Постанова
від 18.01.2024 по справі 461/10538/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/10538/23

Провадження №3/461/80/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2024 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., захисника Авраменка О.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце народження Львівська обл., місце роботи фізична особа-підприємець, місце проживання - АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 , виданий 11.01.2018 року, органом № 4690, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,

за ч. 1ст.483 Митного Кодексу України, -

в с т а н о в и в:

Згідно з протоколом про порушення митних правил №1634/20900/23 від 24.11.2023 року 19.01.2023 близько 18 год. 27 хв. через пункту пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці було здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC7144II/AE4985ХК під керуванням громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 паспорт НОМЕР_1 ), яким переміщувалися товари гуманітарної допомоги. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги громадянином України ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 19.01.2023, міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 15.01.2023 № 480110 та звернення благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» б/н від 15.01.2023.

Відповідно до яких на адресу благодійної організації «Благодійний фонд «Безмежність України» (код ЄДРПОУ 45093430; 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185) як гуманітарна допомога переміщується 12 748 кг товарів: палатки 4500 кг, спальні мішки 3100 кг, засоби гігієни 5148 кг. Відправник -Fundacja "Nasz Wybor", Warszawa, Poland. Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 19.01.2023, заповнено та підписано громадянином України ОСОБА_1 .

Митними органами Республіки Польщі листом № 0201- IGM.542.636.2023.2 від 27.09.2023 (лист Держмитслужби від 24.10.2023 № 26/26-04/7.4/2746) скеровано службові видруки транзитних накладних NCTS T1 23PL322080NS5M56F1 та 23PL402010NS5MLIP9, документів DSK до MRN 22PL402010D0070070 та 23PL402010D0002955. Відповідно до накладної NCTS TI 23PL402010NS5MLIP9 транспортним засобом з реєстраційним номером BC7144II/AE4985ХК ФОП ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) переміщуються товари загальною вагою 12 748 кг, а саме: взуття чоловіче 1821 упаковок/14568 пар, 10 050 кг, взуття чоловіче спортивне - 465 упаковок/3720пар, 2698 кг.

Відправник - Vega Sp. z 0.0. ( АДРЕСА_3 ), отримувач благодійна організація «LIMITLESS UK» (04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4, кв. 185). Підставою для їх оформлення, зокрема, були митні декларації MRN 22PL402010D0070070 та 23PL40201000002955, за якими було здійснено митне оформлення наступних товарів: «взуття чоловіче» у кількості 1821 упаковок/14568 пар загальною вагою 10 050 кг та вартістю 18 210 доларів США (MRN 23PL402010D0002955); «чоловіче спортивне взуття» у кількості 1682 упаковок/13456 штук, загальною вагою 9760 кг та вартістю 19 511,20, доларів США (MRN 22PL402010D0070070).

Таким чином, митним органом встановлено, що 19.01.2023 громадянином України ОСОБА_1 транспортним засобом з реєстраційним номером ВС7144II/ НОМЕР_3 ввезено на митну територію України 12 748 кг товару «взуття» загальною вартістю 23 604 доларів США, що станом на 19.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 863 165,23 гривень, а саме:- «взуття чоловіче» у кількості 1821 упаковок/14568 пар вагою 10 050 кг та вартістю 18 210 доларів США (станом на 19.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 665 914,21 гривень), «взуття чоловіче спортивне» у кількості 465 упаковок/3720 пар вагою 2 698 кг та вартістю 5 394 доларів США (станом на 19.01.2023 за курсом валют НБУ відповідає сумі 197 251,02 гривень).

З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України вказаного товару Львівською митницею листом від 09.11.2023 № 7.4-5/20-06/10/29185 викликано гр. ОСОБА_1 , однак у визначений час він не з`явився та про причини неявки не повідомив.

Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування, кількості та відправника товарів.

Загальна вартість предметів правопорушення становить 863 165,23 грн.

Зазначені дії органом митниці кваліфіковані як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч.1 ст. 483 МК України.

Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , адвокат Авраменко О.В. в судовому засіданні зазначив, що дійсно ОСОБА_1 здійснив перетин державного кордону через пункту пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC7144II/AE4985ХК з метою переміщення гуманітарної допомоги: палаток, спальних мішків, засобів гігієни, для подальшої передачі її Благодійному фонду «Безмежність України». Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги було подано ОСОБА_1 декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 19.01.2023 року, відповідно до якої було вказано, який саме товар переміщується, тобто палатки, спальні мішки, засоби гігієни. Захисник вказав, що не перевозив взуття, через митний кордон України переміщував лише гуманітарну допомогу. Вважає, що протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 складено безпідставно. Тому провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_3 за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1 стю 483 МК України, просив закрити у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Представник Львівської митниці вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, просив визнати його винним та притягнути останнього до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1ст.486 МК України).

Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно дост.458 України порушеннямитних правилє адміністративним правопорушенням,яке являєсобою протиправні,винні (умисніабо з необережності)дії чибездіяльність,що посягаютьна встановленийцим Кодексом та іншимиактами законодавстваУкраїни порядокпереміщення товарів,транспортних засобів комерційногопризначення черезмитний кордонУкраїни,пред`явленняїх митним органамдля проведеннямитного контролюта митногооформлення,а також здійснення операційз товарами,що перебуваютьпід митнимконтролем абоконтрольза якимипокладено намитні органицим Кодексомчи iншимизаконами України,і за які цим Кодексом передбачена адміністративна вiдповiдальність

Відповідно до ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Згідно з вимогами ст. 252 КУпАП та ч. 2 ст. 495 МК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. При цьому, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів.

Судом встановлено, що 19.01.2023 року ОСОБА_1 було переміщено на митну території України через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC7144II/AE4985ХК товари в якості гуманітарної допомоги для подальшої передачі їх Благодійному фонду «Безмежність України».

Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, від 19.01.2023 року переміщувався наступний товар: палатки 4500 кг., спальні мішки 3100 кг, засоби гігієни 5148 кг. Загальна вага товарів становить 12748 кг.

Встановлено, що ОСОБА_1 при переміщенні зазначених товарів виконував послуги із перевезення вантажів автомобільним транспортом як водій, що підтверджується заявко-договором № 15/01 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у міжнародному та міжміському сполученні від 15.01.2023 року, укладеною між Благодійним фондом «Безмежність України» та ФОП ОСОБА_1 . Із вказаної заявки-договору № 15/01 від 15.01.2023 року вбачається, що водій ОСОБА_1 повинен був здійснити перевезення гуманітарної допомоги загальною вагою 12748 кг. на адресу Благодійного фонду «Безмежність України».

Відповідно до акту про виконання робіт № 19/1 від 19.01.2023 року ОСОБА_1 виконав транспортні послуги по маршруту: (PL) Warszawa (UA) Київ у повному обсязі з додержанням термінів та вимог, з належною якістю відповідно до заявки № 15/01 від 15.01.2023 року.

Таким чином, аналізуючи наведені докази по даній справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, суд дійшов висновку, що у даному випадку не вбачається вина ОСОБА_1 у вчиненні даного адміністративного правопорушення, оскільки вищенаведеними доказами підтверджується те, що ОСОБА_1 19.01.2023 року здійснював переміщення товарів через пунктпропуску «Краківець-Корчова»митного поста«Яворів» Львівськоїмитниці в якості гуманітарної допомоги.

Суд зазначає, що інформація, надана митним органом Республіки Польща, не є достатнім доказом для визнання вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Положеннями п.3 ч.1ст.8 МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Відповідно достатті 62 Конституції України, ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Обов`язок суду щодо забезпечення презумпції невинуватості і права на справедливий судовий розгляд, які передбаченіст. 62 Конституції України, поєднуються з такими ж положеннями ч.2 ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод 1950 року, яка відповідно до вимог ч. 1ст. 9 Конституції України, ратифікована 17 липня 1997 року Законом України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 р., Першого протоколу та протоколів 2,4,7 та 11 до Конвенції».

Положення ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зводяться до того, що кожен вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

В той же час, у справі «Barbera, Messegu and Jabardo v.Spain» від 06.12.1998 (п.146) Європейський суд з прав людини встановив, що принцип презумпції невинності вимагає серед іншого, щоб виконуючи свої обов`язки, судді не починали розгляд справи з упередженої думки, що особа скоїла правопорушення, яке ставиться їй в провину; всі сумніви, щодо її винуватості повинні тлумачитися на користь цієї особи.

Суд вважає за необхідне згідно зі ст. 487 МК України застосувати норми Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП).

При цьому, за змістом ст. 278 КУпАП, при підготовці до розгляду справи суддя повинен перевірити правильність складення протоколу про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст. 495 МК України протокол про порушення митних правил є джерелом доказів у справі.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях вказав, що термін «кримінальне правопорушення», що міститься у ст. 2 Протоколу №7 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція), має автономне значення і охоплює суворі за своїми наслідками види адміністративних стягнень, до яких належать адміністративний арешт та значні адміністративні штрафи, які фактично носять кримінальний характер з усіма гарантіями ст. 6 Конвенції, а справи щодо їх застосування в силу суворості таких санкцій за суттю є кримінальними (пункти 82, 83 Рішення у справі «Енгель та інші проти Нідерландів» від 8 червня 1976 року, пункт 55 Рішення у справі «Гурепка проти України» від 6 вересня 2005 року, пункт 38 Рішення у справі «Менаріні проти Італії» від 27 вересня 2011 року).

Протокол про порушення митних правил є не тільки джерелом доказів у справі, але й актом обвинувачення у вчиненні конкретного адміністративного правопорушення.

Оцінюючи докази у справі, враховую те, що протокол про адміністративне правопорушення не може бути визнаний належним доказом у даній справі в розумінні статті 251 КУпАП, оскільки за своєю правовою природою він не є самостійним беззаперечним доказом, а обставини викладені в ньому повинні бути перевірені за допомогою інших доказів, які б підтверджували вину особи, яка притягується до адміністративної відповідальності і не викликали сумніви у суду.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи мiсцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язанi дiяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ізст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Особу може бути визнано винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, в тому числі у сфері митного оформлення і контролю, виключно в разі встановлення в її діянні всіх ознак складу інкримінованого їй адміністративного правопорушення, тобто, за наявності усіх необхідних елементів об`єктивних та суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як правопорушення - у сукупності.

Згідно ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно ч.1ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: про проведення додаткової перевірки; про накладення адміністративного стягнення; про закриття провадження у справі.

Відповідно до п.1ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а тому справа підлягає закриттю на підставі п.1ст.247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст.458,459,461,481,486,527,528 МК України, ст.247,283-287 КУпАП, суд,

п о с т а н о в и в :

Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст.483Митного кодексуУкраїни - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу та події адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя В.Є. Радченко

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено25.01.2024
Номер документу116504758
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/10538/23

Постанова від 29.02.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 18.01.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні