ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
23 січня 2024 р. Справа № 902/228/23
Господарський суд Вінницької області у складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Шарафіна С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайті Ком" (ідент. код 42991133)
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Нурен" (ідент. код 44034442)
про банкрутство
представники сторін не з`явились
В С Т А Н О В И В :
В провадженні суду перебуває справа № 902/228/23 за заявою ТОВ "Лайті Ком" про банкрутство ТОВ "Нурен".
Ухвалою від 10.04.2023 року відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Нурен". Призначено розпорядником майна боржника арбітражну керуючу Потупало Н.І.
Ухвалою від 07.08.2023 року встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Потупало Н.І. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Нурен" у справі № 902/228/23: ТОВ "Лайті Ком" в розмірі 261 400,00 грн - заборгованості; 26 840,00 грн - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство та 60 300,00 грн - авансування на депозитний рахунок суду грошової винагороди арбітражного керуючого.
Постановою від 27.09.2023 року ТОВ "Нурен" визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців. Ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Потупало Н.І. Справу призначено до розгляду на 14.11.2023 року.
Ухвалою від 14.11.2023 року призначено справу до розгляду на 23.01.2024 року.
04.12.2023 року до суду від арбітражного керуючого Потупало Н.І. надійшло клопотання № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року (із додатками) про затвердження звіту ліквідатора (у складі загального та фінансового) вих. № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року, та ліквідаційного балансу ТОВ "Нурен"; про ліквідацію банкрута ТОВ "Нурен"; про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/228/23 про банкрутство ТОВ "Нурен".
Ухвалою від 08.12.2023 року вказане клопотання призначено до розгляду на 23.01.2024 року.
В судове засідання на визначену дату арбітражний керуючий та інші учасники провадження у цій справі не з`явились.
Натомість, 22.01.2024 року до суду від арбітражного керуючого Потупало Н.І. надійшло клопотання б/н від 19.01.2024 року про розгляд справи за її відсутності, в зв"язку з неможливістю явки в дане судове засідання.
Суд, розглянувши подане клопотання № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року та доданий до клопотання остаточний звіт ліквідатора № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року, а також дослідивши письмові докази надані на підтвердження викладених у звіті обставин, встановив наступне.
Як вбачається з наявних матеріалів справи та остаточного звіту ліквідатора боржника, Перший ВДВС у м. Вінниці листом вих № 54887/38 повідомив, що виконавчі документи стосовно стягнення з ТОВ "Нурен" до Першого ВДВС у м. Вінниці не надходили та не перебувають на виконанні.
Станом на 24.11.2023 року заяв з грошовими вимогами до ТОВ "Нурен" на адресу товариства чи арбітражного керуючого - ліквідатора не надходило.
На виконання приписів постанови господарського суду Вінницької області від 27.09.2023 року, на адресу керівника ТОВ "Нурен" було спрямовано лист вих № 1903-02-01- 902/228 від 27.09.2023 року щодо необхідності передати печатки, штампи та інші матеріальні цінності Банкрута. Також на адресу керівника було спрямовано Наказ № 1-902/228 від 27.09.2023р. про відсторонення керівника та покладення повноважень керівника на ліквідатора - арбітражного керуючого Потупало Н.І.
Станом на 24.11.2023 року документів з фінансово - господарської діяльності, статутної та кадрової документації, печаток, штампів та будь - яких інших матеріальних цінностей ліквідатору передано не було.
На виконання приписів постанови Господарського суду Вінницької області у справі № 902/228/23 від 27.09.2023 року, ліквідатором було спрямовано запити до реєструючи органів, щодо наявності/відсутності майна зареєстрованого за ТОВ "Нурен", а саме: Державної авіаційної служби України, державної архітектурно - будівельної інспекції України, ГУ Держгеокадастру, ГУ Держпраці, Митниці ДМС, Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної адміністрації залізничного транспорту України, ГУ Держпродспоживслужби, Державної служби інтелектуальної власності України, національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Регіонального сервісного центру МВС, ГУ ДСНС у Вінницькій області, Регіонального відділення фонду державного майна України та державної служби морського та річкового транспорту.
Також, було спрямовано запит до ГУ ДПС у Вінницькій області, щодо наявності/відсутності відкритих банківських рахунків Банкрута, заборгованості із виплати заробітної плати працівникам, а також про надання копій наявної фінансової звітності.
На ці запити отримано наступні відповіді:
Впродовж жовтня 2023 року отримано листи від Управлінь Держгеокадастру по областях України, згідно яких відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок за ТОВ "Нурен".
11.10.2023 року отримано лист вих № 45/4012 від АТ "Укрзалізниця", згідно якого інформації про вагони за ТОВ "Нурен", як власника, в АБД ПВ немає. Також в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви ТОВ "Нурен". За даними Автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності ТОВ "Нурен" відсутні.
19.10.2023 року отримано лист вих № 0-2-0.2-5669/2-23 від ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, згідно якого на території області відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок за ТОВ "Нурен".
12.10.2023 року отримано лист вих № 2203/04/18-23 від Державної інспекції архітектури та містобудування України, згідно якого інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, станом на дату відповіді не виявлено.
11.10.2023 року отримано лист вих № Вих-12/5121-23 від ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області, згідно якого за ТОВ "Нурен" в реєстрі машин ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області транспортні засоби не зареєстровані.
12.10.2023 року отримано лист вих № 31/2-4048 від РСЦ ГСЦ МВС у Вінницькій області, згідно якого відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру транспортних засобів за ТОВ "Нурен" транспортні засоби не зареєстровано.
19.10.2023 року отримано лист вих № 10/02/11418 від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, згідно якого ТОВ "Нурен" серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств відсутнє.
12.10.2023 року отримано лист вих № 7.12-1/27/8.19/7217 від Вінницької митниці, згідно якого ТОВ "Нурен" не включено до Реєстру осіб, які під час провадження своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань митної справи. Відповідно до електронних баз даних Вінницької митниці ТОВ "Нурен" зовнішньоекономічну діяльність не здійснював.
12.10.2023 року отримано лист вих № 4701-5785/47-13-2 від ГУ ДСНС у Вінницькій області, згідно якого захисні споруди цивільного захисту за ТОВ "Нурен" не обліковуються.
13.10.2023 року отримано лист вих № 31818/6/02-32-13-02-09 від ГУ ДПС у Вінницькій області, згідно якого: ТОВ "Нурен" подавало фінансову звітність за 2021 рік до ГУ ДПС у Вінницькій області; за ТОВ "Нурен" наявний лише рахунок електронного адмін.податку, відкриті поточні рахунки - відсутні; заборгованість з податків, зборів та інших обов`язкових платежів до бюджету не обліковується.
26.10.2023 року отримано лист вих № 12/12.5-3190-23 від Державної авіаційної служби України, згідно якого у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ "Нурен" повітряні судна не зареєстровані.
16.10.2023 року отримано лист вих № 11295/06-1/15-23 від Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, згідно якого у Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України, відсутні відомості щодо зареєстрованих суден власником або судновласником яких є ТОВ "Нурен".
16.10.2023 року отримано лист вих № Вих-11154/2023 від ДО "УКРНОІВІ", згідно якого об`єктів інтелектуальної власності за ТОВ "Нурен" не зареєстровано.
10.10.2023 року отримано лист вих № 29-19/21576 від Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, згідно якого за ТОВ "Нурен" трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка та інші механізми не зареєстровані.
11.10.2023 року отримано лист вих № 31/23469-22452-2023 від ГСЦ МВС, згідно якого в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів відомості, щодо транспортних засобів, зареєстрованих за ТОВ "Нурен" відсутні.
Отримано лист вих № ЦЗ/1/3264-23 від Центрально - Західного управління держпраці у Вінницькій області, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування за ТОВ "Нурен" не зареєстровані.
26.10.2023 року отримано лист вих № 18-2/3102 від РВ ФДМУ по Вінницькій та Хмельницькій областях, згідно якого на обліку Регіонального відділення не перебувають об`єкти державної власності, що не увійшли до статутного капіталу ТОВ "Нурен".
10.11.2023 року отримано лист вих № 30-12/7395 від РВ ФДМУ по місту Києву, згідно якого на обліку Регіонального відділення не перебувають об`єкти державної власності, що не увійшли до статутного капіталу ТОВ "Нурен".
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за ТОВ "Нурен" будь - якого майна чи обтяжень за підприємством не зареєстровано.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна за ТОВ "Нурен" обтяження не зареєстровані.
Також, на виконання приписів постанови господарського суду Вінницької області від 27.09.2023 року у справі № 902/228/23, ліквідатором було видано Наказ № 2-902/228 від 27.09.2023 року про проведення інвентаризації та залучено до проведення інвентаризації колишнього керівника Товариства - Гавриленко О.М.
За результатами проведеної інвентаризації встановлено наступне:
при проведенні інвентаризації нематеріальних активів лишків та нестач не виявлено. Фактична наявність нематеріальних активів відповідає даним бухгалтерського обліку по рахунку 12 "Нематеріальні активи", балансова вартість яких складає 0,00 грн.;
фактична наявність необоротних активів, що обліковуються на бухгалтерському рахунку 10 "Основні засоби" становить 0,00 грн.;
оборотних активів - запасів, а саме запасних частин, які обліковуються на бухгалтерському субрахунку 20 "Запаси" не виявлено;
фактична наявність малоцінних необоротннх матеріальних активів, що обліковуються на бухгалтерському рахунку 11 "Малоцінні необоротні матеріальні активи" становить 0,00 грн.;
дебіторська заборгованість на загальну суму 0,00 грн. У зв`язку з відсутністю первинних бухгалтерських документів, факт дебіторської заборгованості, за якою минув термін давності, встановити не вдалося;
кредиторська заборгованість виявлена на загальну суму 348 540,00 грн.;
при інвентаризації грошових коштів, які обліковуються на рахунку 31 "Поточні рахунки" за даними фінансової звітності встановлено відсутність грошових коштів на поточних рахунках. Відкриті поточні рахунки відсутні.
Також, за результатами проведення аналізу фінансово - господарської діяльності встановлено наступне:
методикою визначено, що від`ємний результат показника поточної платоспроможності свідчить про поточну неплатоспроможність Товариства;
ознаки критичної неплатоспроможності, що відповідають фінансовому стану потенційного банкрутства, мають місце в разі, коли на початку і наприкінці звітного періоду присутні ознаки поточної неплатоспроможності, а коефіцієнт покриття і коефіцієнт забезпечення власними засобами наприкінці звітного періоду менші за їхні нормативні значення - 1,0 та 0,1 відповідно. За 2021 рік присутні ознаки поточної неплатоспроможності ТОВ "Нурен", коефіцієнт покриття дорівнює одиниці, але коефіцієнт забезпечення власними засобами дорівнює нулю, тобто фінансово-господарський стан ТОВ "Нурен" у 2021 році характеризувався ознаками критичної неплатоспроможності;
в діяльності ТОВ "Нурен" не вбачаються ознаки фіктивного банкрутства, оскільки рішення суду про порушення справи про банкрутство було прийнято за заявою кредиторів, а не за заявою службових осіб підприємства-боржника;
згідно даних проведеного аналізу не вбачаються ознаки дій з доведення до банкрутства, оскільки економічними ознаками дій з доведення до банкрутства може вважатися такий фінансово-економічний стан боржника, коли виконання умов договорів призвело до погіршення показника оцінки його фінансового стану, але у ході аналізу не було виявлено та встановлено укладених завідома невигідних договорів для Товариства, що є підставою для формування висновку про відсутність ознак дій з доведення до банкрутства;
ознаки дій з приховування банкрутства відсутні, оскільки невиявлена інформація відносно надання боржником недостовірних відомостей про своє майно в бухгалтерському балансі або в інших документах, які свідчать про його фінансовий або майновий стан, тобто ознаки дій з приховування банкрутства під час проведення аналізу - виявлені не були;
результати показників фінансово-господарського стану ТОВ "Нурен", вказують на те, що виконання поточних зобов`язань Товариством не може бути здійснено, а відновлення його платоспроможності - є не можливим.
Під час проведення аналізу фінансово - господарського стану ТОВ "Нурен" не було встановлено в діях керівника ознак доведення підприємства до банкрутства, вчинених посадовими особами ТОВ "Нурен", а також відсутні ознаки дій з приховування банкрутства. Враховуючи викладене, підстави для притягнення до субсидіарної відповідальності керівника ТОВ "Нурен" відсутні.
Також у звіті зазначено, що в зв`язку з тим, що колишнім керівником ТОВ "Нурен" жодної документації з фінансово - господарської діяльності підприємства чи кадрової документації, ліквідатору ТОВ "Нурен", передано не було, документи які підлягають довгостроковому зберіганню на підприємстві відсутні, а тому до архівної установи не передавались, документи, отримані арбітражним керуючим під час проведення процедури ліквідації ТОВ "Нурен", зберігаються в архіві арбітражного керуючого Потупало Н.І. за адресою м. Київ, Вознесенський узвіз, буд. 10а, оф. 213.
Разом з тим, 24.11.2023 року відбулось засідання комітету кредиторів, на якому було прийнято наступне:
схвалити загальний та фінансовий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута;
затвердити нараховану грошову винагороду ліквідатора та період нарахування грошової винагороди з 27.09.2023 року по 24.11.2023 року на загальну суму 38 190,00 грн.;
в зв`язку з відсутністю у Банкрута будь-якого майна, яке підлягало б продажу, та грошових коштів, які можливо б було спрямувати на погашення вимог кредиторів, та із тим, що усі вимоги щодо ліквідаційної процедури ліквідатором виконано, а загальний і фінансовий звіт та ліквідаційний баланс Банкрута затверджено Комітетом кредиторів, вважати процедуру ліквідації ТОВ "Нурен" завершеною. Доручити ліквідатору подати до Господарського суду Вінницької області звіт, інші відповідні документи та клопотання про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/228/23 про банкрутство ТОВ "Нурен".
Крім того, у звіті вказано, що за весь період виконання повноважень ліквідатора (з 27.09.2023 року по 24.11.2023 року дату проведення засідання комітету кредиторів) грошова винагорода арбітражного керуючого складає 38 190,00 грн, згідно наведеного у звіті розрахунку.
Також, оскільки всі дії, передбачені ст. 61 КУзПБ, ліквідатором ТОВ "Нурен" виконано, враховуючи рішення засідання комітету кредиторів, на переконання арбітражного керуючого Потупало Н.І., процедура ліквідації ТОВ "Нурен" є завершеною.
Зважаючи на викладене, ліквідатор у зазначеному вище клопотанні просить суд затвердити звіт ліквідатора (у складі загального та фінансового) та ліквідаційний баланс ТОВ "Нурен" та прийняти рішення про ліквідацію банкрута і завершення ліквідаційної процедури у цій справі.
Наведені в остаточному звіті обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, наявними у матеріалах справи.
З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 ГПК України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006 у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах від 13.03.2018, від 24.04.2019, від 05.03.2020 Верховного Суду по справах № 910/13407/17, № 915/370/16 та № 916/3545/15.
Частина 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 65 КУзПБ, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 6 ст. 65 КУзПБ, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.
В силу ч. 4 ст. 236 ГПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.12.2022 року у справі № 904/4387/19, у поданому суду на затвердження звіті ліквідатор зобов`язаний зазначити повну інформацію щодо всіх вжитих ним заходів та обґрунтувати їх достатність і вичерпність для досягнення мети ліквідаційної процедури, а господарський суд має перевірити висновки ліквідатора та надати мотивовану оцінку повноті його дій у ліквідаційній процедурі.
КУзПБ передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі).
На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово наголошував Верховний Суд, зокрема у постановах від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15, від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012, від 02.09.2021 у справі № 910/3438/13, від 07.10.2021 у справі № 914/3812/15.
Згідно постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 06.12.2022 року у справі № 927/1361/13, ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі. Тому обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення.
За змістом положень статей 61-65, 90 КУзПБ, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для цієї справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу.
Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості.
Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 65 КУзПБ, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Судом встановлено, що за результатами проведення інвентаризації майнових та немайнових активів ТОВ "Нурен" станом на 12.10.2023 року (дата долучених до звіту протоколу інвентаризаційної комісії ТОВ "Нурен" та інвентаризаційних описів і актів), будь-яких майнових активів для включення до ліквідаційної маси не виявлено, що підтверджується наявними у справі інвентаризаційними описами майна та актами інвентаризації.
При цьому, відповідно до наявного в матеріалах справи ліквідаційного балансу боржника станом на 24.11.2023 року вбачається, що у ТОВ "Нурен" відсутні майнові активи, за рахунок яких можливе задоволення грошових вимог єдиного кредитора у цій справі - ТОВ "Лайті Ком".
Разом з цим, згідно зазначених вище відповідей реєструючих органів, отриманих на запити арбітражного керуючого, було встановлено відсутність будь-яких активів боржника.
Також, судом встановлено, що під час проведення аналізу фінансово - господарського стану ТОВ "Нурен" не було встановлено ознак доведення цього підприємства до банкрутства, а також відсутні ознаки дій з приховування банкрутства, в зв`язку з чим, підстави для притягнення до субсидіарної відповідальності керівника ТОВ "Нурен" відсутні.
Крім того, оскільки, колишнім керівником ТОВ "Нурен" жодної документації з фінансово - господарської діяльності підприємства чи кадрової документації ліквідатору передано не було, документи які підлягають довгостроковому зберіганню на підприємстві відсутні, а тому до архівної установи не передавались, а документи, отримані арбітражним керуючим під час проведення процедури ліквідації ТОВ "Нурен", зберігаються в архіві арбітражного керуючого Потупало Н.І..
При цьому, матеріалами справи підтверджено, що 24.11.2023 року за участю представника ТОВ "Лайті Ком" та ліквідатора боржника, відбулось засідання комітету кредиторів (протокол № 2) у справі № 902/228/23, на якому були прийняті наступні рішення:
1) схвалити загальний та фінансовий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута;
2) затвердити нараховану грошову винагороду ліквідатора та період нарахування грошової винагороди з 27.09.2023 року по 24.11.2023 року на загальну суму 38 190,00 грн;
3) в зв`язку з відсутністю у Банкрута будь-якого майна, яке підлягало б продажу, та грошових коштів, які можливо було спрямувати на погашення вимог кредиторів, та із тим, що усі вимоги щодо ліквідаційної процедури ліквідатором виконано, а загальний і фінансовий звіт та ліквідаційним баланс Банкрута затверджено Комітетом кредиторів, вважати процедуру ліквідації ТОВ "Нурен" завершеною. Доручити ліквідатору подати до Господарського суду Вінницької області звіт, інші відповідні документи та клопотання про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/228/23 про банкрутство ТОВ "Нурен".
Отже, суд, дослідивши остаточний звіт ліквідатора № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року та надані докази у їх сукупності, дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконано обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута - ТОВ "Нурен".
Пунктом 7 ч. 1 ст. 90 КУзПБ встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі: затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч. 2, 3, 4 ст. 90 КУзПБ, провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) може бути закрито у випадках, передбачених пунктами 2, 3, 5, 9, 11 і 12 частини першої цієї статті, на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (до та після визнання боржника банкрутом), у випадках, передбачених пунктами 1, 4, 6, 8 і 10 частини першої цієї статті, - лише до визнання боржника банкрутом, а у випадку, передбаченому пунктом 7 частини першої цієї статті, - лише після визнання боржника банкрутом.
Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.
У випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Потупало Н.І. № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року; затвердження остаточного звіту ліквідатора боржника №2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року (у складі загального та фінансового) по ліквідаційній процедурі ТОВ "Нурен" та ліквідаційного балансу ТОВ "Нурен" у справі №902/228/23, в зв`язку з чим, банкрут - ТОВ "Нурен" підлягає ліквідації, що є наслідком закриття провадження у справі № 902/228/23.
Згідно ч. 8 ст. 41 КУзПБ, дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
За наведених обставин, мораторій, що був вжитий ухвалою суду від 10.04.2023 року у цій справі, підлягає припиненню.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 41, 58-67, 90 КУ з процедур банкрутства, ст.ст. 2, 3, 18, 42, 73, 74, 76-79, 86, 169, 232-236, 242, 326 ГПК України, суд -
У Х В А Л И В :
1. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Потупало Н.І. № 2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року у справі № 902/228/23.
2. Затвердити остаточний звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Потупало Н.І. №2576-02-01-902/228 від 24.11.2023 року (у складі загального та фінансового) по ліквідаційній процедурі ТОВ "Нурен" та ліквідаційний баланс ТОВ "Нурен" у справі №902/228/23.
3. Товариство з обмеженою відповідальністю "Нурен" (вул. Івана Богуна, 2, м.Вінниця, 21010; ідентифікаційний код 44034442) як юридичну особу ліквідувати.
4. Відповідно до положень ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
5. Припинити повноваження ліквідатора ТОВ "Нурен" (ідентифікаційний код 44034442) - арбітражного керуючого Потупало Наталії Ігорівни у справі № 902/228/23.
6. Припинити дію мораторію введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 10.04.2023 року у справі № 902/228/23.
7. Закрити провадження у справі № 902/228/23 про банкрутство ТОВ "Нурен" (ідентифікаційний код 44034442).
8. Копію ухвали надіслати згідно переліку рекомендованим листом; до електронних кабінетів ЄСІТС та на адреси електронної пошти: ТОВ "Лайті Ком" - laitikom@ukr.net; представнику ТОВ "Лайті Ком" адвокату Сиволобову М.М. - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ТОВ "Нурен" - nyuren@ukr.net; арбітражному керуючому Потупало Н.І. - ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ІНФОРМАЦІЯ_3; Першому відділу державної виконавчої служби у місті Вінниці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - info_tsr@vnm.vn.dvs.gov.ua; Управлінню забезпечення примусового виконання рішень у Вінницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) - prymus@vn.dvs.gov.ua; Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради - cap@vmr.gov.ua.
Згідно ч. 2 ст. 235 ГПК України, ухвали, постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).
Ухвала підписана суддею - 24.01.2024 року.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. 2 прим.:
1 - до справи;
2 - Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050).
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116508207 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Тісецький С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні