ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
. 23 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/15332/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області, в якій просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9604666/44405618 від 28 вересня 2023 року, яким відмовлено в прийнятті Таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА", зареєстрованої 26 вересня 2023 року за № 9248978762;
зобов`язати Комісію Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийняти Таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА", зареєстровану 26 вересня 2023 року за № 9248978762.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачем протиправно та без достатніх на те правових підстав відмовлено у врахуванні Таблиці даних платника податку на додану вартість.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2023 року позовну заяву залишено без руху через невідповідність останньої вимогам статей 160-161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
09 листопада 2023 року до суду надійшов відзив відповідачів на позов, у якому вказано, що контролюючим органом виявлено податкову інформацію, яка свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, зокрема щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку видам економічної діяльності відповідно до КВЕД, кодами товарів згідно з УКТЗКД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку. Зазначені обставини зумовили неврахування органом ДПС поданої платником Таблиці даних платника податку на додану вартість. Принагідно контролюючий орган зауважив, що неврахування поданої платником Таблиці даних платника податку на додану вартість не позбавляє такого платника на повторне подання зазначеної Таблиці.
Справу за вказаним позовом розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.
Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ТОВ "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА" є юридичною особою приватного права (код ЄДРПОУ 44405618), яке здійснює свою господарську діяльність, зокрема, у сфері оптової торгівлі іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.
26 вересня 2023 року позивачем подано до ГУ ДПС у Полтавській області Таблицю даних платника на додану вартість (зареєстрована у контролюючому органі 26 вересня 2023 року № 9248978762).
Зазначена Таблиця даних на підставі рішення ГУ ДПС у Полтавській області № 9604666/44405618 від 28 вересня 2023 року не врахована контролюючим органом. В якості підстави такого неврахування вказано, що "аналіз обсягів придбання товарів/робіт (послуг) є неадекватним до обсягів реалізації, що свідчить про оптимізацію сплати ПДВ до бюджету".
Не погодившись з рішенням контролюючого органа про відмову в урахуванні Таблиці даних платника податку на додану вартість 26 вересня 2023 року № 9248978762, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірному рішенню суб`єкта владних повноважень та відповідним письмовим доводам сторін, суд виходить з такого.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 2 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-16 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" (додаток 6).
Відповідно до пункту 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
- така таблиця подається платниками податку-сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
За змістом вимог пунктів 19 та 20 Порядку № 1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7). Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Як вже зазначалось, спірне рішення про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість прийнято у зв`язку з наявністю в контролюючих органах податкової інформації, що аналіз обсягів придбання товарів/робіт (послуг) є неадекватним до обсягів реалізації, що свідчить про оптимізацію сплати ПДВ до бюджету.
Разом із тим, пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД / ДКПП / умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В той же час спірне рішення не містить деталізації обставин, які стали підставою для наведеного висновку контролюючого органа. В спірному рішенні не конкретизовано які саме господарські операції контролюючий орган вважає такими, що обсяги придбання товарів/робіт (послуг) за якими є неадекватним до обсягів реалізації, та які саме обставини свідчать про оптимізацію позивачем сплати ПДВ до бюджету.
Цей факт позбавляє права платника податків на подання документів з метою підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці даних платника податку на додану вартість.
Слід зауважити, що під час розгляду справи суду не надано жодних доказів на підтвердження того, що обсяги придбання товарів/робіт (послуг) є неадекватними до обсягів реалізації, та доказів оптимізації позивачем сплати ПДВ до бюджету.
Натомість у відзиві на позов контролюючий орган без жодної деталізації констатує, що аналіз обсягів придбання товарів/робіт (послуг) є неадекватним до обсягів реалізації, що свідчить про оптимізацію сплати ПДВ до бюджету.
Суд не погоджується з такими висновками відповідача з огляду на таке.
Відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано жодних доказів, які досліджувались комісією ДПС України та які зумовили прийняття спірного рішення.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що рішенням контролюючого органа про відмову в урахуванні Таблиці даних платника податку на додану вартість № 9604666/44405618 від 28 вересня 2023 року прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому останнє підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, а також врахувавши ненадання контролюючим органом жодних доказів на підтвердження обставин, на яких ґрунтується його рішення, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА" (вул. Шведська, 20, кв. 26, м. Полтава, Полтавська область, 36029, ЄДРПОУ 44405618) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ЄДРПОУ 44057192) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9604666/44405618 від 28 вересня 2023 року, яким відмовлено в прийнятті Таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА", зареєстрованої 26 вересня 2023 року за № 9248978762.
Зобов`язати Комісію Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийняти Таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА", зареєстровану 26 вересня 2023 року за № 9248978762.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ЄДРПОУ 44057192) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОДТОРГ-ПОЛТАВА" (вул. Шведська, 20, кв. 26, м. Полтава, Полтавська область, 36029, ЄДРПОУ 44405618) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на це рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
. Головуючий суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2024 |
Оприлюднено | 26.01.2024 |
Номер документу | 116516888 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні