Рішення
від 23.01.2024 по справі 320/2008/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2024 року Київ № 320/2008/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області про визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним рішення Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області про припинення виплати компенсації послуги «муніципальна няня» з 01.10.2020, яка була призначена ОСОБА_1 у відповідності до Рішення про призначення компенсації послуги «муніципальна няня» та терміни її надання від 03.10.2019 на дитину - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а Договору про надання послуг «муніципальної няні» від 01.09.2019 з ФОП ОСОБА_3 ;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області поновити виплату ОСОБА_1 компенсацію послуги «муніципальна няня» з 01.10.2020 у відповідності до Рішення про призначення компенсації послуги «муніципальна няня» та терміни її надання від 03.10.2019 на дитину - сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та Договору про надання послуг «муніципальної няні» від 01.09.2019 з ФОП ОСОБА_3 , та виплачувати до закінчення терміну її призначення по 21.07.2022.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України №68 від 30.01.2019 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» вона уклала договір на здійснення послуги з догляду за дитиною «муніципальна няня» до досягнення нею 3 років. Вказаною постановою затверджено Порядок відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» (далі - Порядок №68), відповідно до якого позивачка надала до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради заяву про призначення виплату компенсації послуги «муніципальна няня» та договір з ФОП ОСОБА_3 про надання послуг муніципальної няні. На підставі прийнятого рішення відповідача кожного місяця позивач отримувала компенсацію, а саме з вересня 2019 по вересень 2020.

Постановою Кабінету Міністрів України №897 від 30.09.2020 «Про внесення змін до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» (далі - Постанова №897) внесено зміни до Порядку №68, яким передбачено, що протягом одного місяця з дня набрання чинності постановою, особи, які отримують відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», повинні підтвердити право на отримання компенсації цієї послуги шляхом подання ряду документів.

Позивачка подала до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради в визначений законодавством строк всі необхідні документи, але отримала відмову в відшкодуванні послуги «муніципальна няня». На її думку, відмова в виплаті є протиправною.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.03.2021 відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що в Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області не було правових підстав для здійснення ОСОБА_1 відшкодування послуги «муніципальна няня» з жовтня 2020 року з урахуванням абзацу 4 пункту 5 Порядку №68, з урахуванням змін, внесених Постановою №897. Так, позивачка перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

До суду надійшла відповідь на відзив позивача, який зводиться до незгоди з аргументами відповідача. Позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 , відповідно до наказу Головного управління Державної податкової служби України у Київській області від 04.10.2019 №16-в перебувала у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Чоловік позивачки - ОСОБА_4 перебував на посаді майстра бурового 1 групи в Державному спеціалізованому підприємстві «Чорнобильська АЕС» з 01.08.2005 по час видачі довідки, тобто 13.10.2020.

Скориставшись правом на отримання компенсації послуги «муніципальна няня», який передбачений п. 5 постанови Кабінету міністрів України №68 від 30.01.2019 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», позивач звернулась до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради з відповідними документами. Рішенням Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради від 03.10.2019 позивачу було призначено компенсацію послуги «муніципальна няня» з 01.09.2019 до 21.07.2022. Розмір компенсації послуги «муніципальна няня» до виплати здійснювати з 01.09.2019 по 01.10.2019 у розмірі 1626,00 грн.

Між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_3 було укладено Договір про надання послуг «муніципальної няні» від 01.09.2019, строком з 01.9.2019 до 22.07.2022.

Відповідно до довідки Головного управління ДПС у Київській області від 23.10.2020 №856/10-36-11-01 ОСОБА_1 працює на посаді старшого державного ревізора - інспектора відділу податків і зборів з фізичних осіб Броварського управління Головного управління ДПС у Київській області з 04.10.2019 по теперішній час

Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Київській області від 04.10.2019 №16-в «Про надання відпусток» на даний час перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку.

Згідно з роз`ясненням з приводу відмови у відшкодуванні послуги «муніципальна няня» від 27.11.2020 №01-16/81/20 Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Київської області відмовило ОСОБА_1 в відшкодуванні послуги «муніципальна няня» 01.11.2020, оскільки позивач перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку та не є особою, яка приступила до роботи. Адже, відповідно до абзацу 4 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 №68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», із змінами і доповненнями, внесеними Постановою №897, компенсація послуги «муніципальна няня» надається отримувачам послуги «муніципальна няня» за умови зайнятості кожного з батьків.

Не погоджуючись із діями відповідача, позивач звернулася за захистом порушених прав з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №68 від 30 січня 2019 року (далі - Порядок № 68, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин), визначено механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».

Згідно п. 2 Порядку № 68 послуга з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» (далі - послуга «муніципальна няня») - послуга, що надається для підтримки батьків (усиновлювачів), опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років.

Отримувач послуги «муніципальна няня» - батьки (усиновлювачі), опікуни дитини.

Муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00, КВЕД 88.91)/юридична особа, яка надає послугу з догляду за дітьми (КВЕД 78.20, КВЕД 85.10), крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років.

Відповідно до п. 3 Порядку № 68 відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків (усиновлювачів), опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги «муніципальна няня»).

Призначення та виплата компенсації послуги «муніципальна няня» здійснюються згідно з рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення).

За приписами п. 4 Порядку № 68 компенсація послуги «муніципальна няня» виплачується отримувачу послуги «муніципальна няня» у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня.

Згідно п. 5 Порядку № 68 право на отримання компенсації послуги «муніципальна няня» мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками (усиновлювачами), опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.

Компенсація послуги «муніципальна няня» не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 6 Порядку № 68 договір укладається у письмовій формі між отримувачем послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею.

У договорі має бути визначено, зокрема, назву послуги, її обсяг із зазначенням конкретних заходів, умови та строк її надання, вартість, періодичність оплати, відповідальність сторін.

За приписами п. 7 Порядку № 68 для отримання компенсації послуги «муніципальна няня» отримувач послуги «муніципальна няня» протягом місяця після укладення договору подає місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем свого проживання заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 8 і 9 цього Порядку.

Відповідно до п. 9 Порядку № 68 в електронній формі отримувач послуги «муніципальна няня» подає такі документи:

електронну заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня»;

електронну заяву про перерахування коштів для компенсації послуги «муніципальна няня» із зазначенням рахунка в установі банку;

скановану копію договору між отримувачем послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею;

відомості, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги «муніципальна няня» (чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка) в електронній формі.

До заяви додаються:

відомості про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім`я, по батькові дитини, прізвище, ім`я, по батькові батьків);

сканована копія документа, що посвідчує проживання на території України (для іноземця та особи без громадянства);

сканована копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

Заява та відомості, що подаються в електронній формі підписуються електронним цифровим підписом отримувача компенсації послуги «муніципальна няня» або електронним підписом, створеним шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків (BankID). Відомості про прізвище, ім`я, по батькові дитини отримувача компенсації послуги «муніципальна няня», його реєстраційний номер платника податків та паспортні дані отримуються з електронного цифрового підпису або бази клієнтських даних банків.

Відповідно до 11 Порядку № 68 місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення:

розглядають подані документи та у разі потреби уточнюють в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформацію про муніципальну няню, з якою укладено договір;

протягом десяти робочих днів із дати надходження документів приймають рішення про призначення компенсації послуги «муніципальна няня»;

протягом трьох робочих днів після прийняття рішення про призначення письмово інформують отримувача послуги «муніципальна няня» про прийняте рішення.

Отримувачу послуги «муніципальна няня» може бути відмовлено у призначенні компенсації послуги «муніципальна няня» у разі подання пакета документів, передбаченого пунктом 7 цього Порядку, не в повному обсязі, відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 68 компенсація послуги «муніципальна няня» призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між отримувачем послуги «муніципальна няня та муніципальною нянею.

Виплата компенсації послуги «муніципальна няня» здійснюється щомісяця на підставі поданих отримувачем послуги «муніципальна няня» документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги "муніципальна няня".

Таким чином, суд вказує, що батьки (усиновлювачі), опікуни дитини мають право на механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», за умови подання відповідної заяви до місцевих структурних підрозділів з питань соціального захисту населення із підтверджуючими документами.

Постановою №897 були внесені зміни до Порядку №68, зокрема, було установлено, що протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою батьки, опікуни дитини віком до трьох років, які отримують відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» (далі - компенсація послуги «муніципальна няня»), повинні підтвердити своє право на отримання компенсації послуги «муніципальна няня» шляхом подання структурним підрозділам з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад документів, передбачених пунктами 5-7 змін, що додаються.

Згідно з пунктом 3 Постанови №897 ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім абзацу третього пункту 3 змін, який набирає чинності з 1 січня 2021 року. Так, Постанова №897 набрала чинності 02.10.2020.

Відповідно до абзацу 2 пункту 5 Постанови №68 компенсація послуги «муніципальна няня» надається отримувачам послуги «муніципальна няня» за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України «Про зайнятість населення», за винятком отримувачів послуги «муніципальна няня», які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги «муніципальна няня», у яких одночасно народилося троє і більше дітей.

Приписами абзацу 4 пункту 5 Постанови №68 (із змінами, внесеними згідно з Постановою №897) компенсація послуги «муніципальна няня» не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги «муніципальна няня», які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Зі змісту наведеної норми слідує, що компенсація послуги «муніципальна няня» надається за умови зайнятості кожного з батьків відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» та за умови якщо батьки не перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідно до п.7 Порядку №68 в редакції зі змінами, внесеними Постановою №897 для отримання компенсації послуги «муніципальна няня» отримувач послуги «муніципальна няня» подає заяву та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пунктах 8 і 9 цього Порядку.

У паперовій формі (п.8 Порядку №68) отримувач послуги «муніципальна няня» подає такі документи:

заяву про надання компенсації послуги "муніципальна няня";

заяву про перерахування коштів для компенсації послуги "муніципальна няня" із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного отримувачем послуги "муніципальна няня" відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596;

копію договору між отримувачем послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею;

документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги "муніципальна няня", сплаченої отримувачем послуги "муніципальна няня" (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву.

До заяви додаються копії:

свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України, - копія виданого компетентним органом країни перебування та легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

паспорта отримувача компенсації послуги "муніципальна няня" з даними про прізвище, ім`я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації;

документа, що посвідчує проживання на території України (для іноземця та особи без громадянства);

документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) отримувача компенсації послуги "муніципальна няня";

рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);

довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок ІV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби);

медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю);

трудової книжки отримувача послуги «муніципальна няня» та документа з місця роботи, що підтверджує надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку/довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7) (для фізичних осіб - підприємців);

довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).

В електронній формі (п.9 Порядку №68) отримувач послуги «муніципальна няня» подає такі документи:

електронну заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня»;

електронну заяву про перерахування коштів для компенсації послуги «муніципальна няня» із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного отримувачем послуги «муніципальна няня» відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636);

скановану копію договору між отримувачем послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею;

відомості, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги «муніципальна няня» (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву, в електронній формі.

До заяви додаються:

відомості про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім`я, по батькові дитини, прізвище, ім`я, по батькові батьків), номер актового запису в книзі державної реєстрації народження. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України, - сканована копія виданого компетентним органом країни перебування і легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

сканована копія документа, що підтверджує законні підстави проживання на території України (для іноземців та осіб без громадянства);

сканована копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (в разі здійснення опіки над дитиною);

сканована копія довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби);

сканована копія медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю);

сканована копія трудової книжки отримувача послуги «муніципальна няня» та документа з місця роботи, що підтверджує надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку/довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7) (для фізичних осіб - підприємців);

сканована копія довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).

На заяву та відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис отримувача компенсації послуги «муніципальна няня» або удосконалений електронний підпис. Відомості про прізвище, ім`я, по батькові дитини отримувача компенсації послуги «муніципальна няня», реєстраційний номер платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) та дані паспорта громадянина України отримувача компенсації послуги «муніципальна няня» отримуються з кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису.

Зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно (пункт 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення»).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.

До зайнятого населення також належать:

непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та/або надбавку відповідно до законодавства;

батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за нею відповідно до законодавства.

У цьому випадку, суд дійшов висновку, що позивачка заявляючи про порушення її прав помилково визначає себе як отримувача такої компенсації.

При цьому, суд враховує, що відомості щодо батька ОСОБА_2 внесені позивачкою з урахуванням частини 1 статті 135 Сімейного кодексу України, відповідно до якої при народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім`я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

Відповідно до пункту 11 Порядку №68 підставою для відмови в призначенні або для припинення виплати компенсації послуги «муніципальна няня» є також установлення факту порушення: муніципальною нянею - вимог, передбачених абзацами третім і четвертим пункту 4 цього Порядку; отримувачем послуги «муніципальна няня» - вимог, передбачених абзацами другим і третім пункту 5 цього Порядку.

Суд зазначає, що пункту 5 Порядку №68 чітко зазначає умовою отримання компенсації послуги «муніципальна няня» зайнятість кожного з батьків та не перебування їх у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

В той же час, позивачка станом на час звернення до відповідача перебувала у відпустці для догляду за дитиною віком до досягнення нею трирічного віку, що підтверджується довідкою виданою Головним управлінням ДПС у Київській області №856/10-36-11-01 від 23.10.2023. Відомостей щодо виходу з цієї відпустки позивач не надала. Тому, перебування позивачки у вказаній відпустці відповідно до вимог абзацу 4 пункту 5 Постанови №68 (із змінами, внесеними згідно з Постановою №897), не надає їй права на отримання відповідної компенсації станом на дату звернення з відповідною заявою.

З огляду на те, що ОСОБА_1 уклала договір від 01.09.2019 цивільно-правового характеру про надання послуг з ФОП ОСОБА_3 , не змінює факту перебування її у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, та, відповідно, не надає права на отримання компенсації послуги «муніципальна няня».

Суд критично оцінює твердження позивача про те, що вона, перебуваючи у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, є зайнятою особою, оскільки наведене спростовується положеннями Закону України «Про зайнятість населення».

Наведене узгоджується з позицією викладеною в постанові Сьомого апеляційного адміністративного суду від 22.02.2022 у справі №560/8658/20.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідач спростував, а позивач не підтвердив правомірність заявлених позовних вимог, а тому, в їх задоволені необхідно відмовити.

Щодо розподілу судових витрат.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та відсутність підстав для задоволення позовних вимог, немає підстав для стягнення на користь позивачки сплаченого нею судового збору.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: вул. до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області про визнання протиправними рішення суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

Дата ухвалення рішення23.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116577560
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них сімей із дітьми

Судовий реєстр по справі —320/2008/21

Рішення від 23.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні