ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
та відкриття ліквідаційної процедури
"22" січня 2024 р. Справа № 916/3347/23Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участю секретаря судового засідання Большакова В.А.
дослідивши матеріали справи
за заявою кредитора: Головного управління ДПС в Одеській області
до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314)
про визнання банкрутом
у відкритому судовому засіданні за участю
представників сторін та учасників:
від кредиторів: не з`явилися;
від боржника: не з`явився;
від заявника: Бондарев С.Ю.;
розпорядник майна боржника: арбітражний керуючий Дарієнко В.Д.
Встановив
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.08.2023р. відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Ютеко"; визнано вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ТОВ "Ютеко" в сумі 6 922 639, 19 грн.; решту вимог, які складаються із штрафних санкцій в сумі 903 122, 94 грн. та пені в сумі 1 369 836, 50 грн. слід врахувати в шосту чергу в реєстрі вимог кредиторів; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ "Ютеко" строком на 170 календарних днів до 31.01.2024р.; призначено розпорядником майна боржника ТОВ "Ютеко" арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
З метою виявлення кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника 15.08.2023р. здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Ютеко" на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за №71202 від 15.08.2023р.
Ухвалою попереднього засідання від 27.09.2023р. визначено розмір та перелік усіх визнаних вимог для внесення розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.12.2023р. визнано грошові вимоги Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області до ТОВ "Ютеко" в сумі 5 351 771, 25 грн. із задоволенням у четверту чергу та в сумі 672 492, 60 грн. із задоволенням у шосту чергу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 22.01.2024р. визнано грошові вимоги Одеської обласної прокуратури до ТОВ "Ютеко" в сумі 65 954, 59 грн. із задоволенням у четверту чергу.
Розпорядник майна боржника арбітражний керуючий Дарієнко В.Д. звернувся із клопотанням від 20.12.2023р. (вх. №3-927/23 від 20.12.2023р.) про визнання банкрутом боржника ТОВ «Ютеко» та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури; призначення ліквідатором ТОВ «Ютеко» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
Головне управління ДПС в Одеській області звернулося із клопотанням від 20.12.2023р. (вх. №3-934/23 від 21.12.2023р.) про визнання банкрутом боржника ТОВ «Ютеко» та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури; призначення ліквідатором ТОВ «Ютеко» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
Боржник у судове засідання 22.01.2024р. не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Ухвала Господарського суду Одеської області від 20.12.2023р. направлена на адресу ТОВ «Ютеко», яка зазначена у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, була повернута засобами поштового зв`язку з відміткою такого повернення "адресат відсутній за вказаною адресою".
Системний аналіз статей 120, 242 ГПК України, п.п. 11, 17, 99, 116, 117 Правил надання послуг поштового зв`язку свідчить, що у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії або судове рішення направлено судом рекомендованим листом за належною поштовою адресою, яка була надана суду відповідною стороною, і судовий акт повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то необхідно вважати, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії або про прийняття певного судового рішення у справі (аналогічна позиція викладена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 13.01.2020 у справі № 910/22873/17 та від 14.08.2020 у справі №904/2584/19)
Направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, у цьому випадку суду (аналогічний висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 800/547/17, постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 27.11.2019 у справі № 913/879/17, від 21.05.2020 у справі № 10/249-10/19, від 15.06.2020 у справі № 24/260-23/52-б, від 21.01.2021 у справі №910/16249/19, від 19.05.2021 у справі №910/16033/20).
Постановою Верховного Суду від 19.12.2022р. у cправі №910/1730/22 визначено, що у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії або судове рішення направлено судом рекомендованим листом за належною поштовою адресою, яка була надана суду відповідною стороною, за відсутності відомостей у суду про наявність у такої сторони інших засобів зв`язку та/або адреси електронної пошти, необхідність зазначення яких у процесуальних документах передбачена ст.ст. 162, 165, 258, 263, 290, 295 ГПК України, і судовий акт повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то необхідно вважати, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії або про прийняття певного судового рішення у справі (аналогічний висновок міститься у постановах Верховного Суду від 12 квітня 2021 року у справі № 910/8197/19, від 09 грудня 2021 року у справі № 911/3113/20).
Крім того, господарським судом за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвала Господарського суду Одеської області від 20.12.2023р. була оприлюднена у вказаному реєстрі, тобто текст ухвали був у вільному доступі через мережу Інтернет та з нею мали можливість ознайомитись усі заінтересовані особи, в тому числі сторони та учасники даної справи.
При цьому, суд вказує, що за змістом ст. 2 Закону України „Про доступ до судових рішень" кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши учасників справи, дослідивши всі обставини справи, суд встановив:
Згідно Статуту ТОВ «Ютеко» (нова редакція), затвердженого загальними зборами учасників протоколом №4 від 19.01.2018р., виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Ютеко" знаходиться за адресою: 68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314. У складі засновників (учасників) боржника юридичної особи - Бурдейна Т.А.; види економічної діяльності - будівництво житлових і нежитлових будівель (основний), оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, вантажний автомобільний транспорт, складське господарство, установлення та монтаж машин і устаткування.
Розпорядник майна боржника арбітражним керуючим Дарієнком В.Д. надано звіт від 20.12.2023р. (вх. №46266/23 від 20.12.2023р.) про фінансово-господарський стан ТОВ «Ютеко» за результатами роботи арбітражного керуючого в процедурі розпорядження майном, в якому повідомлено про направлення запитів про надання інформації до установ та організацій, які ведуть реєстри майнових прав та отримано наступні відповіді: Державної інспекції архітектури та містобудування України №1272/04/18-23 від 24.08.2023р., в якій повідомлено, що шляхом перевірки відомостей, які містяться в реєстрі будівельної діяльності, за параметром пошуку «замовник будівництва» - ТОВ «Ютеко» наявна інформація про зареєстровану декларацію про початок виконання підготовчих робіт від 09.09.2016р. «Термінал по вузловому збиранню підйомних агрегатів з митно-складським та автотранспортним господарством», за адресою - Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, буд. 31; Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №33-15-0.81-3670/2-23 від 23.08.2023р., згідно якої відповідно до інформації, яка наявна в програмному забезпеченні ведення Державного земельного кадастру земельні ділянки за ТОВ «Ютеко» не зареєстровано; Фонду державного майна України №10-15-24114 від 19.09.2023р., відповідно до якої відомості про нерухоме майно, яке перебуває на балансі ТОВ «Ютеко» від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення до реєстру не надавалися та інформація стосовно участі ТОВ «Ютеко» у приватизації об`єктів державного майна, яку здійснював апарат Фонду, відсутня; Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях №10-01-03755 від 22.09.2023р., згідно якої інформація про державне майно (нерухоме майно державних підприємств, їх об`єднань, установ, організацій та державне майно, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій), захисні споруди цивільного захисту тощо, які перебувають на балансі ТОВ «Ютеко» в Регіональному відділенні відсутня; Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській області №31/15-5483 від 31.08.2023р., в якій зазначено, що згідно даним ЄДРТЗ МВС станом на 29.08.2023р. за ТОВ «Ютеко» транспортні засоби не реєструвались; Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №7654/10/22-23 від 06.09.2023р., в якій повідомлено, що згідно даних уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи-реєстру Держпродспоживслужби за ТОВ «Ютеко» трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка, інші механізми в Одеській області не зареєстровані; Управління надання адміністративних послуг у сферах морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства №9236/07/15-23 від 28.08.2023р., згідно якої відсутні відомості щодо зареєстрованих суден, власником або судновласником яких є ТОВ «Ютеко»; Державного агентства водних ресурсів України №4708/5/5/11-23 від 28.09.2023р., відповідно до якої станом на 28.09.2023р. дозволи на спеціальне водокористування ТОВ «Ютеко» Держводагентством та його територіальними органами не видавалися; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №10/02/9785 від 14.09.2023р., згідно якої за період з 31.03.2020р. по 30.06.2023р. станом на кінець кожного кварталу цього періоду ТОВ «Ютеко» серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств, відсутнє. Державного космічного агентства України №4370-3.3 від 29.08.2023р., в якій повідомлено, що зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності у ТОВ «Ютеко» не має; філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» АТ «Укрзалізниця» №45/3236 від 24.08.2023р., згідно якої інформації про вагони за ТОВ «Ютеко» як власника в АБД ПВ не має та в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви ТОВ «Ютеко». Та за даними автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності ТОВ «Ютеко» відсутні; Державного підприємства «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин» №1225/8-11 від 28.08.2023р., в якій повідомлено, що в інформаційний системі «Єдиний державний реєстр тварин» відсутня будь-яка інформація про наявність тварин ТОВ «Ютеко», оскільки останній не зареєстрований в реєстрі тварин як власник тварин.
Зазначені обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи листами від вищевказаних установ та організацій.
Відповідно до звіту розпорядник майна боржника ознайомившись з інформацією на веб-порталі ДП «Український інститут інтелектуальної власності та проаналізувавши її дійшов висновку, що за боржником не зареєстровані будь-які об`єкти інтелектуальної власності, а саме: патенти на винаходи, патенти на корисні моделі, патенти на промислові зразки, свідоцтва на знаки для товарів і послуг, свідоцтва на топографії, інтегральні мікросхеми, свідоцтва про назви місць походження та географічних зазначень походження товарів, права на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначено походження товарів.
У відповіді виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області від 29.08.2023р. зазначено, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 27.02.2019р. за №157817587 право оренди на земельну ділянку (кадастровий номер: 5110800000:02:034:0004) площею 18, 5498 га було припинено відповідно рішення Господарського суду Одеської області від 20.06.2018р. за №916/1014/17; інша інформація у виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області відсутня.
У відповіді виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області від 07.09.2023р. повідомлено, що за інформацією, наданою відділом взаємодії з правоохоронними органами, органами ДСНС, оборонної роботи виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, на балансі ТОВ «Ютеко» захисні споруди цивільного захисту не перебувають.
У відповіді Головного управління статистики в Одеській області №03-09/342/23 від 04.09.2023р. вказано, що за період 2017-2022рр. та поточний рік ТОВ «Ютеко» не затверджене Держстатом в жодному з переліків респондентів ДСС, тому не повинно було подавати державну статистичну звітність до ГУС в Одеській області.
У відповіді Головного управління ДПС в Одеській області №38101/6/15-32-63-06 від 30.08.2023р. зазначено, що станом на 28.08.2023р. фінансова звітність за звітній (податковий період) з 01.01.2017р. по теперішній час по ТОВ «Ютеко» відсутня, так як не надавалась, а починаючи з 2019р. підприємство не звітує взагалі.
У відповіді Головного управління ДПС в Одеській області №38349/6/15-32-13-07-06 від 31.08.2023р. повідомлено, що відповідно до реєстраційних та облікових даних платників податків станом на 25.08.2023р. ТОВ «Ютеко» перебуває на податковому облік в Чорноморській державній податковій інспекції Головного управління ДПС в Одеській області; станом на 25.08.2023р. опис майна у податкову заставу по підприємству ТОВ «Ютеко» не здійснювався; податкова застава в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Державному реєстрі рухомого майна не реєструвалась.
У відповіді Чорноморського відділу державної виконавчої служби в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) №21.15/27520 від 06.09.2023р. повідомлено, що на примусовому виконанні перебувають виконавчі провадження, боржником в яких є ТОВ «Ютеко», а саме: ВП №64926525 та ВП №65647425; виконавчі документи перебувають на виконанні повторно; по зазначеним виконавчим провадженням зупинено вчинення виконавчих дій.
На підставі наказу №02-3347 від 05.10.2023р. про проведення інвентаризації розпорядником майна боржника арбітражним керуючим Дарієнком В.Д. було проведено інвентаризацію необоротних активів (основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні матеріальні активи, капітальні інвестиції) боржника; інвентаризацію запасів; інвентаризацію матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання; інвентаризацію грошових коштів; інвентаризацію наявності грошових документів, бланків суворої звітності; інвентаризацію наявності фінансових інвестицій; інвентаризацію розрахунків з дебіторами і кредиторами.
За результатами проведення інвентаризації жодних активів, які станом на даний час належать боржнику на праві власності або господарського відання, арбітражним керуючим не виявлено, про що складені протокол інвентаризаційної комісії, відповідні інвентаризаційні описи та акти.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №342941304 від 15.08.2023р. у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, у Державному реєстрі іпотек відомості відсутні; наявні записи про обтяження, а саме арешт нерухомого майна.
06.09.2023р. розпорядником майна боржника арбітражним керуючим Дарієнком В.Д. керівнику ТОВ «Ютеко» були направлені запити №02-3347/491 та №02-3347/492 про виконання вимог ухвали Господарського суду Одеської області від 14.08.2023р. та про надання документації, а саме фінансової, бухгалтерської та господарської документації ТОВ «Ютеко» для проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника та для складення відповідно висновків за результатами проведеного аналізу; одночасно, директору було виставлено вимогу призначити проведення інвентаризації майна товариства із участю розпорядника майна, попередньо направивши копію наказу про проведення інвентаризації.
Листи, які були відправлені керівнику ТОВ «Ютеко» Кушніренко Г.М. не вручені під час доставки.
Вказані обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи запитами про надання документації, фіскальними чеками АТ "Укрпошта" та рекомендованими повідомленнями про повернення поштових відправлень.
У звіті вказано, що станом на даний час документацію боржника ТОВ «Ютеко», зокрема фінансову, бухгалтерську та господарську, арбітражному керуючому не було направлено.
У поясненнях (вх. №2076/24 від 17.01.2024р.) керівником боржника Кушніренко Г.М. вказано, що вона була призначена директором ТОВ «Ютеко» на підставі протоколу №5 загальних зборів учасників товариства від 08.03.2018р.; на момент її призначення борг перед податковою інспекцією по орендні землі складав 7 297 634. 40 грн.; ніяких операцій по продажу або придбанню не проводились; розрахунковим рахунком не користувалась; ніяких документів не підписувала; ТОВ «Ютеко» господарською діяльністю не займалось; ніяких основних засобів і майна на балансі ТОВ «Ютеко» не було; всі установчі документи разом із печаткою і заявою про звільнення передала представнику засновника ОСОБА_2; з березня 2020р. по теперішній час фактично вона не є директором ТОВ «Ютеко», документи, крім тих, що надані, надати не має можливості.
Відповідно до звіту дебіторська заборгованість ТОВ «Ютеко» розпорядником майна не конкретизована через відсутність первинної документації по дебіторській заборгованості.
Розпорядник майна боржника у звіті зазначає, що за результатами проведення процедури розпорядження майном боржника, яку було введено 14.08.2023р., дійшов наступних висновків щодо фінансово-господарського стану ТОВ «ЮТЕКО»: боржник господарську діяльність не здійснює; відповідно до інформації наявної в інформаційно-комунікаційних системах ДПС станом на 28.08.2023р. фінансова звітність за звітний (податковий) період з 01.01.2017р. по теперішній час по ТОВ «Ютеко» відсутня, так як не надавалась, починаючи з 2019р. підприємство не звітує взагалі; ні в 30-ти денний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство, ні поза цим строком кредитори з письмовими заявами про грошові вимоги щодо, авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров?ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов?язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування не зверталися до господарского суду та розпорядника майна; у ТОВ «Ютеко» відсутня заборгованість по заробітній платі перед працівниками; об?єктивно неможливо встановити факт наявності або відсутності ознак доведення до банкрутства, приховування банкрутства через відсутність необхідних для вирахування відповідних показників документів; ТОВ «Ютеко» за показниками коефіцієнту покриття, співвідношення активів та зобов?язань, а також враховуючи відсутність провадження фінансово-господарської діяльності, що має наслідком відсутність доходів від такої діяльності перебуває у стані надкритичної неплатоспроможності; заяв про участь у санації боржника та пропозицій щодо санації ТОВ «Ютеко» до розпорядника майна та суду не надходило; у разі тривалого перебування боржника у стані надкритичної неплатоспроможності, задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури відповідно до ст. 58 КУзПБ.
Відповідно до рішення зборів кредиторів ТОВ «Ютеко», оформленого протоколом від 20.12.2023р., вирішено вважати роботу арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. задовільною та такою, що направлені на захист інтересів кредиторів і боржника; звернутися до Господарського суду Одеської області із клопотанням про визнання ТОВ «Ютеко» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором ТОВ «Ютеко» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
Суд враховує звіт розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Дарієка В.Д., звіт про фінансово-господарський стан ТОВ «Ютеко», дані реєстру вимог кредиторів, згідно якого розмір кредиторської заборгованості становить 9 195 598, 63 грн., визнані ухвалами Господарського суду Одеської області вимоги Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області в загальній сумі 6 024 263, 85 грн. та вимоги Одеської обласної прокуратури в сумі 65 954, 59 грн.
Враховуючи викладене, пасиви підприємства перевищують вартість його активів, які можуть бути включені до ліквідаційної маси, що є основною ознакою неплатоспроможності.
Норми права, що підлягають застосуванню
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кодексу України з процедур банкрутства щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.
Ч. 1 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, здійснення аналізу його фінансового стану, а також визначення наступної процедури (санації чи ліквідації).
Відповідно до ч. 1 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.
Ч. 2 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що до закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно ч. 3 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства у підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.
Ч. 6 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.
Ст. 1 Кодекс України з процедур банкрутства визначає, що банкрутство - визнана господарським судом нездатність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника.
Згідно ч. 4 ст. 205 Господарського кодексу України у разі неспроможності суб`єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.
За положеннями ч.1 ст. 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб`єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов`язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб`єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.
Порядок організації, проведення, компетенція зборів кредиторів та комітету кредиторів визначені ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч. 1 ст. 48 цього Кодексу учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом у попередньому засіданні та внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів. У зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника; кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян; конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання; представник працівників боржника; уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника; представник органу, уповноваженого управляти державним майном; арбітражний керуючий.
Ч.4 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів за результатами попереднього засідання господарського суду та кратну одній тисячі гривень. Під час визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу не враховуються суми неустойки (штрафу, пені), інші фінансові санкції, моральна шкода, судовий збір у справі про банкрутство, заявлені або сплачені кредиторами в провадженні у справі про банкрутство.
Згідно ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: 1) визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; 2) дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; 3) схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; 4) звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; 5) обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень; 6) інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.
Під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Кодексу (ч.6 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства).
Протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів подається до господарського суду (ч.7 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства).
За положеннями п.п.1,2,4,6,7 ч.8 ст. 48 Кодексу до компетенції комітету кредиторів належить серед іншого прийняття рішення про: обрання голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого; внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника; інші питання, передбачені цим Кодексом. У роботі комітету мають право брати участь з правом дорадчого голосу арбітражний керуючий, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, забезпечений кредитор, у разі необхідності представник органу, уповноваженого управляти державним майном, і представник органу місцевого самоврядування.
Згідно з ч.9 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів.
Ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців. Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
Суд у підсумковому судовому засіданні в залежності від обставин справи визначає наступну судову процедуру щодо боржника та ухвалює судове рішення про її введення.
Тлумачення положень статей 48, 49 КУзПБ свідчить, що господарський суд, проводячи підсумкове засідання у справі про банкрутство, приймає рішення про введення наступної судової процедури щодо боржника, які визначені положеннями статтею 6 КУзПБ, з застосуванням судового розсуду (див. постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.09.2020 у справі № 915/1261/16, від 12.10.2021 у справі № 916/3619/19).
Судовий розсуд - це передбачене законодавством право суду, яке реалізується за правилами передбаченими КУзПБ, ГПК України та іншими нормативно-правовими актами, що надає йому можливість під час прийняття судового рішення (вчинення процесуальної дії) обрати з декількох варіантів рішення, встановлених законом, чи визначених на його основі судом (повністю або частково за змістом та/чи обсягом), такий, що є найбільш оптимальним в правових і фактичних умовах розгляду та вирішення справи, з метою забезпечення верховенства права, справедливості та ефективного поновлення порушених прав та інтересів учасників судового процесу.
Наявність рішення зборів кредиторів (комітету кредиторів у разі делегування таких повноважень) про перехід до наступної судової процедури і звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури не є саме по собі безумовною підставою для введення господарським судом ліквідаційної процедури боржника. Адже частиною четвертою статті 49 КУзПБ законодавцем надано право суду навіть за відсутності відповідного рішення зборів кредиторів боржника чи комітету кредиторів, але за наявності обставин (після закінчення термінів визначених КУзПБ щодо тривалості процедури розпорядження майном, за наявності ознак банкрутства та за відсутності пропозицій щодо санації боржника), прийняти постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури за власною ініціативою (див. постанову Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 22.04.2021 у справі № 918/420/16).
Боржник визнається банкрутом за умови встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані вимоги кредиторів інакше, як через застосування ліквідаційної процедури.
Під ліквідацією розуміється припинення боржника, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку КУзПБ вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Постанова господарського суду про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є, за своєю правовою природою, судовим рішенням, яке повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з`ясованими шляхом дослідження та оцінки судом, належних і допустимих доказів у конкретній справі.
Тож завдання підсумкового засідання суду полягає у з`ясуванні ознак банкрутства та наявності можливості визначення наступної судової процедури і подальшого здійснення провадження у справі. При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, має бути доведено факт неплатоспроможності боржника, як того вимагає стаття 205 ГК України, відповідно до положень частини четвертої якої суб`єкт господарювання може бути оголошений банкрутом за рішенням суду, у разі неспроможності суб`єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.
Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 31.05.2023р. по справі №904/9428/21.
У боржника наявна кредиторська заборгованість у розмірі 15 285 817, 07 грн., в той же час за наслідками проведеної інвентаризації, встановлено відсутність у ТОВ «Ютеко» будь-якого майна та активів достатніх для задоволення кредиторських вимог; жодних заяв від осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, до розпорядника майна не надходило.
Судом встановлено, що під час проведення процедури розпорядження майном наявних активів боржника, за рахунок яких можливо погасити існуючу заборгованість перед кредитором, розпорядником майна не знайдено, пропозицій щодо участі в якості інвестора не надходило.
Отже, здійснивши аналіз поданих документів з урахуванням наявної кредиторської заборгованості, суд дійшов висновку, що підприємство боржника відповідає ознакам поточної неплатоспроможності, тобто боржника, який неспроможний виконати свої грошові зобов`язання перед кредиторами.
Заперечень щодо відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом до суду не надійшло.
Суд встановив, що рішення зборів кредиторів про звернення до суду із клопотанням про визнання боржника банкрутом прийнято в межах компетенції, визначеної ч.5 ст.48 Кодексу України з процедур банкрутства; порядок голосування при прийняті рішень дотриманий, рішення є легітимними.
Приймаючи до уваги наявність непогашених грошових вимог перед кредиторами, які визнані судом; перевищення зобов`язань боржника над його наявним майном (перевищення пасивів над активами); відсутність заяв від можливих інвесторів, суд приймає рішення про визнання ТОВ «Ютеко» банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури.
Суд зазначає про те, що мета процедури розпорядження майном досягнута, аналіз фінансового стану боржника проведений, у встановленому порядку кредитором прийнято рішення щодо наступної процедури стосовно боржника.
Дії розпорядника майна у процедурі розпорядження майном суд оцінює як повні та такі, що відповідають вимогам Кодексу України з процедур банкрутства.
Розгляд питання про призначення ліквідатора банкрута.
Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень, керуючий санацією, керуючий реалізацією та ліквідатор призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 10 Кодексу України з процедур банкрутства одна й та сама особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Кодексу.
Ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що розпорядником майна, керуючим реструктуризацією, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реалізацією не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими особами у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня відсторонення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов`язків, визначених цим Кодексом; 4) які мають реальний чи потенційний конфлікт інтересів; 6) які є близькими особами боржника - фізичної особи. До призначення арбітражним керуючим особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до осіб, зазначених у цій частині.
Ч. 1 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.
Як вбачається із рішення комітету кредиторів, оформленого протоколом від 20.12.2023р., вирішено призначити ліквідатором ТОВ «Ютеко» арбітражного керуючого Дарієнка В.Д.
Арбітражний керуючий Дарієнко В.Д. звернувся із заявою від 20.12.2023р., в якій вказує, що згодний на призначення його ліквідатором у справі про банкрутство ТОВ "Ютеко". Крім того, у заяві зазначено, що про наявність досвіду роботи арбітражним керуючим протягом 23 років; арбітражний керуючий не є заінтересованою особою у цій справі, не здійснював раніше управління цим боржником, не має конфлікту інтересів, не має судимості за вчинення корисливих злочинів, йому не заборонено обіймати керівні посади; має все необхідне технічне забезпечення, власний офіс в центрі м. Одеси з секретарем і помічниками; має посвідчення водія та власний автомобіль для самостійного і незалежного від громадського транспорту пересування при виконанні повноважень арбітражного керуючого.
До заяви додано копії: свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 284 від 31.05.2013р.; договору №ДЦВАК/102/23 добровільного страхування цивільно-правової відповідальності арбітражного керуючого за шкоду, яку може бути завдано у зв`язку з виконанням його обов`язків від 27.03.2023р.; квитанції про оплату від 29.03.2023р.; ліцензії №3435 від 24.12.2015р.; витягу з диплому; трудової книжки; витягу з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"; свідоцтва про підвищення кваліфікації №921 від 17.09.2022р.
Суд встановив, що рішення про таку рекомендацію прийнято комітетом у межах повноважень, визначених п.4 ч. 8 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства.
Розглянувши клопотання зборів кредиторів, заяву арбітражного керуючого Дарієнка В.Д., перевіривши відповідність кандидатури вимогам ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства, оцінивши здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати передбачені Кодексом обов`язки ліквідатора з урахуванням результатів його роботи як розпорядника майна боржника, суд дійшов висновку про відповідність рішення зборів кредиторів та кандидатури арбітражного керуючого вимогам Кодексу України з процедур банкрутства.
Враховуючи викладене, суд призначає арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. ліквідатором банкрута.
Ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про визнання ТОВ «Ютеко» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
Керуючись ст. ст. 2, 28, 49, 58, 59, 60, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 205, 209 Господарського кодексу України, ст. 220, ст.ст. 232-233, ст.ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1.Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314).
2.Відкрити відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314) ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 22.01.2025р.
3.Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314) призначити арбітражного керуючого Дарієнка Віктора Дмитровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №284 від 31.05.2013р.
4.Оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
5.Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314).
6.Припинити повноваження розпорядника майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314) арбітражного керуючого Дарієнка Віктора Дмитровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №284 від 31.05.2013р.
7.Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, припинити повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
8.Керівнику Товариства з обмеженою відповідальністю "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15; код ЄДРПОУ 34490314) Кушніренко Галині Миколаївні протягом п`ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору арбітражному керуючому Дарієнка Віктора Дмитровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №284 від 31.05.2013р.
9.Вважати строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута таким, що настав.
10.Встановити, що у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.
11.Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
12.Відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.
13.Продаж майна допускається в порядку, передбаченому Кодексом України з процедур банкрутства.
14.Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
15.Виконання зобов`язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому Кодексом України з процедур банкрутства.
16.Ліквідатору після завершення ліквідаційних заходів відповідно до ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства надати до суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута на затвердження, до якого додати: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
17.Призначити судове засідання на 24 квітня 2024р. о 14 год. 00 хв.
Засідання суду відбудеться у приміщенні Господарського суду Одеської області у залі судового засідання № 9 четвертий поверх (тел. 0482 307 966).
18.Зобов`язати надати
ліквідатора банкрута: відомості щодо ліквідаційної процедур з підтверджуючими документами у строк до 15.04.2024р.
Постанова набирає законної сили 22 січня 2024р. та відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Повну постанову складено та підписано 26 січня 2024р.
Копію постанови надіслати на електронну адресу: Головного управління ДПС в Одеській області (od.official@tax.gov.ua), арбітражного керуючого Дарієнка В.Д. ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), Чорноморського ВДВС в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (info@il.od.dvs.gov.ua), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (udr@omr.gov.ua), Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (ispolkom@cmr.gov.ua), Одеської обласної прокуратури (odeska.obl@od.gp.gov.ua).
Копію постанови надіслати: ТОВ "Ютеко" (68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Парусна, буд. 15), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116568646 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні