Рішення
від 24.01.2024 по справі 320/21284/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2024 року м.Київ№ 320/21284/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АПЕКС ГАЗ УКРАЇНА" до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "АПЕКС ГАЗ УКРАЇНА" з позовом до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у м. Києві та просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС в місті Києві від 20.03.2023 № 207630413, яким було нараховано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в розмірі 1 583 693,41 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.07.2023 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки податкового органу про порушення підприємством терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають дійсності та не підтверджуються відповідними доказами.

Позивач зазначив про неможливість застосування штрафних санкцій в частині податкових накладних, складених у період з лютого 2022 року по липень 2022 року, оскільки за вказаний період штрафні санкції у спірних відносинах не застосовуються на період запровадженого Кабінетом Міністрів України карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно до положень податкового законодавства.

Від представника відповідача направлено відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказує, що у задоволенні позову слід відмовити, оскільки позивачем було порушено строки реєстрації податкових накладних.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у м. Києві була проведена камеральна перевірка з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатом перевірки складено акт перевірки від 07.02.2023 № 10121/Ж5/26-15-04-13-03/41416428.

Згідно висновків акту перевірки виявлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) та порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

№ 13 від 05 06 2022, дата реєстрації 16 07 2022 - затримка 15 днів;

№ 11 від 04 06.2022, дата реєстрації 15.07 2022 затримка 15 днів;

№ 12 від 05 06 2022, дата реєстрації 15.07 2022 затримка 15 днів;

№ 47 від 25.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 53 від 26.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 2 від 01.06.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 27 від 12.04.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 22 від 13.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 23 від 16.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 19 від 29.03.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 19 від 13.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 46 від 25.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 24 від 08.04.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 21 від 07.04.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 54 від 18.04.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 46 від 14.04.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 61 від 30.05.2022, дата реєстрації 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 3 від 06.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 55 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 59 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 37 від 25.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 10 від 15.03.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 82 від 28.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 86 від 29.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 36 від 13.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 18 від 28.03.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 19 від 06.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 53 від 18.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 7 від 09.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 60 від 30.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 18 від 13.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 7 від 02.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 53 від 16.02.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 48 від 14.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 45 від 14.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 84 від 29.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 21 від 13.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 10 від 10.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 37 від 23.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 18 від 06.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 22 від 07.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 13 від 10.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 58 від 17.02.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 59 від 18.02.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 15 від 05.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 66 від 26.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 50 від 15.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 20 від 13.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 26 від 17.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 27 від 17.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 62 від 30.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 6 від 01.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 36 від 24.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 14 від 05.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 20 від 06.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 68 від 26.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 52 від 18.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 67 від 26.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 25 від 11.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 23 від 08.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 57 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 63 від 30.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 17 від 10.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 28 від 12.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 16 від 08.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 79 від 22.02.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 51 від 16.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 65 від 26.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 83 від 29.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 38 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 36 від 23.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 9 від 09.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 28 від 17.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 64 від 18.02.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 81 від 23.02.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 38 від 13.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 7 від 04.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 79 від 28.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 56 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 70 від 31.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 днів;

№ 3 від 01.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 16 від 10.06.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 26 днів;

№ 77 від 28.04.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 дні;

№ 58 від 27.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 дні;

№ 35 від 22.05.2022, дата реєстрації від 26.07.2022 затримка 11 дні;

№ 41 від 13.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 58 від 21.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 89 від 29.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 43 від 14.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 15 від 11.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 80 від 22.02.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 6 від 01.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 60 від 21.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 15 від 29.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 9 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 70 від 27.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 30 від 19.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 62 від 18.02.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 31 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 26 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 12 від 05.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 34 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 44 від 14.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 14 від 10.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 12 від 18.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 29 від 19.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 5 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 днів;

№ 37 від 13.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 49 від 14.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 81 від 28.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 42 від 14.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 17 від 12.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 32 від 19.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 33 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 4 від 01.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 40 від 13.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 8 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 32 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 1 від 01.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 78 від 28.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 2 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 63 від 21.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 3 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 днів;

№ 5 від 01.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 47 від 14.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 59 від 21.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 39 від 13.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 34 від 19.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 29 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 80 від 28.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 6 від 09.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 5 від 07.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 24 від 16.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 16 від 12.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 8 від 09.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 2 від 06.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 11 від 10.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 17 від 06.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 76 від 28.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 35 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 4 від 07.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 12 від 10.05.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 61 від 18.02.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 16 від 29.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 1 від 14.03.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 30 від 12.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 88 від 29.04.2022, дата реєстрації від 19.07.2022 затримка 4 дні;

№ 33 від 19.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 32 від 16.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 51 від 25.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 72 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 68 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 67 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 25 від 16.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 1 від 03.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 4 від 01.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 29 від 14.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 39 від 27.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 35 від 17.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 30 від 14.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 28 від 14.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 40 від 27.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 41 від 23.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 48 від 25.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 14 від 06.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 38 від 27.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 54 від 27.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 69 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 45 від 24.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 20 від 12.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 52 від 26.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 42 від 23.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 25 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 24 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 8 від 02.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 27 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 31 від 16.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 19 від 12.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 41 від 27.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 33 від 16.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 49 від 25.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 18 від 10.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 23 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 22 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 9 від 03.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 44 від 24.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 50 від 24.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 66 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 65 від 31.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 34 від 16.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 5 від 01.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 31 від 19.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 64 від 30.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 39 від 23.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 40 від 23.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 43 від 23.05.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 12 днів;

№ 21 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 15 від 07.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 26 від 13.06.2022, дата реєстрації від 27.07.2022 затримка 27 днів;

№ 1 від 04.07.2022, дата реєстрації від 04.01.2023 затримка 157 днів;

№ 2 від 04.07.2022, дата реєстрації від 04.01.2023 затримка 157 днів;

№ 3 від 04.07.2022, дата реєстрації від 04.01.2023 затримка 157 днів;

№ 43 від 03.06.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 208 днів;

№ 42 від 01.06.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 208 днів;

№ 97 від 08.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів;

№ 94 від 05.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів;

№ 93 від 04.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів;

№ 96 від 08.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів;

№ 92 від 01.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів;

№ 95 від 05.04.2022, дата реєстрації від 24.01.2023 затримка 193 днів.

На підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у м. Києві було винесено податкове повідомлення - рішення від 20.03.2023 № 207630413 про застосування до позивача штрафу в розмірі 1 583 693,41 грн за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Не погоджуючись з податковим повідомленням рішенням, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регламентовано ПК України, яким визначено вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПК України, встановлюються Митним кодексом України.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО (п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України).

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків).

Так, за наслідками такої перевірки податковим органом було складено акт перевірки від 07.02.2023 № 10121/Ж5/26-15-04-13-03/41416428.

Відповідно до п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, відповідно до абзацу 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, відповідно до абзацу 4 цього ж п. 201.10 ст. 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно абзацу 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Отже, підсумовуючи викладене слід прийти до висновку, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

По своїй правовій природі норма, викладена в абзаці 4 п. 201.10 ст. 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Так, згідно п. 120-1.1 ст. 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до ст. 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу 11 пу. 201.4 ст. 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст. 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Виходячи з наведених норм у взаємозв`язку з обставинами справи судом встановлено, що позивачем дійсно порушено передбачені п. 201.1 ст. 201 ПК України граничні терміни реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до п.п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022.

Згідно п.п. 69.1-1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені п.п. 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у п.п. 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Тобто податкові накладні надіслані на реєстрацію після 15.07.2022 платники, які мають можливість виконувати свої податкові обов`язки, мають зареєструвати свої податкові накладні з 24 лютого, та в подальшому виконувати таку реєстрацію своєчасно.

Отже відповідно до вищезазначеного вбачається, що податкові накладні від 05.06.2022 № 13, від 04.06.2022 № 11, від 05.06.2022 № 12, від 01.06.2022 № 2, від 25.06.2022 № 37, від 02.06.2022 № 7, від 01.06.2022 № 6, від 24.06.2022 № 36, від 10.06.2022 № 17, від 01.06.2022 № 3, від 10.06.2022 № 16, від 01.06.2022 № 4, від 14.06.2022 № 29, від 27.06.2022 № 39, від 17.06.2022 № 35, від 14.06.2022 № 30, від 14.06.2022 № 28, від 27.06.2022 № 40, від 06.06.2022 № 14, від 27.06.2022 № 38, від 12.06.2022 № 20, від 13.06.2022 № 25, від 13.06.2022 № 24, від 02.06.2022 № 8, від 13.06.2022 № 27, від 16.06.2022 № 31, від 12.06.2022 № 19, від 27.06.2022 № 41, від 16.06.2022 № 33, від 10.06.2022 № 18, від 13.06.2022 № 23, від 13.06.2022 № 22, від 03.06.2022 № 9, від 16.06.2022 № 34, від 01.06.2022 № 5, від 13.06.2022 № 21, від 07.06.2022 № 15, від 13.06.2022 № 26, від 04.07.2022 № 1, від 04.07.2022 № 2, від 04.07.2022 № 3, від 03.06.2022 № 43, від 01.06.2022 № 42 не підпадають під граничний термін, реєстрації податкових накладних на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022.

Таким чином Товариство з обмеженою відповідальністю "АПЕКС ГАЗ УКРАЇНА" зареєструвало податкові накладні з порушенням такого строку.

Судом, на підставі дослідження акту перевірки, встановлено, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено порушення Товариство з обмеженою відповідальністю " АПЕКС ГАЗ УКРАЇНА " п. 201.10 ст. 201 ПК України, в частині порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Суд наголошує, що реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 по 27.05.2022 (наявне інше нормативне обґрунтування).

У свою чергу, граничні терміни реєстрації жодної із зазначених у акті перевірки податкових накладних не підпадають під період звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію, що передбачений п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення у редакції Закону № 2260-ІХ.

Слід зазначити, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.

При цьому суд звертає увагу, що при здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавства, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.

Вносячи Законом № 2260-ІХ зміни до п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, а надто за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.

Отже, підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЕКС ГАЗ УКРАЇНА" порушило терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, за що починаючи з 27.05.2022 підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

У даному випадку, відповідачем правомірно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Глави 11 розділу II ПК України за відповідні правопорушення винесено податкове повідомлення рішення від 20.03.2023 № 207630413 про застосування до позивача штрафу в розмірі 1 583 693,41 грн.

Перевіривши розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, суд вважає, що кількість днів прострочення граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована правильно відповідачем.

Податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), які визначені у п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Суд зазначає, що позивачем не надано жодного документа (квитанції), який би підтверджував своєчасну реєстрацію спірних податкових накладних, як це передбачено в абз. 9 п. 201.10 ст. 201 ПК України, та не долучено жодного доказу, який би свідчив про своєчасну відправку на реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до наданих матеріалів справи позивач допустив порушення строків реєстрації податкових накладних. Зворотного позивачем не доведено, матеріалами справи не спростовується.

Наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29.07.2022 з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Відповідно до п.1 розділу ІІ цього Порядку підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:

посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;

юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями російської федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Згідно п.3 розділу ІІ вказаного Порядку у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Заява має містити: повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається заява; дату подання заяви; чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов`язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів; вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ); які саме податкові обов`язки не мав / не має можливості виконати платник податків; інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації; підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок, платники податків - юридичні особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, надають такі документи (копії документів).

Наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29.07.2022 затверджено також Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента.

Відтак, аналіз вказаних положень свідчить про те, що для звільнення платника від виконання податкових обов`язків, обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними. При цьому, неможливість своєчасно виконати податкові обов`язки має бути безпосередньо пов`язана із обставинами, спричиненими дією воєнного або надзвичайного стану та виключно у зв`язку з настанням підстав, визначених п.1 розділу ІІ зазначеного Порядку.

Сам лише факт введення воєнного стану на території України, за відсутності відповідних обґрунтувань та доказів того, як саме військова агресія проти України, яка стала підставою для його введення, вплинула на спроможність суб`єкта господарювання своєчасно виконати податковий обов`язок, не може слугувати безумовною підставою для визнання неможливості платником податків виконувати податковий обов`язок.

Заява щодо неможливості виконання свого податкового обов`язку згідно наведеного Порядку від ТОВ "АПЕКС ГАЗ УКРАЇНА" не надходила.

Щодо посилань позивача на зміни податкового законодавства, які безбіставно не були враховані відповідачем, суд зазначає таке.

Законом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набув чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено п. 89 та 90, відповідно до яких тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого п. 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Також п. 69.18 п.69 підрозділу 10 ПК України викладено в новій редакції, згідно якої тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.

Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.

Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.

Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня.

Разом з тим, Закон України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набув чинності 08.02.2023, не містить положень, які б поширювали його дію на правовідносини, що виникли до набрання ним чинності, тобто, його норми не мають зворотної дії в часі.

Отже, цей Закон містить норми прямої дії та поширює свою дію тільки на ті правовідносини, які виникли та існують після набрання ним чинності, зокрема з 08.02.2023.

Таким чином, визначені п.п. 89, 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України строки реєстрації в ЄРПН, штрафи за їх порушення, застосовуються до податкових накладних, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16.01.2023), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.

Розміри штрафів, що визначені п. 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, застосовуються за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого п. 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, із датою складання, починаючи з 16.01.2023.

У свою чергу, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15.01.2023 включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених п. 120-1.1 ст.120-1 ПК України.

В розглядуваному випадку оформлення податкових накладних стосуються в частині періодів з червня 2022 року по липень 2023 року, тобто, після набрання чинності (27.05.2022) Законом України № 2260-ІХ від 12.05.2022 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», і до набрання чинності (08.02.2023) Законом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

При цьому, реєстрація спірних податкових накладних, що відображені в акті перевірки, не проводилася із дотриманням строків, визначених п.89 підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, оскільки граничний термін реєстрації таких не припадав на період з дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ.

За таких умов підстав для застосування змін, внесених згідно Закону України № 2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», які набрали чинності з 08.02.2023, під час вирішення розглядуваного спору колегія суддів не убачає.

Згідно з п.11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

На момент винесення податкового повідомлення-рішення № 207630413 від 20.03.2023 набули чинності (з 08.02.2023) зміни, внесені Законом України № 2876-ІХ від 12.01.2023 до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Водночас, норми ст.120-1 ПК України також є діючими, через що порушень вимог п.11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України зі сторони податкового органу не допущено.

За таких обставин, суд вважає наведені твердження позивача необґрунтованими, а тому не беруться до уваги судом.

Частиною 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Обов`язковою для застосування в Україні є практика Європейського суду з прав людини, яка ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" визнана джерелом права.

Відповідно до ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ратифіковано Україною 17.07.1997, набула чинності для України 11.09.1997) кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Вирішуючи питання про застосування ст. 13 Конвенції, суд бере до уваги, що в рішенні Європейського суду з прав людини по справі "Аманн проти Швейцарії" зазначено, що ст. 13 Конвенції вимагає, щоб кожен, хто вважає себе потерпілим внаслідок заходу, який, на його думку, суперечив Конвенції, мав право на засіб правового захисту у відповідному національному органі для вирішення свого спору, а в разі позитивного вирішення - для одержання відшкодування шкоди. Однак це положення не вимагає безумовного досягнення вирішення спору на користь заявника.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в п. 58 рішення у справі Серявін та інші проти України: згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain).

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Судові витрати у вигляді сплаченого судового збору відповідно до положень статті 139 КАС України суд залишає за позивачем.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116547143
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —320/21284/23

Рішення від 24.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні