УХВАЛА
м. Вінниця
18 січня 2024 р.Справа № 120/19672/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді:Слободонюка М.В.,
за участю:
секретаря судового засідання: Філіппова Ю.Ю.
представника позивача (заявника):Тарасової А.О.
представника відповідача:Косача Ю.М.
представника третьої особи:Сеніва А.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі № 120/19672/21-а за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Комунального закладу "Староприлуцька спеціальна школа" Вінницької обласної ради, за участю третіх осіб які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Вінницької обласної ради, Вінницької обласної військової адміністрації, Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Комунального закладу "Староприлуцька спеціальна школа" Вінницької обласної ради, за участю третіх осіб які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Вінницької обласної ради, Вінницької обласної військової адміністрації, Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Рішенням суду від 07.02.2023 позов задоволено та застосовано до Комунального закладу "Староприлуцька спеціальна школа" Вінницької обласної ради заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі навчального корпусу Комунального закладу "Староприлуцька спеціальна школа" Вінницької обласної ради розташованої за адресою: Вінницька область, Вінницький (Липовецький) район, с. Стара Прилука, вул. Садова, 10, шляхом відключення від джерела електроживлення, опломбування вхідних дверей будівлі, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, визначених в Акті перевірки від 19.10.2021 № 1071, до повного усунення виявлених перевіркою порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
На виконання зазначеного рішення, 22.03.2023 Вінницьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.
Втім, як в подальшому з`ясувалось, такий виконавчий лист був виданий помилково, позаяк рішення суду від 07.02.2023 на той час не набрало законної сили у зв`язку з його оскарженням відповідачем в апеляційному порядку.
Так, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 30.05.2023 апеляційну скаргу Комунального закладу "Староприлуцька спеціальна школа" Вінницької обласної ради залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 07.02.2023 у справі № 120/19672/21-а, - без змін.
23.08.2023 на адресу суду від позивача надійшла заява про виправлення помилки (описки) у виконавчому документі від 22.03.2023 шляхом зазначення правильної дати набрання судовим рішенням законної сили та поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Проте в задоволенні такої заяви ухвалою суду від 13.09.2023 було відмовлено. При цьому постановляючи таку ухвалу суд дійшов висновку, що в даному випадку мала місце не помилка в змісті виконавчого листа від 22.03.2023, а помилкова його видача в цілому, тобто до набрання рішенням суду законної сили, у зв`язку з чим примусове виконання за таким виконавчим документом вочевидь не могло мати місце.
Надалі, врахувавши попередні висновки суду, ГУ ДСНС України у Вінницькій області 09.11.2023 звернулось із заявою про визнання виконавчого документу від 22.03.2023 таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою від 20.11.2023 вказану заяву позивача задоволено та визнано виконавчий лист, який виданий Вінницьким окружним адміністративним судом 22.03.2023 в адміністративній справі № 120/19672/21-а таким, що не підлягає виконанню.
Внаслідок цього, за заявою позивача Вінницьким окружним адміністративним судом 01.12.2023 видано новий виконавчий лист у справі №120/19672/21-а, в якому зазначено правильну дату набрання судовим рішенням законної сили - 30 травня 2023 року, а також зазначено новий строк пред`явлення виконавчого документа до виконання - до 31 серпня 2023 року.
29.12.2023 до суду через систему «Електронний суд» надійшла заява позивача про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання згідно статті 376 КАС України. Вказана заява обґрунтована тим, що 12.12.2023 Головним управлінням отримано новий виконавчий лист №120/19672/21-а від 01 грудня 2023 року, в якому зазначено термін набрання судовим рішенням законної сили - 30 травня 2023 рік, а строк пред`явлення виконавчого документа до виконання - 31 серпня 2023 рік. Позивач зазначає, що наразі в Головному управлінні відсутні відомості та матеріали, що підтверджують усунення порушень, що вказані в адміністративному позові, а Комунальний заклад «Староприлуцька спеціальна школа» Вінницької обласної ради експлуатується з недоліками, що створюють загрозу життю й здоров`ю вихованців та персоналу. Відтак, враховуючи, що виконавчий лист №120/19672/21-а від 01.12.2023 виданий уже після закінчення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання, який минув 31.08.2023, а тому Головне управління позбавлене можливості звернути до виконання судове рішення у справі №120/19672/21-a від 07.02.2023.
Ухвалою від 09.01.2024 подану ГУ ДСНС України у Вінницькій області заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 18.01.2024.
У судовому засіданні представник заявника підтримала доводи викладені в заяві та просила її задовольнити.
Відповідач та представник третьої особи Вінницької обласної ради заперечували проти задоволення такої заяви.
Інші учасники судового процесу до суду не з`явилися, що з огляду на положення ч. 3 ст. 376 КАС України не є перешкодою для розгляду ініційованого перед судом питання.
Розглянувши подану заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання суд зважає на таке.
Частиною 1 статті 370 КАС України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Статтею 372 КАС України визначено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах.
Так, рішення суду може виконуватись у добровільному або примусовому порядку. Боржник може виконати рішення суду добровільно: з моменту набрання рішенням суду законної сили, до моменту надходження виконавчого листа до державного або приватного виконавця та відкриття виконавчого провадження.
Згідно із частиною четвертою статті 372 КАС України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом. Таким законом в Україні є Закон України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі Закон № 1404-VIII)
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 3 Закону 1404-VIII примусовому виконанню підлягають рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Таким чином, виконавчий лист є виконавчим документом, на підставі якого здійснюється примусове виконання рішення у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини 1 статті 12 Закону 1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Отже, для держави чи державного органу закон встановлює скорочені строки для пред`явлення до примусового виконання виконавчого документа, які обмежуються трьома місяцями.
При цьому частина 6 статті 12 Закону 1404-VIII надає стягувачу, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Аналогічні положення відображені і в частині 1 статті 376 КАС України, за якою стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Таким чином, основною підставою, за наявності якої суд може поновити строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання, є встановлення поважності причин пропуску заявником такого строку.
Так, судом встановлено, що у зв`язку із визнанням виконавчого листа, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 22.03.2023 в адміністративній справі № 120/19672/21-а таким, що не підлягає виконанню, Вінницьким окружним адміністративним судом 01.12.2023 видано новий виконавчий лист №120/19672/21-а, в якому визначено строк пред`явлення виконавчого документа до виконання "до 31 серпня 2023 року".
Тобто із вищенаведеного слідує, що виконавчий лист №120/19672/21-а від 01.12.2023 виданий судом уже після закінчення строку пред`явлення його до виконання, який минув 31.08.2023. Тому на час отримання ГУ ДСНС України у Вінницькій області такого виконавчого листа останнє вже пропустило строк для пред`явлення його до виконання.
Водночас встановлені судом обставини, про які зазначено вище, та надані заявником докази свідчать про те, що такий строк пропущений ГУ ДСНС України у Вінницькій області не з причин власної бездіяльності, а саме через недоліки і помилкову видачу попереднього виконавчого листа від 22.03.2023, усунення яких в процесуальному порядку вимагало певного часу та активних дій зі сторони заявника та прийняття відповідних рішень судом.
За таких обставин суд вважає, що причини пропуску ГУ ДСНС України у Вінницькій області строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання є поважними, а тому такий строк необхідно поновити.
Окремо суд вважає за необхідним зазначити, що виконання судових рішень - це заключна стадія судового процесу, а саме заключний етап у процесі реалізації захисту чи відновлення порушених прав.
В свою чергу відмова суду в поновленні строку для пред`явлення до виконання виконавчого листа може призвести до того, що вказане судове рішення не буде виконане, що суперечить основним принципам національного законодавства України та практиці Європейського суду з прав людини, яка відповідно до положень статей 6, 7 КАС України є його складовою.
Таким чином, задля належного забезпечення виконання судового рішення в адміністративній справі 120/19672/21-а, яке набрало законної сили, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 01.12.2023 в адміністративній справі № 120/19672/21-а до виконання.
Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 376 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання задовольнити.
Поновити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області строк пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 01.12.2023 в адміністративній справі № 120/19672/21-а.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали суду складено 23.01.24.
СуддяСлободонюк Михайло Васильович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116545574 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні