Рішення
від 22.01.2024 по справі 440/5585/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/5585/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу Містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відділу Містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, в якій просить (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 18 травня 2023 року:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача, що полягає у відмові здійснення упорядкування нумерації квартири від 21.03.2023 №01-16/5;

- зобов`язати Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області змінити адресу квартири АДРЕСА_1 , що належить ОСОБА_1 на АДРЕСА_2 .

В обґрунтування позову зазначила, що в отримала у власність квартиру по АДРЕСА_3 згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_1 , вирішила зареєструвати право власності в реєстрі речових прав на нерухоме майно. Однак їй стало відомо, що квартира згідно технічного паспорту має номер АДРЕСА_4 , а згідно свідоцтва про право власності , що видане 23.03.2004 має номер 3. Свідоцтво про право власності видане на підставі розпорядження №4 від 27.10.2023, в якому значиться квартира під номером АДРЕСА_5 . Вказує, що в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вже є зареєстрована квартира АДРЕСА_5 за тією ж адрескою тільки за іншими власниками. Згідно технічного паспорту складеного станом на 16 лютого 2023 року Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації та містобудування Полтавського району» зазначено номер квартири АДРЕСА_4 на підставі довідки КП «ЖЕО» Терешківської сільської ради від 16.02.2023. Даний номер був присвоєний щоб уникнути задвоєння та в подальшому зареєструвати право власності на квартиру під АДРЕСА_4 . Позивачка звернулася до відповідача з заявою про упорядкування адреси квартири, але їй було відмовлено, Відповідач повідомив про можливість зміни, коригування адреси у цьому випадку лише на підставі рішення суду.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09 травня 2023 року позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви.

18.05.2023 позивач усунула недоліки позовної заяви, шляхом уточнення позовних вимог.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 травня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

13.06.2023 відповідач направив відзив на позовну заяву.

Суд, перевіривши доводи позову, дослідивши письмові докази, встановив такі обставини.

ОСОБА_1 23 березня 2004 року отримала у власність квартиру по АДРЕСА_3 згідно Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_1 , в якому зазначено квартиру АДРЕСА_5 .

Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_1 видане на підставі розпорядження №4 від 27.10.2003, в якому зазначено квартиру АДРЕСА_5 .

Відповідно до довідки Комунального підприємства Житлово-експлуатаційної організації Терешківської сільської ради від 16.02.2023 ОСОБА_1 дійсно проживає в АДРЕСА_3 , в окремій квартирі АДРЕСА_4 на 1 поверсі. Будинок знаходиться на балансі КП ЖЕО Терешківської сільської ради. На цій площі проживає і прописана ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 і зареєстрована з 19.04.2000.

Згідно з технічним паспортом виготовленим станом на 13 лютого 2023 року Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації та містобудування Полтавського району» квартира має загальну площу 77,5 м. кв. та житлову площу 38.2 м. кв., в технічному паспорті зазначено адресу квартири за АДРЕСА_4 , технічний паспорт виданий ОСОБА_1 .

Як вбачається з інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчудження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, квартира номер АДРЕСА_1 належить на праві приватної спільної часткової власності ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою, у якій просила впорядкувати адресу квартири з метою подальшої її реєстрації в реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Відділ містобудування та архітектури Виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області листом від 21.03.2023 №01-16/5 відмовив ОСОБА_1 , повідомивши, що у разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності, зміна, коригування адреси здійснюється на підставі рішення суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд враховує такі нормативно-правові акти.

Частиною другою статті 19 Конституції України імперативно визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зазначена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно з підпунктом 10 пункту «б» статті 30 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР) до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Відповідно до пункту 1-1 статті 37 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження, як прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України від 17 лютого 2011 року №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон №3038-VI).

Згідно з частинами першою-третьою статті 26-3 Закону №3038-VI адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.

Порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок не може передбачати обов`язок фізичних та юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Адреса не присвоюється: 1) тимчасовим спорудам; 2) будівлям та спорудам, що є приналежністю відповідної будівлі або споруди або їх складовою частиною; 3) іншим об`єктам нерухомого майна, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна (далі - Порядок присвоєння адрес). Порядок присвоєння адрес, визначений цим Законом, не поширюється на земельні ділянки.

Приписами частини четвертої статті 26-3 Закону №3038-VI визначено, що реквізитами адреси є: 1) назва держави (Україна); 2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об`єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим; 3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя); 4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування; 5) назва населеного пункту, а для об`єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об`єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об`єднаної територіальної громади); 6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта (за наявності); 7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності); 8) номер об`єкта (будинку, будівлі, споруди); 9) номер корпусу - для об`єктів, які складаються з декількох корпусів; 10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об`єктом нерухомого майна (за наявності).

Адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради (частина п`ята статті 26-3 Закону №3038-VI).

Постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690 затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна (далі Порядок №690).

Згідно з пунктом 1 вказаного Порядку він визначає процедуру присвоєння, зміни, коригування адрес об`єктів будівництва, будинків, будівель, споруд, окремих частин об`єкта, які є самостійними об`єктами права на нерухоме майно (квартир, гаражних боксів, машиномісць, інших житлових та нежитлових приміщень).

Згідно з пунктом 23 Порядку №690 для нумерування об`єктів використовуються арабські цифри. Номер об`єкта може також містити літеру. Літера використовується у разі, коли відсутня можливість забезпечити послідовну нумерацію будівель, розташованих вздовж вулиці, відповідно до пункту 25 цього Порядку (наприклад, у разі будівництва двох чи більше будівель замість однієї, поділу будівель на дві чи більше блоковані). Також може використовуватися літера для будівель, що розташовані (або будуються) посеред кварталу та не мають фасаду, що виходить на вулицю. У такому разі номер найближчої житлової будівлі (для інших житлових) або споруди (для інших споруд), яка має фасад, який виходить на вулицю, отримує літеру «А», а будівля чи будівлі (споруда чи споруди) відповідно отримують інші літери. Для нумерації об`єктів використовуються великі літери українського алфавіту в такій послідовності: «А», «Б», «В», «Г», «Д», «Е», «Ж», «И», «К», «Л», «М», «Н», «П», «Р», «С», «Т», «У», «Ф», «X», «Ц», «Ч», «Ш», «Ю», «Я». Літера зазначається після номера через дефіс.

У разі виявлення дублювання номерів окремих частин об`єкта зміна (коригування) адреси здійснюється на підставі рішення суду, крім випадку, визначеного абзацом другим цього пункту. У разі коли всі окремі частини об`єкта з однаковими адресами є комунальною або державною власністю та належать одному власнику, їх адреси можуть бути змінені в порядку упорядкування нумерації окремих частин об`єкта (пункт 10 Порядку №690).

Відповідно до пункту 50 Порядку №690 упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна здійснюється: у випадку виявлення невідповідності адреси фактичному розташуванню об`єкта; у випадку виявлення дублювання адрес існуючих об`єктів державної або комунальної власності; у випадку подвоєння адрес внаслідок об`єднання населених пунктів; у випадках, визначених пунктами 9, 10 та 41 цього Порядку; у випадках, встановлених законодавством та цим Порядком.

Пункти 51-52 Порядку №690 передбачають, що упорядкування нумерації будинків здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності. У разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у пункті 50 цього Порядку, зміна, коригування адреси здійснюються на підставі рішення суду.

З аналізу викладених норм слідує, що за результатами розгляду заяви власника об`єкта нерухомого майна про зміну адреси об`єкта нерухомого майна уповноважений орган містобудування та архітектури приймає рішення про зміну адреси або рішення про відмову у зміні адреси з надсиланням заявнику повідомлення про відмову у зміні адреси з обґрунтуванням підстав такої відмови.

Як вбачається з матеріалів справи, за адресою: АДРЕСА_3 знаходяться дві квартири за номером АДРЕСА_5 .

З метою уникнути здвоєння та в подальшому зареєструвати право власності на квартиру ОСОБА_1 виготовила технічну документацію, в якій зазначений номер квартири АДРЕСА_4 , та звернулася до Відділу містобудування та архітектури Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області з заявою про упорядкування адреси квартири, а саме змінити номер квартири АДРЕСА_6 .

Як вбачається з інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчудження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, квартира номер АДРЕСА_1 належить на праві приватної спільної часткової власності ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

У свою чергу будь-яких спорів щодо права власності на належне кожному з них нерухоме майно немає, доказів протилежного матеріали справи не містять.

Суд враховує, що позивач не може реалізувати своє право власності, оскільки виявлено дублювання адрес існуючих об`єктів нерухомості. У той же час відповідач самостійно не вправі змінити нумерацію об`єкта нерухомого майна, яке не є об`єктом державної чи комунальної власності, а тому коригування адреси можливе на підставі рішення суду.

За таких обставин суд вважає, що існують підстави та необхідність для захисту прав та інтересів позивача шляхом зміни нумерації квартири.

Отже, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України, суд у цій справі дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог шляхом зобов`язання відповідача прийняти рішення про упорядкування нумерації квартири, шляхом зміни адреси квартири АДРЕСА_1 , що належить ОСОБА_1 на квартиру АДРЕСА_2 .

Як визначено частинами першою, третьою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Звертаючись до суду, позивач сплатив судовий збір у сумі 1073,60 грн.

З урахуванням наведеного на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у сумі 1073,60 грн.

Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_7 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області ( вул. Шевченка,1-а, с. Терешки, Полтавський район, Полтавська область, 38762, код ЄРДПОУ 44167532) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області щодо відмови ОСОБА_1 у здійсненні упорядкування нумерації квартири, що належить ОСОБА_1 на праві власності.

Зобов`язати Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області прийняти рішення про упорядкування нумерації квартири, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 та належить на праві власності ОСОБА_1 , шляхом заміни номеру 3 на номер 2.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області судовий збір у сумі 1073,60 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено26.01.2024
Номер документу116517007
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —440/5585/23

Рішення від 22.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні