ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 серпня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-9244/10/2670
Окружний адміністратив ний суд м. Києва у складі:
Суддя Добрянська Я.І.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративн у справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ГЕОПАРД»
про стягнення заборгованості
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась Державна податкова інс пекція у Шевченківському рай оні м. Києва з позовом до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «ГЕОПАРД»про стягнен ня заборгованості у розмірі 435 657 грн. 32 коп.
Позивач про час, дату та міс це проведення судового засід ання повідомлений належним ч ином, однак свого представни ка до суду не направив.
На адресу відповідача, заз начену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та ос іб підприємців, було надісла но лист із судовою повісткою та позовною заявою, однак лис т повернувся на адресу суду з відміткою поштового відділе ння про не знаходження відпо відача за вказаною адресою.
Інформацію щодо зміни місц езнаходження відповідач до д ержавного реєстратора не над ав.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС У країни вважається, що повіст ку вручено юридичній особі, я кщо вона доставлена за адрес ою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за ад ресою, яка зазначена її предс тавником, і це підтверджуєть ся підписом відповідної служ бової особи.
Відповідач за зазначеним м ісцем не знаходиться, про що с відчать акти про неможливіст ь вручення податкового повід омлення від 23.06.2009р. №684 та від 14.05.2009р . №521, наявні в матеріалах справ и.
Законом України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців»передбачено право осіб на зміну свідоцтва про держа вну реєстрацію у зв' язку із змінами місцезнаходження ю ридичної особи.
Відповідно до ч.6 ст. 9 вищезаз наченого Закону заміна свід оцтва про державну реєстраці ю проводиться у разі, зокрема внесення змін до відомостей про юридичну особу, якщо ці зм іни пов'язані із зміною місце знаходження юридичної особи .
Таким чином, законодавство України передбачає обов' яз ок суб' єкта господарювання вносити зміни до відповідно го реєстру у разі зміни місце знаходження.
Крім того, в силу положень ч . 11 ст. 35 КАС України у разі повер нення поштового відправленн я із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від су ду причин, вважається, що така повістка вручена належним ч ином.
Згідно ч. 6 ст. 12 КАС України пі д час судового розгляду спра ви в судовому засіданні забе зпечується повне фіксування судового засідання за допом огою звукозаписувального те хнічного засобу, крім випадк ів неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відпов ідно до положень цього Кодек су розгляд справи здійснюєть ся за відсутності осіб, які бе руть участь у справі (у тому чи слі при розгляді справи в пор ядку письмового провадження ).
В силу ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду ад міністративної справи здійс нює повне фіксування судовог о засідання за допомогою зву козаписувального технічног о засобу. У разі неявки у судов е засідання всіх осіб, які бер уть участь у справі, чи якщо ві дповідно до положень цього К одексу розгляд справи здійсн юється за відсутності осіб, я кі беруть участь у справі (у то му числі при розгляді справи в порядку письмового провад ження), фіксування судового з асідання за допомогою звукоз аписувального технічного за собу не здійснюється.
Відповідно до частини шост ої ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справ и у судовому засіданні, визна чених цією статтею, але прибу ли не всі особи, які беруть уча сть у справі, хоча і були належ ним чином повідомлені про да ту, час і місце судового розгл яду, суд має право розглянути справу у письмовому провадж енні у разі відсутності потр еби заслухати свідка чи експ ерта.
З огляду на вищевикладене т а з урахуванням вимог ст. ст. 12, 41, 122, 128 КАС України, суд дійшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, все бічно і повно з' ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, Окружний адміністр ативний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеже ною відповідальністю «Гео пард» зареєстроване як пла тник податків у ДПІ у Шевченк івському районі м. Києва. Відп овідач також зареєстрований , як платник податку на додану вартість.
Відповідачем до податково го органу були подані податк ові декларації з податку на п рибуток від 27.05.2009р. №227964 та з ПДВ в ід 20.11.2009р. №597461.
03.03.2009 р. посадовою особою Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м. К иєва проведена невиїзна док ументальна перевірка своєча сності сплати податку на при буток, якою встановлені пору шення п.16.4 ст. 16 Закону України « Про оподаткування прибутку п ідприємств» п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми». За результатами даної пе ревірки складено акт №88 від 03.03 .2009р.
Відповідно до п. 16.4 ст. 16 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств»пода ток за звітний період сплачу ється його платником до відп овідного бюджету у строк, виз начений законом для кварталь ного податкового періоду. Пл атники податку у строки, визн ачені законом, подають до под аткового органу податкову де кларацію про прибуток за зві тний період, розраховану нар остаючим підсумком з урахува нням від'ємного значення об'є кта оподаткування минулих по даткових періодів у разі йог о наявності відповідно до пу нкту 6.1 статті 6 цього Закону. Пр и цьому за звітні квартал, пів річчя та три квартали платни ки податку подають спрощену декларацію, а за результатам и звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку в становлюються центральним п одатковим органом за узгодже нням з комітетом Верховної Р ади України, що відповідає за проведення податкової політ ики.
Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» пл атник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму под аткового зобов'язання, зазна чену у поданій ним податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .
На підставі вищезазначен ого акта перевірки ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва в инесено податкове повідомле ння-рішення № 00204215010 від 05.03.2009р.
Податкове зобов' язання в изначене в зазначеному подат ковому повідомленні рішенні відповідачем на час розгляд у справи не сплачено.
Відповідно до Закону Украї ни № 2181-III від 21.12.2000р. "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" відповідачу були направл ені податкові вимоги:
Перша податкова вимога від 18.03.09р. № 1/3127, яка не була вручена п редставнику відповідача, про що свідчить Акт №521 та друга податкова вимога від 19.06.09 р . №2/5474 було сформовано та надіс лано, однак не було вручено ві дповідачу, про що свідчить Ак т №684.
Загальна сума податковог о боргу відповідно до обліко вих карток відповідача стано м на 07.04.2010р. становить 435 657 грн. 32 ко п.
В матеріалах справи відсут ні докази щодо оскарження ви щезазначених податкового по відомлення рішення та податк ових вимог.
Також в матеріалах справи м іститься довідка про заборго ваність перед бюджетом Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «ГЕПАРД» та розрахун ок від 07.04.2010р., з яких вбачається , що заборгованість по ПДВ ста новить 435 342 грн. 78 коп., з податку на прибуток - 310 грн. 77 коп.
Підпунктом 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закон у України № 2181 -III передбачено, що активи платника податків мо жуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його под аткового боргу виключно за р ішенням суду. Відповідно, узг оджена сума податкового зобо в'язання, яка не була сплачена платником податків у визнач ені строки, вважається сумою податкового боргу (з урахува нням штрафних санкцій) платн ика податків і може бути прим усово стягнута за рахунок ак тивів платника в судовому по рядку.
Підпунктом 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, щ о органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, є виключ но податкові органи та держа вні виконавці у межах їх комп етенції.
Відповідно до ст. 238 Господа рською кодексу України (ГК Ук раїни), за порушення встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності до суб'єктів го сподарювання можуть бути зас тосовані уповноваженими орг анами державної влади або ор ганами місцевого самоврядув ання адміністративно-господ арські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямо вані на припинення правопору шення суб'єкта господарюванн я та ліквідацію його наслідк ів.
Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.
Згідно з ч. 1 ст. 239 Господарськ ого кодексу України, органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, як ви значено ст. 239 ГК України, відпо відно до своїх повноважень т а у порядку, встановленому за коном, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання зокрема такі адміністративн о-господарські санкції як ад міністративно-господарськи й штраф; стягнення зборів (обо в'язкових платежів).
Статтею 241 ГК України встано влено, що адміністративно-го сподарський штраф - це грошов а сума, що сплачується суб'єкт ом господарювання до відпові дного бюджету у разі порушен ня ним встановлених правил з дійснення господарської дія льності.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.
Також ч. 1 ст. 242 ГК України вста новлено, що у разі порушення с уб'єктом господарювання вста новлених правил обліку або з вітності щодо сплати зборів (обов'язкових платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити, с тягується до відповідного бю джету. Крім того, з суб'єкта го сподарювання у визначених за коном випадках може бути стя гнуто штраф у розмірі до п'ятд есяти відсотків належної до сплати суми збору (обов'язков ого платежу).
Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які підтверджуються достатн іми доказами, які свідчать пр о обґрунтованість позовних в имог. Докази, подані позиваче м підтверджують обставини, н а які позивач посилається на їх обґрунтування.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити повністю, оскільки у п озивача наявні докази існува ння боргу у відповідача, в зв ' язку з несплатою ним подат кового зобов' язання.
Враховуючи викладене, та ке руючись ст. ст. 12, 41, 69, 71, 94, 97, 112, 122, 128 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнит и.
2. Стягнути з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ГЕОПАРД»(код ЄДРПОУ 34927571 ) на користь Держави до держав ного бюджету:
- розрахунковий рахун ок №31117009700011, одержувач УДК у Шевч енківському районі м. Києва, к од одержувача 26077968, банк одержу вача ГУДК у м. Києві, МФО 8 20019, код платежу 14010100) суму податк ового боргу з податку на приб уток підприємств у роз мірі 314 (триста чотирнадцят ь) грн. 54 коп.
- (розрахунковий рахун ок № 31119029700011, одержувач УДК у Шевч енківському районі м. Києва, к од одержувача 26077968, банк одержу вача ГУДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100) суму податкового боргу з ПДВ у розмірі 435 342 (чоти риста тридцять п' ять триста сорок дві) грн. 78 коп.
Постанова суду першо ї інстанції, якщо інше не вста новлено цим Кодексом, набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано (ч. 1 ст. 254 КАС України)
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної за пр авилами, встановленими ст. ст . 185-187 КАС України.
Суддя Я.І.Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2010 |
Оприлюднено | 19.10.2010 |
Номер документу | 11656730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні