Справа № 496/531/24
Провадження № 1-кс/496/264/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2024 року м. Біляївка
Біляївський районний суд Одеської області у складі:
Слідчого судді ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Біляївка клопотання слідчого СВ Одеського районного управління поліції №2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів, по матеріалам досудового розслідування, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024162250000028 відомості про яке 08.01.2024 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувсядо судуз вказанимклопотанням.Своє клопотанняслідчий мотивувавтим,що згідноматеріалів,виявлено фактможливих зловживаньта привласненнякоштів збоку посадовихосіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 )та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_2 ),які вперіод діїправового режимувоєнного станув Україні,з січня2023року поберезень 2023р.під часзакупівлі паливнихгранул (пелети)з деревини,шляхом завищеннясуми прямихвитрат (вартостітовару)з подальшимвнесенням їхв специфікаціюта накладніна постачаннятоварів,здійснили розкраданнябюджетних коштів.Так.18.01.2023 ІНФОРМАЦІЯ_2 вособі начальника ОСОБА_5 таФОП ОСОБА_4 ,без використанняелектронної системипублічних закупівель« ІНФОРМАЦІЯ_3 » уклалидоговір прозакупівлю товарівза державнікошти №11/01на поставкутоварів,згідно зДК 021:2015:09110000-3:Тверде паливо,на підставіякого останнязобов`язуєтьсяпоставити твердепаливо (паливнігранули (пелети)з деревини)в кількості156тони заціною 12000.00грн.за тонуна загальнусуму 1872000.00грн.Згідно інформаціїоприлюдненої насайті Edata(Єдинийвеб-порталвикористання публічнихкоштів) ІНФОРМАЦІЯ_4 перерахованона рахунокФОП ОСОБА_4 НОМЕР_3 в лютому-березні 2023р.бюджетні коштиза поставкутвердого палива(паливнігранули (пелети)з деревини)згідно укладеногодоговору №11/01від 18.01.2023та видатковихнакладних:№ 23/01від 01.02.2023р.,№ 06/02від 09.02.2023р„№ 10/02від 13.02.2023р..№ 27/02від 28.02.2023р„№ 10/03Ш від14.03.2023р..№ 10/03Д від14.03.2023р..на загальнусуму 1872000.00грн.Згідно відкритихджерел інформаціїсередня ринковавартість такоготипу паливнихгранул (пелети)з деревинидорівнює близько7000грн.Згідно знаказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від18.02.2020року №275«Про затвердженняпримірної методикивизначення очікуваноївартості предметазакупівлі» длявизначення замовникомочікуваної вартостіпредмета закупівлітоварів,робіт тапослуг,закупівля якихздійснюється відповіднодо положеньЗакону України«Про публічнізакупівлі» визначеннязамовником очікуваноївартості предметазакупівлі можездійснюватися наступнимиметодами: розрахунокочікуваної вартостітоварів/послугметодом порівнянняринкових цін; розрахунокочікуваної вартостітоварів/послугна підставізакупівельних цінпопередніх закупівель; розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів. Також згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов`язаний здійснювати закупівлю, в т.ч. за Постановою КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення закупівель окремих товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» використовуючи принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Враховуючи, що в даних випадках ціна на паливні пелети не є обґрунтована, та значно перевищує ринкову можна вважати, що замовник ІНФОРМАЦІЯ_1 , всупереч ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі", наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» визначив очікувану вартість закупівлі, яка є економічно необґрунтована та в подальшому підписав договір № 11/01 від 18.01.2023 року та видаткові накладні: № 23/01 від 01.02.2023р., № 06/02 від 09.02.2023р., № 10/02 від 13.02.2023р., № 27/02 від 28.02.2023р., № 10/03 Ш від 14.03,2023р., № 10/03 Д від 14.03.2023р., на загальну суму 1 872 000.00 грн. на поставку ФОП ОСОБА_4 твердого палива (паливні гранули (пелети) з деревини) на суму очікуваної вартості закупівлі. Вищевказане може свідчити, що в діях посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_2 ) наявні ознаки вчинення кримінального правопорушення, в частині внесення до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей. Так, на даний час, з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, з метою подальшого надання отриманих доказам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, з метою сприяння виявлення, закріплення, вилучення та дослідження доказів та інших обставин справи, з метою покращення організації і підвищення ефективності кримінального провадження, виникла необхідність отримати доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ФОП ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІПН НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_1 .
В судове засідання слідчий не з`явився, просив розглянути справу за його відсутністю та у відсутність прокурора.
Вивчивши матеріали справи, вважаю, що заявлене клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчім суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України, якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Клопотання відповідає вимогам ч.2 ст. 160 КПК України.
Слідчий довів наявність підстав, передбачених ч.5 ст. 163 КПК України та підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, а тому враховуючи викладене, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим, та таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 159-166 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання слідчого СВ Одеського районного управління поліції №2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів задовольнити.
Надати старшому групи слідчих по кримінальному провадження: слідчому слідчого відділу Одеського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції в Одеській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_6 або іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи по розслідуванню кримінального провадження №12024162250000028 від 08.01.2024. а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , прокурорам Біляївської окружної прокуратури, які входять до складу групи прокурорів та уповноваженим особам (оперативним співробітникам, слідчим), що будуть діяти на підставі доручення (постанови) слідчого слідчої групи, дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ФОП ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІПН НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 ), з можливістю вилучити належним чином завірених копій наступних документів, а саме:
-Договір про закупівлю товарів за державні кошти №11/01 від 18.01.2023 укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 код СДРПОУ НОМЕР_1 та ФОП ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІПН НОМЕР_2 предметом якого є поставка в 2023 році товар: Код ДК 021:2015 - (CPV):09110000-3 - Тверде паливо (Паливні гранули (пелети) з деревини), а також доступ до додатків до вказаного договору, в тому числі специфікація, дислокація, додаткові угоди тощо;
-Доступ до документів, які були створені внаслідок виконання умов Договору про закупівлю товарів за державні кошти №11/01 від 18.01.2023, а саме: супровідні документи на товар, що підтверджують їх походження, безпечність та якість, відповідність вимогам державних стандартів, санітарно-гігієнічним вимогами (в обов`язковому порядку надати товарно-транспортні накладні та декларації виробника, сертифікати якості, якісні посвідчення, або інші документи, які підтверджують вказане);
-проведені платежі по даному договору, платіжні доручення щодо оплати отриманих товарів;
-накладні та податкові накладні на оплату товару, які надавались при постачанні товару і в яких вказано конкретні найменування товарів. їх кількість та ціни постачання.
-письмові заявки, на замовлення товару;
-документи щодо проведених вибіркових (часткових) перевірок товару на якість, документи щодо проведених відборів зразків (проб) та направлення до лабораторії, документи щодо отриманих результатів проведених лабораторних досліджень.
-первинні бухгалтерські документи щодо придбання та оплати товарів відповідно до умов Договору про закупівлю товарів за державні кошти №11/01 від 18.01.2023. додаткових угод до нього, а саме товарно- транспортні накладні, акти списання товарів, договори про закупівлю товарів, акти закупок. податкові накладні, видаткові накладні, акти прийому-передач. документи бухгалтерської звітності.
-Регістри бухгалтерського обліку по взаєморозрахункам по договору ;
-Тендерну документацію, щодо проведення тендеру на закупівлю товарів відповідно до Договору про закупівлю товарів за державні кошти №11/01 від 18.01.2023.
-Доступ до листування між ІНФОРМАЦІЯ_1 код ЄДРГІОУ НОМЕР_1 та ФОП ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІПН НОМЕР_2 та ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 з приводу виконання Договору №11/01.
-копії документів, щодо містять в собі відомості щодо фактичного місця розташування приміщень, які ФОП використовує на даний час для зберігання документації пов`язаної з фінансово-господарською діяльністю, копії документів щодо оренди приміщення або права власності на нього тощо.
-копії документів, щодо містять в собі відомості, щодо усіх відкритих та закритих рахунків, які відкриті на ФОП з моменту його створення по теперішній час, із зазначенням дати відкриття та закриття рахунку. Надати роздруківки руху коштів з 01.01.2022 по момент виконання ухвали слідчого судді.
-копії документів, щодо містять в собі відомості, щодо усіх працівників, які в 2022,2023,2024 році були працевлаштовані на ФОП. із зазначенням ПІБ. дати народження, обов`язково ідентифікаційного коду, адреси проживання, контактний телефон осіб, а також зазначити посаду яку обіймає працівник. Також надати завірені належним чином копії наказів про призначення та звільнення з посади усіх працівників підприємства за вказаний період часу. У разі якщо особи наймались по цивільно-трудовому договору аналогічно надати копії документів, які містять в собі вищевказані відомості.
-копії документів, щодо містять в собі відомості, щодо проведених перевірок ФОП контролюючими органами, в тому числі перевірок по взаємовідносинам та здійсненим фінансово-господарським операціям, у разі проведення таких надати відповідні акти перевірок;
-надати інформацію про наявність на балансі ФОП основних засобів виробничої діяльності, в тому числі обладнання, устаткування, виробничі площі, складські приміщення, техніка. У разі якщо ФОП орендує офіси, складські та інші приміщення надати інформацію про наявність у праві власності вказаних приміщень або надати копії договорів оренди, суборенди обов`язково зазначити для яких цілей використовується те чи інше приміщення; надати інформацію про наявність транспортних засобів на балансі ФОП, у разі якщо для ведення господарської діяльності транспорті засоби орендувались чи використовувались послуги перевезення інших підприємств надати копії документів підтверджуючих оренду техніку;
-копії документів, щодо містять в собі відомості, щодо чи видавались в 2022, 2023, 2024 році будь-якого роду довіреності на право представляти інтереси ФОП перед третіми особами в тому числі представляти інтереси в державних та приватних установах різного роду, надати завірені належним чином копії усіх виданих довіреностей. У разі видачі довіреностей надати їх завірені належним чином копії.
Роз`яснити ФОП ОСОБА_4 положення ч.1 ст. 166 КПК України, за якою у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Строк дії ухвали два місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає, але заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Біляївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 116598896 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Біляївський районний суд Одеської області
Драніков С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні