Рішення
від 25.01.2024 по справі 120/6191/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

25 січня 2024 р. Справа № 120/6191/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до КП Вінницяоблводоканал про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Вінницькій області до КП Вінницяоблводоканал про стягнення податкового боргу.

Позивач просить суд стягнути з рахунків у банках, що обслуговують КП «Вінницяоблводоканал» (код ЄДРПОУ 00432745) податковий борг у сумі 32999,07 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у Томашпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого підприємства «Вінницяводоканал» (код ЄДРПОУ 00432745) наявна податкова заборгованість у сумі 32999,07 грн, яка складається з: штрафні санкції за порушення законодавства про патентування пеня 32952,85 грн; податок на прибуток штрафні санкції 46,22 грн. Враховуючи, що відокремлений підрозділ комунального підприємства «Вінницяоблводоканал» не вживає заходи щодо погашення податкового боргу, позивач просить суд стягнути заборгованість з рахунків Комунального підприємства «Вінницяоблводоканал» на підставі п. 87.6 ст. 87 Податкового кодексу України.

Ухвалою від 15.05.2023 позовну заяву залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків.

29.05.2023 на виконання вимог ухвали від 15.05.2023, позивач усунув недоліки.

Ухвалою від 30.05.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).

Відповідач 30.05.2023 отримав ухвалу про відкриття провадження від 30.05.2023, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа. Своїм правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.

Як зазначено у ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі неподання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Із наявних у матеріалах справи доказів судом установлено, що Томашпільський відокремлений підрозділ Комунального підприємства «Вінницяводоканал» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 00432745 та перебуває на обліку, як платник податків і зборів.

Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Вінницькій області станом на 10.05.2023 у у Томашпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого підприємства «Вінницяводоканал» рахується податковий борг у розмірі 32999,07 грн.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16.03.2022 у справі №120/15433/21-а адміністративний позов Головного управління ДПС у Вінницькій області задоволено. Стягнуто з рахунків у банках, що обслуговують Томашпільський відокремлений підрозділ комунального підприємства "Вінницяоблводоканал" кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 32999,07 гривні (тридцять дві тисячі дев`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 07 копійок).

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2022 у справі №120/544/22-а адміністративний позов Головного управління ДПС у Вінницькій області задоволено. Накладено арешт на кошти та інші цінності Томашпільського відокремленого підрозділу комунального підприємства «Вінницяводоканал», що знаходяться в банках в межах суми податкового боргу в сумі 32 999,07 грн.

Позивачем з метою погашення податкового боргу на податкову адресу відповідача направлено податкову вимогу форми «Ю» від 12.02.2020 №806-56.

Також позивач у листі від 17.02.2023 №2454/5/02-32-13-10-19 повідомив начальника Томашпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунального виробничого підприємства «Вінницяводоканал» про наявність у підприємства податкового боргу в сумі 32999,35 грн та про необхідність, у разі наявної дебіторської заборгованості, здійснити звірку з дебітором та укласти з ГУ ДПС у Вінницькій області договір про переведення права вимоги даної дебіторської заборгованості на орган ДПС.

Тому, оскільки Томашпільський відокремлений підрозділ КП «Вінницяводоканал» самостійно не сплачує заборгованість, позивач просить суд стягнути дану заборгованість з рахунків КП «Вінницяоблводоканал».

Надаючи оцінку вищевказаним обставинам в контексті позовних вимог, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.

Норма підпункту 20.1.35-1 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначає, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо зобов`язання платника податків, який має податковий борг, укласти договір щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості цього платника на контролюючий орган.

Відповідно до пункту 87.5 статті 87 ПК України 87.5. У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.

Контролюючий орган укладає з платником податків договір щодо переведення права вимоги такої дебіторської заборгованості. Така дебіторська заборгованість продовжує залишатися активом платника податків, що має податковий борг, про що зазначається в договорі між платником податків і контролюючим органом, та повинна бути відповідним чином розкрита в примітках до фінансової звітності.

Податковий борг продовжує обліковуватися за платником податків, у якого він виник, до надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення цієї дебіторської заборгованості. Контролюючий орган повідомляє платнику податків про таке надходження в п`ятиденний строк з дня отримання відповідного документа.

У разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладення з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір.

87.6. У разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов`язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов`язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з цим Кодексом.

Порядок застосування пунктів 87.5 і 87.6 цієї статті визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок використання дебіторської заборгованості та/або майна юридичної особи як джерел погашення податкового боргу платника податків та/або відокремленого підрозділу юридичної особи затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2017 №585 (далі - Порядок №585).

Відповідно до п.3 Розділу І Порядку №585 у разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або якщо у платника недостатньо коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.

Згідно з пунктами 1-15 розділу II Порядку №585 контролюючий орган повідомляє платника податків про визначення джерелом погашення податкового боргу дебіторської заборгованості платника податків за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Повідомлення розглядається як пропозиція для укладання договору про переведення права вимоги дебіторської заборгованості платника податків на контролюючий орган (далі - договір). Переведення платником податків права вимоги дебіторської заборгованості, що випливає з відносин платника податків з дебітором, на орган стягнення здійснюється на основі договору, укладеного в письмовій формі, між платником податків та контролюючим органом. У разі згоди платника податків контролюючий орган укладає договір з таким платником податків.

Договір повинен містити, зокрема: назву договору та місце його укладання; найменування платника податків та контролюючого органу; предмет договору; порядок виконання зобов`язань за договором; права та обов`язки сторін; умови укладання, зміни та припинення договору; місцезнаходження та реквізити сторін.

У разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладання з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір.

На контролюючий орган як орган стягнення можуть переводитися всі види дебіторської заборгованості, а саме: дебіторська заборгованість за товари (роботи, послуги); дебіторська заборгованість, пов`язана із підзвітними особами; дебіторська заборгованість працівників, акціонерів перед підприємством; дебіторська заборгованість за претензіями; інші види дебіторської заборгованості.

Визначення такої дебіторської заборгованості здійснюється шляхом перевірки контролюючим органом дебіторської заборгованості, яка відображена на рахунках бухгалтерського обліку платника податків та в аналітичному обліку.

Податковий борг продовжує обліковуватися за платником податків, у якого він виник, до надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення цієї дебіторської заборгованості. Контролюючий орган повідомляє платника податків про таке надходження у п`ятиденний строк з дня отримання відповідного документа.

Платник податків передає контролюючому органу всі документи, що свідчать про право вимоги.

У договорі обов`язково зазначається, що платник податків переводить на контролюючий орган своє право вимоги до дебітора в рахунок погашення податкового боргу.

Платник податків та орган стягнення повідомляють дебітора про переведення на контролюючий орган права вимоги. Повідомлення про переведення права вимоги дебіторської заборгованості платника податків на контролюючий орган складається за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податків, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючий орган, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.

Така дебіторська заборгованість продовжує залишатися активом платника податків, що має податковий борг, про що зазначається в договорі між платником податків і контролюючим органом, та повинна бути відповідним чином розкрита в примітках до фінансової звітності.

До моменту стягнення контролюючим органом у судовому порядку такої дебіторської заборгованості платежі продовжують надходити на рахунки платника податків, що має податковий борг.

Надходження за дебіторською заборгованістю негайно спрямовуються в рахунок погашення податкового боргу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податків, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючий орган, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.

Контролюючий орган направляє платнику податків повідомлення про надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення дебіторської заборгованості за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 87.5 статті 87 ПК України та пункту 4 розділу II Порядку №585 у разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладення з контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов`язання платника податків укласти зазначений договір.

Крім того, відповідно до п. 1, 2 Розділу ІІІ Порядку №585 у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов`язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов`язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з Кодексом.

Повідомлення про визначення джерелом погашення податкового боргу платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом, майна юридичної особи філії, відокремленого підрозділу направляється юридичній особі філії, відокремленого підрозділу за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.

Натомість позивачем до матеріалів позовної заяви долучено лише лист №2454/5/02-32-13-10-19 від 17.02.2023, у якому ГУ ДПС у Вінницькій області повідомляє начальника Томашпільського відокремленого підрозділу водопровідно-каналізаційного господарства Вінницького обласного комунально-виробничого підприємства «Вінницяводоканал» про визначення дебіторської заборгованості у сумі 32999,35 грн джерелом погашення податкового боргу та необхідність здійснити звірку і укласти з ГУ ДПС у Вінницькій області договір про переведення права вимоги даної дебіторської заборгованості на орган ДПС.

При цьому, матеріали позовної заяви не містять доказів надіслання відповідачу повідомлення про переведення права вимоги дебіторської заборгованості платника податків на контролюючий орган за формою згідно з додатком 1 або повідомлення про визначення джерелом погашення податкового боргу платника податків, що є відокремленим підрозділом, майна юридичної особи додатком 4 до Порядку №585.

Зазначене свідчить про порушення позивачем порядку та способу стягнення дебіторської заборгованості, визначеного Порядком №585, оскільки контролюючим органом порушено черговість вжиття заходів щодо стягнення податкового боргу відокремленого підрозділу з юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, суд доходить висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління ДПС у Вінницькій області ( вул. Хмельницьке шосе 7, м. Вінниця, 21028; Код ЄДРПОУ ВП 44069150);

Відповідач: Комунальне підприємства «Вінницяоблводоканал» (вул. Київська, буд. 173, м. Вінниця, 21022, код ЄДРПОУ 03339012).

СуддяВіятик Наталія Володимирівна

Дата ухвалення рішення25.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116545581
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —120/6191/23

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 25.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні