Рішення
від 25.01.2024 по справі 200/40/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2024 року Справа№200/40/24

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення

(виклику) сторін адміністративний позов Краматорської окружної прокуратури

Донецької області в інтересах держави

до відповідачів: 1. Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»

Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області

2. Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької

області

третя особа Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у

Донецькій області

про визнання протиправної бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Краматорська окружна прокуратура Донецької області в інтересах держави (ЄДРПОУ 25707002, юридична адреса: 84333, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Рум`янцева, 4-а) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44112462, юридична адреса: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Паркова, 3а), Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44964033, юридична адреса: 84175, Донецька обл., с. Андріївка, вул. Миру, 7б), третя особа Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про визнання протиправної бездіяльності щодо неприведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1 у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, зобов`язання вжити заходи щодо приведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1 у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що, що позивачем виявлений факт порушення законодавства у сфері цивільного захисту, що призвело до надання захисній споруді цивільного захиступротирадіаційному укриттю № 19602, яке перебуває в оперативному управлінні Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області та у власності Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, статусу обмежено придатної до використання її за цільовим призначенням для укриття населення.

Вказує, що відповідачами допущена бездіяльність щодо утримання захисних споруди цивільної оборони (сховищ) у належному стані, що у свою чергу, створює загрозу для життя та здоров`я цивільного (мирного) населення через неможливість їх укриття у разі військової (терористичної) небезпеки, що суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Враховуючи викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У відзиві на адміністративний позов відповідач 2 вказав на його безпідставність та зазначив, що відповідач вживає належні та допустимі дії щодо приведення приміщення укриття до належного стану, то не вбачає жодної бездіяльності.

Вказує, що в подальшому планується виділення коштів на проведення експертизи проектно-кошторисної документації та виділення коштів на проведення капітального ремонту приміщення.

Враховуючи наведене, просить у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Відповідно до ч. 5ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, відзиву, суд з`ясував наступні обставини справи.

Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДРПОУ 44112462), юридична адреса: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Паркова, 3а.

Протирадіаціне укриття № 19602, яке розташоване за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, як частина будівлі амбулаторії, перебуває в оперативному управлінні Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області та у власності Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області.

З метою встановлення технічного стану зазначеної захисної споруди та можливості її використання за цільовим призначенням в умовах триваючого воєнного стану в державі, прокуратурою до Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області спрямований запит від 29.06.2023 року № 53-2190ВИХ-23, яким запропоновано надати відомості та копії документів щодо вказаного об`єкта цивільного захисту, зокрема матеріали державного нагляду (контролю), які передані сільській військовій адміністрації для контролю та виконання.

Листом від 20.07.2023 року № 964/02-4-29 Андріївська сільська військова адміністрація Краматорського району Донецької області надала копії актів оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту та акт від 01.11.2022, складений з залученням посадових осіб Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Відповідно до акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 01.11.2022 року споруда цивільного захисту № 19602 визначена обмежено придатною до використання за призначенням.

Вважаючи протиправною бездіяльність Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області та Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області щодо незабезпечення утримання у готовності до використання за призначенням та не приведення в готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовній заяві позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Указом Президента України від 14.04.2023 року № 226/2023 утворена Андріївська сільська військова адміністрація Краматорського району Донецької області, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 18.04.2023 року.

Тобто, відповідач 2 у справі орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством щодо здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, в т.ч. щодо управління об`єктами нерухомості, які перебувають в комунальній власності.

Статтею 27 Конституції Українивизначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов`язок держави - захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров`я, життя і здоров`я інших людей від протиправних посягань.

Відповідно дост. 50 Конституції Україникожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року, який продовжує діяти станом на день винесення рішення у справі.

Відповідно достатті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідност.3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до п.14 ч.1ст.2 Кодексу цивільного захисту Українизахисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно дост.4 Кодексу цивільного захисту України, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних запобігання виникненню таких ситуацій та інших небезпечних подій, ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у 1 сфері пожежної та техногенної безпеки.

Пунктом 11 ч.1ст.18 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень інших центральних органів виконавчої влади у сфері цивільного захисту належить організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб`єктів господарювання приватної форми власності.

Частиною 1ст.20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Відповідно до п.2 ч.1ст. 21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Пунктом 2 ч.1ст. 32 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до захисних споруд цивільного захисту належать протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Відповідно до ч.4ст.32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Згідно ч.5ст.32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів (ч.8ст.32 Кодексу цивільного захисту України).

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 року № 138визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням. Балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно абз.1 п.9 Порядку № 138 утримання фонду захисних споруд у готовність до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Відповідно до абз.1 п.10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Згідно п.11 Порядку №138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Пунктом 1 Розділу І вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженихнаказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 року № 579(далі - Вимоги № 579), встановлено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Згідно п.3 розд.І Вимоги № 579 фонд захисних споруд складається із захисних споруд (сховищ та протирадіаційних укриттів), зокрема швидкоспоруджуваних, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів (далі - споруди фонду захисних споруд) і є основним засобом колективного захисту населення.

Пунктами 1, 2 розд.ІІ Вимоги № 579 встановлено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни. Під час експлуатації захисних споруд не допускається виконання заходів, що знижують їх захисні властивості, надійність та безпеку.

Відповідно до абз.1, 2 п.7 розд.ІІ Вимоги №579 споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисних споруд) мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (п.п.1 п.2 розд.III Вимоги №579).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п.6 розд.VIII Вимоги №579).

Для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд (п.п.1 п.2 розд.VI Вимоги №579).

Оцінка стану готовності захисних споруд здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

Оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно доЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до Вимог № 579.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (п.п.4 п.2 розд.VI Вимоги № 579).

Підпунктами 5, 6 п.2 розд.VI Вимоги № 579 визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до п.п.8 п.2 розд.VI Вимоги № 579 під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до Вимог № 579.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (п.п.8 п.2 розд.VI Вимоги № 579).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п.8ст.32 Кодексу цивільного захисту Українита п.9 Порядку № 138.

Тобто, власник протирадіаційного укриття або юридична особа, яка утримує його на балансі, зобов`язані забезпечити утримання захисної споруди у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до Вимоги № 579.

Як встановлено судом, захисна споруда цивільного захиступротирадіаційне укриття за № 19602, яке розташоване за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, як частина будівлі амбулаторії, перебуває в оперативному управлінні Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області та у власності Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачами.

Таким чином, саме Андріївська сільська військова адміністрація Краматорського району Донецької області зобов`язана забезпечувати протирадіаційне укриття у стані, необхідному для приведення у готовності до використання за призначенням згідно Вимог № 579.

Стан непридатності укриття № 19602 до використання за призначенням підтверджено Актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття № 19602 від 10.10.2019 року, 09.08.2020 року, 27.06.2021 року, 01.11.2022 року.

Систематичне невжиття відповідачем 2 визначених законодавством заходів з метою утримання у належному стані укриття № 19602 суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом в постанові від 03.10.2018 року у справі № 826/12192/16 та від 25.07.2019 року у справі № 820/5164/15.

Згідно ч. 5статті 242 Кодексу адміністративного судочинства Українипри виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Щодо посилання відповідача на фінансовий стан, як на причину не утримання протирадіаційного укриття у стані, необхідному для приведення у готовності до використання за призначенням згідно Вимог № 579, суд зазначає, що відповідач 2 як балансоутримувач та власник захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття має утримувати та експлуатувати вказане укриття відповідно до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженихнаказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 року № 579за рахунок власних коштів.

Згідно ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачами не надано суду жодного доказу правомірності бездіяльності щодо неприведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1 у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 в розумінні зазначеної норми Закону.

Враховуючи наведене, суд вважає протиправною бездіяльність Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області щодо неприведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, з зобов`язанням вжити заходи щодо приведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579.

В розумінні ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України питання про перерозподіл судових витрат не розглядається.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Краматорської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави (ЄДРПОУ 25707002, юридична адреса: 84333, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Рум`янцева, 4-а) до Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Андріївської сільської ради Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44112462, юридична адреса: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Паркова, 3а), Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44964033, юридична адреса: 84175, Донецька обл., с. Андріївка, вул. Миру, 7б), третя особа Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про визнання протиправної бездіяльності щодо неприведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1 у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, зобов`язання вжити заходи щодо приведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1 у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Андріївської сільської військової адміністрації Краматорського району Донецької області щодо неприведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579.

Зобов`язати Андріївську сільську військову адміністрацію Краматорського району Донецької області вжити заходи щодо приведення захисної споруди типу протирадіаційне укриття № 19602, розташованої за адресою: 84191, Донецька обл., с. Сергіївка, вул. Лікарняна, 1, у стан готовності до використання за призначенням згідно з Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579.

В задоволенні іншої частини адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Т.В. Давиденко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116546154
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —200/40/24

Рішення від 25.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 05.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні