Рішення
від 24.01.2024 по справі 501/1743/22
ІЛЛІЧІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 24.01.2024

Справа № 501/1743/22

2/501/130/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2024 року Іллічівський міський суд Одеської області у складі:

головуючого - судді Пушкарського Д.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Тимко М.Л.,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі Іллічівськогоміського судуОдеської областіцивільну справуза позовом ОСОБА_1 докомунального підприємства«Міське управлінняжитлово-комунальногогосподарства» Чорноморськоїміської радиОдеського районуОдеської області,Управління соціальноїполітики Чорноморськоїміської радиОдеського районуОдеської областіпро захистправ пільговика споживачакомунальних послуг,-

В С Т А Н О В И В:

До Іллічівського міського суду Одеської області звернувся ОСОБА_1 з позовом (а.с.1-8) в якому просить:

- визнати незаконними дії Управління соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області щодо відмови від оплати за послуги з управління багатоквартирним будинком на користь комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1 в КП «МУЖКГ», оформлений на ОСОБА_1 - інваліда війни II групи, який має право на 100-проценту знижку на такі послуги у відповідності до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»);

- визнати незаконними вимоги комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області щодо погашення заборгованості за послугу з управління багатоквартирним будинком (по квартирі АДРЕСА_1 ) ОСОБА_1 - інвалідом війни, який має право на 100-проценту знижку на такі послуги у відповідності до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- зобов`язати Управління соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області погасити заборгованість з оплати послуг з управління багатоквартирними будинками (квартплата) перед комунальним підприємством «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1 в КП «МУЖКГ», оформлений на ОСОБА_1 ), розмір якої станом на 01 червня 2022 року становив 6014,01 грн.;

- зобов`язати комунальне підприємство «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області припинити поширення інформації (шляхом розміщення оголошень та у будь-який інший спосіб) щодо наявності заборгованості з оплати послуг з управління багатоквартирними будинками (квартплаті) по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1 , оформлений на ОСОБА_1 ).

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що він, ОСОБА_1 , має статус інваліда війни II групи, та як інвалід війни II групи, він внесений до Єдиного державного автоматизованого реєстру пільгових категорій громадян. У відповідності до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», позивач має відповідні пільги: 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю); 100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Позивач зареєстрований та проживає у квартирі площею 51,3 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , разом із трьома членами своєї сім`ї з дружиною ОСОБА_2 , донькою ОСОБА_3 та онуком ОСОБА_4 .

Як вказує позивач, площа його житла із розрахунку на 4-х осіб повністю охоплюється установленою законодавством соціальною нормою. При цьому, відповідач - Управління соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, вважає, що право на пільги має лише позивач та його дружина ОСОБА_2 , а також що вони користуються пільгами у розмірі 100 відсотків на житлово-комунальні послуги у грошовій безготівковій формі з 01 жовтня 2019 року, про що зазначено у листі цього відповідача №970 від 31 травня 2022 року.

У вказаному листі Управління соціальної політики також зазначає, що норма пільгової площі при розрахунку витрат на оплату послуги з управління багатоквартирним будинком становить 52,5 кв.м. (21 кв.м. х 2 пільговика + 10,5 кв.м. на сім`ю = 52,5 кв.м., що на 1,2 кв.м. перевищує загальну площу квартири позивача).

Разом з тим, згідно із оголошенням відповідача комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, розмішеним у будинку позивача, станом на 01 травня 2022 року за його квартирою АДРЕСА_3 обліковується заборгованість за послуги з управління багатоквартирним будинком (квартплата) у сумі 5658,57 грн.

Як зазначено у листі КП «МУЖКГ» від 17 березня 2021 року, наявність у позивача боргу за послуги з управління багатоквартирним будинком зумовлена тим, що з жовтня 2019 року пільга надається у грошовій формі, а відтак він (позивач) нібито повинен щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги.

Позивач стверджує, що жодних заяв про виплату пільги у грошовій готівковій формі він не подавав. Факт користування пільгами у розмірі 100 відсотків за житлово-комунальні послуги саме у грошовій безготівковій Формі з 01 жовтня 2019 року підтверджується вищевказаним листом Управління соціальної політики №970 від 31 травня 2022 року. Таким чином, оскільки він не подавав жодних заяв про виплату пільг у грошовій готівковій формі, позивач вважає, що саме КП «МУЖКГ», як управитель, повинно було вжити заходів щодо укладення відповідного договору із АТ «Ощадбанк» та подання відповідних реєстрів пільговиків для отримання оплати за послуги з управління багатоквартирним будинком.

Натомість, окрім розміщення письмової інформації про наявність у позивача заборгованості по квартплаті, розмір якої станом на 01 травня 2022 року становить 5658,57 грн., відповідач КП «МУЖКГ» листом № 526 від 13 червня 2022 року вимагає від позивача сплату боргу за надані послуги з управління багатоквартирним будинком, розмір якого, станом на 01 червня 2022 року, нібито становить 6014,01 грн. (із розрахунку 6,28 грн. за 1 кв.м загальної площі щомісячні нарахування з 01 вересня 2021 року становлять 355,44 грн.).

Свої вимоги відповідач КП «МУЖКГ» пояснює тим, що, «АТ «Ощадбанк»перераховує коштине запропорційним принципом,коли закожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми платежу, а за пріоритетним принципом: за першу послугу - в повному обсязі, якщо залишились кошти - за другу, тощо. Поки дозволяє сума пільги. Ті послуги, на які не вистачило коштів, пільговик повинен сплатити самостійно» (лист КП «МУЖКГ» № 526 від 13 червня 2022 року).

Такі дії відповідачів позивач вважає незаконними, оскільки у відповідності до п.6 Постанови КМУ від 16 лютого 1994 р. № 94 «Про порядок надання пільг, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» витрати державних органів, органів місцевого і регіонального самоврядування, підприємств, установ і організацій, пов`язані з наданням пільг, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», покриваються місцевими фінансовими органами на підставі розрахунків, поданих організаціями, шляхом перерахування коштів на їх рахунки в установах банків. Пільги, передбачені зазначеним Законом, надаються організаціями за рахунок власних коштів з наступним відшкодуванням їх з бюджету за встановленими нормами у погоджені з фінансовими органами терміни. Відшкодування організаціями витрат, пов`язаних з наданням пільг, фінансові органи провадять за рахунок коштів місцевих бюджетів на підставі перевірених ними розрахунків, поданих організаціями.

Також, позивач вказує, що відповідач - Управління соціальної політики у своєму листі №970 від 31 травня 2022 року визнав, що при оплаті послуги з управління багатоквартирним будинком норма пільгової площі по його квартирі становить 52,5 кв.м, тобто повністю охоплює фактичну загальну площу житла (51,3 кв.м), відтак у відповідності до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» має застосовуватись 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата, плата за послуги з управління багатоквартирним будинком) в межах норм, передбачених чинним законодавством. Натомість, Управління соціальної політики у вказаному листі зазначає, що, так як послуга якуправління багатоквартирнимбудинком останняв послідовностіперерахування коштів,то ікошти надаютьсяв останню чергу,при їх наявності.

Тобто, на думку позивача, використання ним пільги, гарантованої ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ставиться даним відповідачем в залежність від наявності коштів, що є неприпустимим.

Так само неприпустимими і незаконними є вимоги КП «МУЖКГ» щодо сплати позивачем заборгованості за послугу з управління багатоквартирним будинком, яка утворилися виключно внаслідок того, що Управління соціальної політики, посилаючись на відсутність коштів, систематично не здійснює відповідних оплат.

За вказаних обставин, вважаючи дії відповідачів незаконними, позивач був вимушений звернутися до суду з цим позовом про захист прав пільговика споживача комунальних послуг.

Позивач надав заяву в якій просив розгляд справи проводити без його участі, позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити в повному обсязі (а.с.147).

Відповідач Управління соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області надав пояснення на позовну заяву (а.с.59-64) в яких, мотивуючи тим, що управління діяло в межах повноважень та в рамках законодавства, у зв`язку з чим підстави для визнання дій протиправними та стягнення коштів відсутні, просить суд відмовити в повному обсязі у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 . Також представник надав заяву про розгляд справи без його участі (а.с.148).

Представник комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області просив відмовити в повному обсязі у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 з підстав, викладених у відзиві на позов(а.с.33-37).

Дослідивши надані сторонами докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , згідно посвідчення серії НОМЕР_2 від 01 жовтня 2014 року, виданого Управлінням соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, має статус інваліда війни II групи (а.с.9).

Згідно Довідки №469 від 15 вересня 2017 року, виданою Управлінням соціальної політики Чорноморської міської ради (а.с.10), ОСОБА_1 внесений до Єдиного державного автоматизованого реєстру пільгових категорій громадян, як інвалід війни II групи, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .

Позивач, як особа з інвалідністю ІІ групи внаслідок війни, має право на пільги, передбачені ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», у тому числі 100-процентну знижку плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв.м. на сім`ю).

За адресою реєстрації позивача: АДРЕСА_2 , окрім ОСОБА_1 , також зареєстровані ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , що підтверджується довідкою про склад зареєстрованих (сім`ї) у житловому приміщенні (а.с.11).

У відповідності до ч.5 ст.51 Бюджетного кодексу України, при наданні пільг та здійсненні видатків з бюджету щодо їх виплати до членів сім`ї пільговика належать: дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи; особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни I групи та доглядає за ним, за умови що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі; непрацездатні батьки; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, який має право на пільги, та проживає разом з ним.

Тобто, до членів сім`ї ОСОБА_1 при наданні пільг належить дружина позивача, і пільги з послуги з управління багатоквартирним будинком розраховуються наступним чином: 21 кв.м. х на 2 особи ( ОСОБА_1 та його дружина) + 10,5 кв.м. на сім`ю = 52,5 кв.м. норма пільгової площі.

Оскільки загальна площа квартири ОСОБА_1 складає 51,3 кв.м., що не заперечується сторонами, то 100% знижка плати за користування житлом розраховується на всю загальну площу квартири позивача.

З 01.10.2019 застосовується Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373 (далі Порядок).

Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі пільг, у тому числі:житлових послуг - послуг з управління багатоквартирним будинком (п.1 Порядку).

Дія цього Порядку поширюється на осіб, які мають право на пільги у тому числі згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (п.3 Порядку).

Згідно з п.1 Порядку, пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються щомісяця у грошовій формі (готівковій або безготівковій).

Виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору (далі - рахунок для виплати пільг).

За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), але не пізніше 15 жовтня 2022 року, у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону (п. 7 Порядку).

Оскільки ОСОБА_1 не подавав до управління заяву про виплату пільг у грошовій готівковій формі, виплата розрахованої суми пільги ОСОБА_1 здійснюється у грошовій безготівковій формі.

У відповідностіз п.11Порядку,фінансування таперерахування пільгу грошовійбезготівковій форміздійснюється втакій послідовності: 1) структурні підрозділиз питаньсоціального захистунаселення формуютьта передаютьщомісяця Мінсоцполітикизахищеними каналамизв`язку реєстринарахованих пільгу поточномумісяці заформою,встановленою договоромміж Мінсоцполітикита АТ«Ощадбанк»,які Мінсоцполітикипісля перевіркиподає до27числа АТ«Ощадбанк»; 2)АТ «Ощадбанк»інформує непізніше ніжпротягом наступногоробочого дняМінсоцполітики проможливість подальшоїобробки отриманихреєстрів нарахованихпільг; 3) Мінсоцполітики формує протягом трьох робочих днів узагальнений реєстр нарахованих пільг, який подає АТ «Ощадбанк», та протягом наступних п`яти робочих днів здійснює переказ коштів на рахунок для виплати пільг для відображення таких коштів в автоматизованих системах АТ «Ощадбанк» за обліковими записами пільговиків. Форма узагальненого реєстру нарахованих пільг встановлюється договором між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк».

Згідно зп.12Порядку,перерахування коштівз рахункадля виплатипільг нарахунки управителів,об`єднань,виконавців комунальнихпослуг здійснюєтьсяАТ «Ощадбанк»в такійпослідовності: 1) управителі, об`єднання, виконавці комунальних послуг, які уклали з АТ «Ощадбанк» договори, подають щомісяця до 13 числа (включно) АТ «Ощадбанк» реєстри пільговиків разом з даними про облікові записи пільговиків, нараховані суми за спожиті послуги у попередньому місяці окремо за кожним видом послуги (далі реєстр нарахованих сум платежів пільговикам);2)АТ «Ощадбанк»на підставіотриманих реєстрівнарахованих сумплатежів пільговикамздійснює щомісяцядо 18числа перерахуваннякоштів урозмірі нарахованихсум заспожиті послугив попередньомумісяці зрахунка длявиплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.

Отже, Порядком передбачено перерахування коштів АТ «Ощадбанк» на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг не за пропорційним принципом, коли за кожну послугу проводиться розрахунок в рівних відсотках від суми платежу, а за приоритетним принципом: за першу послугу (постачання теплової енергії) в повному обсязі, якщо залишилися кошти за другу (постачання та розподіл природного газу), тощо, поки дозволяє сума нарахованої пільги.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення (п. 12 Порядку).

Відповідну заяву про визначення іншої послідовності перерахування коштів за послуги (витрати) ОСОБА_1 до управління не подавав.

П.7 Порядку передбачено, що пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов`язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.

Таким чином, з урахуванням вказаних норм законодавства, ОСОБА_1 зобов`язаний щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг.

Згідно з п.12 Порядку, АТ «Ощадбанк» за наявності в нього інформації про номер мобільного телефону пільговика інформує протягом однієї доби після перерахування коштів управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг пільговика (смс-повідомленням або через електроні засоби зв`язку (за наявності) про стан розрахунків за послуги. В смс-повідомленні/ інформаційному повідомленні через електроні засоби зв`язку (за наявності) обов`язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг і перелік послуг, за якими від управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг АТ «Ощадбанк» не отримано реєстри нарахованих сум платежів пільговику.

В обліковому записі ОСОБА_1 автоматизованої системи АТ Ощадбанк наявна інформація про номер мобільного телефону пільговика, отже смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги позивач отримував.

Отже,згідно зПорядком: структурні підрозділи з питань соціального захисту населення лише формують та передають щомісяця Мінсоцполітики реєстри нарахованих пільг у поточному місяці; Мінсоцполітики формує та подає АТ «Ощадбанк» узагальнений реєстр нарахованих пільг та здійснює переказ коштів на рахунок для виплати пільг для відображення таких коштів в автоматизованих системах АТ «Ощадбанк» за обліковими записами пільговиків; управителі, об`єднання, виконавці комунальних послуг подають щомісяця АТ «Ощадбанк» реєстри пільговиків разом з даними про облікові записи пільговиків, нараховані суми за спожиті послуги у попередньому місяці окремо за кожним видом послуги (далі - реєстр нарахованих сум платежів пільговикам); АТ «Ощадбанк» на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

П.п.3-1; 8 Порядку передбачено, що за отриманням інформації, пов`язаної з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до уповноважених органів (до 01.12.2022 структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, з 01.12.2022 орган Пенсійного фонду України).

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до 01 червня 2023 року до АТ «Ощадбанк».

З 01.10.2019ціна послугиз управліннябагатоквартирним будинкомбез урахуванняпослуги зприбирання сходовихкліток заадресою: АДРЕСА_4 ,введена вдію Наказом КП «МУЖКГ» від 27.02.2019 №30 (а.с.99) та складає 4,78 грн./кв.м. в місяць.

З 01.10.2019 по 31.01.2020 управлінням нараховано пільгу ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком в розмірі 245,21 грн. (51,30 кв.м.х4,78 грн. = 245,21 грн.).

З 01.02.2020ціна послугиз управліннябагатоквартирним будинкомбез урахуванняпослуги зприбирання сходовихкліток заадресою: АДРЕСА_4 введена вдію Наказом КП «МУЖКГ» від 27.01.2020 №7 (а.с.101) та складає 5,25 грн./кв.м. в місяць.

З 01.02.2020 по 31.08.2021 управлінням нараховано пільгу ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком в розмірі 269,33 грн. (51,30 кв.м.х5,25 грн. = 269,33 грн.).

З 01.09.2021 ціна послуги з управління багатоквартирним будинком без урахування послуги з прибирання сходових кліток за адресою: АДРЕСА_4 введена в дію Наказом КП «МУЖКГ» від 30.08.2021 №80 (а.с.103) та складає 6,28 грн./кв.м. в місяць.

З 01.09.2021 по 31.03.2022 управлінням нараховано пільгу ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком в розмірі 322,16 грн. (51,30 кв.м.х6,28 грн. = 322,16 грн.).

З 01.04.2022 по 30.04.2022 пільга ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком нараховувалась на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 №215 та від 19.04.2022 №462 з урахуванням коефіцієнту 0,59 в розмірі 190,07 грн. (322,16х0,59 = 190,07 грн.).

З 01.05.2022 по 30.06.2022 пільга ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком нараховувалась на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 №215 та від 19.04.2022 №462 з урахуванням коефіцієнту 0,29 в розмірі 93,43 грн. (322,16х0,29 = 93,43 грн.).

З 01.07.2022 по 30.11.2022 управлінням нараховано пільгу ОСОБА_1 за послугу з управління багатоквартирним будинком в розмірі 322,16 грн. (51,30 кв.м.х6,28 грн. = 322,16 грн.).

На підтвердження нарахування вказаних пільг на оплату житлово-комунальних послуг, в тому числі послуги з управління багатоквартирним будинком ОСОБА_1 в зазначених вище розмірах за період з 10.2019 по 11.2022, відповідачем надано повідомлення про нарахування пільг (а.с.65-79).

Відомостями з облікового запису пільговика (а.с.80-98) підтверджується зарахування нарахованого розміру пільг на оплату житлово-комунальних послуг, в тому числі послуги з управління багатоквартирним будинком на рахунок для виплати пільг ОСОБА_1 в АТ «Ощадбанк», та на яку послугу за пріоритетом, (зазначеним у п. 12 Порядку), перераховані кошти.

Доступ до відомостей працівникам управління наданий на підставі листа ДП «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» від 12.05.2020 №013-509, листа Департаменту соціальної та сімейної політики Одеської обласної державної адміністрації від 13.05.2020 №12-20/2853, наказу начальника управління від 10.01.2020 №03-ОД (а.с.105, 106, 108).

В позовній заяві ОСОБА_1 посилається на Порядок надання пільг, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.1994 № 94.

Порядок надання пільг, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.1994 №94 є чинним, але не узгоджується з Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373.

Міністерство юстиції України у листі щодо практики застосування норм права у випадку колізії від 26.12.2008 №758-0-2-08-19, а також у листі від 30.01.2009 №Н-35267-18 зазначає, що неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їхнє протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права.

Колізія норм права вирішується шляхом вибору того нормативного акта, який має бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту).

Існує і декілька способів, за якими можливо визначити нормативно-правовий акт, яким слід керуватися.

У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності.

Така неузгодженість може виникнути в наслідок того, що прийняття нової норми не завжди супроводжується скасуванням «застарілих» норм з одного й того ж питання.

Тобто, в цьому випадку, колізія норм права вирішується застосуванням до спірних правовідносин акту, виданого пізніше, а саме: Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що твердження позивача, про те, що управління, посилаючись на відсутність коштів, систематично не здійснює відповідні оплати, у зв`язку з чим з`явилась заборгованість у ОСОБА_1 по оплаті за послугу з управління багатоквартирним будинком, спростовується наданими управлінням соціальної політики письмовими доказами.

Управління здійснювало нарахування позивачу суми пільги на оплату житлово-комунальних послуг, у тому числі послуги з управління багатоквартирним будинком, формування та передання Мінсоцполітики реєстрів нарахованих пільг. Мінсоцполітики здійснювало формування узагальненого реєстру нарахованих пільг та переказ коштів на рахунок для виплати пільг в АТ «Ощадбанк».

Перерахування коштів за послуги (витрати) рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг здійснювалося АТ «Ощадбанк» в послідовності, встановленій у Порядку.

Заборгованість позивача за послугу з управління багатоквартирним будинком виникла в результаті нехтування ним встановленим в Порядку обов`язком сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг.

Таким чином, відповідач управління соціальної політики діяло в межах повноважень та в рамках законодавства, у зв`язку з чим підстави для визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії відсутні.

За адресою: АДРЕСА_4 , з уповноваженим представником співвласників багатоквартирного будинку Назаровим А.Є. на підставі Типового договору затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 5 вересня 2018р. № 712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком», укладено договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_4 , 01.03.2019 року (а.с.43-50).

Згідно п.5 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» «комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг».

Згідно пункту 15 розділу «Порядок взаємного інформування сторін» Договору №7 від 01.03.2019 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_4 , інформацію, пов`язану з виконанням цього договору, управитель доводить до відома співвласників шляхом розміщення відповідних інформаційних матеріалів на офіційному сайті КП «МУЖКГ». Під час розміщення матеріалів управитель враховує вимоги законодавства про захист персональних даних.

Комунальне підприємство «МУЖКГ» не спростовуючи право ОСОБА_1 на пільги зі сплати комунальних послуг, в своєму листі, адресованому на ім`я ОСОБА_1 за вих.№526 від 13.06.2022 (а.с.18) надало роз`яснення щодо порядку надання пільг за надані житлово-комунальні послуги, а саме послуги з управління багатоквартирного будинку.

Згідно абзацу 2 пп.2. пункту 12 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року №373: «Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення».

Отже, враховуючи чинне законодавство, тільки сам пільговик може визначати послідовність перерахування коштів, а не КП «МУЖКГ».

КП «МУЖКГ» укладено договір з АТ «Ощадбанк» №204 про приймання платежів від 10.04.2013 та, відповідно до електронної анкети №328845236617-190214-141157 від 14.02.2019, до цього договору (а.с.53-55), щомісячно здійснюється передача реєстру пільговиків.

Отже,порушень чинногозаконодавства вдіях Комунальногопідприємства «МУЖКГ»не встановлено, у зв`язку з чим підстави для визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії відсутні.

За загальними правилами судового процесу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ст. 81 ЦПК України).

Відповідно до положень статті 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Оцінюючи всі перевірені в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд приходить до переконання про недоведеність позовних вимог позивачем, оскільки останнім не надано належних доказів порушення його прав, а відтак, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.263-265 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, Управління соціальної політики Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області про захист прав пільговика споживача комунальних послуг, - відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення суду складено 24 січня 2024 року.

Суддя

Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено26.01.2024
Номер документу116525489
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —501/1743/22

Ухвала від 26.02.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Драгомерецький М. М.

Рішення від 24.01.2024

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Пушкарський Д. В.

Рішення від 15.01.2024

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Пушкарський Д. В.

Ухвала від 07.07.2022

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Пушкарський Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні