ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 січня 2024 року Чернігів Справа № 620/13678/23
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом керівника Козелецької окружної прокуратури інтересах держави до Козелецької селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Керівник Козелецької окружної прокуратури інтересах держави звернувся до суду з позовом до Козелецької селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Козелецької селищної ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради та земельну ділянку під будівлями та спорудами Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, що знаходяться за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084;
- зобов`язати Козелецьку селищну раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084;
- зобов`язати Козелецьку селищну раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що Козелецькою селищною радою, як власником та засновником Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, протягом тривалого часу не вжито жодних заходів щодо ініціювання оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди вказаного закладу, що створює передумови для зловживань при розпорядженні відповідними об`єктами і ризики для нормального функціонування закладу освіти та розвитку всіх видів освіти, мережі освітніх закладів задля реалізації права громадян відповідної територіальної громади на освіту, а також може привести до негативних наслідків, таких як руйнування будівлі та/або незаконне відчуження нерухомого майна.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 15.09.2023 відповідачу встановлено 15-денний строк, з дня вручення її копії для подання відзиву разом з доказами.
Вказана ухвала суду була отримана відповідачем 22.09.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак у встановлений судом строк відповідач відзиву не подав, про причини не подання відзиву суд не повідомив, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради пояснення щодо позову подано не було.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Згідно статуту Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, затвердженого рішенням 12 сесії 8 скликання Козелецької селищної ради від 30.07.2021 Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради (далі - Омелянівський ЗДО) є юридичною особою, має рахунки в установі банку, печатку, штамп, код ЄДРПОУ. Засновником навчального закладу є Козелецька селищна рада (пункт 1.6. Розділу І Статуту).
Пунктом 1.5 Розділу І Статуту зазначено юридичну адресу закладу дошкільної освіти: 17084, Чернігівська область, Чернігівський район, с. Омелянів, вул. Миру, 19-а.
Відповідно до пункту 10.4 Розділу X Статуту Омелянівський ЗДО є неприбутковою установою. Бухгалтерський облік здійснює відділ бухгалтерського обліку та звітності управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради (а.с. 42-52).
Відповідно до Інформації із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, інформаційна довідка № 337508912 від 29.06.2023 право власності на нерухоме майно за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області не зареєстровано (а.с. 27).
Згідно листа Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 17.07.2023 вих. № 10-25-0.5-3576/2-23 правовстановлюючі документи на земельну ділянку за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Омелянів, вул. Миру, 19, на якій розташований Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, відсутні (а.с. 54).
З інформації Козелецької дільниці КП «Ніжинське МЕТІ» вх. №2562-23 від 15.08.2023 право власності за об`єктами нерухомого майна розташовані за адресою: с. Омелянів, Чернігівська область, Чернігівський район, вул. Миру, 19- а, не зареєстровано (а.с. 60).
Відповідно до листа Козелецької селищної ради від 29.06.2023 вих. № 1561/03-09 Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради знаходиться за адресою: с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, вул. Миру, 19-а, правовстановлюючі документи на земельну ділянку та будівлі закладу освіти відсутні. Навчальний заклад користується земельною ділянкою площею 0,9 га та приміщеннями загальною площею 90 кв.м, рік забудови 1950. Причиною не оформлення правовстановлюючих документів є відсутність коштів (а.с. 40-41).
Керівник Козелецької окружної прокуратури, вважаючи, що Козелецька селищна рада зобов`язана вчинити відповідні дії щодо оформлення права власності на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, звернувся до суду з даним позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
У відповідності до норм Закону України «Про прокуратуру» прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.
У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.
Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також послалася на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.04.2018 у справі № 806/1000/17, згідно з яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема, зазначив, що за змістом частини третьої статті 23 Закону № 1697-VІІ прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.
Враховуючи, що інтереси держави до цього часу залишаються не захищеними, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у спірних правовідносинах.
Частиною першою статті 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно частини першої статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Підпунктом 1 пункту «а» статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, власні (самоврядні) повноваження, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
У відповідності до частини п`ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
В силу вимог статті 327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Враховуючи вищенаведене, органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Козелецької об`єднаної територіальної громади на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи в суді є Козелецька селищна рада.
Згідно частини першої статті 10 України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII (далі Закон № 2145-VIII) невід`ємними складниками системи освіти є: дошкільна освіта; повна загальна середня освіта; позашкільна освіта; спеціалізована освіта; професійна (професійно-технічна) освіта; фахова передвища освіта; вища освіта; освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта.
Частиною третьою статті 66 Закону № 2145-VIII передбачено, що сільські, селищні ради, серед іншого: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти; засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 80 Закону № 2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать, зокрема, нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.
Згідно частини першої статті 38 Закону України «Про дошкільну освіту» матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац 2 частини другої статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту»).
Згідно із пунктом 1 частини першої статті 2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952-IV) у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.
Отже, речові права на нерухоме майно вказаного закладу освіти підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Усупереч наведеного, правовстановлюючі документи на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , відповідачем не оформлено, чим допущено протиправну бездіяльність.
Пунктами 6, 7, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 передбачено, що державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса. Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком. Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
Враховуючи, що Козелецька селищна рада, згідно вказаних норм, є органом, уповноваженим здійснювати управління комунальним майном, то саме на неї покладено обов`язок по вжиттю заходів, спрямованих на оформлення та державну реєстрацію права власності на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, що знаходяться за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що Козелецька селищна рада зобов`язана вжити заходів для оформлення правовстановлюючих документів та державної реєстрації права власності на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради.
17.10.2012 Кабінетом Міністрів України було прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади», яким доручено Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, іншим центральним органам виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, Міністерству фінансів, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади.
Статтею 92 Земельного кодексу України визначено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
У відповідності до частин першої та другої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено статтею 123 Земельного кодексу України. Так, відповідно до частини другої вказаної статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Так, відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов`язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до частини другої статті 3 цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до статті 5 вказаного Закону у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких не можливо без їх знецінення та зміни призначення, зокрема будівлі, споруди, а також їх окремі частини, житлові та нежитлові приміщення.
З наведеного слідує, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель і призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.
Як вбачається з копії листа Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 17.07.2023 вих. № 10-25-0.5-3576/2-23 правовстановлюючі документи на земельну ділянку за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Омелянів, вул. Миру, 19, на якій розташований Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, відсутні.
Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем, в управлінні якого знаходиться вказаний заклад, не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування на земельну ділянку під будівлями та спорудами Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради за адресою: вул. Миру, 19-а. с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, що свідчить про протиправну бездіяльність.
У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов керівника Козелецької окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов керівника Козелецької окружної прокуратури (вул. Євгена Лоскота, буд. 1, смт. Козелець, Чернігівський район, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 02910114) в інтересах держави до Козелецької селищної ради (вул. Соборності, 27, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 04412419), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Омелянівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради (вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівський район, Чернігівська область, 17084, код ЄДРПОУ 38282057) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Козелецької селищної ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради та земельну ділянку під будівлями та спорудами Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради, що знаходяться за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084.
Зобов`язати Козелецьку селищну раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084.
Зобов`язати Козелецьку селищну раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Омелянівського закладу дошкільної освіти загального розвитку Козелецької селищної ради за адресою: вул. Миру, 19-а, с. Омелянів, Чернігівського району, Чернігівської області, 17084.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 25.01.2024.
Суддя Василь НЕПОЧАТИХ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2024 |
Оприлюднено | 29.01.2024 |
Номер документу | 116580194 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Василь НЕПОЧАТИХ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні