж і введення в експлуатацію товарів, що поставляються, і навчання персоналу, в тому числі забезпечення керівництвами з експлуатації та технічного обслуговування.

Так, ОСОБА_7 , будучи засновником та одночасно обіймаючи посаду директора ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш», що зареєстровано за адресою м. Київ, проспект Перемоги, 68/1, офіс 62, код ЄДРПОУ 32670703, будучи уповноваженим на представлення інтересів та підписання документів від імені вказаного товариства документів, тобто являючись службовою особою даного товариства та являючись службовою особою, що постійно обіймає в товаристві посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, дізнавшись про намір ОКВП «Дніпро-Кіровоград» здійснити закупівлю техніки та транспортних засобів, ознайомившись з Процедурами міжнародних конкурсних торгів, описаних в Посібнику Світового банку в рамках позик МБРР та кредитів і грантів МАР, за вимогами якого складається Документація конкурсних торгів ОКВП «Дніпро-Кіровоград», якими визначено, що товари, які постачаються на виконання умов контракту та правил Світового банку повинні бути новими та коштувати, за ціною виробника з урахуванням сплати митних платежів (за відповідними формулами для Виробника резидента та Виробника нерезидента), вирішив отримати неправомірну вигоду для ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш», внаслідок реалізації ОКВП «Дніпро-Кіровоград» автомобілів виробництва ООО «Автозавод ГАЗ» (РФ, Нижний Новгород) за цінами, що перевищували ціни суб`єктів господарювання, які уповноважені виробником та/або дистриб`ютором на здійснення продажу цих транспортних засобів на території України.

Для реалізації свого злочинного умислу спрямованого на отримання неправомірної вигоди, ОСОБА_7 23.11.2015 достовірно знаючи, що очолюване ним ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш», безпосередньо не здійснює виробництво товарів передбачених Лотом-2 (КRD-ІСВ-05L 2), зокрема, вантажопасажирських автомобілів, мікроавтобусів, вантажопасажирських автомобілів - електротехнічних лабораторій, вантажопасажирських автомобілів - діагностичних лабораторій водопостачання, та не є суб`єктом господарювання, який уповноважений виробником та/або дистриб`ютором на здійснення продажу транспортних засобів марки ГАЗ на території України, всупереч умовам описаних у Документації конкурсних торгів, а саме в пунктах 1.1, 6.4, 11.1, 12,1, 14.8, 17.2 Інструкції для учасників торгів, та пункту 17.2 Умов конкурсних торгів, з метою забезпечення участі ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш» в закупівлі товарів за Лотом - 2 (КRD-ІСВ-05L 2), подав до ОКВП «Дніпро-Кіровоград» що розташоване за адресою м. Кропивницький (Кіровоград) вул. Соборна, 19, у складі конкурсної пропозиції, документи встановленої Документацією конкурсних торгів форми, а саме дозволи ТОВ «Комерческие автомобили ГАЗ» (LLC «Kommercsal Vehscles-GAZ Group»), як виробника автомобілів ГАЗ, якими начебто уповноважено ТОВ «ТД «Будшляхмаш» представити конкурсну пропозицію, метою якої є поставка вироблених ними товарів, а також надано повну гарантію відповідно до пункту 28 Загальних Умов Контракту (ЗУК) на товари, що створювало уяву, про можливість ТОВ «ТД «Будшляхмаш» реалізовувати автомобілі ГАЗ в адресу ОКВП «Дніпро-Кіровоград» за кошти міжнародної позики від імені суб`єктів господарювання, які уповноважені виробником та/або дистриб`ютором на здійснення продажу цих транспортних засобів на території України.

Одночасно з цим, ОСОБА_7 маючи умисел на отримання неправомірної вигоди, для створення умов подальшої реалізації автомобілів ГАЗ, за завищеними цінами, в порушення пунктів 1.1, 6.4, 11.1, 14.1, 14.5, 14.8, 17.2 Інструкції для учасників торгів, та пункту 17.2 Умов конкурсних вказав у конкурсній пропозиції ТОВ «ТД «Будшляхмаш», що поставить товари передбачені Лотом №2 на загальну суму 829 050,00 дол. США, з урахуванням доставки та супутніх послуг, в т.ч. Вантажопасажирський автомобіль ГАЗ-2705 VP-6 в кількості 10 одиниць на загальну суму 170 000,00 дол. США, Мікроавтобус ГАЗ-32212 в кількості 4 одиниці на загальну сум 76 600,00, Вантажопасажирський автомобіль - електротехнічна лабораторія ETL-35 на шасі НОМЕР_1 за 42 000 дол. США, Вантажопасажирський автомобіль - діагностична лабораторія водопостачання на шасі ГАЗ-2705 за 74 500 дол. США, (за курсом НБУ на дану постачання) достовірно знаючи, що ціни на вказані автомобілі значно перевищують ціни суб`єктів господарювання, які уповноважені виробником та/або дистриб`ютором на здійснення продажу цих транспортних засобів на території України.

Таким чином, ОСОБА_7 створив уяву, що транспортні засоби марки ГАЗ, які постачаються ТОВ «ТД «Будшляхмаш» на виконання умов контракту та правил Світового банку нові, невикористані, із самих останніх або сучасних моделей, і що вони включають всі останні досягнення в області дизайну і матеріалів, не мають дефектів, та постачаються від суб`єкта господарювання, який уповноважений виробником на здійснення продажу цих транспортних засобів на території України

Продовжуючи реалізацію свого протиправного умислу спрямованого на отримання неправомірної вигоди, ОСОБА_7 забезпечив придбання 24.11.2015 у суб`єкта господарювання, який уповноважений дистриб`ютором на здійснення продажу транспортних засобів марки ГАЗ на території України - ТОВ «Автодрайв плюс» автомобілі ГАЗ-2705 в кількості 2 шт. на загальну суму з ПДВ 688 690,00 грн., 04.12.2015 автомобілі ГАЗ-2705 VP-6 в кількості 10 шт., на загальну суму з ПДВ 3 363 450,00 грн., 04.12.2015 мікроавтобуси ГАЗ-32212 в кількості 4 шт. на загальну суму з ПДВ 1 493 564,00 грн., та в період з лютого по квітень 2016 у ТОВ «ВКФ «Промікс» придбав обладнання для лабораторій із установкою на загальну суму з ПДВ 1 567 499,99 грн.

Реалізуючи злочинний умисел ОСОБА_7 , усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, розуміючи, що відповідно до пункту 14.5 Інструкції для учасників торгів визначено, що призначені учасником торгів ціни, фіксуються під час виконання контракту учасником і не підлягають змінам за жодних обставин, 28.03.2016 уклав контракт KRD-ICB-05L2 із ОКВП «Дніпро-Кіровоград», на постачання 10-х вантажопасажирських автомобілів ГАЗ-2705 VP-6, 4-х мікроавтобусів ГАЗ-32212, вантажопасажирського автомобіля - діагностичної лабораторії водопостачання на шасі ГАЗ-2705, вантажопасажирського автомобіля - електротехнічної лабораторії ЕТL-35 на шасі НОМЕР_1 , сідлового причепа, напівпричепа (включаючи збірку на місці. Монтажі введення в експлуатацію товарів, що поставляються і навчання товарів, включаючи забезпечення керівництва з експлуатації та технічного обслуговування) за цінами узгодженими у конкурсній пропозиції, та відповідно до якого оплата товарів, що поставляються проводиться в українській гривні за обмінним курсом, який зафіксований Національним банком України на дату видачі Акту прийому-передачі.

В подальшому, 06.04.2016 ОСОБА_7 затверджено акти прийому передачі №2 вищевказаного товару, видано видаткову накладну №320 від 06 квітня 2016 року, та виставив рахунок відповідно до контракту на загальну суму 21 619 342,41 грн., в т.ч. ПДВ 3 603 223,73 грн., включаючи Вантажопасажирські автомобілі ГАЗ-2705 VР-6 - 10 шт., за ціною 4472248,0 грн. з ПДВ; Мікроавтобуси ГАЗ-32212 - 4 шт., за ціною 1997517,2 грн. з ПДВ; Вантажопасажирський автомобіль-електротехнічна лабораторія ЕТL-35 на шасі ГАЗ-2705 - 1 шт., за ціною 1 095 244,4 грн. з ПДВ, Вантажопасажирський автомобіль-діагностична лабораторія водопостачання на шасі ГАЗ-2705 - 1 шт., за ціною 1 942 754,98 грн. з ПДВ, після чого 15.04.2016 з позичкового рахунку ОКВП «Дніпро-Кіровоград» на рахунки ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш» перераховані кошти в сумі 21 619 342,45 грн., в т.ч. 9 516 604,90 грн. за автомобілі марки ГАЗ та лабораторії, з яких 3 783 430,6 грн. (в еквіваленті на день перерахування ТОВ «Торговий Дім «Будшляхмаш» - 148370 дол. США, по курсу 25,5 грн. за 1 дол.) неправомірно отримані внаслідок постачання транспортних засобів марки ГАЗ та обладнання за кошти запозичених державою у Міжнародного Банку реконструкції та розвитку по Угоді №8391-UA від 26.05.2014 та спрямованих на надання субкредиту ОКВП «Дніпро-Кіровоград» по Договору про субкредитування №13010-05/97 від 20.11.2014, за цінами, що перевищили ціни суб`єкта господарювання, який уповноважений виробником на здійснення продажу цих транспортних засобів на території України.

Таким чином, ОСОБА_7 шляхом зловживання своїм службовим становищем, з метою отримання неправомірної вигоди, всупереч інтересам юридичної особи завдав тяжких наслідків ОКВП «Дніпро-Кіровоград» зайвого (необґрунтованого) витрачання коштів, запозичених державою у Міжнародного Банку реконструкції та розвитку по Угоді №8391-UA від 26.05.2014 та спрямованих на надання субкредиту ОКВП «Дніпро-Кіровоград» на суму 3 783 430,6 грн.

24.01.2024 року в судовому засіданні представником потерпілої особи було надано заяву про закриття даного кримінального провадження на підставі п. 7 ч. 1 ст. 284 КПК України, а саме у зв`язку з відмовою представника потерпілої особи від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення.

Прокурор, обвинувачений та його захисники не заперечували щодо закриття кримінального провадження у зв`язку з відмовою представника потерпілої особи від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення.

У відповідності до вимог п. 7 ч. 1 ст. 284 КПК України в судовому засіданні кримінальне провадження закривається, якщо потерпілий, а у випадках, передбачених цим Кодексом, його представник, відмовився від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_7 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364-1 КК України, кримінальне провадження за яким здійснюється у формі приватного обвинувачення.

Оскільки представник потерпілої особи відмовився від обвинувачення, а кримінальне провадження щодо кримінального правопорушення, в якому обвинувачується ОСОБА_7 здійснюється у формі приватного обвинувачення, то суд вважає за необхідне закрити кримінальне провадження стосовно ОСОБА_7 на підставі п. 7 ч. 1 ст. 284 КПК України.

При цьому цивільний позов прокурора Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_3 , заявлений в інтересах держави в особі Кіровоградської обласної ради, про відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, з огляду на вимоги ст. 129 КПК України, не підлягає вирішенню по суті.

Керуючись ст. 26, ст.ст. 284, 372, 477 КПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Закрити кримінальне провадження № 12017120020003080 за обвинуваченням ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364-1 КК України, на підставі п. 7 ч. 1 ст. 284 КПК України у зв`язку з відмовою представника потерпілої особи від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення.

Цивільний позов прокурора Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_3 , заявлений в інтересах держави в особі Кіровоградської обласної ради, про відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, - залишити без розгляду.

Процесуальні витрати на залучення експертів у розмірі 45818 гривень 90 копійок - віднести на рахунок держави.

Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Кіровського районного суду міста Кіровограда від 05.01.2023 року на квартиру АДРЕСА_2 , реєстраційний номер майна 1580813280000; адміністративно-побутовий корпус, пл. 352,6 кв.м., що знаходиться за адресою Донецька обл., Мар`їнський р., м. Красногорівка, вулиця Ватутіна, 1-е, реєстраційний номер майна 13148319; нежитлове вбудоване приміщення - гараж, загальною площею 280,5 кв.м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_3 , реєстраційний номер майна 20334201; корпоративні права: 100 % частки статутного фонду ТОВ «ТД «Будшляхмаш», код ЄДРПОУ 32670703; 100 % частки статутного фонду ТОВ «Донспецмаш», код ЄДРПОУ 35935981; 67.52% частки статутного фонду (Розмір частки засновника (учасника): 2781936 грн.) ТОВ «Спецбудмаш», код ЄДРПОУ 01354485; 67 % частки статутного фонду (Розмір частки засновника (учасника): 2010000,00 грн.) ТОВ «Броварське АТП-1063»), код ЄДРПОУ 20585296 - скасувати.

Речові докази - оригінали документів - залишити зберігати при матеріалах справи, а у разі клопотання володільця документа, повернути оригінали документів, долучивши замість них їх завірені копії.

На ухвалу може бути подано апеляцію до Кропивницького апеляційного суду протягом 7 днів з моменту її проголошення через Кіровський районний суд міста Кіровограда.

Суддя Кіровського районного

суду міста Кіровограда ОСОБА_1 .

Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено25.01.2024
Номер документу116494873
СудочинствоКримінальне
СутьОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Верхня Визниця Мукачівського району Закарпатської області, українця, громадянина України, з повною вищою освітою, одруженого, працюючого директором ТОВ «ТД «Будшляхмаш», проживаючого по АДРЕСА_1 , раніше не судимого; - у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364-1 КК України

Судовий реєстр по справі —404/2221/23

Ухвала від 24.01.2024

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 10.01.2024

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 07.12.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 08.11.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 08.11.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 08.11.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 08.11.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 17.10.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 29.03.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні