Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 січня 2024 року Справа№200/6350/23
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасенка І.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) до Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826); Державної податкової служби України (юридична адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 16.05.2023 року № 3,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (далі позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (далі відповідач 1); Державної податкової служби України (далі відповідач 2). Просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення від 02.08.2023 року № 9286551/38056112 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.05.2023 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 про залишення скарги ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» без задоволення; 3) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» від 16.05.2023 року № 3 датою її фактичного надходження.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням № 9286551/38056112 від 02.08.2023 року Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено в реєстрації податкової накладної в зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, що полягає у ненаданні первинних документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, актів приймання-передачі послуг, як підтверджують виконання податкових зобов`язань.
Рішенням Голови Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 залишено скаргу Позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін
Отже, позивач вважає такі рішення податкових органів необґрунтованими як нормативно, так і документально, а тому змушений звернутися до суду.
20 листопада 2023 року відкрито провадження по справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник Головного управління ДПС у Донецькій області надав суду відзив на позовну заяву, в якому крім іншого, зазначив наступне.
Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» виписана податкова накладна (далі - ПН): від 16.05.2023 року № 3 на загальну суму 676913,47грн. , в тому числі ПДВ 112818.91грн. за описом послуг продавця «Суборенда сільськогосподарської техніки з екіпажем» код послуги згідно з ДКПП 01.61. В подальшому зазначену податкову накладну 15.06.2023 року було відправлено підприємством засобами електронного зв`язку на реєстрацію в ЄРПН.
У відповідності до пунктів 5, 6 Порядку № 1165, подані на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро», після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, були автоматично перевірені щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, які зазначено у додатку 3 до Порядку № 1165. Після цього, за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної було встановлено, що відображені в них операції відповідають пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, тому реєстрація таких ПН була зупинена на підставі пункту 7 Порядку № 1165.
Критерій ризиковості здійснення операції, згідно з пунктом 1 додатку 3 до Порядку № 1165, визначено наступним чином: «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.».
У зв`язку з зупиненням реєстрації вищевказаної ПН, згідно з пунктами 8, 10 Порядку № 1165, а також пункту 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), до електронного кабінету ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» засобами електронного зв`язку надіслано квитанції (додаються) про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників щодо зупинення реєстрації: ПН № 3 від 16.05.2023 року у ЄРПН з наступним змістом у полі «Результат обробки»: «Документ доставлено до ДПС України. ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 16.05.2023 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 01.61, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Відповідно 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Отже, враховуючи вищенаведене, на думку податкового органу, ним було дотримано усіх вимог, зазначених у пунктах 10, 11 Порядку 1165.
Пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, була викладена у відповідності до вимог пунктів 4,5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216 (далі Порядок № 520).
Крім того, представник відповідача 1 зазначив, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Зміст господарської операції, у зв`язку із виконанням якої відбувається реєстрація податкової накладної, податковому органу не відомий, а отже саме платник податку має визначити які первинні документи необхідно подати до податкового органу на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до пункту 4 Порядку № 520, згідно з відомостями Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» на розгляд комісії контролюючих органів надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі повідомлення), а саме: до ПН №3 від 16.05.2023 року повідомлення №1 від 14.07.2023 року.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 520, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проаналізовано письмові пояснення та копії документів, які надані платником податків та у встановлені терміни прийнято рішення щодо направлення повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 520 з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування від 19.07.2023 року № 9216239/38056112 (додається) до ПН від 16.05.2023 № 3 (далі Повідомлення).
Платнику податку запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо придбання товарів.
Представник відповідача 1 зазначив, що згідно з відомостями Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» по ПН № 3 від 16.05.2023 року на розгляд комісії контролюючих органів не надавало повідомлення про подання додаткових пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 520, якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Отже, у зв`язку з ненаданням ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН № 3 від 16.05.2023 року, комісією ГУ ДПС у Донецькій області прийнято Рішення № 9286551/38056112 від 02.08.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Відповідачем зазначено, що на теперішній час, згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, комісією центрального рівня (комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних): на скаргу від 11.08.2023 року № 9203129190 на рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2023 року № 9286551/38056112, по відмовленій ПН № 3 від 16.05.2023 року відповідно до пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, прийнято рішення від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 (додається) щодо залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін (причини відмови в полі «Підстави»: «ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних».
Представник Головного управління ДПС у Донецькій області також зазначає, що правові наслідки у вигляді права позивача, який здійснює операцію, що відповідає критеріям ризиковості, на отримання рішення про реєстрацію податкової накладної, реєстрація якої була зупинена, наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарської операції з продажу товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що мають підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів.
Відтак, представник відповідача 1 вказує на те, що позивачем не надано контролюючому органу всі копії первинних документів на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а тому рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято правомірно і не підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 про залишення скарги ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» без задоволення ГУ ДПС у Донецькій області зазначило, що запроваджені ПК України способи оскарження рішень податкових органів - адміністративний та судовий, які за механізмом своєї реалізації не є тотожними, повною мірою дають можливість платнику податків захистити порушені права.
Разом з тим, саме по собі рішення, прийняте за результатами вирішення податкового спору у порядку досудового врегулювання, не створює, не змінює та не припиняє для платника будь-яких прав та обов`язків.
Отже, виходячи з викладеного Головне управління ДПС у Донецькій області просить суд відмовити товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» у задоволенні його позовних вимог.
Державна податкова служби України також надала суду відзив на позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро», у якому зазначила, що не погоджується з наданою позовною заявою, вважає, що вона не підлягає задоволенню.
Представником відповідача 2 також, як й представником Головного управління ДПС у Донецькій області було зазначено, що позивачем не дотримано податкове законодавство, а тому правомірно Головним управлінням ДПС у Донецькій області було відмовлено у реєстрації податкової накладної ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» від 16.05.2023 року № 3.
Також представником Відповідача 2 було зазначено, що Оскільки рішення податкового органу не породжують для позивача жодних прав чи обов`язків та не є юридично значимими, то його скасування не вплине на відновлення порушених прав позивача, що не відповідає завданню адміністративного судочинства, то й неможливе визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 про залишення скарги ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» без задоволення ДПС України.
Враховуючи те, що на думку представника відповідача 2 спірні рішення були прийняті відповідачем на підставі, у межа повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а тому вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають
Представник позивача надав суду відповідь на відзив, в якому, крім іншого вказав на те, що висновок контролюючого органу про ненадання документів на підтвердження операцій та що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій є безпідставним, оскільки такі операції не були предметом електронного декларування. ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» надало контролюючому органу необхідні первинні документи, а також первинну документацію на супутні операції з оренди та суборенди сільськогосподарської техніки. Виходячи з принципу достатності, такий пакет документів дозволяв контролюючому органу зробити висновок про реальність задекларованої господарської операції.
Просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 08 грудня 2023 року, було відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи № 200/6350/23 за правилами загального позовного провадження.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» є юридичною особою, зареєстроване як юридична особи та є включеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ 38056112, юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а). Основним видом діяльності позивача є за КВЕД: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, іншими видами діяльності позивача за КВЕД є: 1.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.46 Розведення свиней; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 01.63 Післяурожайна діяльність; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання.
Позивач перебуває на обліку у ГУ ДПС у Донецькій області, з 17.05.2012 року є платником податку на додану вартість.
Відповідач Головне управління ДПС у Донецькій області є юридичною особою публічного права установою, яка є територіальним органом Державної фіскальної служби України, яка в свою чергу, була створена в процесі перетворення Державної податкової служби України, та яка наділена правовим статусом контролюючого органу. Загальний обсяг правоздатності такого суб`єкта податкових відносин, як «контролюючий орган», визначено положеннями ст. 41 Податкового кодексу України. Зміст функцій контролю цих органів визначено положеннями ст. 61 Податкового кодексу України.
21 лютого 2023 року між товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (Орендар) та товариством з обмеженою відповідальністю «АПІС КОМПАНІ» (Суборендар) укладено договір Договір суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В (далі Договір), за яким Орендар зобов`язується передати Суборендареві у строкове платне користування транспортні засоби та самохідні машини чи механізми, а Суборендар зобов`язується прийняти техніку Орендаря та сплачувати Орендарю суборендну плату за її використання.
Згідно з Додатком 1 до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року технікою, яка передається у користування, є обприскувач самохідний Case IH Patriot 3330 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Серії ОМ 193112).
Згідно з Додатком 2 до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року технікою, яка передається у користування, є обприскувач самохідний Case IH Patriot 3330 (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Серії НОМЕР_1 ).
16 травня 2023 року Суборендар виставив Рахунок на оплату № 5 від 16 травня 2023 року щодо суборенди зазначеної вище сільськогосподарської техніки на загальну суму 676 913,47 грн. разом з ПДВ.
Передача зазначеної вище техніки у Суборенду була здійснена 16 травня 2023 року, що підтверджується Актом надання послуг № 5 від 16 травня 2023 року.
16 травня 2023 року товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» була складена податкова накладна № 3 на суму 676913,47 грн., у тому числі 112818,91 грн ПДВ. В подальшому зазначену податкову накладну 15.06.2023 було відправлено підприємством засобами електронного зв`язку на реєстрацію в ЄРПН.
На підтвердження здійснення оплати за надані послуги з суборенди 24 травня 223 року, позивачем надана Платіжна інструкція № 60c5deaa56 від 24.05.2023 року.
Приймання-передачі техніки підтверджується наступними документами: Акт приймання-передачі від 27 квітня 2023 року до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року; Акт приймання-передачі від 23 червня 2023 року до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року; Акт приймання-передачі від 27 квітня 2023 року до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року; Акт приймання-передачі від 09 червня 2023 року до Договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 98В від 21 лютого 2023 року.
Реєстрація Податкової накладної № 3 від 16 травня 2023 року була зупинена після подання її на реєстрацію 15 червня 2023 року. У квитанції до податкової накладної причиною зупинення реєстрації зазначене таке: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо подати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
У зв`язку з зупиненням реєстрації вищевказаної ПН, до електронного кабінету ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» засобами електронного зв`язку надіслано квитанції (додаються) про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників щодо зупинення реєстрації: ПН № 3 від 16.05.2023 року у ЄРПН з наступним змістом у полі «Результат обробки»: «Документ доставлено до ДПС України. ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 16.05.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 01.61, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
14 липня 2023 року, товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» надало податковому органу пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній, а саме: Надана у Суборенду техніка належить ТОВ «АГРОФІРМА «СЛАВ-АГРО» на праві користування. Надана у суборенду техніка була в свою чергу взята в оренду у таких суб`єктів господарювання: 1. У ТОВ «АГРОФІРМА ШЕВЧЕНКІВСЬКА» (код ЄДРПОУ 31217615) на підставі Договору оренди сільськогосподарської техніки № 0101/1 від 01 січня 2023 року. На підставі даного договору в оренду було взято Обприскувач самохідний Case IH Patriot 3330, що підтверджується такими документами: Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Серії НОМЕР_1 ; Акт прийому-передачі предмета оренди (сільгосптехніки) згідно з договором оренди сільськогосподарської техніки № 0101/1 від 01 січня 2023 року; У Фермерського господарства «МАКСІМУС-1» (код ЄДРПОУ 34433392) на підставі Договору оренди сільськогосподарської техніки №0101/2 від 01 січня 2023 року. На підставі даного договору в оренду була взята техніка: Обприскувач самохідний Case IH Patriot 3330, що підтверджується такими документами: Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Серії НОМЕР_2 ; Акт прийому-передачі предмета оренди (сільгосптехніки) згідно з договором оренди сільськогосподарської техніки № 0101/2 від 01 січня 2023 року.
Рішенням № 9286551/38056112 від 02.08.2023 року Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено в реєстрації податкової накладної в зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, що полягає у ненаданні первинних документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, актів приймання-передачі послуг, як підтверджують виконання податкових зобов`язань.
11 серпня 2023 року позивач оскаржив Рішення № 9286551/38056112 від 02.08.2023 року Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Голови Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 залишено скаргу Позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Отже, спірними питаннями даної справи є законність дій податкового органу при прийнятті рішень про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» від 16.05.2023 року № 3.
Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає частковому задоволенню з таких підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 року.
Згідно з п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі ПК України) об`єктом оподаткування є, зокрема, операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Приписами п. 187.1 ст. 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаження товарів.
За п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Аналогічний обов`язок покладено на платників податку п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Положеннями п. 201.16 ст. 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від 11.12.2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою було затверджено, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Відповідно до п. 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з положеннями п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положеннями п. 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (який є Додатком 3 до Порядку № 1165) відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/ послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216) було затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Положеннями п. 5 Порядку № 520 визначено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до приписів п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Згідно з п. 13 Порядку № 520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної № 3 від 16.05.2023 року було визначено ненадання/часткове ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішенням про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
У своїх постановах Верховний Суд неодноразово наголошував на тому, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття (постанови Верховного Суду від 02.04.2019 року у справі № 822/1878/18 та від 04.08.2021 року у справі № 0840/4088/18).
У постанові від 04.08.2021 року у справі № 0840/4088/18 Верховний Суд, серед іншого, вказав на те, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Також у даній постанові від 04.08.2021 року у справі № 0840/4088/18 Верховний Суд зауважив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків, тоді як вживання контролюючим органом загального посилання на відповідний пункт Критеріїв ризиковості платника податку, без наведення відповідного положення, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження прав платника податків. Таким чином, якщо таке рішення контролюючого органу не містить та/або відповідним контролюючим органом чітко не вказано якому саме критерію ризикованості платника податку відповідав такий платник, а також не зазначено документів, яких платником податків не було подано контролюючому органу на підтвердження реальності господарських операцій, то таке рішення контролюючого органу є прийнятим не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.
Відповідно до висновку, наведеного Верховним Судом у постанові від 03.11.2021 року у справі № 360/2460/20, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості, вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
Правові норми, закріплені у п. 11 Порядку № 1165, містять вимогу про те, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку та конкретну підставу для відмови у реєстрації податкової накладної.
Як вбачається зі змісту квитанції J1407801, про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, та додатку № 2 до неї, відомості про необхідність надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної № 3 від 16.05.2023 року в ЄРПН чи про відмову в її реєстрації, є неконкретизованими. Контролюючим органом взагалі не було вказано, які саме документи має подати позивач.
Відповідачами не наведено достатнього обґрунтування підстав неврахування наданих позивачем до контролюючого органу документів, а викладені у відзиві на позов доводи щодо ненадання позивачем певних документів не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки ненадання позивачем контролюючому органу вказаного відповідачами у відзиві на позов переліку документів не було зазначено в якості підстави для зупинення реєстрації або відмови у реєстрації спірних податкових накладної ані у квитанціях, ані в спірному рішенні Комісії.
Отже, відповідачами, відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, не доведено правомірність прийняття спірного рішення Комісії від 02.08.2023 року № 9286551/38056112.
У зв`язку з вищевикладеним суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» в частині визнання протиправним та скасування Рішення від 02.08.2023 року № 9286551/38056112 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.05.2023 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Суд, крім висновків, які були наведені вище, врахував також правові позиції Верховного Суду у подібних правовідносинах, висловлені в постановах, від 01.12.2021 року у справі № 600/1878/20-а, від 20.01.2022 року у справі № 140/4162/21 та від 29.06.2022 року у справі № 380/5383/21.
Щодо позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» від 16.05.2023 року № 3 датою її фактичного надходження, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 13 Порядку № 520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з положеннями п. 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання, зокрема, однієї з таких подій:
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
Приписами п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Відтак, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних тих податкових накладних, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України, а днем реєстрації податкових накладних може бути день, вказаний у рішенні суду.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням встановлених судом обставин щодо протиправного прийняття Комісією рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 16.05.2023 року в ЄРПН, та приймаючи до уваги відсутність законодавчо закріплених перешкод для здійснення такої реєстрації, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкової накладної № 3 від 16.05.2023 року в ЄРПН датою її фактичного подання на реєстрацію.
Оскільки рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.08.2023 року № 9286551/38056112 є протиправним та підлягає скасуванню з мотивів, наведених судом вище, то, враховуючи норми Порядку № 1246, задоволенню також підлягають позовні вимоги про зобов`язання відповідача 2, а саме ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.05.2023 року № 3 у день надходження таких.
Суд зазначає, що реєстрація спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію, є збереженням гарантій стосовно того, що спір між сторонами буде остаточно вирішено, та не є втручанням у дискреційні повноваження Державної податкової служби України.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 про залишення скарги ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» без задоволення, суд зазначає наступне.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів урегульованийстаттею 56 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту56.1 статті 56 Податкового кодексу Українирішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цимКодексомабо іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня (пункт56.2 статті 56 Податкового кодексу України).
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку (пункт56.10 статті 56 Податкового кодексу України).
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору (абзац 3 пункту56.18 статті 56 Податкового кодексу України).
За змістом пункту56.23 статті 56 Податкового кодексу Україниоскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей:
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику;
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим;
- якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Відповідно до пункту 17 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи, 11 серпня 2023 року позивач звернувся до Державної податкової служби України із скаргою на рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у Донецькій області № 9286551/38056112 від 02.08.2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій просив зазначене рішення скасувати.
Рішенням Голови Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 залишено скаргу Позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Отже, оскаржуване рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 64121/38056112/2 від 21.08.2023 року прийнято за результатами адміністративного оскарження рішення контролюючого органу.
Суд відзначає, що відповідно до правового висновку Верховного Суду, який викладений у постанові від 13.10.2020 року у справі № 240/7785/19 саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних призведе до негативних правових наслідків для платника податків.
У той же час, само по собі рішення, прийняте за результатами адміністративного оскарження рішення податкового органу, не створює, не змінює та не припиняє будь-яких прав та обов`язків. ЗапровадженіПодатковим кодексом Україниспособи оскарження рішень податкових органів - адміністративний та судовий повною мірою дають можливість платнику податків захистити порушені права. Доводи позивача отримали оцінку суду під час розгляду цієї справи, а не шляхом оцінки рішення прийнятого податковим органом за результатами адміністративного оскарження спірного рішення, який здійснював, при цьому, свої дискреційні повноваження, внаслідок чого суд не наділений правом оцінювати повноту дослідження контролюючим органом обставин, викладених платником податків у скарзі на спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 21.08.2020 року у справі № 500/449/19, яку суд у силу вимог частини 5статті 242 КАС Українивраховує при прийнятті рішення у цій справі.
З огляду на зазначене, у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби від 21.08.2023 року № 64121/38056112/2 про залишення скарги ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» без задоволення, належить відмовити.
Таким чином, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Згідно з ч. 1ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Відповідно дост. 90 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 5ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (квитанція № 3465-1496-5127-0595 від 31.10.2023 року).
Отже,враховуючи співмірність заявлених та задоволених позовних вимог, до солідарного стягнення з відповідачів підлягають витрати на сплату судового збору урозмірі 1790 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 72-77, 139, 241-246, 255, 263, 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) до Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826); Державної податкової служби України (юридична адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 16.05.2023 року № 3 задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2023 року № 9286551/38056112 про відмову у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) від 16.05.2023 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (юридична адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) від 16.05.2023 року № 3 датою її фактичного надходження.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393; місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська пл., 8) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 895 (вісімсот дев`яносто п`ять) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (ВП ЄДРПОУ 44070187; юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Слав-Агро» (юридична адреса: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Рай-Олександрівка, вул. Шкільна, 2а, код ЄДРПОУ 38056112) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 895 (вісімсот дев`яносто п`ять) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ст. 295КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя І.М. Тарасенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116546135 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні